نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شرکت خودروسازی #رنو ۱۵ هزار نفر را #اخراج می‌کند

شرکت فرانسوی خودروسازی رنو در پاریس اعلام کرد که قصد دارد ۱۵ هزار نفر را در شعبه‌های مختلف خود در سراسر جهان اخراج کند. شرکت رنو گفته است که تولید باید روی اشکال سودآورتری متمرکز شود. این بازسازی ساختاری به‌منظور صرفه‌جویی دو میلیارد یورویی در طی سه سال آینده برنامه‌ریزی شده است. نمایندگان سندیکاهای کارگری گفته‌اند باید از این اخراج گسترده جلوگیری کرد. توافق با سندیکاها شرط لازمی است که رنو برای دریافت وام دولتی پنج میلیارد یورویی باید به آن دست یابد. شریک رنو، شرکت خودروسازی نیسان نیز روز گذشته پنج‌شنبه ۸ خرداد / ۲۸ مه برنامه‌های بهبود وضع اقتصادی خود را ارائه داد. در این ائتلاف شرکت خودروسازی میتسوبیشی نیز حضور دارد و این شرکت نیز می‌خواهد همکاری‌های خود را از نو برنامه‌ریزی کند.

آمار جدید #وزارت_بهداشت از #کرونا در ایران: درگذشتگان ۷۶۷۷ نفر، مبتلایان ۱۴۶۶۶۸ نفر

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ظهر جمعه ۹ خرداد آخرین آمار رسمی در مورد شیوع ویروس جدید کرونا در ایران را اعلام کرد. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۵۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۷۶۷۷ نفر رسید. همچنین از ظهر دیروز (پنج‌شنبه) تا ظهر امروز (جمعه)، ۲۸۱۹ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۴۶۶۶۸ نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت گفته است که تاکنون ۱۱۴۹۳۱ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند. ۲۵۴۷ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

#زلزله ۴,۲ ریشتری در مرز استان‌های #کهگیلویه_و_بویراحمد و #خوزستان

زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۴,۲ ریشتر در مرز استان‌های کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان، حوالی دهدشت را لرزاند‎. این زمین‌لرزه در عمق ۱۴ کیلومتری زمین رخ داد و هنوز از خسارت‌های احتمالی آن گزارشی منتشر نشده است‎. در پی وقوع زمین‌لرزه، اداره کل مدیریت بحران خوزستان به فرمانداران و رؤسای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان‌های بهبهان، امیدیه، آغاجاری و رامهرمز اعلام آماده‌باش کرد.

#کرونا: تعداد مبتلایان ثبت شده در #افغانستان نزدیک به ۱۴ هزار نفر شد

وزارت صحت عامه‌ افغانستان جمعه ۹ خرداد اعلام کرد در بیست‌ و چهار ساعت گذشته ۶۲۳ مورد اثبات قطعی به بیماری کووید ۱۹ در ولایات مختلف کشور به ثبت رسیده است. در بیست‌وچهار ساعت گذشته تنها در کابل ۲۷۱ مورد و در هرات نیز ۱۷۹ مورد ابتلای قطعی به کووید ۱۹ به ثبت رسیده است. به این ترتیب، شمار مبتلایان به این بیماری در افغانستان به ۱۳ هزار و ۶۵۹ نفر افزایش یافت. کابل، هرات، قندهار، بلخ و ننگرهار از کانون‌های همه‌گیری کرونا در افغانستان به شمار می‌آیند. بر اساس گزارش وزارت صحت عامه افغانستان تاکنون ۲۴۶ نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

تعداد کشته‌شدگان از #کرونا: #هند از #چین پیشی گرفت

به گزارش شبکه الجزیره دولت هند خود را آماده می‌کند که محدودیت‌های اجتماعی برای جلوگیری از شیوع ویوس کرونا را کاهش دهد. در همان حال جمعه ۲۹ مه/ ۹ خرداد ۷۴۶۶ مورد ابتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ در این کشور به ثبت رسید و بدین ترتیب تعداد مبتلایان به این بیماری در هند به ۱۶۵ هزار و ۷۹۹ نفر افزایش یافت و از شمار مبتلایان در چین پیشی گرفت. در هند تاکنون ۴۷۰۶ نفر در اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. قرار است محدودیت‌های اجتماعی در هند یکشنبه هفته آینده کاهش یابد. انتظار می‌رود که دولت نارندرا مودی شنبه آینده در این مورد به تصمیم برسد. این احتمال وجود دارد که کانون‌های شیوع کرونا در هند همچنان در قرنطینه بمانند.