نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بریتانیا نسبت به اوضاع ایران و منطقه پس از قتل #محسن_فخری‌زاده، ابراز نگرانی کرد

دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا یکشنبه ۲۹ نوامبر/۹ آذر در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز نسبت به شرایط در ایران و منطقه پس از قتل محسن فخری‌زاده ابراز نگرانی کرد. وزیر خارجه بریتانیا گفت: «بریتانیا خواهان کاهش تنش در منطقه‌ است و نسبت به شرایط در ایران و به‌طور گسترده‌تر در منطقه نگران است». او افرود: «ما هنوز منتظریم که شواهد و اسناد کامل را ببینیم تا بتوانیم درباره کلیت آنچه در ایران اتفاق افتاد اظهارنظر کنیم، با این‌وجود من می‌گویم که ما به قوانین بین‌المللی حقوق بشری پایبندیم که درمورد هدف قراردادن شهروندان بسیار صریح و روشن است». پیش از این دفتر سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم با صدور بیانیه‌ای ترور محسن فخری‌زاده را به شدت محکوم کرد و آن‌را عملی «جنایتکارانه» خواند. محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع بعدازظهر جمعه ششم آذر در آبسرد دماوند ترور شد.

در اسمره، پایتخت #اریتره شش انفجار گزارش شد

وزارت امورخارجه ایالات متحده آمریکا بامداد یکشنبه ۲۹ نوامبر/۹ آذر از وقوع شش انفجار در اسمره، پایتخت اریتره خبر داد. ارتباط این انفجارها با درگیری‌های جاری در اتیوپی، کشور همسایه اریتره مشخص نیست و از تلفات این انفجارها نیز هنوز خبری مخابره نشده است. وزارت امور خارجه ایالات متحده یکشنبه در توییتر نوشت: «ساعت ۱۰ و ۱۳ شب در ۲۸ نوامبر شش انفجار در اسمره رخ داده است.» و بدون اشاره به محل یا دلیل این انفجارها به شهروندان آمریکا هشدار داد نسبت به درگیری‌های تیگرای در اتیوپی هوشیار باشند. پیش از این هم نیروهای «جبهه آزادی‌بخش تیگرای» که با ارتش اتیوپی درگیرند به سمت اریتره راکت پرتاب کرده بودند. در اتیوپی تنش میان میان دولت و «جبهه آزادی‌بخش تیگرای»، بالا گرفته است. هر دو طرف حاکمیت دیگری را نامشروع قلمداد می‌کنند.