ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اندیشه جلالی، فعال دانشجویی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد

بنا به اطلاعاتی که به‌دست زمانه رسیده است، اندیشه جلالی، فعال دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه، شنبه هفتم آبان ۱۴۰۱، به دست نیروهای امنیتی در منزل‌اش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. علی‌رغم پیگیری خانواده تاکنون از نهاد بازداشت‌کننده و محل نگهداری این فعال دانشجویی اطلاعی در دست نیست. به گفته فرزانە جلالی، خواهر او، اندیشه جلالی چند روز پیش از بازداشت، توسط کمیته انضباطی دانشگاه رازی کرمانشاه احضار و درباره جریانات اخیر و تجمعات دانشجویی مورد بازجویی قرار گرفته بود. نیروهای امنیتی از آغاز خیزش «زن، زندگی، آزادی» ده‌ها تن از دانشجویان را در دانشگاه‌های مختلف بازداشت کرده‌اند. برخی از دانشجویان بازداشت شده به ادعای مسئولان حکومتی به‌صورت موقت آزاد شده‌اند، اما هنوز شمار زیادی از آن‌ها در زندان‌اند.

پاسخ ایران به تحریم‌های کانادا: تحریم اشخاص و نهادهای آمریکایی و کانادایی

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت تهران، به‌زودی اشخاص و نهادهای آمریکایی و کانادایی را به دلیل «اقدامات عامدانه آنان در حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، ترویج و تحریک به تروریسم و خشونت و نفرت‌پراکنی که موجب اغتشاش، خشونت، اقدامات تروریستی و نقض حقوق بشر علیه ملت ایران شده»، تحت تحریم قرار خواهد داد. پیش‌تر ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا اعلام کرد که کانادا تحریم‌های بیشتری را تحت مقررات اقدامات ویژه اقتصادی (ایران) اعمال می‌کند. این تحریم‌ها بر تحریم‌هایی که پیش از این اعلام شده بود افزوده شد و پاسخی به نقض نظام‌مند حقوق بشر و اقدامات مستمر رژیم ایران علیه امنیت منطقه بود. پیش‌تر کانادا در مجموع ۶۶ فرد و ۱۷۰ نهاد ایرانی از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دستگاه‌های اقتصادی، امنیتی و اطلاعاتی رژیم را تحریم کرده بود. کانادا ۱۵ مهر / ۷ اکتبر نیز تحریم‌های کم‌سابقه‌ای را علیه مقام‌های جمهوری اسلامی اعمال کرد و اعلام کرد ۵۰ درصد اعضای ارشد، درجه‌داران عالی‌رتبه و افسران سپاه پاسداران که شامل حدود ۱۰ هزار نفر می‌شود، اجازه نخواهند داشت وارد کانادا شوند.