ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#دستمزد_کارگران «پارس پامچال» از اسفند سال گذشته پرداخت نشده است، ۱۵ #کارگر اخراج شدند

مدیران شرکت تولید رنگ «پارس پامچال» واقع در شهرک صنعتی البرز استان قزوین حداقل ۱۵ کارگر را اخراج کردند. کارگران اخراجی از دو ماه پیش برای دریافت بیمه بیکاری به سازمان تامین اجتماعی معرفی شده‌اند. ۳۵ کارگر دیگر این کارخانه هم به خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا، گفتند که از آغاز سالجاری دستمزدشان پرداخت نشده است. یکی از کارگران که نامش افشاء نشده، گفته که کارفرما دستمزد اسفند سال گذشته را ۱۰ روز پیش پرداخت کرده است. علاوه بر این عدم پرداخت حق بیمه سهم از سوی کارفرما، تمدید دفترچه بیمه درمانی کارگران را با مشکل روبرو کرده است.

کارگران بخش حمل و نقل #پالایشگاه_آبادان در اعتراض به #معوقات_مزدی و عدم افزایش #دستمزد بر مبنای مصوبه شورای عالی کار تجمع کردند

شماری از کارگران بخش حمل و نقل پالایشگاه آبادان دوشنبه هفتم آبان تجمع کردند. خبرگزاری دولتی کار ایران، شمار کارگران معترض را حدود ۹۰ تن گزارش کرد. آنها گفته‌اند که شرکت پیمانکار تامین نیروی انسانی از آغاز سالجاری مصوبه شورای عالی کار مبنی بر افزایش حداقل دستمزد را اجرایی نکرده است. علاوه بر این دستمزد کارگران این بخش نیزیک ماه به تاخیر افتاده است.

#اعتراضات: #کارگران خط و ابنیه فنی راه‌آهن حداقل در دو ایستگاه #شاهرود و #اندیمشک تجمع کردند

کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران دوشنبه هفتم آبان برای سومین روز پیاپی در چند شهر تجمع کردند. منابع خبری از تجمع کارگران در حداقل دو ایستگاه راه‌آهن اندیمشک در استان خوزستان و شاهرود در استان سمنان خبر داده‌اند. شورای هماهنگی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن جمهوری اسلامی هفته گذشته با صدور اطلاعیه‌ای، کارگران این بخش در سراسر ایران را به تجمع و اعتراض از ۵ تا ۱۰ آبان فراخواند. این شورا در این بیانیه اعلام کرده که وعده‌های مسئولان مبنی بر پرداخت معوقات مزدی عملی نشده و تغییری در وضعیت کارگران به وجود نیامده است. شمار کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن حدود ۶۵۰۰ تن گزارش شده که نزدیک به شش ماه دستمزد معوق طلب دارند. این کارگران با قراردادهای موقت و به واسطه شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی انسانی مشغول به کار هستند.

معاون وزارت کار: حدود یک‌سوم ایرانی‌ها زیر #خط_فقر هستند ــ‌ #نظامیان و #بانکداران بزرگترین عامل گسترش فقر در جهان‌اند

#احمد_میدری،‌ معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دوشنبه هفتم آبان به خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) گفت که «امروز حداقل ۲۵ تا ۳۵ درصد افراد کشور در زیر #خط_فقر هستند و برای حل این مشکلات باید الگوی قدرت را تغییر بدهیم و رابطه دولت و حاکمیت و همچنین دولت و مردم را دوباره تعریف کنیم.» میدری افزایش فقر در دهه‌های اخیر را محصول «آزادسازی مالی» نظام سرمایه‌داری جهان دانست و گفت نظامیان و بانکداران «بزرگترین عامل گسترش فقر هستند». او در ایران نیز قانون بانکداری خصوصی مصوب ۱۳۷۹ را به دلیل عدم نظارت بانک مرکزی بر فعالیت بانک‌های خصوصی موحب «رکود فراگیر، سوداگری و تسهیلات بی‌حساب» دانست و در بخش صنعتی نیز گسترش بی‌رویه پتروشیمی‌ها «بدون بررسی نیازهای کشور» را عامل «نابرابری منطقه‌ای» خواند. بخش زیادی از اقتصاد ایران در دست سپاه پاسداران جمهوری اسلامی است و پیش از این حسن روحانی، رئیس‌جمهوری سپاه را «دولت با تفنگ» توصیف کرده بود که اقتصاد را در چنگ گرفته. نهادهای دولتی ایران نزدیک به یک دهه است که از اعلام خط فقر خودداری می‌کنند. احمد میدری سال گذشته گفته بود که دولت هنوز نتوانسته به شاخصی برای تعیین خط فقر برسد. به همین دلیل آمارهای متفاوتی از درصد جمعیت زیر خط فقر اعلام می‌شود. رسول خضری و حسینعلی شهریاری، نمایندگان (به ترتیب) پیرانشهر و زاهدان در مجلس ایران جمعیت زیر خط فقر را حدود ۵۰ درصد جمعیت اعلام کرده‌اند.

واکنش رئیس پلیس تهران به فیلم منتشرشده از حضور #گشت_ ارشاد در #سوهانک: بخشی از آن فیلم را پخش کردند

در واکنش به پخش ویدئویی از اعتراض دانشجویان «تهران مرکز» و تلاش یک خودرو گشت ارشاد برای زیرگرفتن دختر دانشجو، حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران گفت: «فیلمی منتشر شد که من آن فیلم را در فضای مجازی دیدم، که دختر خانمی جلوی خودرو آمد و راننده ما به محض دیدن این حرکت پایش را روی ترمز گذاشت و ایستاد؛ اما بخشی از آن فیلم را پخش کردند.» به گفته رحیمی ماشین گشت ارشاد به درخواست مردم در ساختمان دانشگاه مرکز حضور داشت. رئیس پلیس تهران برخورد با کسانی است که امنیت اخلاقی جامعه را به مخاطره می‌اندازند را از وظایف نیروی انتظامی دانست. ششم آبان / ۲۸ اکتبر ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن یک خودروی گشت ارشاد تلاش می‌کند دختر دانشجویی را که در برابرش ایستاده و مقاومت می‌کند، با زیرگرفتن او بترساند. پس از این حادثه موجی از اعتراض در فضای مجازی ایران علیه این اقدام نیروی انتظامی به راه افتاد. این اتفاق در ساختمان جدید این دانشگاه در سوهانک تهران روی داد که پیش از این مجتمع لوکس کمیته امداد امام خمینی بود. دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی به همین دلیل شنبه، پنجم آبان در اعتراض به رفتار و حضور گشت ارشاد در اطراف دانشگاه تجمع کردند. دانشگاه آزاد اسلامی برای انتقال واحد مرکزی‌اش در تهران به سوهانک این مجتمع لوکس را خرید. اما دانشجویان دانشگاه آزاد به این انتقال هم معترض بودند.

#تصادف اتوبوس در #عراق باعث کشته شدن ۱۱ #زائر ایرانی شد

در تصادف یک دستگاه اتوبوس با یک ون در شهر کوت عراق ۱۱ زائر ایرانی کشته شدند. به گزارش خبرگزاری مهر ۱۹ تن دیگر نیز در این سانحه زخمی شده‌اند. رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان ایلام گفته مجروح‌های این حادثه به شهر مهران در استان ایلام منتقل شده‌اند. شهر کوت در نزدیکی مرز مهران واقع شده است.

#ایرج_حریرچی، معاون #وزیر_بهداشت: ۹۵۹ نفر با الکل‌های دست‌ساز و الکل طبی مسموم شده‌اند

ایام محرم ۹۷ ایام مسمومیت با الکل هم بود. ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت آماری از تعداد مسمومان به الکل در یک ماه و نیم گذشته ارائه داده است. این مقام مسئول گفته است: «تا دیروز ۹۵۹ نفر مسموم مراجعه‌کننده با الکل داشته‌ایم که ۴۰۲ نفر در البرز، ۳۲۶ نفر در هرمزگان، ۷۶ نفر در خراسان شمالی و ۶۱ نفر در تهران بوده‌اند. همچنین متأسفانه ۸۴ نفر از آنها فوت کرده‌اند و ۳۰۵ نفر هم مورد دیالیز قرار گرفته و ۲۷ نفر هم نابینا یا کم بینا شده‌اند.» به گفته معاون وزیر بهداشت این اشخاص با الکل متیلیک و عده‌ای هم با الکل دست‌ساز مسموم شده‌اند. حریرچی هشدار داده که «مردم باید بدانند که حتی در الکل‌هایی که در بسته‌بندی‌های خارجی و پلمب شده عرضه می‌شوند به راحتی امکان تقلب وجود دارد.»

#ظریف: بعید است با اعمال دور جدید تحریم‌های #آمریکا اتفاق جدیدی بیفتد

محمد جواد ظریف در استانبول گفت بعید می‌داند روز۱۳ آبان که تحریم‌ها در مرحله دوم اجرایی می‌شوند، اتفاق جدیدی بیفتد. ظریف از عملیاتی شدن ساز و کارهایی خبر داد که اتحادیه اروپا در نظر داشته است. به گفته او، به علت فشارهای آمریکا برخی اقدامات مدت زمان بیشتری برده‌اند، بنابراین ممکن است استفاده از ساز و کارهای اتحادیه اروپا مدتی به طول انجامد.

#توفان شن، #ریزگردها و آلودگی هوا در #سیستان_و_بلوچستان ۱۲۰ نفر را به بیمارستان کشاند

به گفته عبدالرحمان شهنوازی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان ۱۲۰ نفر از ساکنان این منطقه در شمال استان، به دلیل مشکلات تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان و گرد و خاک از یکشنبه، ششم آبان / ۲۸ اکتبر تاکنون روانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شدند. سیزده تن از مراجعه کنندگان به مراکز درمانی به دلیل وخامت حالشان بستری شدند. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) این توفان شن با سرعت حدود ۸۰ کیلومتر بر ساعت غلظت ذرات معلق در هوای زابل را به ۳۱ برابر حد مجاز رساند.

در حمله انتحاری به کمیسیون مستقل انتخابات #افغانستان در #کابل دست‌کم ۶ نفر مجروح شدند

به گزارش خبرگزاری رویترز یک عامل انتحاری صبح دوشنبه ۷ آبان/ ۲۹ اکتبر در نزدیکی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در کابل خود را منفجر کرد. به گفته نجیب دانش سخنگوی وزارت کشور افغانستان در این حمله انتحاری دست‌کم ۶ نفر مجروح شدند. چهار نفر از مجروحان از کارکنان کمیسیون مستقل انتخابات و دو تن از مجروحان از مأموران امنیتی‌اند که حفاظت از محل را به عهده داشتند. کارکنان کمیسیون مستقل انتخابات قصد داشتند کار خود را با شمارش آرای انتخابات پارلمانی افغانستان آغاز کنند که این حمله اتفاق افتاد. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

انتخابات ریاست جمهوری #گرجستان به دور دوم کشیده شد

بر اساس نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری گرجستان هیچیک از کاندیداها نتوانستند آرای لازم را برای پیروزی در دور اول انتخابات کسب کنند. انتظار می‌رود که این انتخابات به دور دوم کشیده شود. سالومه زورابیشویلی، کاندیدای حزب حاکم گرجستان تنها ۴۳,۲ درصد آرا را در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری این کشور به دست آورد و رقیبش گریگول واشادزه ۳۴,۷ درصد را کسب کرد. حامیان زورابیشویلی، سیاستمدار ۶۶ ساله که در فرانسه متولد شده می‌گویند وی با روی کار آمدن به عنوان رئیس جمهوری گرجستان وجهه بین‌المللی به این کشور می‌دهد. مخالفانش اما می‌گویند را او گرجستان را مقصر جنگ با روسیه در ۲۰۰۸ اعلام کرده و به همین جهت شایسه احراز مقام ریاست جمهوری در این کشور نیست.

ظریف برای شرکت در نشست سه جانبه وزیران خارجه ایران، ترکیه و آذربایجان به استانبول رفت

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران برای شرکت در ششمین نشست سه جانبه وزیران خارجه ایران، ترکیه و آذربایجان عازم استانبول شد. ششمین نشست محمد جواد ظریف، مولود چاووش اوغلو و المار محمد یاراف سه‌شنبه ۳۰ اکتبر /۸ آبان در استانبول برگزار می‌شود. وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که وزیران خارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار است در جریان این نشست درباره فرصت‌‌های پیش رو در گسترش همکاری‌‌ها میان سه کشور و برخی از سایر موضوعات مهم گفت وگو کنند. پنجمین نشست سه‌جانبه محمد جواد ظریف، مولود چاووش اوغلو و المار محمد یاراف در باکو برگزار شده بود.

#شبیری_زنجانی سکوت را به پاسخگویی به نامه پرعتاب #محمد_یزدی ترجیح داد

نامه پرعتاب آیت‌الله محمد یزدی، دبیرکل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی در انتقاد از دیدار زنجانی با با برخی سران جریان اصلاح‌طلب از جمله محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات پربازتاب بود. اصلاح‌طلبان از لحن آمرانه یزدی به یک مرجع تقلید شیعه انتقاد کرده بودند. یکی از شاگردان آیت‌الله شبیری زنجانی به شفقنا گفته است، این مرجع تقلید فعلاً نظری درباره نامه محمد یزدی ندارد و ترجیح می‌دهد سکوت کند.«طلاب و شاگردان ایشان، پاسخ می‌دهند.»

یک فروند هواپیمای مسافربری در آب‌های اطراف جزیره جاوه سقوط کرد

یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط «لاین‌ایر» در آب‌های اطراف جزیره جاوه در اندونزی سقوط کرد. سازمان هوانوردی غیرنظامی اندونزی اعلام کرده که این هواپیما ۱۸۹ سرنشین داشت و از جاکارتا راهی پانگ‌کال‌پینانگ بود. تماس پرواز شماره ۶۱۰ هواپیمایی لاین‌ایر، ۱۳ دقیقه بعد از بلند شدن از باند فرودگاه با برج مراقبت قطع شد. این هواپیما یک «بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸». هواپیما تحت هدایت دو خلبان قرار داشت و شـش خدمه دیگر نیز در آن بودند. عملیات جست‌وجو آغاز شده اما هنوز نشانی از بقایای هواپیما و سرنشینان آن به دست نیامده است.