ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#ابوبکر_بغدادی بعد از پنج سال در ویدیویی ظاهر شد که بگوید جنگ با مسیحیان ادامه دارد

پس از پنج سال، برای نخستین بار کانال تلگرامی الفرقان ویدیویی از ابوبکر بغدادی، رهبر گروه دولت اسلامی (داعش) منتشر کرده است. در این فیلم بغدادی، شکست داعش در باغوز در استان دیرالزور در شرق سوریه را می‌پذیرد. در ویدیوی ۱۸ دقیقه‌ای که الفرقان در کانال تلگرامی خود منتشر کرده، بغدادی فقط ۴۰ ثانیه صحبت می‌کند. اولین بار از ابوبکر بغدادی در سال ۲۰۱۴ در مسجد جامع النوری موصل هنگام اعلام خلافت فیلمی منتشر شده بود. در مقایسه با آن فیلم، در این فیلم دوم بغدادی کمی چاق‌تر جلوه می‌کند. معلوم است که در ایام جنگ به او چندان هم بد نگذشته است. این خلیفه خودخوانده با ریشی دراز بسیار پهن‌تر از عرض صورتش چهارزانو نشسته، با نخوت به دیوار تکیه داده، مانند امیران دست بر دو بالش نهاده، کلاشنیکفی هم در کنار اوست و در این حال و با این وضع خطاب به سه مرد که چهره‌های خود را پوشانده‌اند می‌گوید: «در حقیقت جنگ امت مسلمان با صلیبیون یک جنگ درازمدت است. نبرد باغوز سپری شد. اما این نبرد نشان می‌دهد که با چه سبعیت و خشونتی مسیحیان در مقابل امت اسلامی ایستاده‌اند.» بغدادی وعده می‌دهد که نبرد ادامه دارد و انتقام در راه است. ظاهراً هدف داعش از انتشار این ویدیو این است که ثابت کند خلیفه خودخوانده هنوز زنده است و در همان حال تلویحاً شکست در سوریه را هم بپذیرد. پیش از این خبرهایی منتشر شده بود مبنی بر آنکه کودتایی علیه بغدادی انجام شده. برخی منابع روسی هم اعلام کرده بودند او کشته شده است. شایعاتی هم مبنی بر زخمی شدن او در طی یکی از بمباران‌ها و ابتلای خلیفه خودخوانده به مرض دیابت منتشر شده بود.

#ترامپ و #اردوغان درباره #سوریه و تحریم #نفت_ایران تلفنی گفت‌وگو کردند

دفتر ریاست جمهوری ترکیه گزارش داده که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره سوریه و تحریم نفتی ایران تلفنی گفت‌وگو کردند. دفتر ریاست جمهوری ترکیه درباره جزئیات این گفت‌وگو سکوت کرده است. شنبه ۲۶ آوریل/ ۶ اردیبهشت حامی آکسوی، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه گفته بود آنکارا در حال تلاش برای قانع‌ کردن آمریکا جهت اخذ مجوز واردات نفت از ایران است. بر اساس گزارش دفتر ریاست جمهوری ترکیه طرفین توافق کردند که حجم مبادلات تجاری ترکیه و آمریکا به ۷۵ میلیارد دلار در سال ارتقا پیدا کند. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در نشست نشریه هیل در واشنتگتن اطمینان داد که نفت کافی در بازار وجود دارد. به گفته پمپئو ایالات متحده هم آمادگی دارد به سهم خود کمبود نفت در بازار را جبران کند.

وزیر خارجه #آمریکا: اطمینان داریم که #نفت کافی در بازار وجود دارد

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه ۹ اردیبهشت در نشستی که نشریه هیل در واشنگتن برگزار کرد درباره تأثیر احتمالی توقف صدور نفت ایران بر قیمت سوخت گفت: «ما با عرضه‌کنندگان جایگزین نفت، از جمله با عرضه‌کنندگان جایگزین برای کشورهایی که برایشان معافیت صادر نشده، همکاری می‌کنیم. اینجا در ایالات متحده ما به اندازه دیگر کشورها نفت خام تولید می‌کنیم. معتقدیم و اطمینان داریم که عرضه نفت در بازار به مقدار کافی خواهد بود.» وزیر خارجه آمریکا درباره میزان پیروی کشورها از تحریم نفت ایران گفت:«کشورهای مستقل خودشان تصمیم می‌گیرند. شرکت‌ها و افراد هم تصمیم‌های خودشان را می‌گیرند. کاری که ما انجام می‌دهیم آماده کردن یک نظام تحریم است که همکاری با ایران را به طرز باورنکردنی پرهزینه‌ کند.» پمپئو در ادامه این نشست یک بار دیگر اعلام کرد که شرکت‌هایی که از تحریم نفت ایران تخطی کنند تحت پیگرد قرار می‌گیرند. وزیر خارجه آمریکا گفت تحریم نفتی ایران تأثیری بر گفت‌وگوهای تجاری با چین نخواهد گذاشت. وزارت خارجه ایران اعلام کرده که به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد بازار نفت ایران را در اختیار بگیرد. بیژن نامدار زنگنه هم گفته است که خواب آمریکا برای به صفر رساندن صدور نفت ایران تعبیر نمی‌شود.

انتقال #بخشی، #قلیان و #امیرقلی به زندان اوین ــ دادگاه آنها بدون حضور وکیل برگزار می‌شود

#اسماعیل_بخشی، #سپیده_قلیان و #امیر_امیرقلی از زندان شیبان اهواز به #زندان_اوین در تهران منتقل شده‌اند. سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه با اعلام این خبر افزوده که انتقال آن‌ها به منظور برگزاری جلسه دادسرای متهمان صورت گرفته است. این جلسه قرار است در شعبه ۷ بازپرسی دادگاه اوین بدون حضور وکیل برگزار شود. اسماعیل بخشی نماینده کارگران نیشکر هفت‌تپه، و سپیده قلیان دانشجو و فعال کارگری ابتدا ۲۷ آبان همزمان با چهاردهمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه بازداشت و چند روز بعد آزاد شدند. در پی افشای شکنجه اسماعیل بخشی این دو در چهارم دی و ۳۰ دی سال گذشته مجددا دستگیر و به زندان شیبان اهواز منتقل شدند. امیر امیرقلی نویسنده و فعال سیاسی عضو تحریریه نشریه چپ‌گرای «گام» است که ۲۴ دی در بابلسر بازداشت شد. امیرحسین محمدی‌فر و ساناز الله‌یاری اعضای دیگر تحریریه این نشریه ۱۹ دی ماه دستگیر شده بودند. سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه نوشته است بازپرسی شعبه ۷ با حضور وکیلان اسماعیل بخشی و سپیده قلیان مخالفت کرده است.

#صندوق_بین‌المللی_پول: نرخ #تورم در #ایران به ۵۰ درصد می‌رسد

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، جهاد أزعور، رئیس لبنانی‌تبار بخش خاورمیانه و آفریقای شمالی صندوق بین‌المللی پول در یک نشست خبری در ابوظبی اعلام کرد که در اثر تحریم نفت ایران ممکن است نرخ تورم در این کشور از ۳۷ درصد به ۵۰ درصد افزایش یابد. این حد از تورم بالاترین نرخ تورم ثبت شده در ایران از سال ۱۹۸۰ تاکنون است. ارزش ریال در برابر دلار آمریکا تاکنون حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است. أزعور در نشست خبری ابوظبی گفت انتظار می‌رود که رکود اقتصادی در ایران در دومین سال پیاپی ادامه یابد. به گفته رئیس بخش خاورمیانه و آفریقای شمالی صندوق بین‌المللی پول مشخص نیست که تا چه حد قیمت کالاها در ایران افزایش یابد. به گفته أزعور آنچه که مسلم است این است که وضع اقتصادی ایران باز هم رو به وخامت بیشتری خواهد گذاشت. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده که در اثر تحریم فروش نفت ایران، درآمد سرانه ملی در مقایسه با سال گذشته چهار درصد کاهش یابد.

در مدت ۴۸ ساعت قیمت #کاغذ ۲۲ درصد افزایش یافت

حسین میرباقری رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوا اعلام کرد که طی ۴۸ ساعت گذشته قیمت هر بند کاغذ ۷۰ گرم ۷۰ در ۱۰۰ از ۴۵۰ هزار تومان در بازار آزاد به ۵۵۰ هزار تومان در بازار رسید. خبرگزاری تسنیم نوشته است که این شوک قیمت کاغذ در بازار در شرایطی است که طی ماه‌های آینده، فصل چاپ کتاب‌های درسی، کمک درسی و دفاتر مورد نیاز دانش‌آموزان فرا خواهد رسید و ادامه این روند افزایشی، افزون بر مشکلاتی که برای صنعت نشر و کتاب فراهم می‌کند، برای خانواده‌هایی که به دنبال تأمین مایحتاج دانش‌آموزان خود هستند نیز چالش‌ساز خواهد شد. قیمت کاغذ تحریر دی ماه گذشته در ایران نسبت به پایان سال ۱۳۹۶ حدود سه برابر افزایش یافته بود. در آن تاریخ گفته می‌شد که این وضعیت روزنامه‌ها و رسانه‌های چاپی را با بحران روبه‌رو می‌کند و احتمال تعطیلی برخی روزنامه‌ها تا پایان سال‌ ۱۳۹۷ و یا ۱۳۹۸می‌رود.

شماری از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان #گلستان در ارتباط با #سیل اخیر احضار شدند

هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری استان گلستان از احضار سه تن از مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان در رابطه با موضوع سیلاب خبر داد. او گفت: «این افراد مدیران دستگاه‌هایی هستند که برای پیش‌بینی و پیش‌گیری از وقوع سیلاب و کاهش خسارت‌های ناشی از آن باید چاره‌اندیشی می‌کردند». به‌گفته هاشمیان این مدیران ـ که نام‌ها و مسئولیت‌های آن‌ها منتشر نشده ـ «درباره تکالیف قانونی خود توضیحات ارائه دادند و اظهارات آن‌ها در اختیار کارشناسان زبده قرار گرفته تا بررسی و نظر خود را به دادستانی اعلام کنند. پس از بررسی مستندات و گزارش‌ها برای مدیرانی که اهمال یا تخلف آن‌ها در سیلاب مشخص شود پرونده تشکیل می‌شود». رئیس کل دادگستری استان گلستان می‌گوید در سیلِ دوباره چند روز پیش در اردیبهشت با توجه به تجربه قبلی و هشدارهای صادر شده، «غافلگیری مسئولان پذیرفته نیست و در این مرحله بی تدبیری و اهمال مسئولان متولی محتمل است».

#قاسم_سلیمانی : #مذاکره با دشمن در شرایط فعلی مصداق تسلیم است، تن به این ذلت نمی‌دهیم

#قاسم_سلیمانی فرمانده نیروی قدس #سپاه_پاسداران گفت: «دشمن می‌خواهد با فشارهای اقتصادی ما را به میز مذاکره بکشاند که این مذاکره مصداق تسلیم است (...) مذاکره در شرایط کنونی با دشمن، تسلیم شدن محض است و قطعاً تن به این ذلت نمی‌دهیم.» سلیمانی راهکار برون‌رفت از چنین شرایطی را به تبعیت از رهبر جمهوری اسلامی توسل بر «اقتصاد مقاومتی» دانست. به‌گفته سلیمانی امروز دیگر آمریکا «جریان قدرتمند قابل اعتنا در غرب و شرق آسیا ندارد و همه اتکایش به دولت‌های نامشروع است» و «ایران اسلامی کشور قدرتمندی است و از نظر نظامی و امنیتی به بلوغ بالایی رسیده است».

#القاصی_مهر به جای #جعفری_دولت‌آبادی #دادستان_تهران شد

عباس جعفری دولت‌آبادی که ۱۰ سال دادستان تهران بود با حکم ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه جای خود را به علی القاصی مهر، رئیس کل دادگستری استان فارس داد. مراسم تودیع و معارفه دادستان تهران اوایل هفته آینده برگزار خواهد شد.

رئیس #مجلس شورای اسلامی: مذاکره با #آمریکا فعلاً اشتباه است، باب مذاکره با #عربستان اما بسته نیست

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دوشنبه ۹ اردیبهشت در هشتمین همایش سیاست‌های پولی و چالش‌های بانکداری و تولید گفت: «این اشتباه راهبردی است که کسی فکر کند در زمان فعلی با این موجود خطرناک که تصمیم‌گیری‌هایی را در منطقه اندیشیده است باید مذاکره شود. آن‌ها باید بفهمند که با حریف سخت طرف هستند و بعد سرشان به سنگ بخورد چون تا این اتفاق نیفتد ول‌کن نیستند.» منظور از «موجود خطرناک»، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکاست که تاکنون بیش از هشت بار به ایران پیشنهاد مذاکره درباره نفوذ جمهوری اسلامی در خاورمیانه و برنامه موشکی سپاه در قالب توافق جامع‌تری از برجام داده است. لاریجانی اما اعلام کرد که باب گفت‌وگو با عربستان سعودی هنوز باز است: «در مورد سعودی‌ها نگفتیم که مذاکره نمی‌کنیم. آن‌ها مسیر غلطی می‌روند اما باز هم ما باب مذاکره را نبستیم. لذا وقتی دشمنی می‌کنند نمی‌توان نرمش زیادتر کرد، باید آن‌ها جلوتر بیایند.»

قیمت #بلیت #وسایل_نقلیه_همگانی ۲۰ درصد افزایش یافت

شرکت بهره‌برداری از متروی تهران و شرکت واحد اتوبوس‌رانی اعلام کردند که از دوشنبه ۹ اردیبهشت بهای بلیت وسایل نقلیه همگانی ۲۰ درصد افزایش می‌یابد. به گفته فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو، بهای بلیت متروی تهران «پیرو مصوبه شورای شهر تهران» افزایش یافته است. پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، نیز اعلام کرده که افزایش نرخ کرایه اتوبوس از روز دوشنبه اجرا می‌شود. اواخر اسفند سال گذشته شورای شهر تهران از افزایش ۲۵ درصدی بلیت مترو خبر داده بود. قرار بود نرخ بلیت حمل و نقل همگانی بر اساس نرخ تورم افزایش یابد، اما سرانجام شورای شهر تهران بر سر افزایش ۲۰ درصد بهای بلیت وسایل نقلیه همگانی به توافق رسید.