ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آلمان: خطر راست‌گرایی افراطی در یک سال اخیر به‌شکل قابل توجهی افزایش یافته است

براساس برآوردهای اداره فدرال نگهبانی از قانون اساسی آلمان، تهدیدهای ناشی از راست‌گرایی افراطی در آلمان، در ۱۲ ماه گذشته به‌طور چشمگیری بیشتر شده است. از جمله تهدیدهای جدید در این زمینه «راست‌گرایی افراطی در دنیای مجازی» است که در فضای دیجیتالی رخ می‌دهد و در دنیای واقعی ادامه می‌یابد. توماس هالدنوانگ، رئیس اداره فدرال نگهبانی از قانون اساسی آلمان، در بوندستاگ، پارلمان این کشور، گفت یک سال پیش نسبت به دشوار‌تر شدن اوضاع هشدار داده بود اما متأسفانه این روند به‌شدت رشد کرده و اوضاع امروز تهدیدآمیزتر از سال گذشته است. هالدنوانگ افزود در کنار «راست‌گرایی افراطی در دنیای مجازی»، بر شمار «اشخاص منفرد تندروشده» نیز افزوده شده است. آن‌ها به‌تنهایی عمل می‌کنند اما «در یک شبکه ایدئولوژیک» قرار دارند. در چنین مواردی مبلغانی در شبکه وجود دارند که افکار خود را به‌عنوان انگیزه اولیه در مقلدان جا می‌اندازند.

تلویزیون #عربستان: عرضه سهام شرکت نفت #آرامکو در بورس

به گزارش العرییه، شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) بخشی از سهام خود را از یکشنبه ۳ نوامبر ۲۰۱۹ در بورس ریاض عرضه می‌کند. قیمت‌گذاری سهام از ۱۷ نوامبر آغاز می‌شود. آرامکو ۱۰ میلیون بشکه نفت در روز تولید می‌کند که معادل ۱۰ درصد از نیاز جهان به نفت است. عربستان سعودی برای جبران کسری بودجه خود به ۱۰۰ میلیارد دلار (معادل ۵ درصد از سهام آرامکو) نیاز دارد. محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی امیدار است بتواند این مبلغ را از طریق عرضه سهام آرامکو تأمین کند. به گزارش رویترز در مرحله نخست فقط ۲ درصد از سهام آرامکو در بورس عرضه می‌شود. در سپتامبر/ شهریور سال جاری تأسیسات نفتی عربستان سعودی هدف حملات پهپادی و موشکی قرار گرفت. حوثی‌های یمن مسئولیت این حملات را به عهده گرفتند اما ایالات متحده، سه قدرت اروپایی و عربستان ایران را مسئول دانستند. معلوم نیست که تا چه حد این حملات بر سهام آرامکو در بازار بورس اثر بگذارد. ولیعهد سعودی در یک ارزیابی کاملاً خوشبینانه ارزش کل سهام آرامکو را دو تریلیون دلار تخمین زده است. عربستان مایل است با واگذاری سهام آرامکو، علاوه بر تأمین کسری بودجه خود، اقتصاد غیر نفتی خود را با تکیه بر گردشگری توسعه دهد.

در دستور کار کمیسیون‌های تخصصی #مجلس: رفع انحصار از #زبان_انگلیسی در نظام آموزش همگانی و همچنین طرح ممنوعیت ورود خبرنگاران رسانه‌های تابع تحریم‌های آمریکا به ایران

به گزارش خبرگزاری ایسنا هفته آینده در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی طرح «الزام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حمایت از ساخت فیلم‌های ضد آمریکایی»، طرح «افزایش کارآمدی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی در گسترش اخلاق عمومی»، طرح «ممنوعیت ورود خبرنگاران رسانه‌های تبعیت‌کننده از تحریم‌های آمریکا به کشور» و در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری چندین طرح از جمله رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی به بحث گذاشته می‌شود. کمیسیون قضایی مجلس هم طرح جدایی سازمان زندان‌ها از قوه قضائیه را بررسی می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجمع واردات: #بخش_خصوصی در پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) اتفاق نظر دارد

علیرضا مناقبی، عضو هیئت رئیسه مجمع واردات گفت: «بخش خصوصی سالم» از گروه ویژه اقدام مالی (FATF) حمایت می‌کند و به همین دلیل «تمام تشکل‌ها و سازمان‌های بخش خصوصی» با وجوداختلاف نظر با یکدیگر اما در مورد پیوستن به این گروه اتفاق نظر دارند. مناقبی در مورد تصویب لوایح پولشویی گفت: «این یک بحث کاملا اقتصادی است و من نمی‌دانم چرا اظهارنظرهای سیاسی در مورد آن صورت می‌گیرد» (...)ما چرا نباید با دنیا تعامل کنیم؟ امروزه هر منطقه دارای یک گروه اقتصادی است و ما نیز برای ماندن در تجارت جهانی باید جزو این گروه‌های اقتصادی باشیم، امروز زبان تعامل با دنیا تجارت بین‌المللی است». او درباره این ادعا که پیوستن به چنین پیمان‌هایی موجب لو رفتن اطلاعات محرمانه اقتصاد کشور خواهد شد، گفت: «افرادی که این ادعا را می‌کنند بهتر است پاسخ دهند این کشورهایی که هم‌اکنون عضو گروه‌های مختلف اقتصادی هستند آیا تاکنون اطلاعات آن‌ها لو رفته است؟ (...) اصلاً قرار است چه اطلاعاتی خارج شود که به ضرر منافع ملی و اقتصاد کشور است؟» ایران از چهار لایحه مرتبط با توصیه‌های گروه ویژه اقدام مالی (FATF) دو لایحه را تصویب کرده و دو لایحه دیگر درباره پیوستن جمهوری اسلامی به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) و کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) در مجمع تشخیص مصلحت نظام معطل مانده است.

در #تهران سالانه ۱۵۰ میلیون مترمکعب افت #آب_زیرزمینی رخ می‌دهد؛ پیامد: #فرونشست_زمین

تهران در محاصره فرونشست دو دشت ورامین و شهریار- تهران قرار گرفته است. در تهران سالانه ۱۵۰ میلیون مترمکعب افت آب زیرزمینی رخ می‌دهد که حدود ۸۰ میلیون مترمکعب مربوط به دشت ورامین و ۴۰ میلیون مترمکعب مربوط به دشت‌های شهریار- تهران است. نشست زمین در دشت ورامین ۳۶ سانتی‌متر در سال گزارش شده و دشت شهریار نیز سالانه ۳۱۰ میلی‌متر نشست می‌کند. علت اصلی این رویداد برداشت بیش از حد آب از منابع آب زیرزمینی برای بخش کشاورزی عنوان شده است. سیدحسن رضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران می‌گوید فرونشست دشت شهریار به طرف شهر تهران گسترش پیدا کرده و مناطق ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۱ تهران را درگیر کرده است و ادامه پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان در اقتصاد ایران #فرار_مالیاتی وجود دارد

علی وقف‌چی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه ۸ آبان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس حجم فرار مالیاتی در اقتصاد ایران را بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد. به گفته این نماینده اصول‌گرا از زنجان، علاوه بر فرار مالیاتی، تبعیض مالیاتی هم در ایران وجود دارد. تبعیض مالیاتی در این معنا که دهک‌های پایین که درآمد چندانی ندارند مالیاتشان را می‌پردازند اما از کسانی که درآمد میلیاردی دارند مالیات اخذ نمی‌شود. وقف‌وچی پیشنهاد داد که دولت از خانه‌های خالی و از سود سپرده‌های بانکی نیز مالیات بگیرد. بر اساس سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ در استان تهران ۳ میلیون و ۸۹۰ هزار واحد مسکونی وجود دارد که ۴۹۰ هزار واحد معادل ۱۳ درصد از این تعداد خالی است. بر اساس گزارش بانک مرکزی در شهریور سال جاری سپرده‌های بانکی در ایران در مجموع ۲۶ درصد رشد داشته که بیشتر این سپرده‌ها در تهران است.