نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جمعی از فعالان سیاسی و مدنی حکم صادره برای پرونده‌ی #بیانیه_۷۷نفر پیرامون حوادث #آبان۹۸ را «ناعادلانه» خواندند

«جمعی از فعالان سیاسی» در ایران با صدور بیانیه‌ای صدور حکم زندان برای علی شکوری‌راد، دبیر کل حزب اتحاد ایران اسلامی و ۱۳ تن از امضاء کنندگان بیانیه ۷۷ نفررا «ناعادلانه»، «طفره رفتن قوه قضاییه از اجرای اصل ۱۶۸ قانون اساسی» و «به رسمیت نشناختن آزادی‌های مشروع اشخاص حقیقی و حقوقی» دانستند و خواستار «تبرئه فوری همه محکومان» این پرونده شدند. قوه قضاییه ایران علی شکوری راد، محمد حسین کروبی، محسن آرمین، قربان بهزادیان نژاد و صدیقه وسمقی از امضاء‌کنندگان بیانیه معروف به «۷۷ نفر» را که در اعتراض به سرکوب اعتراضات آبان ۱۳۹۸ منتشر شده بود را به یک سال زندان محکوم کرده است. مهدی محمودیان از دیگر امضاء کنندگان این بیانیه هم به اتهام «فعالیت تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری و به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور» به چهار سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از عضویت در احزاب و دو سال منع خروج از کشور و چهار ماه خدمات عمومی محکوم شده است. به گزارش تارنمای «انصاف‌نیوز» در بخشی از این بیانیه آمده است: « به نظر ما محکومیت دبیرکل یک حزب و شخصیت‌‌های سیاسی شناخته‌شده برای امضای یک بیانیه انتقادی در اعتراض به اعمال خشونت در مواجهه با اجتماعات اعتراضی مردم در آبان۹۸، این تصویر و پیام را القا می‌کند که حاکمیت نه فقط حقوق و آزادی‌های مشروع اشخاص حقیقی و حقوقی را به‌رسمیت نمی‌شناسد و اعتراضات خیابانی را برنمی‌تابد، بلکه انتقاد افراد حقیقی و حقوقی به عملکرد حکومت را با صدور حکم زندان پاسخ می‌دهد.»

آخرین آمار_کرونا در #ایران:# ۱۱۰ نفر جان باختند

وزارت بهداشت ایران آخرین آمار رسمی مبتلایان و جان‌باختگان ویروس کرونا را اعلام کرد. در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۰ نفر دیگر به شمار جان‌باختگان اضافه شده و به ۲۱ هزار و ۳۵۹ نفر رسیده است. همچنین یک هزار ۹۰۵ نفر مبتلا نیز شناسایی شده است و مجموع مبتلایان را به ۳۷۱ هزار و ۸۱۶ نفر رسیده است ۳ هزار ۷۹۱ نفر نیز در وضعیت وخیم این بیماری قرار دارند. طبق اعلام وزارت بهداشت، استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار هستند.

شماری از خانواده‌های کشته‌شدگان #اعدام‌های۶۷ #خاوران را گلباران کردند

شماری از خانواده کشته‌شدگان اعدام‌های سال ۶۷ در ایران روز جمعه، ۷ شهریور در سی و دومین سالگرد اعدام‌های گروهی زندانیان سیاسی با حضور در خاوران، مزار بی‌نام کشته‌شدگان این اعدام‌ها را گلباران کردند. خانواده‌های اعدام‌شدگان سال۶۷، با گلباران مزار بی‌نام کشته‌شدگان این اعدام‌ها، شعر و سرود خواندند ولی نیروهای انتظامی و امنیتی ساعتی پس از حضور خانواده‌های کشته‌‌شدگان، آنها را از محوطه این گورستان پراکنده کردند. خاوران یکی از گورستان‌های محل دفن دسته‌جمعی کشته شدگان اعدام‌های سال۶۷ است، اعدام‌های این سال با فرمان مستقیم روح‌الله خمینی و «هیات مرگ» به کشتار هزاران زندانی سیاسی منجر شد.

درگیری و خشونت در مالموی سوئد به‌دنبال #آتش_زدن_قرآن از سوی یک گروه راست افراطی

مراسم قرآن‌سوزی در مالموی سوئد به خشونت و درگیری با پلیس کشیده شد. دیروز یک گروه ضداسلامی وابسته به حزب دست راستی«استرام کورش» دانمارک با تجمع در مالمو سوئد شعارهای ضداسلامی داده و یک نسخه از قرآن هم آتش زدند. راسموس پالودن، ضداسلام معروف دانمارکی که پیش‌تر بارها در دانمارک اقدام به آتش زندن قرآن کرده بود، قرار بود دیروز در مالمو در تجمع ضداسلامی شرکت کند که توسط پلیس سوئد دستگیر شد. ورود او از دو سال پیش به سوئد ممنوع شده. پس از انتشار ویدئو آتش زدن قرآن، مسلمانان در منطقه روسن‌گورد که محله عمدتا مسلمان‌نشین است تجمع کرده و اقدام به روشن کردن اتش کردند. تجمع نهایتا به درگیری با پلیس و آتش زدن ماشین‌ها و تخریب اموال عمومی رسید.