ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی #قاضی‌زاده_هاشمی را به دلیل اظهاراتش درباره #بیماران_خاص در یک گفتگوی تلویزیونی در اردیبهشت‌ به «فاشیسم» متهم کردند

اظهارات #حسن_قاضی‌زاده_هاشمی، وزیر بهداشت ایران در برنامه نگاه یک شبکه اول صداوسیمای جمهوری اسلامی که ۱۵ اردیبهشت انجام شد، اکنون با اعتراض کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است. او در این گفت‌وگوی تلویزیونی در پاسخ به مشکلات خانواده‌های #بیماران_خاص برای تأمین هزینه سنگین داروهای مربوط به این بیماری‌ها و دلیل عدم اجازه واردات این داروها از سوی وزارت بهداشت چنین پاسخ داده بود: «خیله خب. آیا مردم ایران اجازه می‌دهند برای افزایش ۲ – ۳ سال عمر، برویم و هر سال یک میلیارد تومان هزینه کنیم؟» او گفت وزارت بهداشت هزینه‌های زیادی باید برای «طول عمر پایین» برخی بیماران در نظر بگیرد و به همین خاطر او باید برای انتخاب بین تأمین شیر خشک و داروی بیماران دیگر در برابر داروی بیماران خاص دست به انتخاب بزند. اظهارات او با واکنش تند کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد که وزیر بهداشت ایران را به فاشیسم و داشتن سیاست‌هایی همچون «نازی‌ها» متهم کرده‌اند. برخی دیگر از کاربران به دفاع از این سخنان پرداختند اما نحوه ارائه آن را نامناسب دانستند. پس از بازگشت تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران قیمت ارز بسیار افزایش یافته و برخی داروها در بازار ایران کمیاب شده‌اند.

#روسیه از آغاز تحویل موشک‌های #اس-۳۰۰ به دولت #سوریه خبر داد

#سرگئی_لاوروف، وزیر خارجه روسیه در نشستی خبری در سازمان ملل اعلام کرد که روند تحویل سیستم پدافند موشکی اس‌ـ۳۰۰ به دمشق آغاز شده است. تحویل این موشک‌های زمین به هوا علی‌رغم مخالفت اسرائیل با آن صورت می‌گیرد. اسرائیل بارها به اهداف متعلق به سپاه پاسداران ایران و حزب‌الله لبنان در سوریه حمله هوایی کرده است تا به گفته خودش از تثبیت حضور نظامی ایران در سوریه و انتقال تجهیزات موشکی به حزب‌الله لبنان جلوگیری کند. فروش موشک‌های اس‌ـ‌۴۰۰ روسیه به ترکیه نیز با مخالفت ایالات متحده روبه‌رو شده است. همچنین فروش تسلیحات روسی به چین با واکنش واشنگتن مواجه شد. لاوروف در این نشست در سازمان ملل همچنین به پرسشی درباره احتمال برقراری یک برنامه تبادل کالا در برابر نفت ایران جهت دورزدن تحریم‌‌های ایالات متحده پاسخ داد و گفت که تمام ایده‌ها در حال بررسی هستند. دور جدید تحریم‌های آمریکا که صنعت نفت ایران را هدف قرار خواهند داد، از چهارم نوامبر / ۱۳ آبان اجرایی می‌شود.

چندین فلسطینی، از جمله دو نوجوان ۱۲ و ۱۴ ساله در آخرین جمعه از اعتراضات هفتگی #غزه کشته شدند

فلسطینیان نوار باریک #غزه به اعتراض‌های «راهپیمایی عظیم بازگشت» که از آخر ماه مارس (اوایل فروردین) آغاز شد، ادامه می‌دهند. آنها خواهان دستیابی به حق بازگشت به سرزمین مادری هستند. به گزارش خبرگزاری «رویترز»، جمعه ۲۸ سپتامبر / ششم مهر در آخرین اعتراض انجام‌شده هفت معترض فلسطینی از جمله دو نوجوان ۱۲ و ۱۴ ساله کشته و ۵۰۰ تن دیگر مجروح شدند. شبکه خبری «الجزیره» شمار کشته‌شدگان را شش تن ذکر کرده. مجموع کشته‌شدگان از آغاز اعتراضات در ۳۰ مارس تا کنون به دست‌کم ۱۹۱ تن رسیده است. یک سرباز اسرائیلی نیز تا کنون کشته شده. جنبش فلسطینی حماس که کنترل غزه را در دست دارد، اعتراضات جمعه را مصادف با ۱۸ امین سالگرد انتفاضه علیه اسرائیل اعلام کرد. اسرائیل حماس را مسئول ناآرامی‌ها می‌داند. #حماس اما می‌گوید مردم غزه از زندگی در دشواری در این باریکه تحت محاصره نظامی اسرائیل خسته شده‌اند. سازمان ملل وضعیت غزه با دو میلیون سکنه را «غیرقابل زندگی» و اقتصاد آن را در آستانه «فروپاشی کامل» توصیف کرده است.

#لوئیس_فان_خال، سرمربی هلندی سابق تیم‌های بزرگ اروپایی دو پیشنهاد مربی‌گری از ایران را بررسی می‌کند

#لوئیس_فان_خال، سرمربی هلندی سابق تیم‌های بزرگ اروپایی و تیم ملی هلند به زودی در مورد چند پیشنهاد مربی‌گری در ایران به مذاکره خواهد پرداخت. به گزارش وب‌سایت خبری «تی آنلاین» آلمان، #تراکتورسازی_تبریز، ثروتمندترین باشگاه فوتبال لیگ ایران یک مقصد احتمالی این مربی ۶۷ ساله هلندی است که پیش از این از تمایلش برای بازنشستگی خبر داده بود. این باشگاه به لحاظ مالی توان تأمین هزینه فان خال را دارد و در فصل اخیر نیز #جان_توشاک، سرمربی ایرلندی و #اشکان_دژاگه، #مسعود_شجاعی و #احسان_حاج‌صفی، ستاره‌های تیم ملی فوتبال ایران را به خدمت گرفته است. زمزمه‌هایی نیز از احتمال جانشین‌کردن فان خال با #کارلوس_کیروش، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران به گوش می‌رسد. قرارداد کیروش فوریه سال آینده میلادی پایان می‌یابد. او به تازگی موافقت کرد که تا پایان جام ملت‌های آسیا بر نیمکت تیم ملی ایران باقی بماند. فان خال تا کنون سرمربی‌گری #منچستر_یونایتد، #بارسلونا، #بایرن_مونیخ، #آژاکس_آمستردام و تیم ملی هلند را برعهده داشته و یکی از پرافتخارترین مربیان زنده دنیا است.

تشکیلات خودگران #فلسطین علیه انتقال سفارت آمریکا به #بیت‌المقدس (#اورشلیم) به #دیوان_بین‌المللی_دادگستری شکایت کرد

#دیوان_بین‌المللی_دادگستری، مستقر در لاهه هلند جمعه ۲۸ سپتامبر / ششم مهر اعلام کرد که شکایت تشکیلات خودگردان فلسطینی از ایالات متحده آمریکا به دلیل انتقال سفارت این کشور به #بیت‌المقدس (#اورشلیم) را دریافت کرده است. فلسطینیان از قضات دیوان بین‌المللی دادگستری موسوم به «#دادگاه_جهانی» خواسته‌اند که «به آمریکا دستور بدهند هیأت دیپلماتیکش را از شهر مقدس خارج کند». آنها استدلال کرده‌اند که این حرکت بر خلاف معاهده بین‌المللی‌ای است که سرنوشت بیت‌المقدس را منوط به توافق صلح فلسطین و اسرائیل می‌کند. فلسطینیان به دنبال تشکیل دولت مستقل در بیت‌المقدس شرقی هستند اما کنترل نظامی این شهر در دست اسرائیل است. رسیدگی به پرونده‌ها در دیوان بین‌المللی دادگستری چند سال طول می‌کشد اما تصمیمات آن نهایی و به لحاظ قانونی لازم‌الاجرا هستند اما همه کشورها از آن تبعیت نمی‌کنند. در ماه‌های اخیر، به ویژه پس از آنکه آمریکا بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و سفارتش را به آن کشور منتقل کرد، روابط بین فلسطینیان و واشنگتن تنش‌آلود شده است. آمریکا اخیراً کمک‌های مالی به فلسطین را قطع و دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین (#ساف) در واشنگتن را تعطیل کرد.

#ترامپ با تحقیقات #اف‌بی‌آی درباره نامزد #دادگاه_عالی موافقت کرد ــ رأی‌گیری یک هفته به تأخیر افتاد

#دونالد_ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا جمعه ۲۸ سپتامبر / ششم مهر به پلیس فدرال این کشور (#اف‌بی‌آی) دستور داد تا به اتهام‌های آزار جنسی علیه #برت_کاوانا، نامزد او برای عضویت در دادگاه عالی رسیدگی کند. رأی‌گیری تأیید صلاحیت کاوانا در #سنای_آمریکا بدین‌ترتیب یک‌هفته به تعویق افتاد. قاضی برت کاوانا متهم به تلاش برای تجاوز جنسی است. یکی از متهم‌کنندگان او، خانم کریستین بلازی فورد ، استاد روان‌شناسی در دانشگاه‌های کالیفرنیا، پنج‌شنبه در جلسه کمیته قصایی سنا شرکت یافت و شهادت داد که آقای کاوانا در ۱۷ سالگی قصد تجاوز به او را داشته است. دو زن دیگر هم برت کاوانا را متهم به آزار جنسی کرده‌اند. کمیته قضایی سنا که اکثریت آن در اختیار جمهوری‌‌خواهان است، جمعه ۲۸ سپتامبر کاندیداتوری برت کاوانا برای عضویت در دادگاه عالی را پذیرفت، اما جف فلیک، سناتور جمهوری‌خواه در کمیته قضایی رأی مثبت خود را برای انتخاب نهایی در جلسه عمومی سنا مشروط به تحقیق بیشتر درباره اتهام‌های وارد شده به کاوانا کرد. او در توافق با دموکرات‌های سنا پیشنهاد تحقیق محدود به لحاظ مدت (یک هفته) و دامنه (رسیدگی به اتهامات قابل اعتنا) از سوی اف‌بی‌آی را مطرح کرد که ترامپ تحت فشار میانه‌روهای حزب جمهوری‌خواه به آن تن داد. در سنا ۵۱ کرسی از آن جمهوری‌خواهان و ۴۹ کرسی از آن دموکرات‌هاست. پیروزی نهایی کاوانا برای دونالد ترامپ و طرفداران او اهمیت نمادین دارد. شکست نامزدی او نیز پیروزی دیگری برای جنبش «من هم» (#MeToo)، جنبش شکستن سکوت زنان در برابر آزار جنسی خواهد بود.