ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سیل راه ارتباطی ۲۸ روستا در استان چهارمحال و بختیاری را مسدود کرد

مرتضی زمان‌پور، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری یکشنبه دهم فروردین از مسدود شدن راه ارتباطی ۲۸ روستا در این استان خبر داد. او گفت به دلیل بارش باران جاده ۱۵ روستای دهستان موگویی بخش مرکزی و ۷ روستای بخش بازفت روستای کوهرنگ و ۶ روستای منطقه دیناران در شهرستان اردل مسدود شد. به گفته زمان‌پور سامانه بارشی تا روز سه‌شنبه ۱۲ فروردین فعال است. هواشناسی چهارمحال و بختیاری اعلام کرده است: این بارش‌ها ممکن است باعث اختلال در ترددهای جاده‌ای شود. در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان نیز بارش باران موجب سیل شده است. مقام‌های دولتی تا به حال گزارشی از خسارت‌های احتمالی سیل ارائه نکرده‌اند. اسحق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری صبح امروز در تماس با استانداران استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کرمان و بوشهر، از آنها خواسته بود برای مدیریت بارش‌ها و مهار سیل «همه جانبه آماده باشند».

قوه قضائیه مرخصی نزدیک به ۱۰۰ هزار زندانی را که برای جلوگیری از شیوع #کرونا به مرخصی آمده بودند، تا پایان فروردین تمدید کرد

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی یکشنبه ۱۰ فروردین اعلام کرد: ابراهیم رئیسی، رئیس این قوه مرخصی نزدیک به به ۱۰۰ هزار نفر از زندانیان را که قرار بود ۱۵ فروردین خاتمه پیدا کند، تا پایان فروردین تمدید کرده است. او اضافه کرد کسانی که در ایام مرخصی رفتار غیرقانونی و مجرمانه ای داشتند مشمول تمدید مرخصی نیستند. پیشتر اعلام شده بود این مرخصی‌ها به دلیل شیوع کرونا در ایران و در زندان‌ها به زندانیان داده شده است. سخنگوی قوه قضائیه همچنین گفت براساس دستور ابراهیم رئیسی مقرر شده است «همه قضات در مورد متهمانی که با قرار تامین بازداشتند و هنوز پرونده آنها به محکومیت منجر نشده و بطور طبیعی نمی توانند از مرخصی استفاده کنند، قرارهای تامین منجر به بازداشت را مورد بازنگری قرار دهند و در چارچوب ضوابط و مقررات و با نظر ارفاق چنانچه شرایطی مهیا باشد نسبت به تخفیف قرارهای تامین مبادرت کنند تا زندانیان تحت قرار بتوانند با تخفیف تامین از زندان آزاد شوند». اسماعیلی در ادامه از گسترده‌ شدن فعالیت «کمیته ای مرکب از رییس دادگستری استان و دادستان مرکز استان و دادستان مجری حکم و نماینده نیروی انتظامی و ضابط خاص پرونده» خبر داد که به گفته او مقرر شده است وضعیت تک تک زندانیان را «برمبنای نظر شورای طبقه بندی زندانیان» بررسی کرده و به آن‌ها «امتیاز» مرخصی اعطا کند. قوه قضائیه تاکنون ابتلای برخی از زندانیان به کووید ۱۹ و گزارش‌های مبنی بر شورش در چند زندان را رد کرده است.

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی :«کرونا کار بازخوانی #جعبه_سیاه #هواپیمای_اوکراینی را متوقف کرده است»

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی از توقف بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی خبر داد. اسلامی یکشنبه ۱۰ فروردین در یک برنامه رادیوی اعلام کرد: «کرونا کار بازخوانی جعبه سیاه را متوقف کرده است». وزیر راه بدون اشاره به جزئیات دقیق تاثیر شرایط کنونی بر روند بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی، گفت: «اوکراین و شرکت سازنده جز لاینفک بررسی سانحه هستند و به محض اینکه شرایط آماده شد بازخوانی جعبه سیاه آغاز می شود. درحال حاضر بررسی میدانی، انجام آزمایش های قطعات تا این لحظه پشت سر گذاشته است و کرونا کار را متوقف کرده است. بعد از این وضعیت این را دنبال می کنیم». هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین در دی ۹۸ با ۱۷۶ مسافر توسط دو موشک پدافند هوایی سپاه پاسداران سرنگون شد. کانادا و دیگر کشورهایی که شهروندانشان سرنشینان این هواپیما بوده‌اند، از ایران خواسته‌اند جعبه سیاه را به کشور ثالث (فرانسه) تحویل دهد. جمهوری اسلامی نرم‌افزار بازخوانی و رمزگشایی اطلاعات این جعبه سیاه را در اختیار ندارد و از تحویل آن خودداری می‌کند.

حسن روحانی: «شرایط امروز کشور شرایط جنگ سیاسی و مرید جمع‌کردن نیست»

به نوشته خبرگزاری کار (ایلنا) حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا یکشنبه ۱۰ فروردین در جلسه هیئت دولت خطاب به برخی از مقاماتی که به سیاست‌های او درباره کنترل شیوع کرونا انتقاد کرده‌اند، گفت: شرایط امروز کشور شرایط «مرید جمع کردن» نیست. روحانی گفت: «از همه آنهایی که بیرون صحنه تصمیم‌گیری هستند که البته ممکن است مقامی داشته باشند یا دو سه ماه آینده مقامی پیدا کنند خواهش می‌کنم کمک کنند. شرایط امروز کشور شرایط مرید جمع‌کردن نیست. شرایط ما شرایطی نیست که در آن بتوانیم جنگ سیاسی را مطرح کنیم، ما بحث حزبی، قومیتی و حتی ملیتی نداریم. کرونا، مسئله گسترده جهانی است ما می‌خواهیم از این مسئله عبور کنیم». به نظر می‌رسد اشاره روحانی به اظهارات اخیر محمد باقر قالیباف است. حساب توییتر منتسب به قالیباف، در روزهای گذشته با «اظهارتاسف» از «بی‌توجهی به توصیه‌های قبلی دلسوزان» مراجع تصمیم‌گیری درباره کرونا را به «خوش‌بینی و تعلل» متهم کرده و اعمال «قرنطینه شدید و اعمال محدودیت‌های سراسری و موقت» را به عنوان تنها راه جلوگیری از «تهدید سلامت مردم» خوانده بود. روحانی از نحوه وضع قرنطینه که در ایران با عنوان طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» اجرا شده است دفاع کرد و گفت: «محدودیت‌هایی که وضع می‌کنیم نمی‌تواند آنقدر حداکثری باشد که قابل اجرا نباشد و در عین حال نمی‌تواند آنقدر حداقلی باشد که تأثیر لازم را نگذارد. باید بین حداقل‌ها و حداکثرها راه میانه را برگزینیم و بر آن مبنا عمل کنیم».

تازه‌ترین گزارش رسمی از #کرونا در ایران: ۳۸ هزار و ۳۰۹ نفر مبتلا شدند، ۲۹۰۱ نفر فوت کردند

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان ایران ظهر یکشنبه دهم فروردین اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند. بر این اساس مجموع قربانیان این بیماری در ایران به ۲۶۴۰ نفر رسید. به گفته او از ظهر دیروز (شنبه نهم فروردین) تا امروز ۱۰ فروردین ۲۹۰۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند. مجموع بیماران شناسایی شده کرونا براساس گزارش‌های رسمی تا به حال به ۳۸ هزار و۳۰۹ مورد رسید که ۳۴۶۷ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. جهانپور همچنین گفت که تاکنون ۱۲ هزار و ۳۹۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

عربستان سعودی به منظور مقابله با کرونا تمامی پروازهای داخلی و خارجی را به حالت تعلیق درآورد

به گزارش خبرگزاری رویترز عربستان سعودی از صبح یکشنبه دهم فروردین/ ۲۹ مارس تمامی پروازهای دولتی و خصوصی را به منظور مقابله با ویروس کرونا به حالت تعلیق درآورد. این تعلیق شامل پروازهای داخلی و بین‌المللی نیز خواهد شد. علاوه بر این براساس اعلام وزارت کشور عربستان سعودی، خطوط راه‌آهن و وسایل حمل و نقل عمومی هم تا اطلاع ثانوی از دسترس خارج خواهند بود.