ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار در مسابقات کریکت‌‌ افغانستان چند نفر را زخمی کرد

روز جمعه ۷ مرداد / ۲۹ ژوئیه بر اثر انفجار در جریان مسابقات «اشپگیزه کریکت» افغانستان ‌در کابل چهار نفر زخمی شدند. این انفجار میان تماشاگران مسابقه و در ورزشگاه بین‌المللی کریکت افغانستان در ناحیه هشتم امنیتی شهر کابل رخ داد. به‌گزارش روزنامه «۸صبح» افغانستان، نصیب‌خان زدران، رئیس اجرایی کریکت‌بورد، ضمن تأیید زخمی شدن چهار تماشاگر گفت به بازیکنان خارجی آسیبی نرسیده است. مسئولان امنیتی طالبان در این‌ مورد رسماً اظهار نظر نکرده‌اند. کریکت یکی از ورزش‌های پرطرفدار در افغانستان است.

بیش از ۴۰ کلینیک در آمریکا سقط جنین را متوقف کردند

بر اساس آمار جدید یک مؤسسه غیردولتی به نام Guttmacher، در چند هفته گذشته در ایالات متحده آمریکا بیش از ۴۰ کلینیک سقط جنین را متوقف کرده‌اند. دلیل این اقدام تصمیم دیوان عالی آمریکا است که در ماه ژوئن قانون «رو علیه وِید» (Roe v Wade) که در سال ۱۹۷۳ حق سقط جنین در سراسر این کشور را قانونی کرده بود، لغو کرد. این مؤسسه غیردولتی گفته است که ۱۱ ایالت در جنوب و غرب ایالات متحده از آن زمان سقط جنین را به‌طور کامل یا پس از هفته ششم بارداری ممنوع کرده‌اند. در نتیجه، ۴۳ کلینیک تخصصی در این زمینه بسته شدند یا به فعالیت‌های دیگری روی آوردند. از این تعداد، ۲۳ کلینیک در تگزاس، پنج کلینیک در اوکلاهما و پنج کلینیک در آلاباما بودند. مؤسسه Guttmacher با سازمان بهداشت جهانی همکاری می‌کند و در مورد سقط جنین تحقیقات انجام می‌دهد. این مؤسسه پیش‌بینی می‌کند که در مجموع نیمی از ایالت‌های آمریکا سقط جنین را ممنوع خواهند کرد.

نماینده جدید ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تعیین شد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران با موافقت ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم، محسن نذیری اصل را به‌عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی در دفتر سازمان ملل در وین و همچنین نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منصوب کرد. محسن نذیری اصل پس از دیدار و گفت‌وگو با امیرعبداللهیان به وین، محل مأموریت خود رفت. محسن نذیری اصل بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به‌عنوان مشاور وزیر خارجه و رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی پرونده ترور قاسم سلیمانی منصوب شد. او همچنین دبیر مرجع ملی کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی در وزارت خارجه و سفیر و نماینده دائم ایران در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو بوده است. پیش از این کاظم غریب‌آبادی از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ سفیر جمهوری اسلامی در دفتر سازمان ملل در وین و نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود. پس از او محمدرضا غائبی سرپرستی این نمایندگی به‌عهده گرفت.