ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طرح #کمیسیون_اروپا برای #حداقل_دستمزد، مخالفت سوئد و دانمارک با آن

کمیسیون اروپا برای تضمین پرداخت حداقل دستمزد در کشورهای عضو اتحادیه اروپا طرح جدیدی را پیشنهاد کرد. بر اساس این طرح کشورهای عضو اتحادیه اروپا متعهد می‌شوند به تمامی کارگران حداقل دستمزد پرداخت کنند. طرح کمیسیون اروپا در پی تأثیرات اقتصادی بد بیماری کرونا بر معیشت کارگران برجسته شد. اتحادیه اروپا از دولت‌ها خواسته است که کارفرمایان را به پرداخت حداقل دستمزد وادار سازند. در صورت عدم پرداخت آن دادگاه‌های اروپا می‌توانند موضوع را پیگیری کنند. براین اساس حداقل دستمزد برای همه کشورهای عضو ثابت نیست و برای هر کشور متفاوت خواهد بود. حداقل دستمزد برای کارگران براساس هزینه‌های زندگی، قیمت مسکن و تولید داخلی هر کشور تعیین خواهد شد. اورسولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا پیشتر این ابتکار را به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی خود دانسته بود. او در بیانیه‌ای گفت: «بهبود شرایط کار نه تنها از کارگران ما محافظت می‌کند، بلکه از کارفرمایانی که دستمزد مناسبی می‌پردازند نیز محافظت می‌کند و زمینه را برای بهبود عادلانه، فراگیر و پایدار زندگی فراهم می‌سازد.» طبق اعلام سازمان بین‌المللی کار، حداقل دستمزد مناسب به پایداری تقاضای داخلی، تقویت انگیزه‌های کار، کاهش نابرابری‌های مزدی و فقر کمک می‌کند. در اتحادیه اروپا، فقر در نتیجه بحران اقتصادی از ۸,۳ درصد در سال ۲۰۰۷ به ۹,۴ درصد در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است. در همین حال، هدف طرح جدید کاهش شکاف جنسیتی و نزدیک کردن دستمزد زنان و مردان است. نزدیک به ۶۰ درصد از دریافت‌کنندگان حداقل دستمزد زن هستند. سوئد و دانمارک با این طرح اتحادیه اروپا مخالفت کرده‌اند و تعیین حداقل دستمزد را وظیفه سیاستمداران نمی‌دانند و معتقدند اتحادیه‌های کارگری باید حداقل دستمزد را تعیین کنند.

چهار زندانی در زندان ارومیه و یک زندانی در زندان اردبیل #اعدام شدند

خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از پنج اعدام جدید در ایران خبر داد. سحرگاه پنج‌شنبه ۸ آبان‌، حکم اعدام ۴ زندانی به نام‌های علی ملکی، یاسین پورمحمدی، زینال عابدین محمدی و موسی رحمانی در زندان ارومیه به اجرا درآمد. اتهام آن‌ها «قتل» اعلام شده بود. این زندانیان روز گذشته (چهارشنبه) به همراه یک زندانی متهم به قتل دیگر به نام مرتضی حیدری جهت اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی منتقل شده بودند. حیدری با دریافت رضایت از خانواده مقتول به بند خود بازگردانده شد. بنا به گزارش هرانا پس از انتقال این زندانیان به سلول انفرادی، علی ملکی با بریدن رگ دست راست خود در سلول انفرادی اقدام به خودکشی کرد و به بهداری زندان منتقل شد. او پس از رسیدگی پزشکی و باندپیچی دست راست اعدام شد. سحرگاه روز چهارشنبه ۷ آبان‌ نیز حکم اعدام یک زندانی به نام هادی حسینی در زندان اردبیل اجرا شد. اتهام او نیز «قتل» بود. رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی از این اعدام‌ها خبری منتشر نکرده‌اند. براساس آمار هرانا از ۱۰ اکتبر ۲۰۱۹ تا ۸ اکتبر ۲۰۲۰ دست‌کم ۲۵۶ نفر در ایران اعدام شدند و ۹۶ نفر دیگر حکم اعدام دریافت کردند. همچنین ۷۷ درصد اعدام‌های صورت‌گرفته در ایران از سوی دولت یا نهادهای قضایی اطلاع‌رسانی نمی‌شوند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی #مجلس: «ایران درباره مسایل مرزی و مصالح مردم خود، در حاشیه مرز حساس است.»

ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ۸ آبان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری برنا گفت: «درگیری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای ایران موضوع مهمی است به این جهت که هر دو کشور همسایه ما هستند و با آنها، روابط رسمی و ارتباطات مردمی داریم و مردم از این جهت به موضوع توجه ویژه‌ای دارند.» نماینده تهران در مجلس یازدهم همچنین گفت: «آسیب‌هایی به مناطق مرزنشین ما وارد شده است و راکت‌های مختلفی از آن سوی مرز به خاک ایران اصابت کرده است و بعضا چند مورد آسیب انسانی را شاهد بودیم.» ابوالفضل عمویی در ادامه گفت که «ایران درباره مسایل مرزی و مصالح مردم خود، در حاشیه مرز حساس است. انتظار داریم این راکت پراکنی‌ها از حاشیه مرزی جمهوری اسلامی فاصله بگیرد و از طریق گفت‌و‌گو، مسایل حل شود.» از آغاز دوباره جنگ در قره‌باغ بیش از ۵۰ راکت و خمپاره به روستاهای آذربایجان شرقی اصابت کرده است. سه دور آتش‌بس اعلام شده بین طرفین درگیری به تناوب نقض شده است. براساس آمار خبرگزاری فرانسه، از زمان آغاز درگیری‌های جدید ارمنستان و آذربایجان در ۲۷ سپتامبر / ۶ مهر نزدیک به یک‌هزار و ۱۲۰ نفر از جمله حدود ۱۰۰ غیرنظامی کشته شده‌اند.

۳۲ کارمند دستگاه‌های اجرایی تهران بر اثر ابتلا به #کرونا فوت کردند

مسعود شفیعی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران پنجشنبه ۸ آبان به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: ۳۲ نفر کارمند از ۱۱ دستگاه اجرایی در استان تهران به دلیل ابتلا به کرونا ویروس جان باخته‌اند. بیشترین آمار فوت کارمندان با ۱۱ مورد به سازمان تأمین اجتماعی تعلق دارد. در سازمان امور مالیاتی نیز هفت کارمند جانشان را از دست داده‌اند. در هر یک از وزات‌خانه‌های تعاون، کار و امور اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، و همچنین سازمان آب منطقه‌ای و کمیته امداد نیز دو کارمند به دلیل ابتلا به کرونا فوت کردند. شمار جان‌باختگان در شرکت برق منطقه‌ای، سازمان دام‌پزشکی، سازمان حج و زیات و ورزش و جوانان نیز یک تن اعلام شده است. شفیعی زمان ابتلا و فوت این ۳۲ نفر را اعلام نکرد.