نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اولین مورد مبتلا به #کرونا در #قطر: مسافری که به تازگی از #ایران بازگشته است

وزارت بهداشت #قطر روز شنبه ۲۹ فوریه/ ۱۰ اسفند گزارش داد اولین بیمار مبتلا به ویروس #کرونا (کووید- ۱۹) در این کشور شناسایی شده است. به گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه وزارت بهداشت قطر آمده است یک شهروند ۳۶ ساله این کشور که به تازگی از ایران بازگشته، به کرونا مبتلا شده. او اکنون در وضعیتی پایدار به سر می‌برد. به این ترتیب قطر نیز به جمع کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله ایران، امارات متحده عربی، بحرین، کویت، عمان و عراق پیوست که در آنها موارد ابتلا به کرونا گزارش شده است. در این منطقه عربستان سعودی تنها کشوری است که تا کنون موردی گزارش نکرده است. ایران با نزدیک به ۶۰۰ مورد تایید شده و بیش از ۴۰ مورد فوتی، بیشترین میزان آلودگی به ویروس کرونا در منطقه را دارد و دومین کشور در جهان از جهت میزان تلفات مبتلایان است. کویت ۴۵ مورد، بحرین ۳۸ مورد، امارات متحده ۲۱ مورد، عراق هشت مورد و عمان شش مورد مبتلا به کرونا داشته‌اند که از این میان تعدادی بهبود یافته‌اند. بیشتر موارد مبتلایان در این کشورها افرادی بوده‌اند که یا از ایران دیدار داشته‌اند یا با ایرانیان در تماس بوده‌اند. همچنین در سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس، مرگ ناشی از ابتلا به کرونا گزارش نشده است.

درگیری #ارتش_ترکیه و حامیان #رژیم_سوریه: ۹ عضو #حزب‌الله کشته و ۳۰ تن دیگر زخمی شدند

یک فرمانده ائتلافِ حامی رژیم سوریه خبر داد که در ساعات پایانی روز جمعه ۲۸ فوریه/ ۹ اسفند، حملات ترکیه در شمال غربی سوریه به کشته شدن ۹ عضو حزب‌الله و زخمی شدن ۳۰ تن دیگر منجر شده است. همزمان وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن یک سرباز این کشور و زخمی شدن دو تن دیگر بر اثر حملات رژیم سوریه خبر داد. به گزارش خبرگزاری رویترز، یک فرمانده ائتلاف حامی بشار الاسد، رئیس جمهوری سوریه، شنبه ۲۹ فوریه/ ۱۰ اسفند گفت که موشک‌های هوشمند ترکیه به مقر فرماندهی حزب‌الله در نزدیکی شهر سراقب در ادلب اصابت کرده و دست‌کم ۹ عضو حزب‌الله کشته و ۳۰ تن دیگر زخمی شده‌اند. از سوی دیگر بر اساس بیانیه وزارت دفاع ترکیه، گرچه حملات رژیم سوریه به نیروهای ترکیه «خنثی شده»، یک سرباز ترکیه‌ای کشته و دو تن دیگر زخمی شده‌اند. روز پنج‌شنبه نیز حداقل ۳۳ سرباز ترکیه در حملات هوایی رژیم سوریه در ادلب کشته شدند. بخش‌هایی از استان ادلب و شهر سراقب در این استان این روزها محل درگیری شدید میان نیروهای حامی رژیم بشار الاسد، رئیس‌جمهوری سوریه و شورشیان سوری تحت حمایت دولت ترکیه است. بعد از کشته شدن ۳۳ سرباز ترکیه در روز پنج‌شنبه و بالا گرفتن تنش‌ها با سوریه، اردوغان اعلام کرد که مرزهای ترکیه را به مدت ۷۲ ساعت برای عبور پناهجویان سوری به خاک اروپا باز می‌کند

امضای قرارداد صلح میان #آمریکا و #طالبان

قرار است امروز شنبه ۲۹ فوریه/ ۱۰ اسفند، #توافق‌نامه_صلح میان #آمریکا و #طالبان، در #دوحه امضا شود. هر چند پیش از این گفته شده بود این توافق‌نامه را #مایک_پومپئو، وزیر خارجه آمریکا و #ملا_عبدالغنی_برادر، مسئول #دفتر_سیاسی_طالبان در #قطر و معاون گروه طالبان امضا خواهند کرد، اما اکنون گفته شده ‌است که این توافق‌نامه از سوی #زلمی_خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا برای #صلح_افغانستان و ملاعبدالغنی برادر، امضا خواهد شد. در این مراسم، وزیران خارجه و نمایندگان ویژه بیش از ۳۰ کشور شرکت کرده‌اند. مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز برای شرکت دراین مراسم به قطر رفته است. همزمان، #ذبیح‌الله_مجاهد، سخنگوی گروه طالبان به خبرگزاری رویترز گفته است طالبان به تمامی جنگجویانشان دستور داده‌اند امروز از هر گونه حمله خودداری کنند. سخنگوی طالبان تاکید کرده است که این کار از بهر خوشی ملت، انجام شده است. توافق‌نامه صلح میان آمریکا و طالبان، پس از یک دوره هفت روزه کاهش خشونت‌ها امضا می‌شود. این دوره که هم‌چون یک دوره آزمایشی برای اثبات توانایی طالبان در مدیریت جنگ افغانستان بود، دیشب پایان یافت. گفته می‌شود ۱۰‌ روز پس از امضای این توافق‌نامه، گفت‌وگوهای میان افغانان آغاز می‌شود. در همین حال، #ینس_استولتنبرگ، دبیر کل #ناتو به منظور صادر کردن یک اعلامیه مشترک با #رئیس‌جمهور_غنی و وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا، پیش از صبح امروز به کابل رفته است. قرار است همزمان با امضای توافق صلح میان آمریکا و طالبان در قطر، آمریکا و ناتو در اعلامیه‌ای مشترک بر ادامه همکاری‌های‌ خود با افغانستان تاکید کنند.

تولید لباس ایزوله ویژه #کرونا در #اصفهان

محسن شفیعی، از نیروهای عملیاتی اورژانس ۱۱۵ اصفهان به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفته که کارگاه تولیدی لباس بیمارستانی برای بیماران، در موقعیت فعلی و نیاز شدید و اضطراری بیمارستان‌ها و اورژانس پیش بیمارستانی، به تولید لباس‌های ایزوله و ویژه برای انتقال بیماران مشکوک به کرونا روی آورده است به گفته شفیعی، از روز شنبه ۱۰ اسفند نخستین روز فعالیت تولیدی در این زمینه آغاز شده و روزانه ۵۰۰ دست گان بیمار، ۳۰۰ دست گان جراح و روپوش بلند و ۳۰۰ دست کاورهای ایزوله ویژه اورژانس و بیمارستان تولید می‌شود. به گفته او، با توجه به در پیش بودن روزهای سخت و پرکار در زمینه کرونا در کشور و استان اصفهان، تولیدات این واحد در روزهای آینده به دو تا سه برابر افزایش خواهد یافت. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز گذشته از افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این استان به ۱۸ نفر خبر داده بود و گفته بود یک نفر فوت شده است.

به دنبال شیوع #کرونا در ایران، #استرالیا برای مسافران این کشور محدودیت‌های سفر ایجاد کرد

به دنبال شیوع ویروس کرونا در ایران، استرالیا هم برای کسانی که به ایران سفر کرده یا از ایران به استرالیا می‌روند، محدودیت‌های سفر وضع کرده است. شب گذشته مقامات ایالت کوئینزلند استرالیا اعلام کردند یک زن ۶۳ ساله ساکن شهر گلدکست که اخیرا از ایران برگشته، به ویروس کرونا مبتلا شده است. بر اساس محدودیت‌های جدید، اتباع خارجی که از ایران به استرالیا سفر می‌کنند، تنها در صورتی امکان ورود به این کشور را دارند که دو هفته از خروج آنها از ایران گذشته باشد. شهروندان استرالیایی و افراد مقیم در این کشور هم باید پس از ورود به استرالیا دو هفته در قرنطینه بمانند. با شیوع کروناویروس جدید در ایران، ترکیه، پاکستان، عراق، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، گرجستان، تاجیکستان، قزاقستان، کویت و اردن مرزهای خود را با ایران یا به روی ایرانیان بسته‌اند. هواپیمایی قطر ایرویز بعد از شیوع کرونا در ایران و کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تمام مسافرانی را که از این دو کشور به قطر سفر می‌کنند، برای ۱۴ روز قرنطینه می‌کند. سازمان هواپیمایی کشوری هندوستان نیز در بخشنامه‌ای از تاریخ ۷ اسفند، تمامی پروازها از ایران به این کشور را به حالت تعلیق در آورده است.