نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#سلمان_خدادادی نماینده سابق مجلس از اتهام #تجاوز تبرئه شد

شعبه ۸ دادگاه کیفری استان تهران سلمان خدادادی، نماینده سابق ملکان در مجلس را که متهم به تجاوز جنسی به زهرا نویدپور بود از این اتهام تبرئه کرد و با کاهش اتهام او به برقراری رابطه نامشروع، او را به ۹۹ ضربه شلاق محکوم کرد. دادگاه کیفری یک استان تهران پیش از این خدادادی را به دو سال انفصال از خدمت، دو سال تبعید و تحمل ۹۹ ضربه شلاق محکوم کرد که حکم صادره در دیوان عالی کشور، نقض و به شعبه ۸ دادگاه کیفری به عنوان شعبه هم عرض ارجاع شد. زهرا نویدپور، زن جوان ۲۸ ساله اهل شهر ملکان بود که پیش از خودکشی در دی ۹۷ روایتش از تجاوز جنسی سلمان خدادادی را منتشر کرد. او گفته بود که پس از مراجعه به دفتر این نماینده مجلس برای کار، توسط او مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته و این نماینده با سوء استفاده از قدرت به او تجاوز کرده است. بعد از این واقعه، نویدپور از خدادادی به اتهام تجاوز شکایت کرد. سلمان خدادادی هرگونه ادعای تجاوز را رد کرد. زهرا نویدپور دست به افشاگری زد و شماری فایل صوتی از گفت‌وگوهای میان خود و سلمان خدادی را منتشر کرد. هنگامی که پرونده شکایت زهرا نویدپور در شعبه ۵ دادگاه کیفری استان تهران در جریان بود، خبر خودکشی او در شهر تبریز اعلام شد.

ایران به جای #بدهی_گازی و برقی #عراق از طریق بانک‌های این کشور کالاهای اساسی می‌خرد

یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: «در خصوص بدهی‌های عراق برای صادرات برق، گاز و انرژی بخش دولتی ایران مقرر شد تا ما کالاهای اساسی و مورد نیاز خود را در جهان خریداری کرده و از طریق بانک‌های این کشور هزینه آن را پرداخت کنیم. بدهی عراق به ایران در حوزه گاز و برق چندان مشخص نیست اما پیش از این در آغاز تیرماه سال جاری رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق بدهی پنج ماه گذشته عراق به ایران در حوزه برق و گاز را بین ۵ تا ۶ میلیارد دلار دانست که بخش اندکی از آن وصول شده است. در خردادماه گذشته قرارداد دو ساله صادرات برق به عراق میان دو کشور امضا شد. حدود ۴۰۰ هزار دلار از طلب ایران نیز از عراق وصول شد. ۷ مه / ۱۸ اردیبهشت بلافاصله بعد از آن‌که مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق از پارلمان این کشور رأی اعتماد گرفت واشنگتن اعلام کرد برای کمک به موفقیت دولت جدید بغداد، معافیت ۱۲۰ روزه‌ای را برای عراق و با هدف ادامه واردات برق از ایران در نظر می‌گیرد.

#دیوان_عالی_کشور حکم قتل عمد #محمدعلی_نجفی را برای بار سوم غیرعمد تشخیص داد

حمیدرضا گودرزی، وکیل دادگستری، درباره آخرین وضعیت پرونده موکلش، محمدعلی نجفی گفت: «شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور برای سومین بار، رأی صادره مبنی‌ بر محکومیت موکلم به قتل عمدی و استدلال دادگاه را نپذیرفت و قتل را همچنان شبه‌عمدی دانسته است. در نتیجه پرونده با تهیه گزارشی به هیئت عمومی دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد تا این‌بار از سوی قضات کیفری دیوان عالی مورد بررسی و اظهارنظر قرار گیرد.» محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران متهم است که در ۷ خرداد ۱۳۹۸همسر دومش، میترا استاد را به ضرب چند گلوله به قتل رسانده است. نجفی می‌گوید این گلوله‌ها در حالت بی‌تعادلی و غیرارادی شلیک شده، اما دادگاه نجفی را در دو موضوع «قتل عمد» و ««نگهداری سلاح غیرمجاز» مجرم تشخیص داد و او را به قصاص محکوم کرد. با این حال خانواده میترا استاد از قصاص گذشت کردند.

یک عضو شورای شهر تهران: در سه سال گذشته سازمان‌های وابسته به شهرداری بیشترین بی‌انضباطی مالی و اداری را داشته‌اند

سیدحسن رسولی، نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از ضرورت اصلاح در ساختار شهرداری تهران خبر داد و گفت: «در دو سه سال گذشته بیشترین بی‌انضباطی مالی و اداری در شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری بوده است، چرا که هرکدام به‌عنوان جزایر به‌هم پیوسته اداره می‌شود.» به‌گفته رسولی طی این سال‌ها ساختار شهرداری رشد کاریکاتوری داشته و در شرایط فعلی رشد بی‌قواره سازمانی باعث افزایش موازی‌کاری در سطوح مختلف سازمانی شده است. رسولی افزود: «برای انجام یک مأموریت بعضاً تا ۴ اداره کل در شهرداری تهران وجود دارد.» نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران همچنین از زیان‌ده بودن عمده شرکت‌های شهرداری سخن گفت و افزود این شرکت‌ها دارای ظرفیت ورود به بازار بورس را ندارند‌، مگر این‌که در آینده تحولات عمیق مالی و اقتصادی در این شرکت‌‌ها به‌وجود آید.