ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تاکید بر #سرکوب و #تبعیض علیه #نوکیشان_مسیحی و #بهاییان در #ایران در گزارش سالانه #آزادی_ادیان وزارت امور خارجه #آمریکا

گزارش سالانه #آزادی_ادیان وزارت امور خارجه #آمریکا با حضور #مایک_پومپئو، وزیر امور خارجه این کشور روز سه‌شنبه ۸ خرداد/ ۲۹ می‌ منتشر شد. این گزارش در ۶ صفحه (از صفحه ۴۴ تا ۵۰) به وضعیت آزادی ادیان در ایران پرداخته و درباره #سرکوب #نوکیشان_مسیحی و #بهاییان در #ایران ابراز نگرانی کرده. بر اساس این گزارش در ایران دو نوع رفتار در زمینه #آزادی_ادیان وجود دارد. ‌یکی در مورد ادیان به رسمیت شناخته شده در #قانون_اساسی و دیگری در مورد ادیانی که به رسمیت شناخته نشده‌اند. بهاییان و آنها که به آیین مسیحیت می‌گرایند (نوکیشان مسیحی)، در دسته دوم جای می‌گیرند. همچنین بر پایه این گزارش گرچه در سال گذشته شماری از بهاییان از #زندان آزاد شده‌اند، اما در مقابل عده دیگری از آنان به دلیل آیین مذهبی خود #بازداشت و روانه #زندان شده‌اند. اعمال تبعیض در مورد تحصیل، فعالیت‌های اجتماعی، شغلی و ... این اقلیت‌ دینی نیز همچنان ادامه دارد. از سوی دیگر نوکیشان مسیحی و رهبران کلیسا‌های خانگی تحت تعقیب و آزار قرار گرفته‌اند و برای برخی از آنان حکم زندان تا ۱۰ سال صادر شده است. در این گزارش همچنین به وضعیت #سپنتا_نیکنام و بیرون گذاشته شدن او از شورای شهر #یزد به دلیل #زرتشتی بودن اشاره شده. او که از سال ۹۲ به مدت چهار سال عضو شورای شهر یزد بود در انتخابات ۹۶ بار دیگر به عضویت این شورا درآمد اما با شکایت یک نامزد اصولگرا که از راهیابی به شورا بازمانده بود، عضویتش در شورای شهر با حکم دیوان عدالت اداری به دلیل غیرمسلمان بودن معلق شد. در این گزارش همچین به ادامه پاکسازی نژادی مسلمانان #روهینگیا، نقض آزادی‌های مذهبی در #عربستان و #پاکستان و شمار زیاد زندانیان ادیان در #کره_شمالی نیز پرداخته شده است.

به دلیل مصرف زیاد #برق در تابستان، ساعت اداری در #خوزستان کاهش می‌یابد

محمود دشت بزرگ، مدیرعامل برق منطقه‌ای #خوزستان می‌گوید کاهش ساعت اداری در این استان برای مدیریت #مصرف_برق حتمی است. به‌گفته او همراه با افزایش دما، مصرف برق نیز در شبکه افزایش پیدا می‌کند و تجهیزات تأمین‌کننده به حالت اشباع و پرباری می‌رسند. دشت بزرگ پیک ساعت ۱۳ تا ۱۷ در ظهر را پیک با مصرف بالای برق خواند و گفت حدود ۶ هزار مگاوات از بار تابستانه مصرف برق استان خوزستان مربوط به بارهای سرمایشی است. او از مردم خواست تا الگوی مصرف برق خود را تغییر دهند و در طول روز از حداکثر روشنایی طبیعی بهره‌مند شده و از وسایل غیرضروری برای روشنایی‌های غیرطبیعی استفاده نکنند.

سئوال از #حسن_روحانی درباره مؤسسات مالی از دستور کار #مجلس خارج شد

ولی داداشی، نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت با پس گرفتن امضای شماری از نمایندگان، سئوال از حسن روحانی، رئیس‌جمهور درباره وضعیت #مؤسسات_مالی و اعتباری از حد نصاب افتاد و از دستور کار #مجلس خارج شد. داداشی افزود: «دولت برای پس گرفتن امضاهای نمایندگان ورود کرده و برخی از نمایندگان امضاهای خود را پس گرفته‌اند.» به‌گفته بهروز نعمتی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس، ۵۰ نفر از نمایندگان امضای خود را پس گرفته‌اند. پیش از این خبرگزاری فارس گزارش داده بود که ۱۰۴ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار پاسخگویی #حسن_روحانی درباره نابسامانی‌های پیش آمده در مورد مؤسسات مالی شده بودند.

با فراخوان #سندیکاهای_کارگری_فرانسه برگزار شد: #تظاهرات_در_ژنو در #حمایت_از_مبارزات_کارگران_ایران

سه‌شنبه ۸ خرداد تظاهراتی در #همبستگی_با_مبارزات_کارگران_ایران در برابر #مقر_سازمان_بین‌المللی_کار ILO _ر #ژنو برگزار شد. این #تظاهرات همزمان با دومین روز #اجلاس_سالانه ILO و با فراخوان #کلکتیو_سندیکاهای_فرانسوی برگزار شد. صد و هفتمین اجلاس سالانه ILO از روز دوشنبه ۷ خرداد در #ژنو آغاز بکار کرده است. امسال هم جمهوری اسلامی نمایندگان #تشکل‌های_اسلامی_وابسته_به_حکومت از جمله خانه کارگر را به عنوان «نماینده کارگران ایران» به اجلاس اعزام کرده است. و این در حالی است که موازین و مقاوله نامه‌های ILO را زیر پا می‌گذارد، اتحادیه‌های صنفی و #نهادهای_کارگری_مستقل را به رسمیت نمی‌شناسد و #فعالان_کارگری را #سرکوب می‌کند .گزارش مشروح تظاهرات بزودی در زمانه منتشر می‌شود

اطلاعیه‌ی بیت حائری شیرازی، امام جمعه اسبق #شیراز در ارتباط با #آزار_جنسی شماری از #دانش‌آموزان یک #دبیرستان در #تهران: معلم متعرض از ما نیست.

بیت محی الدین حائری شیرازی، امام جمعه اسبق شیراز با صدور اطلاعیه‌ای، خبر منتشر شده در انتساب فرد متجاوز به دانش آموزان در یکی از دبیرستان‌های تهران به خاندان این روحانی را تکذیب کرده است. در این اطلاعیه آمده است که «این خاندان هیچ منسوب شاغل در آموزش و پرورش استان تهران ندارد و انتصاب فوق را به شدت تکذیب می‌کند.» یکی از مربیان سال اول دبیرستان پسرانه یک مجتمع آموزشی غیرانتفاعی در منطقه دو تهران متهم به آزار جنسی گروهی از دانش‌آموزان شده است. بر اساس خبرهایی که درباره این ماجرا منتشر شده، فرد خاطی از نوادگان امام جمعه سابق و درگذشته شیراز است و پس از بازداشت با قید وثیقه آزاد شده است. شیراز به غیر از حائری شیرازی دو امام جمعه سابق درگذشته دیگر نیز دارد. سید عبدالحسین دستغیب که در ۲۰ آذر سال ۱۳۶۰ در شیراز ترور شد و اسدالله ایمانی که ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ درگذشت.

تیراندازی و گروگان‌گیری در شهر لیژ #بلژیک چند کشته بر جای گذاشت

دادستانی #بلژیک اعلام کرد که در شهر #لیژ این کشور، واقع در نزدیکی مرز با آلمان، یک مرد مسلح دو مأمور پلیس را کشت و سپس خود توسط #پلیس از پای در آمد. فرد مهاجم مسلح به سلاح سرد بود که ابتدا با چاقو به یک مأمور پلیس حمله کرد و سپس با استفاده از سلاح گرم او به مأمور دیگر شلیک کرد. دو مأمور پلیس زن بودند. فرد مهاجم سپس یک زن را به گروگان گرفت اما با شلیک مأموران ویژه کشته شد و زنی که گروگان گرفته شد سالم آزاد شد. روزنامه معتبر «لو سوار» بلژیک فرد مهاجم را بنجامین هرمان معرفی کرده که متولد ۱۹۸۵ است و به‌دلیل جرایم رایج (سرقت، حمله و اعمال خلافکارانه) شناخته شده بود و به شدت خشن بود. او شب گذشته از زندان به مرخصی آمده بود. انگیزه این فرد هنوز روشن نشده است.

یافتن «بسته مشکوک» در حیاط #مجلس شورای اسلامی و یک ساعت و نیم وضعیت قرمز

صبح سه‌شنبه ۸ خرداد، ساعت ۸ صبح، وجود یک بسته مشکوک در حیاط #مجلس شورای اسلامی وضعیت را در مجموعه بهارستان بحرانی کرد و #نیروهای_امنیتی وارد عمل شدند. در مجلس وضعیت قرمز اعلام شد و از ورود مراجعه کنندگان و خبرنگاران به ساختمان مجلس نیز جلوگیری به عمل آمد. نیروهای امنیتی با یافتن و بررسی بسته مشکوک، آن را بی‌خطر دانستند و وضعیت سفید اعلام کردند. جست‌وجو و بررسی نیروهای امنیتی یک ساعت و نیم به درازا کشید و ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه اوضاع عادی شد. تدابیر امنیتی مجلس ایران پس از حمله گروه «دولت اسلامی» (داعش) در تاریخ ۱۷ خرداد سال ۹۶ شدیدتر شده است.

دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی #محمد_ثلاث را پذیرفت

وکیل مدافع محمد ثلاث که به اعدام محکوم شده اعلام کرده است که دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی موکل او را پذیرفته است. به گفته زینب طاهری پرونده محمد ثلاث به شعبه ۳۵ دیوان عالی کشور ارجاع شده و قرار است که فردا چهارشنبه ۹ خرداد او لایحه تکمیلی در رابطه با پرونده موکلش را به این شعبه ارائه دهد. محمد ثلاث متهم است که در ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ هم‌زمان با درگیری دراویش گنابادی با مأموران پلیس در محدوده خیابان پاسداران تهران، با اتوبوس به سمت گروهی از مأموران حرکت کرده و سه نفر از آنها را کشته است.ثلاث در سومین و آخرین جلسه دادگاه خود گفته بود این عمل را عامدانه انجام نداده است.