ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا پایگاه «#کتائب_حزب‌الله» را بمباران کرد. منابع عراقی می‌گویند #ابوعلی_الخزعلی فرمانده تیپ ۴۵ #الحشد_الشعبی در این حملات کشته شد

دو روز بعد از حمله به یک پایگاه نظامی آمریکا در شمال غربی کرکوک، وزارت دفاع آمریکا یکشنبه ۲۹ دسامبر/ ۸ دی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که برای دفاع از خود و در پاسخ به «حملات مکرر به پایگاه‌های میزبان نیروهای ائتلاف» در عراق، «سه منطقه شبه نظامیان شیعه نزدیک به ایران» را هدف قرار داده است. جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون، در این بیانیه اعلام کرد که حمله به پایگاه القائم در مرز عراق با سوریه با هدف تضعیف توانایی «کتائب حزب‌الله» برای انجام عملیات‌های آینده علیه نیروهای ائتلاف انجام شد. در این بیانیه گفته شده که آمریکا به حق حاکمیت عراق احترام می‌گذارد، اما «از حق خود برای دفاع» نمی‌گذرد. ارتش عراق اعلام کرد: جنازه سه نفر از شبه نظامیان از جمله یکی از فرماندهان محلی به بیمارستانی در شهر قائم فرستاده شده است. برخی منابع عراقی گزارش داده‌اند که در این حمله ابوعلی الخزعلی فرمانده تیپ ۴۵ الحشد الشعبی کشته شده است. این خبر اما هنوز رسما تأیید نشده. این نخستین بار است که ایالات متحده آمریکا رسماً مسئولیت حمله به پایگاه‌های الحشد الشعبی را بر عهده می‌گیرد.

#خیرت_ویلدرس، چهره #راست_افراطی هلند مسابقه کاریکاتور از پیامبر اسلام را چندساعت پس از اعلام آن لغو کرد

خیرت ویلدرس، چهره راست افراطی هلند مسابقه کاریکاتور از پیامبر اسلام را چندساعت پس از اعلام آن لغو کرد. رهبر «حزب برای آزادی» هلند شنبه‌شب ۲۸ دسامبر / ۷ دی در پیامی توئیتری از برگزاری یک مسابقه کاریکاتور از محمد، پیامبر اسلام خبر داده بود اما یکشنبه ۲۹ دسامبر / ۸ دی لغوش کرد و گفت با توجه بین‌المللی به این خبر به هدفش رسیده است. ویلدرس که به اسلام‌ستیزی شهره است، از داوطلبان خواسته بود که کاریکاتورهایشان از محمد را برای او ارسال کنند. این سیاستمدار راست افراطی اوت سال گذشته مسابقه مشابهی را به دلیل تهدیدهای امنیتی لغو کرده بود. در ۲۰۰۵، روزنامه دانمارکی یولاندس پوستن کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام منتشر کرد که به تظاهرات خشونت‌آمیز در شماری از کشورهای با جمعیت اکثراً مسلمان انجامید.

باشگاه خبرنگاران جوان: حکم #شبنم_نعمت‌زاده صادر شد، پیش‌بینی می‌شود ۲۰ سال حبس

«باشگاه خبرنگاران جوان»، یک خبرگزاری منتسب به صدای و سیمای جمهوری اسلامی، یکشنبه هشتم دی در گزارشی مدعی شد که حکم شبنم نعمت‌زاده، دختر وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت صادر شده است. باشگاه خبرنگاران نوشت که این حکم تا آخر هفته اعلام خواهد شد اما «براساس شواهد موجود در پرونده و کیفرخواست صادره از سوی دادسرا، پیش بینی می‌شود دادگاه، حکم ۲۰ سال حبس را برای شبنم نعمت زاده صادر کند.» شبنم نعمت‌زاده، متولد سال ۱۳۴۹ در تهران و دختر محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر پیشین «صمت» و مشاور کنونی وزیر نفت است. او که پیشتر به فعالیت‌های هنری مشغول بود، به عنوان وارد کننده متخلف دارو تحت پیگرد قضایی قرار گرفت و به «مشارکت در اخلال عمده از طریق اخلال در توزیع مایحتاج عمومی دارو»، «تحصیل مال از طریق نامشروع» به میزان یک هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال و «سوء استفاده از جواز و امتیاز تعویض‌شده» متهم شد. شبنم نعمت‌زاده از سال ۸۸ با تاسیس یک شرکت دارویی مجوز واردات انواع مکمل و دارو را گرفت. مرداد ماه ۹۷ کشف یک انبار دارو متعلق به شرکت شبنم نعمت‌زاده جنجالی شد. او مدعی شد این انبار محل نگهداری داروهای تاریخ مصرف گذشته بوده و اداره کل دارو از این مساله مطلع بوده است. بعدتر در جریان دادگاه و همزمان با سومین جلسه رسیدگی، یک انبار دیگر دارو متعلق به او در شهرستان کرج کشف شد. شرکت رسا فارمد، آدونیس طب، توسعه دارویی رسا و توسعه تجارت نعمت، شماری از شرکت‌های اقماری خانواده نعمت‌زاده هستند. شبنم در کنار خواهرش (زینب) و مادرش (مریم بختیار) نقش مستقیم در مدیریت این شرکت‌ها داشته است.

پلیس تهران می‌گوید؛ هشت تن را در #اسلام‌شهر و #شهریار به دلیل «تشویق مردم به شرکت در #اعتراضات_آبان» بازداشت کرده است

سردار محسن خانچرلی فرمانده انتظامی غرب استان تهران یکشنبه هشتم دی از بازداشت هشت تن به اتهام «تشویق مردم» برای شرکت در اعتراضات شهریار و اسلام‌شهر خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خانچرلی مدعی شد که یک گروه تلگرامی با ۳۰۰ نفر و اینستاگرام و مردم را به «شرکت در اغتشاشات» تشویق می‌کردند. به گفته او پلیس موفق شد که ۸ تن از این افراد را شناسایی کند. فرمانده پلیس غرب استان تهران مدعی شد که این افراد ر «مخفیگاهشان» دستگیر شده‌اند. او اما نام هیچ یک از دستگیرشدگان و محل دستگیری آنها را به صورت مشخص بیان نکرد و گفت که «متهمان در مواجهه با اسناد و مدارک پلیس صراحتاً به اتهام خود اقرار کردند». به گفته خانچرلی «متهمان بازداشت شده به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شدند». طی روزهای گذشته مقام‌های نظامی ایران از بازداشت افرادی که به شرکت در اعتراضات آبان ماه متهم هستند، در نقاط مختلف ایران خبر دادند. براساس گزارش نهادهای ناظر بر وضعیت حقوق بشر، نزدیک به هشت هزار تن از آغاز اعتراضات در آبان ماه دستگیر شدند. سازمان عفو بین‌الملل نسبت به بدرفتاری و شکنجه بازداشت شدگان هشدار داده است. براساس گزارش سازمان‌های حقوق بشری حدود ۴۰۰ هزار تن و برپایه گزارش خبرگزاری «رویترز» یک هزار و ۵۰۰ تن در جریان اعتراضات به گرانی بنزین در ایران کشته شدند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران در حاشیه رزمایش مشرک با #چین و #روسیه: «آمریکایی‌ها باید کم کم منطقه را ترک کنند»

دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یکشنبه هشتم دی در حاشیه رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین گفت؛ زمان آن رسیده که «آمریکایی‌ها کم کم منطقه را ترک کنند». او با بیان اینکه «خود کشورهای منطقه می‌توانند با کمک هم امنیت را برقرار کنند»، گفت که ایران معتقد است «امنیت منطقه نیازی به حضور آمریکا ندارد». خانزادی همچنین دوره «جولان آمریکایی»ها در منطقه را به «پایان رسیده» عنوان کرد و گفت: امیدوار است «در آینده کشورهای دیگر نیز به جمع ما اضافه شوند». رزمایش دریایی ایران، چین و روسیه از جمعه ششم دی در شمال اقیانوس هند و آب های دریای عمان آغاز شد.

#خیرت_ویلدرس، چهره #راست_افراطی هلند به دنبال برگزاری مسابقه کاریکاتور از پیامبر اسلام

خیرت ویلدرس، چهره راست افراطی هلند و رهبر «حزب برای آزادی» این کشور شنبه‌شب ۲۸ دسامبر / ۷ دی در پیامی توئیتری از برگزاری یک مسابقه کاریکاتور از محمد، پیامبر اسلام خبر داد. ویلدرس که به اسلام‌ستیزی شهره است، از داوطلبان خواست که کاریکاتورهایشان از محمد را برای او ارسال کنند. این سیاستمدار راست افراطی اوت سال گذشته مسابقه مشابهی را به دلیل تهدیدهای امنیتی لغو کرده بود. در ۲۰۰۵، روزنامه دانمارکی یولاندس پوستن کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام منتشر کرد که به تظاهرات خشونت‌آمیز در شماری از کشورهای با جمعیت اکثراً مسلمان انجامید.

سرلشکر باقری تهدید می‌کند: «اجازه عرض‌اندام نخواهیم داد»

سردار سرلشگر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در آستانه سالروز نهم دی به عنوان یکی از مراسم حکومتی «تجدید بیعت با نظام» برای مخالفان و معترضان به نظام جمهوری اسلامی خط و نشان کشید. او در بیانیه‌ای که تمامی خبرگزاری‌های ایران منتشر کردند، اعتراضات به گرانی بنزین در آبان امسال را « اغتشاش، آشوبگری و جنایت‌آفرینی اشرار، اراذل و اوباش و تفاله‌های سلطنت‌طلبان و منافقین پلید» خواند و مدعی شد: نیروهای مسلح ایران «اجازه عرض اندام به پیاده‌نظام‌های تحت حمایت مثلث پلید آمریکا، اسرائیل و ارتجاع منطقه را نخواهند داد». مقام‌های ارشد نظامی و سیاسی در ایران معترضان آبان را وابسته به «کشورهای خارجی» و «دشمنان انقلاب اسلامی» می‌نامند که با حمایت «برخی کشورهای منطقه» به دنبال ایجاد ناآرامی در ایران هستند. باقری در بخش دیگری از بیانیه خود، اعتراضات به گرانی بنزین را ادامه آنچه که « فتنه‌های زنجیره‌ای ضد جمهوری اسلامی ایران در دهه‌های اخیر»، نامید، خواند و مدعی شد که «پروژه آبان شکست خورده است».

تعیین وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی برای #علی_اسحاق، #فعال_کارگری زندانی در اوین

وب‌سایت «اتحادیه آزاد کارگران ایران» در خبری از تعیین وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی برای علی اسحاق، یک فعال کارگری خبر داد. به گزارش اتحادیه آزاد، نیروهای لباس‌شخصی نیمه‌شب یکی از روزهای آخر آبان سال جاری علی اسحاق را در منزل شخصی‌اش بازداشت کردند. تاریخ دقیق بازداشت او مشخص نیست. اسحاق پس از دو هفته بی‌خبری اعضای خانواده از وضعیت‌اش در تماسی تلفنی به آنها گفت که در زندان اوین به سر می‌برد و برای آزادی‌اش وثیقه‌ای ۲۰۰ میلیون تومانی تغیین شده است. به دلیل عدم توانایی تأمین این وثیقه، اسحاق هنوز در زندان به سر می‌برد. علی اسحاق، مدافع حقوق کارگران و شاعر است. در جریان اعتراض‌های سراسری آبان صدها تن کشته و مجروح و هزاران تن بازداشت شدند. مقام‌های رسمی جمهوری اسلامی اما هنوز از انتشار آمار دقیق خودداری می‌کنند.

طالبان ۱۷ نفر از اعضای «خیزش‌های مردمی» در تخار را کشتند

به گزارش روزنامه هشت صبح افغانستان، طالبان شامگاه شنبه هفتم دی به یک گروه از نیروهای «خیزش مردمی» در ولایت تخار افغانستان حمله کردند، ۱۷ تن را کشتند و ۷ تن دیگر را زخمی کردند. طالبان اما مدعی است که ۲۱ تن را کشته است. خلیل اسیر، سخنگوی پلیس ولایت تخار این واقعه را تایید کرده و گفته است که در جریان این درگیری نیروهای طالبان نیز تلفات داشتند اما جزئیات آن را بیان نکرده است. این درگیری به گفته پلیس در ولسوالی خواجه بهارالدین، ۸۰ کیلومتری شهر تالقان، مرکز ولایت تخار رخ داده است. طالبان مدعی است که «جنگ‌جویان» این گروه به دو قرارگاه در منطقه «لاله‌گذر» ولسوالی خواجه بهاءالدین ولایت تخار حمله کردند و ۲۱ نفر کشته شند. پلیس تخار این ادعای گروه طالبان را کذب می‌خواند.

رئیس شورای شهر تهران: سهم عمران شهری و #محیط_زیست در #بودجه_۹۹ نزدیک به صفر است

#محسن_هاشمی، رئیس شورای شهر تهران یکشنبه ۸ دی در جلسه این شورا از تخصیص ناچیز بودجه برای عمران شهری، حمل و نقل و محیط زیست انتقاد کرد. محسن هاشمی دراین‌باره گفت: «سهم حمل ونقل عمومی در بودجه سال آینده بسیار ناچیز و در حد صفر است... مجموعاً سهم عمران شهری و مسکن در بودجه برای هر ایرانی فقط دو هزار تومان است که به معنای این است دولت وظیفه‌ای برای خود در این حوزه قائل نیست... سهم محیط زیست نیز از بودجه برای هر ایرانی ۷ هزار تومان و نزدیک به صفر در سال است و طبیعی است با این بودجه نباید انتظار اقدامات مهمی در حوزه محیط زیست بود.» تذکرهای رئیس شورای شهر تهران در حالی مطرح می‌شود که هوای تهران و چندین شهر بزرگ دیگر ایران در روزهای اخیر و با آغاز فصل سرما به طور دائم ناسالم بوده است. یکی از مهم‌ترین منابع آلودگی هوا دود اگزوز خودروها، مجهزنبودن ناوگان حمل و نقل عمومی، عمل‌نکردن به قوانین هوای پاک، و مقررات‌زدایی زیست‌محیطی از صنایع از جمله صنعت خودرو است. دیگر بحران‌های زیست‌محیطی نیز در سرتاسر ایران همزمان با تغییرات اقلیمی جهانی اعتراض شهروندان را به دنبال داشته است.

معوقات کارانه #پرستاران بیمارستان‌های دولتی به ۱۰ تا ۱۴ ماه رسیده است

در ادامه اعتراضات صنفی پرستاران در ایران، شماری از آنان در پاسخ به پیام تبریک وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار اقدامات عملی وزارتخانه برای حمایت از پرستان شدند. پرستاران معترض به خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) گفتند که معوقات کارانه پرستاران شاغل در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در بسیاری از استان‌ها به ۱۰ تا ۱۴ ماه رسیده است و آنها هنوز مطالبات اضافه‌کاری خود را دریافت نکرده‌اند. آنها همچنین از انفعال وزارت بهداشت برای اجرای مصوبه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری انتقاد کردند و خواستار «لغو کاهش سهمیه استخدامی پرستاران» شدند. پرستاران پیش از این نیز در نامه‌ای سرگشاده اعلام کرده بودند که در مراسم نمایشی روز پرستار شرکت نمی‌کنند.

۱۸۶ ماه زندان برای #رضا_خندان (مهابادی)، #بکتاش_آبتین و #کیوان_باژن سه عضو #کانون_نویسندگان_ایران به خاطر انتشار نشریه داخلی، آماده سازی کتاب «پنجاه سال کانون نویسندگان ایران» و شرکت در مراسم بزرگداشت اعضای کانون

کانون نویسندگان ایران یکشنبه ۸ دی اعلام کرد شعبه‌ ۳۶ دادگاه تجدید نطر به ریاست قاضی زرگر حکم بدوی رضا خندان (مهابادی) و بکتاش آبتین را عیناً تایید و حکم کیوان باژن را کاهش داد. روز گذشته، شنبه ۷ دی، حکم مجموعا ۱۵ سال و شش ماه حبس برای سه نویسنده‌ عضو کانون نویسندگان ایران به وکیلان آنها ناصر زرافشان و راضیه زیدی ابلاغ شد. هر یک از سه نویسنده در دادگاه بدوی که روزهای هفتم و هشتم اردیبهشت سال جاری به ریاست قاضی مقیسه تشکیل شد، به اتهام‌های «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به شش سال زندان محکوم شدند (مجموعا ۱۸ سال). مصادیق اتهام‌ها عضویت در کانون نویسندگان ایران، انتشار خبرنامه‌ی داخلی کانون، آماده کردن کتاب پژوهشی درباره‌ تاریخ پنجاه ساله‌ کانون برای انتشار داخلی، بیانیه‌های کانون، حضور بر مزار جانباختگان قتل‌های سیاسی زنجیره‌ای جعفر پوینده و محمد مختاری و شرکت در مراسم سالانه‌ احمد شاملو است. دادکاه تجدید نظر حکم کیوان باژن را به سبب نداشتن سابقه‌ کیفری به سه و نیم سال حبس تعزیری کاهش داد. حکم‌های صادر شده غیر قابل تغییر است.