ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#مرزبانان ایران یک #کولبر ۳۰ ساله را به قتل رساندند، دو کولبر زخمی شدند

منابع خبری از قتل یک #کولبر دیگر در مرز بانه و اقلیم کردستان عراق به دست ماموران مرزبانی جمهوری اسلامی ایران خبر دادند. کولبر نیوز که خبرهای مرتبط با کولبران را پوشش می‌دهد، هویت کولبر کشته را هادی سلیمی، ۳۰ ساله، گزارش کرد. او به همراه گروه دیگری از کولبران صبح پنجشنبه ۸ آذر هدف شلیک ماموران مرزبانی قرارگاه مرزی «مالته» از توابع بانه قرار گرفتند. در این حادثه دو کولبر دیگر هم مجروح شدند. براساس گزارش سازمان حقوق بشر و دموکراسی کردستان از شهریور امسال تا پایان آبان ۶۳ کولبر در نقاط مختلف کردستان بر اثر شلیک ماموران مرزی جمهوری اسلامی یا سقوط از بلندی و انفجار مین، کشته و زخمی شدند. شلیک ماموران مرزی به کولبران از زمانی که ایران مرزهای مشترک با اقلیم کردستان عراق را مسدود کرد،افزایش چشمگیری داشته است. حسینعلی ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر مهر امسال #کولبری را «غیرقانونی» و شلیک ماموران مرزبانی به آنان را «طبیعی» دانست.

#اوکراین استقرار سامانه‌های موشکی #اس_۴۰۰ #روسیه در شبه‌جزیره #کریمه را محکوم کرد

وزارت خارجه #اوکراین طرح #روسیه برای استقرار چهار سامانه موشکی #اس_۴۰۰ در شبه‌جزیره #کریمه در پی درگیری جدی با کی‌یف را محکوم کرد. خبرگزاری اینترفاکس روسیه چهارشنبه ۲۸ نوامبر / ۷ آذر به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که به‌زودی روسیه سامانه‌های موشکی اس۴۰۰ در شبه‌جزیره کریمه مستقر می‌کند. این تصمیم پس از آن گرفته می‌شود که اوکراین به‌مدت ۳۰ روز در بخش‌های از کشورش حکومت نظامی اعلام کرد. رسانه‌های روسیه گفته‌اند که سامانه‌های موشکی جدید اس۴۰۰ تا پایان سال عملیاتی خواهند شد. اولکسی ماکِیِف، مدیر سیاسی وزارت امور خارجه اوکراین این اقدام روسیه را «نه تنها برای اوکراین که برای کل منطقه دریای سیاه» خطرناک دانست. او گفت: «بُرد این سامانه تا ۴۰۰ کیلومتر است، به طوری که تمام کشورهای منطقه دریای سیاه، از جمله اعضای ناتو را مورد تهدید قرار می‌دهد. ما می‌دانیم که این موشک‌ها همچنین می‌توانند برای اهداف زمینی استفاده شوند.» او افزود مسکو از سال ۲۰۱۴ کریمه را نظامی کرده و سیستم‌های جدید سلاح شامل هواپیماهای بدون سرنشین، موشک‌های با توان هسته‌ای و همچنین پرسنل نظامی مستقر کرده است. صبح یکشنبه ۴ آذر/ ۲۵ نوامبر دو شناور نیروی دریایی اوکراین همراه با یک ناوچه در حال عبور از دریای سیاه برای وارد شدن به دریای آزوف از طریق تنگه کرچ در نزدیکی کریمه بودند که گارد ساحلی روسیه به طرف آن‌ها تیراندازی کرد و مانع از عبور آن‌ها شد. در این درگیری، چند فروند جنگنده شکاری ارتش روسیه نیز بر فراز شناورهای اوکراینی به پرواز درآمدند. دست‌کم شش ملوان اوکراینی مجروح شده و ۲۳ تن در بازداشت روسیه هستند.

واشنگتن برگزاری دیدار #ترامپ و #پوتین در حاشیه اجلاس #جی_۲۰ را تأیید کرد

کرملین روز پنج‌شنبه اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا دیدار دونالد #ترامپ و ولادیمیر #پوتین رؤسای جمهوری آمریکا و روسیه در حاشیه اجلاس #جی_۲۰ و در روز شنبه یکم دسامبر را تأیید کرد. ترامپ سه‌شنبه گذشته تهدید کرده بود که دیدارش با پوتین در بوئنوس آیرس را به دلیل درگیری گارد ساحلی روسیه با کشتی‌های اوکراینی در تنگه کرچ لغو می‌کند. یکشنبه ۴ آذر/ ۲۵ نوامبر دو شناور نیروی دریایی اوکراین همراه با یک ناوچه در حال عبور از دریای سیاه برای وارد شدن به دریای آزوف از طریق تنگه کرچ در نزدیکی کریمه بودند که گارد ساحلی روسیه به طرف آن‌ها تیراندازی کرد و مانع از عبور آن‌ها شد. در این درگیری، چند فروند جنگنده شکاری ارتش روسیه نیز بر فراز شناورهای اوکراینی به پرواز درآمدند. گارد ساحلی روسیه کشتی‌های اوکراین را مصادره کرده و چندین ملوان اوکراینی را به اسارت گرفته. پارلمان اوکراین نیز اعلام حکومت نظامی کرده است. کرملین گفته است دیدار رهبران آمریکا و روسیه ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه شنبه به‌وقت گرینوویچ برگزار خواهد شد. به‌گفته کرملین، ترامپ و پوتین درباره راه‌های خروج از بن‌بست در روابط دو کشور و درباره سوریه، ایران و کره شمالی گفت‌وگو خواهند کرد.

مأموران امنیتی #علی_نجاتی، عضو سندیکای کارگران #نیشکر_هفت‌تپه و پسرش را بازداشت کردند

بر اساس خبرهایی که در شبکه‌‌های اجتماعی منتشر شده، پنجشنبه ۸ آذر، مأموران امنیتی به خانه علی نجاتی از اعضای سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه هجوم بردند و او و پسرش پیمان نجاتی را بازداشت کردند. مأموران حکم جلب این فعال صنفی را در دست نداشتند. گفته می‌شود که مأموران علی نجاتی را کتک زده‌اند و او هنگام بازداشت از حال رفته است. روز گذشته (سه‌شنبه) فرمانده نیروی انتظامی شوش با انتشار بیانیه‌ای هرگونه تجمع در سطح این شهر را ممنوع اعلام کرد. با این‌حال کارگران معترض نیشکر هفت‌تپه برای بیست و چهارمین روز پیاپی مقابل فرمانداری شهر تجمع کردند. صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه کارگران را به برخورد قضایی تهدید کرده است. پیش از این اسماعیل بخشی، یکی دیگر از نمایندگان کارگران معترض هفت تپه بازداشت شده بود. خبرهای تأیید نشده‌ای از شکنجه و آزار و انتقال او به بیمارستان منتشر شده است.

#ابوالفضل_قدیانی: #ولی_فقیه مفاسد قدرت را در تار و پود جامعه گسترانده است

ابوالفضل قدیانی، زندانی سیاسی و از چهره‌های منتقد حکومت ایران چهارشنبه ۷ آذر در مقاله‌ای که در سایت «کلمه» منتشر شده در انتقاد از «ولایت فقیه» نوشته است: «ام‌الفساد حکومت مادام‌العمر است. بر کسی پوشیده نیست که قدرت در این کشور متمرکز در دستان ولی فقیه است و اوست که به دلیل خارج بودن از دایره نظارت و مسندنشینی مادام‌العمر اینچنین مفاسد قدرت را در تار و پود جامعه گسترانده است. رییس جمهوری که از صافی نظارت استصوابی گذشته است و دایره اختیاراتش چنان تنگ است که اختیار عزل و نصب آزاد وزرای کلیدی‌ کابینه‌اش را ندارد حداکثر همان تدارکات‌چی بیت رهبری است.» قدیانی پیشنهاد داده که تنها «راه برون‌رفت همانا مقاومت و اعتراض است» و به این نتیجه رسیده که «اگر چنین مقاومت و اعتراضی همگانی شود تسلیم استبداد به خواست عمومی و برگزاری رفراندوم جهت تغییر نظام فعلی به جمهوری دمکراتیک سکولار (یعنی نظامی که در آن نهاد دین از نهاد حکومت جدا باشد) دور از دسترس نخواهد بود.» ابوالفضل قدیانی سال گذشته همراه با ۱۴ فعال سیاسی و مدنی در بیانیه‌ای خواستار برگزاری رفراندوم به منظور گذار مسالمت‌آمیز از نظام جمهورى اسلامى به یک دموکراسى سکولار پارلمانى شده بود.

نماینده تهران در مجلس از احتمال انصراف امضاکنندگان #استیضاح_ظریف خبر داد

محمد رضا بادامچی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از احتمال انصراف امضاکنندگان استیضاح وزیر خارجه ایران خبر داد. این نماینده اصلاح‌طلب گفت: «با توجه به موضوعات مهمی که در حوزه سیاست خارجی کشور در جریان است و همچنین کارنامه موفق وزیر امور خارجه در این زمینه این احتمال وجود دارد که نمایندگان خواهان استیضاح، از درخواست خود انصراف دهند.» روز گذشته (چهارشنبه) آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید اعلام کرد که استیضاح مکرر وزیران دولت روحانی در شرایط کنونی که ایران تحت تحریم ایالات متحده آمریکا قرار دارد به صلاح نیست. او در درس خارج از فقه خود از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست که از تضعیف دولت و تلاش برای تغییر وزیران، آن هم وزیرانی که در مقابل دشمن ایستاده‌اند دست بردارند. مهم‌ترین بند استیضاح به سخنان ظریف درباره پولشویی گسترده در ایران مربوط می‌شود که در روزهای اخیر بازتاب وسیعی داشت و اصولگرایان را علیه او برانگیخت. محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور گفته است از جواد ظریف خواسته که برای ادعای خود مبنی بر وجود معضل پولشویی در ایران دلیل بیاورد اما وزیر خارجه نتوانسته ادعای خود را ثابت کند و اعتراف کرده که دلیل و مدرک قابل قبولی در دست ندارد.

جوادی آملی که بحث «دیوث سیاسی» را به راه انداخته بود: باید کار مهربانانه انجام داد

آیت الله جوادی آملی در نشست اساتید حوزه علمیه قم که شامگاه چهارشنبه ۷ آذر با موضوع «اصالت‌های حوزه راهکارها و چالش‌ها» در مدرسه آیت الله گلپایگانی برگزار شد گفت: «اگر گفته شد که مراجع پدران سیاسی جامعه هستند، یعنی مواظب باشید، ببینید که چه مشکلاتی در جامعه وجود دارد و کمک کند همه مشکلات حل شود و لذا وظیفه ما هم پدر بودن است و باید کار مهربانانه انجام داد.» آملی ۱۹ اردیبهشت ۹۵ در پاسخ به محمد رضا عارف واژه تازه‌ای به فرهنگ سیاسی ایران اضافه کرد: دیوث‌های سیاسی. جلوه‌ای از «کار مهربانانه» به عنوان یکی از وظایف «مرجعیت شیعه». جوادی آملی به عارف گفته بود: «دیاثت یا اخلاقی است و یا سیاسی. کسی که بیگانه را راه می‌دهد دیوث سیاسی است بیگانه را در حریم خود راه دادن و وارد حریم غیر شدن با غیرت سازگار نیست.»

#نانسی_پلوسی نامزد دموکرات‌ها برای ریاست #مجلس_نمایندگان آمریکا شد

در انتخابات میان‌دوره‌ای ۶ نوامبر آمریکا، دمکرات‌ها موفق شدند اکثریت را در مجلس نمایندگان به دست آورند. نمایندگان حزب دموکرات شامگاه گذشته نامزد ریاست مجلس و همچنین رهبر اکثریت خود را برای دور جدید انتخاب کردند نانسی پلوسی برای ریاست مجلس در نظر گرفته شد و با توجه به اینکه دموکرات‌ها اکثریت مجلس نمایندگان را در اختیار دارند، رأی لازم را برای تصدی این کرسی در اختیار خواهد داشت. آنها همچنین استنی هویر نماینده مریلند را برای رهبری دمکرات‌ها در این مجلس انتخاب کردند.

#بنیاد_مستضعفان #دستمزد ۴ ماه #کارگران پروژه آزادراه تهران- شمال را پرداخت نکرد: ۱۷۰ #کارگر #تالون #اعتصاب کردند

شرکت تالون از چهار ماه پیش دستمزد کارگران قراردادی پروژه آزادراه تهران- شمال را پرداخت نکرده است. کارگران این پروژه به نشانه اعتراض از دوشنبه ۵ آذر دست از کارگر کشیدند. خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا، چهارشنبه ۷ آذر از اعتصاب سه روزه ۱۷۰ کارگر پروژه آزادراه تهران- شمال خبر داد.این کارگران گفته‌اند که کارفرما دستمزد چهار ماه و عیدی سال گذشته را پرداخت نکرده است. شرکت تالون یکی از شرکت‌های وابسته به بنیاد مستضعفان و محری بخشی از پروژه آزادراه تهران و شمال است. وزارت راه و شهرسازی ایران در سال ۱۳۹۲ قرارداد ساخت تونل البرز را به ارزش ۴۳ میلیارد تومان به این شرکت واگذار کرد. شرکت تالون اما بارها تکمیل پروژه را به دلیل آنچه که «کمبود منابع مالی» عنوان کرد، به تاخیر انداخته است. کارگران پروژه تونل البرز که با قرارداد موقت مشغول به کار هستند، گفته‌اند؛ علاوه بر عدم پرداخت دستمزدها، با مشکل غذا و محل خواب روبرو هستند و « وضعیت غذا و بهداشت در استراحت‌گاه‌ها رضایت بخش نیست». مسئولان شرکت تالون و بنیاد مستضعفان تا به حال واکنشی به اعتراض سه روزه کارگران نشان نداده‌اند.