ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای امنیتی #مصر در حملاتی چهل مظنون به #اقدامات_تروریستی را کشتند

نیروهای امنیتی مصر در ساعات ابتدایی روز شنبه در شهر #جیزه و شمال #صحرای_سینا حملاتی را علیه #شبه_نظامیان_اسلام‌گرا انجام دادند. ۴۰ مظنون به انجام اقدامات تروریستی در این حملات کشته شدند. وزارت کشور مصر گفت که این حملات را علیه سه مخفیگاه شبه‌نظامیان اسلام‌گرا انجام داده، و ادعا کرده که اسلام‌گرایان افراطی در حال برنامه‌ریزی برای حمله در #تعطیلات_کریسمس بودند. مسیحیان ارتدکس کریسمس را هفتم ژانویه جشن می‌گیرند. این عملیات نظامی در پاسخ به حمله تروریستی روز گذشته در نزدیکی اهرام مصر صورت گرفت. جمعه ۲۸ دسامبر / ۷ دی بر اثر انفجار یک بمب جاده‌ای در نزدیکی اهرام مصر سه گردشگر ویتنامی و راهنمای مصری آنها کشته شدند. ۱۱ گردشگر ویتنامی دیگر و راننده مصری اتوبوس گردشگران ویتنامی نیز مجروح شده‌اند. گروه‌های اسلام‌گرای افراطی پس از کودتای نظامی عبدالفتاح سیسی قدرت بیشتری گرفتند و بارها در صحرای سینا و گاه دیگر نقاط کشور علیه اقلیت‌ مسیحی یا شهروندان خارجی و گردشگران دست به عملیات زدند. اما این نخستین حمله به گردشگران خارجی در دو سال اخیر است. حملات اسلام‌گرایان علیه #مسیحیان در دو سال اخیر بیش از یکصد کشته برجای گذاشته است.

#دلنیا_صبوری و #روژین_ابراهیمی، #فعال_کارگری در #کامیاران برای گذراندان دوره محکومیت به #زندان منتقل شدند

#دلنیا_صبوری و #روژین_ابراهیمی، فعال کارگری در شهر #کامیاران استان #کردستان برای گذراندان دوره محکومیت به زندان منتقل شدند. این دو به همراه #مهرداد_صبوری، #شاهو_صادقی، #آرام_محمدی و #امید_احمدی ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ به دلیل شرکت در مراسم روزجهانی #کارگر در کامیاران به دست نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی به قید وثیقه آزاد شدند. دادگاه انقلاب کردستان واقع در سنندج بازداشت شدگان را به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «تبلیغ به نفع کومله» به زندان محکوم کرد. در جریان این پرونده مهرداد صبوری و امید احمدی هر یک به یکسال زندان، شاهو صادقی و آرام محمدی هر یک به سه ماه زندان و دلنیا صبوری و روژین ابراهیمی به سه روز حبس تعزیری محکوم شدند. آرام محمدی ۲۷ آذر ۱۳۹۷ از سوی نیروهای اطلاعات دستگیر و به زندان شهر کامیاران انتقال یافت، شاهو صادقی هم ۲۸ آذر ۱۳۹۷ جهت سپری کردن دوره محکومیت خود را به دادگاه معرفی کرد. یک روز بعد، ۲۹ آذر، مهرداد صبوری و امید احمدی نیز همین کار را کردند. دلنیا صبوری و روژین ابراهیمی در دادگاه بدوی به یکسال زندان محکوم شده بودند اما دادگاه تجدیدنظر دوره محکومیت آنان را کاهش داد.

عضو #مجمع_تشخیص_مصلحت_نظام: تا مشخص‌شدن رئیس جدید، #موحدی_کرمانی ریاست جلسات را برعهده دارد

#محمدجواد_ایروانی، از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفت‌وگو با خبرگزاری «#تسنیم»، وابسته به #سپاه_پاسداران گفت تا مشخص شدن رئیس جدید مجمع، موحدی کرمانی ریاست جلسات را به‌عهده خواهد داشت. #محمود_هاشمی_شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، یکشنبه گذشته پس از یک دوره چند ماهه بیماری درگذشت. در چند ماه اخیر و به خاطر بیماری او، موحدی کرمانی، ریاست جلسات مجمع را بر عهده داشت. شاهرودی دومین رئیس مجمع تشخیص مصلحت در دوران رهبری #علی_خامنه‌ای بود. قبل از او را #اکبر_هاشمی_رفسنجانی ریاست این مجلس را برعهده داشت که او نیز دی‌ماه ۱۳۹۵ درگذشت. پس از درگذشت هاشمی رفسنجانی نیز موحدی کرمانی ریاست موقت جلسات مجمع را بر عهده گرفت. رئیس، دبیر و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی رهبر منصوب می‌شوند.

#حمیدرضا_رحمتی، #معلم معترض در #شهر‌رضا به دلیل #تحصن تک‌نفره #بازداشت شد

نیروهای امنیتی ایران بعدازظهر شنبه هشتم دی #حمیدرضا_رحمتی، عضو #کانون_صنفی_معلمان استان اصفهان را در محل کارش بازداشت و به بازداشتگاه نیروی انتظامی شهررضا منتقل کردند. رحمتی از ۱۰ آذر امسال به مدت روز در اعتراض به #بازداشت_معلمان در جریان #تحصن_معلمان مقابل ساختمان آموزش و پرورش شهررضا تحصن کرد. یک منبع نزدیک به خانواده این #معلم گفته که ماموران امنیتی ساعت ۱۵ شنبه با در دست داشتن حکم بازداشت رحمتی به محل کار او مراجعه و مانع حضورش در مدرسه شدند. پس از این اقدام، این معلم معترض به اداره آگاهی پلیس شهررضا مراجعه و در آنجا بازداشت می‌شود. به گفته این منبع که نامش فاش نشد، رحمتی به «اخلال در نظم عمومی» که مرتبط با تحصن تک‌نفره او بوده، متهم شده و بازپرس پرونده برای او قرار وثیقه ۴۰ میلیون تومانی صادر کرده است، اما این معلم حاضر به پذیرش اتهام‌های مطرح شده، نشد و به همین دلیل به بازداشتگاه منتقل شد. این معلم پیشتر هم در ۱۸ آذرماه هنگام خروج از منزل از سوی ماموران اداره اطلاعات شهرضا بازداشت اما به فاصله کوتاهی آزاد شد. طی روزهای گذشته نیز در جریان تجمع معلمان اصفهان، شماری از معترضان بازداشت و به مکان نامعلوم منتقل شدند. معلمان ایران از آغاز سال‌تحصیلی جدید دو مرتبه در مهر و آبان دست به تحصن زدند. در جریان این تحصن بیش از یکصد معلم به صورت تلفنی تهدید، احضار و یا بازداشت شدند.

#روسیه و #ترکیه درباره تصمیم #آمریکا برای خروج نیروهایش از #سوریه گفت‌وگو می‌کنند

#وزرای_خارجه و #وزاری_دفاع #روسیه و #ترکیه در مسکو نشستی دارند تا درباره تصمیم #ایالات_متحده برای خروج نیروهایش از #سوریه گفتگو کنند. به گزارش خبرگزاری «#رویترز»، #سرگئی_شویگو، وزیر دفاع روسیه شنبه ۲۹ دسامبر / ۸ دی این خبر را از طریق یک شبکه تلویزیونی رسمی روسیه اعلام کرد. #دونالد_ترامپ، #رئیس_جمهوری_آمریکا ۱۹ دسامبر / ۲۸ آذر در تصمیمی ناگهانی از بازگرداندن حدود دو هزار سرباز آمریکایی مستقر در سوریه خبر داد. ترکیه و روسیه هر دو از این تصمیم استقبال کردند. با این حال ترکیه گفته است خروج نیروهای آمریکایی از سوریه نباید به سود گروه‌های کرد در مرز سوریه و ترکیه تمام شود. ترکیه مخالف حضور شبه‌نظامیان «#یگان‌های_مدافع_خلق» (YPG) در نزدیکی مرز خود است، و این سازمان را یک «گروه تروریستی» و بخش سوری #حزب_کارگران_کردستان (پ‌ک‌ک) می‌داند که با آن در جنوب شرقی ترکیه در حال جنگ است. در روزهای اخیر شورشیان سوری تحت حمایت ترکیه از حرکت به سمت خط مقدم منبج و جنگ قریب‌الوقوع با نیروهای کرد خبر داده‌اند. از طرف دیگر، مسکو متحد بشار اسد و عاملی مهم در عدم سقوط دولت او بوده است. شبکه سی‌ان‌ان ترکیه پیشتر خبر داده بود که مولود #چاووش‌_اوغلو در روزهای آینده به روسیه سفر خواهد کرد تا درباره پیامدهای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه با مقامات مسکو گفت‌وگو کند. رجب طیب #اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت که انتظار دارد با ولادیمیر #پوتین، رئیس جمهوری روسیه ملاقات و درباره خروج آمریکا از سوریه بحث کند. او تاریخ این دیدار را اعلام نکرد. اما کرملین اعلام کرد که پوتین این دیدار را در دستور کار آینده نزدیک خود قرار نداده است.

حرکت #جلیقه‌_زردها در گروه‌های کوچک ادامه دارد

با وجود کاهش قوای #جنبش_جلیقه‌زردها، هنوز هم معترضان در گروه‌های کوچک در #پاریس و سایر شهرهای فرانسه ظاهر می‌شوند. به گزارش روزنامه «واشنگتن پست»، ده‌ها جلیقه‌زرد شنبه ۲۹ دسامبر/ ۸ دی در خیابان شیک #شانزه_لیزه که اوایل ماه صحنه #شورش و اعتراض بود، جمع شدند. پلیس به دقت آنها را زیر نظر دارد اما هم تعداد پلیس و هم تعداد معترضان خیلی کمتر از هفته‌های پیش به نظر می‌رسد. جنبش جلیقه‌زردها جنبشی خودجوش در فرانسه است که از نیمه ماه نوامبر از طریق شبکه‌های اجتماعی علیه افزایش قیمت سوخت شکل گرفت. این جنبش به سرعت گسترش یافت و معترضان خواستار افزایش قدرت خرید و دستمزدها هم شدند. کارشناسان معتقدند تاثیر اعتراضات جلیقه‌زردها در فرانسه قابل توجه بوده. این کشور تحت فشارها ناچار شد مسیر اصلاحات اقتصادی خود را تغییر دهد. امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، در نهایت در واکنش به اعتراضات تسلیم شد و در پیامی مستقیم به معترضان اعلام کرد: «پیام شما را شنیدم. به شما مستقیم پاسخ می‌گویم: حق با شماست.» با این حال هنوز تعداد زیادی از فرانسوی‌ها به رهبری کسب‌و‌کار محور #مکرون اعتراض دارند و در جا به جای فرانسه به ایجاد موانع در خیابانها و سد معبر اقدام می‌کنند.

نوه خمینی: هیچ تضمینی وجود ندارد که ما بمانیم

سید #حسن_خمینی، فرزند احمد خمینی، پسر و دستیار آیت‌الله خمینی، در منبری که در حسینیه جماران رفته گفته «باید قواعد رفتار انسان‌ها و علل سقوط و ثبوت را به دست بیاوریم تا در زندگی رعایت کنیم؛ و الّا هیچ تضمینی وجود ندارد که ما بمانیم و دیگران بروند. اگر قواعد را رعایت نکنید، عرصه را از شما می‌گیرند.» او موعظه کرده که نظام دنبال مسائل فرعی نرود: «اگر ملتی به سراغ تمسّک به فروع رفتند، از بین خواهند رفت. اگر دیدید در جامعه‌ای به جای اصول جامعه و امّهات مشکلات و زیر بنای روابط اجتماعی، فقط به ظواهر پرداخته می‌شود به فرموده امیرالمؤمنین (ع) این مسیری است که به بداقبالی دولت‌ها می‌انجامد؛ البته این بدان معنا نیست که اصلا به فروع توجه نکنیم.» سید حسن خمینی در ادامه گفته: «مردم به هر ترتیبی باید احساس رضایت کنند و تحمیل جایی در جامعه نداشته باشد.» به گزارش جماران، منبر سید حسن خمینی با این جمله پایان یافته: «باید از روزی ترسید که جایگاه‌ها به هم بریزد و نقش‌ها دگرگون شود.»

طبق آمار یک نماینده مجلس #ایرانیان_خارج_از_کشور شدند ۶ الی ۷ میلیون و همه #یارانه دریافت می‌کنند

جبار کوچکی‌نژاد، نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی و رئیس هیئت تحقیق و تفحص از هدفمندی یارانه‌ها به خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران گفته است: «دولت طبق قانون باید #یارانه نقدی #دهک‌_های_بالای_جامعه را حذف کند، متاسفانه دولت تاکنون به دلایل مختلف حاضر به اجرای این قانون نشده است.» او برای اینکه حرف خود را اثبات کند افزوده است: «طبق آمار، دولت ماهانه به ۶ الی ۷ میلیون ایرانی خارج از کشور نیز یارانه پرداخت می‌کند؛ این در صورتی است که طبق قانون یارانه این افراد نیز باید قطع شود.» به گفته کوچکی‌نژاد «اطلاعات همه ایرانی‌ها در مراکز آمار ثبت شده است».

انفجار بمب جاده‌ای در مسیر اتوبوس گردشگران #اهرام_مصر چهار کشته برجای گذاشت

یک بمب جاده‌ای در نزدیکی #اهرام_مصر اتوبوس گردشگران ویتنامی را هدف قرار داد. بر اثر این انفجار که به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» جمعه هفتم دی / ۲۸ دسامبر رخ داد، سه گردشگر ویتنامی و راهنمای مصری آنها کشته شدند. ۱۱ گردشگر ویتنامی دیگر و راننده مصری اتوبوس نیز مجروح شده‌اند. گروه‌های اسلام‌گرای افراطی پس از کودتای نظامی عبدالفتاح سیسی قدرت بیشتری گرفتند و بارها در صحرای سینا و گاه دیگر نقاط کشور علیه اقلیت‌ مسیحی یا شهروندان خارجی و گردشگران دست به عملیات زدند. اما این نخستین حمله به گردشگران خارجی در دو سال اخیر است. حملات اسلام‌گرایان علیه مسیحیان در دو سال اخیر بیش از یکصد کشته برجای گذاشته است.