ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#دیوان_عدالت_اداری مصوبه #دولت در مورد تعیین محل #تجمعات_مردمی را باطل کرد

هیات عمومی #دیوان_عدالت_اداری، یک‌شنبه هفتم مهر، مصوبه هیات وزیران در مورد تعیین محل برای تجمعات مردمی را غیر‌قانونی اعلام و آن را باطل کرد. متن حکم صادره از سوی دیوان عدالت اداری در رسانه‌های داخلی منتشر شده است. در حکم دیوان عدالت اداری آمده است صدور مجوز برگزاری تجمعات از اختیارات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب است و مصوبه دولت با قوانین مربوط به این کمیسیون تناقض دارد. در انتهای این حکم آمده: «مصوبه مورد اعتراض با قوانین مذکور (اصل ۲۷ قانون اساسی و همچنین ماده ۱۱ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی) مغایرت دارد و مستند به بند یک ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲، ابطال می‌شود. بر اساس اعلام دیوان عدالت اداری مصوبه هیات وزیران با اصل ۲۷ قانون اساسی که تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها را از نظر محل‌ اجتماعات آزاد اعلام کرده نیز مغایرت دارد. اواخر آذر ۹۶، عیسی فرهادی، فرماندار تهران در جلسه استانداران و فرمانداران پیشنهاد داد محلی برای تجمع مردم در تهران تعیین شود تا هر کسی که خواست اعتراض کند به آنجا برود و مسوولان هم آنجا در جمع مردم حاضر شوند. پس از تجمعات مردمی و اعتراضات سراسری در ایران در دی ۹۶ هم احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران، طرح تعیین محل ویژه برای تجمعات اعتراضی را در شورای شهر مطرح کرد. بر اساس این طرح به شهرداری تهران یک ماه فرصت داده شد تا مکانی مناسب را برای تأیید نهایی به شورا اعلام کند. خرداد سال گذشته نیز هیات وزیران در جلسه‌ای برای «ساماندهی تجمعات اعتراضی»، محل‌های مناسب را برای تجمع‌های گروه‌های مختلف مردمی تعیین کرد. طبق اصل ۲۷ قانون اساسی افراد، گروه‌ها و احزاب از حق آزادی تجمع و تظاهرات برخوردارند، اما در ایران همواره نگاهی امنیتی به تجمع‌ها و تظاهرات‌ گروه‌ها و احزاب وجود داشته و دارد.

تصادف اتوبوس در #چین ۳۶ کشته برجای گذاشت

بامداد یک‌شنبه ۲۹ سپتامبر/ ۷ مهر، خبرگزاری فرانسه از کشته شدن ۳۶ تن و زخمی شدن ۳۶ تن دیگر به دلیل تصادف یک اتوبوس با یک دستگاه کامیون در شرق چین خبر داد. در این حادثه که در محدوده استان جیانگ سو رخ داد، اتوبوس حامل ۶۹ سرنشین پس از ترکیدن لاستیک، به لاین مخالف منحرف شد و بعد از برخورد با یک کامیون متوقف شد. پلیس چین علت حادثه را «صاف بودن لاستیک‌های اتوبوس» اعلام کرده است. بر پایه گزارش پلیس، حال ۹ تن از ۳۶ مجروح این حادثه وخیم است.

توضیحات سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در باره #مجید_تخت‌روانچی

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران یک‌شنبه هفتم مهر در شبکه اجتماعی توئیتر به مداوای نماینده دائم ایران در سازمان ملل واکنش نشان داد و نوشت تخت روانچی «بعد از اقامت متوجه بیماری خود شده است که طبیعی است همانجا به درمان بپردازند و ان شاء‌الله به زودی هم سر کارشان بر می‌گردند». مداوای مجید تخت روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل در آمریکا پس از آن خبرساز شد که مقام‌های آمریکایی به جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به دلیل محدودیت‌های اعمال شده در تحریم‌ها، اجازه ملاقات با او را ندادند. علیرضا میریوسفی که خبرگزاری مهر، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، او را «رایزن مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد» معرفی کرده، گفته است مراحل درمان سفیر ایران تکمیل شده و پس از مرخص شدن از بیمارستان به زودی به محل کار باز می گردد. به گفته او، هزینه‌های درمان تخت روانچی توسط بیمه پرداخت می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش: برای #مدارس_کانکسی استان #کرمانشاه که بیش از ۲۰ دانش‌آموز دارند، تا پایان سال چاره‌اندیشی می‌شود

#وزیر_آموزش_و_پرورش در باره #مدارس_کانکسی مناطق زلزله‌زده استان #کرمانشاه گفت برای مدارس کانکسی دارای بیش از ۲۰ دانش‌آموز دارند، تا پایان سال چاره‌اندیشی می‌شود. به گزارش خبرگزاری تسنیم، #محسن_حاجی_میرزایی شامگاه ششم مهر ماه در نشستی در استانداری کرمانشاه گفت: «از زمان زلزله آبان‌ ماه سال ۹۶ تاکنون سرانه فضای آموزشی در استان کرمانشاه ۷۰ سانتی‌متر بیشتر شده و دو متر بیشتر از میانگین کشوری است.» حاجی‌میرزایی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن #زمستان و وضعیت گرمایشی مدارس گفت برای تجهیز سیستم گرمایشی مدارس اعتبار لازم تخصیص داده شده است. او همچنین گفت سرمایه‌گذاری لازم در رابطه با تجهیزات هنرستان‌ها، ساخت مدرسه استثنایی و پروژه‌های نیمه‌تمام با کمک نیکوکاران در حال انجام است. حاجی میرزایی دسترسی به #فرصت_آموزشی در سراسر ایران را «بسیار گسترده شده» اعلام کرد. او گفت ۵۱ درصد مدارس کشور در روستاها قرار دارند و عدالت در آموزش را یک نیاز ضروری خواند. در روزهای گذشته، #مرزبان_نظری، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه در حاشیه افتتاح یک مدرسه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفته بود: «۷۸ باب مدرسه در زلزله آبان ۹۶ سر ‌پل‌ ذهاب تخریب شد که ۲۵ مدرسه شهری و ۵۳ مدرسه روستایی بوده است.‎»

خبرگزاری تسنیم: #سازمان_اطلاعات_سپاه پرونده #فساد_مالی در #شرکت_گاز_لرستان را کشف کرد

سازمان #اطلاعات_سپاه #لرستان می‌گوید پرونده فساد مالی در شرکت گاز این استان را کشف کرده است خبرگزاری تسنیم نوشته است: «در راستای مبارزه با #مفاسد_اقتصادی، #سازمان_اطلاعات_سپاه استان لرستان پرونده #فساد_مالی در #شرکت_گاز استان را شناسایی کرده است.» پیگیری این پرونده باعث برکنار شدن مدیرعامل شرکت گاز لرستان شده و تحقیقات در این پرونده ادامه دارد: «در پی وقوع این فساد مالی، پای چند نفر از کارمندان و افرادی خارج از مجموعه شرکت گاز نیز در این قضیه است و احتمال دستگیری این افراد وجود دارد.» پیش از این و در دو ماه اخیر، معاون #استاندار_لرستان، مدیر سابق امور شهری استانداری این استان، چهار عضو شورای شهر #الشتر، شهردار الشتر، دو عضو شورای شهر #بروجرد، شهردار سابق #ازنا و رئیس سازمان فرهنگی‌ شهرداری #خرم‌آباد‌ نیز به ‌‌اتهام تخلفات مالی و اقتصادی بازداشت شده‌اند.