ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اپوزیسیون #ونزوئلا نسبت به انتقال ۲۰ تن از ذخایر طلا با یک فروند هواپیمای روسیه به خارج از این کشور هشدار داد

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ هواپیمایی نوردویند روسیه با ظرفیت ۴۰۰ مسافر در فرودگاه مکیتا در حوالی کاراکاس به زمین نشست. نوردویند فرود این هواپیما را تأیید کرده اما درباره مسیر این هواپیما و محموله آن سکوت کرده است. خوزه گرا، رئیس سابق بانک مرکزی ونزوئلا و نماینده پارلمان این کشور و از طرفداران خوان گوایدو در سخنانی در صحن علنی پارلمان هشدار داد که دولت مادورو قصد دارد با هواپیمای نوردویند روسیه ۲۰ تن از ذخایر طلای ونزوئلا را که معادل ۱۵ درصد از کل طلای موجود در کاراکاس است به خارج از این کشور منتقل کند. بخشی از ذخایر طلای ونزوئلا در بانک مرکزی بریتانیا نگهداری می‌شود. نیکلاس مادورو از بریتانیا خواسته بود این ذخایر را به ونزوئلا تحویل دهد اما بانک مرکزی بریتانیا از انتقال این طلاها به این کشور خودداری کرد. دولت ترامپ دارایی‌های ونزوئلا را مسدود کرده و در اختیار خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون قرار داده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی #سپاه: می‌خواهیم با #آمریکا دوست باشیم اما آن‌ها با ما دوست نمی‌شوند

محمد رضا نقدی، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران به مناسبت پیروزی انقلاب بهمن ۵۷ در سخنانی گفت آمریکا دوستی جمهوری اسلامی را نمی‌پذیرد: «برخی بیان می‌کنند که مشکلات ما به خاطر استقلال‌خواهی است و باید با آمریکا دوست شویم، ما می‌خواهیم دوست شویم اما با ما دوست نمی‌شوند. روابط با آمریکا دو حالت دارد یا باید تسلیم شویم و گاو شیرده و ساکت باشیم و یا باید مبارزه کنیم که ممکن است بخشی از اموال خود را در این حالت نجات دهیم. شق سومی در روابط با آمریکا وجود ندارد.» نقدی در بخش دیگری از سخنانش، توافق هسته‌ای را عامل بحران اقتصادی کنونی دانست: «پنج مؤلفه اصلی اقتصاد مولد پیشرو را داریم اما چرا مشکل حل نمی‌شود؟ مشکل ما رویکرد است و چشم به خارج و برجام آمریکایی، اروپایی و بعد آفریقایی داریم و به دنبال FATF و CFT هستیم.»

#دادستان_تهران: #زندانیان_امنیتی مشمول #عفو نمی‌شوند

قوه قضائیه اعلام کرده که به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب بهمن ۵۷ عده‌ زیادی از زندانیان عفو می‌شوند. عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران چهارشنبه ۱۰ بهمن در جمع خبرنگاران اعلام کرد که زندانیان امنیتی مشمول عفو نخواهند شد: «در حوزه مسائل اخلالگران اقتصادی و فساد و اقدامات امنیتی و تروریستی عفو صورت نمی‌گیرد، اما در جرایم سبک و خرد و کسانی که برای اولین بار یا دومین بار مرتکب جرم و زندانی شده‌اند عفو صورت خواهد گرفت تا شاهد کاهش جمعیت زندان‌ها باشیم.» تنها در زندان اوین بیش از ۷۰ نفر به اتهامات امنیتی زندانی‌اند. همزمان با اظهارات دادستان تهران، جلسه محاکمه فعالان محیط زیستی ایران صبح چهارشنبه ۱۰ بهمن به صورت غیرعلنی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. این ۸ فعال محیط زیست به «جاسوسی از مراکز نظامی کشور» و «افساد فی‌الارض» متهم شده‌اند. تنها وکلای تعیینی اجازه حضور در این دادگاه را پیدا کردند.

تجمع اعتراضی کارگران متروی اهواز چهارشنبه دهم بهمن هم ادامه یافت

کارگران پروژه ساخت قطار شهری اهواز که ۱۸ ماه حقوق نگرفته‌اند صبح روز چهارشنبه دهم بهمن برای چندمین بار مقابل ساختمان قطار شهری در اهواز تجمع کردند. حدود دویست کارگر قراردادی #متروی_اهواز از شهریور سال ۹۶ تاکنون حقوق نگرفته‌اند. #شرکت_پیمانکاری_کیسون که #کارگران را بطور پیمانی به خدمت گرفته است حاضر به پاسخگویی به مطالبات و اعتراض کارگران نیست.

#صادرات_غیرنفتی ایران در ۱۰ ماهه سال‌ جاری ۳۶ میلیارد دلار بود

گمرک ایران در تازه‌ترین آمار خود از تجارت خارجی ۱۰ ماهه سال ‌جاری ایران، گفته است که حجم صادرات غیرنفتی ایران در این مدت به ۹۴ میلیون و ۸۷۵ هزار تن رسیده است که ارزش آن رقمی برابر ۳۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار می‌شود. تا پایان دی‌ماه سال‌جاری صادرات ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲,۲۱ درصد از نظر ارزش دلاری داشته است. در همین مدت میزان واردات قطعی کالا به ایران ۲۶ میلیون و ۶ هزار تن به ارزش ۳۵ میلیارد و ۶۷۲ میلیون دلار بوده است. بدین ترتیب مازاد تراز تجارت خارجی ۶۷۸ میلیون دلار شد. در مدت مذکور۳۳,۹۲ درصد از ارزش کل صادرات ایران مربوط به پتروشیمی‌ها، ۸,۴۰ درصد مربوط به میعانات گازی و ۵۷,۶۸ درصد مربوط به سایر کالاها بوده است. اقلام عمده وارداتی در این مدت، شامل ذرت دامی، قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل سواری، برنج، لوبیای سویا و کنجاله سویا بوده است. بیشترین صادرات ایران در این مدت به ترتیب به پنج کشور چین، عراق، امارات متحده عربی، افغانستان و ترکیه بوده‌اند و عمده کالاهای وارداتی به ایران نیز به ترتیب از چین، امارات متحده عربی، ترکیه، آلمان و هند انجام شده است.

در سه سال گذشته ۲۶،۵ تن #مواد_مخدر در #سمنان کشف شده است

سردار روح‌الامین قاسمی، فرمانده نیروی انتظامی استان سمنان اعلام کرد که طی سه سال گذشته ۲۶ تُن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح این استان کشف شده است. به‌گفته قاسمی، تنها در سال جاری ۷ تُن مواد مخدر در استان سمنان کشف ‌شده است. او مبارزه با قاچاق مواد مخدر را یکی از اولویت‌های مهم نیروی انتظامی در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست.

افزایش #حقوق_کارکنان در سال ۱۳۹۸ در حد ۲۰ درصد متوقف شد

دولت پیشنهاد داده بود که #حقوق_کارکنان در سال آینده ۲۰ درصد افزایش یابد، برخی از نمایندگان مجلس می‌گفتند این میزان بیشتر شود اما پس از مذاکرات و رایزنی‌ها در کمیسیون تلفیق در نهایت همان افزایش ۲۰ درصدی مورد موافقت قرار گرفت. درخواست افزایش بیشتر میزان حقوق کارمندان به دلیل افزایش تورم در ماه‌های اخیر بود اما دولت معتقد بود که منابع موجود، اجازه افزایش بیش از این رقم را نمی‌دهد. برخی از نمایندگان مجلس پیش از این گفته بودند که در مورد افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان در مجلس توافقاتی انجام شده است.

#استاندار_تهران منشاء #بوی_نامطبوع تهران را اعلام کرد

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران با استناد به تحقیقات انجام شده، منشاء بوی نامطبوع تهران را ترکیبات شیمیایی سولفور دانست که در ماده مرکاپتان وجود دارد. این ماده در صنعت پلاستیک‌سازی و خط لوله گاز به اندازه زیادی وجود دارد. در گزارش سازمان محیط زیست به ستاد مدیریت بحران و شهرداری تهران نیز تنها منشأ بوی نامطبوع تهران همین ماده بوده است. استاندار تهران پیش از این منشأ بوی نامطبوع را فاضلاب ناشی از شیرابه‌ پسماند‌های صنایع مواد غذایی فساد‍پذیر و کشتارگاه‌های مرغ ارادکوه اعلام کرده بود. رسانه‌های داخلی ۱۱ دی گزارش دادند که بوی بدی که به بوی گوگرد یا آمونیاک شباهت داشت همه مناطق شهر تهران را در برگرفته است. درباره منشأ این بو اظهارات متفاوتی مطرح شد و نقاط مختلفی از تهران به عنوان منبع احتمالی مدنظر قرار گرفتند. اما در ادامه هیچ‌یک از گمانه‌زنی‌هایی که ترکیدگی فاضلاب، آسیب در پالایشگاه تهران، فعالیت آتشفشان دماوند، متروی تهران یا فاضلاب پلاسکو را دلیل انتشار این بو اعلام کرده بودند، تایید نشدند.

#ترامپ تلویحاً گزارش #جامعه_اطلاعاتی_آمریکا به #سنا را رد کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه ۳۰ ژانویه/ ۱۰ بهمن در مجموعه‌ای از پیام‌ها در توئیتر گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا را رد کرد. دن کوتس، رئیس اطلاعات ملی آمریکا و جینا هاسپل، رئیس سازمان سیا سه‌شنبه ۲۹ ژانویه/ ۹ بهمن در گزارشی که به کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا ارائه دادند، اعلام کردند که ایران همچنان به توافق هسته‌ای پایبند است، کره شمالی تأسیسات و تسلیحات اتمی خود را حفظ خواهد کرد و گروه دولت اسلامی (داعش) نیز شکست نخورده. رئیس جمهوری آمریکا با انتشار دو پیام جداگانه در توییتر از پیشرفت مذاکرات خلع سلاح شبه‌جزیره کره خبر داد و اعلام کرد که در دوران ریاست جمهوری او خلافت اسلامی در سوریه و عراق به پایان رسیده. ترامپ درباره برجام، چین و روسیه سکوت کرد. جامعه اطلاعاتی آمریکا چین را یک تهدید دائمی دانسته بود و گفته بود روسیه هم می‌تواند زیرساخت‌های جامعه مدنی آمریکا را مختل کند.

ایران از دو #موشک_ضدزره جدید رونمایی کرد

در نمایشگاه نیروهای مسلح ایران از موشک‌های ضدزره جدید با نام‌های توفان ام-۳ و توفان ۷ رونمایی شد. موشک ضدزره توفان ام-۳ نسل جدید موشک‌های ضدزره توفان ۳ است. خبرگزاری تسنیم نوشته است که این دو موشک، از طریق حس‌گرهای مغناطیسی و لیزری، هدف را شناسایی کرده و سر جنگی خود را بالای هدف منفجر می‌کنند. جزئیات بیشتری از این دو سلاح منتشر نشده است. مسئولان جمهوری اسلامی می‌گویند به دلیل مسائل امنیتی در منطقه برنامه موشکی خود را ادامه می‌دهند. آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه بارها نسبت به برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی کرده‌اند.

یک راننده تاکسی با ژ۳ به ساختمان شهرداری #هشتگرد تیراندازی کرد

صبح چهارشنبه ۱۰ بهمن فردی با یک سلاح ژ ۳ به سمت ساختمان شهرداری هشتگرد تیراندازی کرد. ابوالقاسم پالیزگیر، فرماندار ساوجبلاغ به رسانه‌های داخلی درباره انگیزه مهاجم از تیراندازی گفت: «این فرد که یک راننده تاکسی است به دلیل تخریب ساخت و ساز غیرمجازش در یکی از روستاهای شهرستان با شهرداری دچار اختلاف شده و به همین دلیل دست به این کار زده است.» به گفته فرماندار ساوجبلاغ در این حادثه کسی آسیب ندیده و مهاجم هم بازداشت شده است.

۹۷ درصد مساحت #ایران تحت تأثیر #خشکسالی قرار دارد

صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی چهارشنبه ۱۰ دی اعلام کرد: ۹۷ درصد مساحت ایران تحت تأثیر خشکسالی است و ۲۷ درصد جمعیت ایران تحت تأثیر خشکسالی بلندمدت قرار دارد. روز گذشته ایمان بابائیان، سرپرست پژوهشکده اقلیم‌شناسی گفته بود: «با توجه به گرمایش جهانی، روند بلندمدت بارش در ایران کاهشی است و برای چنین شرایطی تدوین و اجرای برنامه ملی جهت تأمین پایدار آب و اتخاذ روش‌های سازگاری با کم‌آبی به ویژه در جنوب شرق کشور ضروری است.»

۳۰۰ خانوار در #خرم‌آباد در اثر #سیل سرپناه خود را از دست دادند

سیل خانه ۳۰۰ خانوار در خرم‌آباد را برده. ساکنان این خانه‌ها سرپناهی ندارند و به گفته مدیرکل مدیریت بحران لرستان در حال حاضر «در به در» هستند. به گزارش ایسنا‌، غلامرضا آقا میرزایی در جلسه ستاد بحران استان که صبح چهارشنبه ۱۰ بهمن برگزار شد اعلام کرد که جاری شدن سیل خسارت‌هایی به زیرساخت‌های ۱۱ شهر استان لرستان وارد کرده که هنوز برآورد و ارزیابی نشده است. مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: «مهم‌ترین مشکل ما این است که تأسیسات فاضلاب کاملاً مسدود شده».

صدای مهیب انفجار در #زاهدان: #جیش‌العدل مسئولیت انفجار را به عهده گرفت

رسانه‌های داخلی گزارش دادند که شامگاه سه‌شنبه ۹ بهمن صدای انفجاری مهیب در سراسر زاهدان طنین انداخت. محمد قنبری، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان سپس از انفجار یک نارنجک «دست‌ساز» و یک بسته «مشکوک» خبر داد. در اثر این انفجار دست‌کم سه تن از ماموران انتظامی مجروح شده‌اند. محل وقوع انفجار بلوار بعثت زاهدان بود. به گفته قنبری مأمورانی که برای تحقیق درباره علت انفجار به محل اعزام شده بودند، اعلام کردند که یک نارنجک دست‌‌ساز در بلوار بعثت منفجر شده. آن‌ها یک بسته مشکوک را هم یافتند که قبل از آنکه خنثی شود منفجر شد. در اثر این انفجار سه مأمور مجروح شدند. به گفته فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان جراحات مأموران سطحی‌ست. رئیس مرکز اورژانس و حوادث دانشگاه علوم ‌پزشکی زاهدان از انفجار «دو شیء صوتی» خبر داده. به گفته فریبرز راشدی در این انفجار چهار نفر مجروح شده که به بیمارستان منتقل شده‌اند. جیش‌العدل مسئولیت این انفجار را به عهده گرفته است.

#پروین_محمدی، نایب رئیس #اتحادیه_آزاد_کارگران هم بازداشت شد

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران، ساعتی پس از بازداشت #جعفر_عظیم‌زاده، ماموران کلانتری یازده فردیس کرج #پروین_محمدی، نایب رئیس این تشکل کارگری را هم دستگیر و وسایل شخصی او مانند گوشی تلفن همراه و لپ‌تاب را ضبط کردند. عصر سه‌شنبه نهم بهمن، ماموران پلیس کرج، جعفر عظیم‌زاده را بازداشت و وسایل شخصی او را ضبط کرده بودند. اتحادیه آزاد کارگران با صدور اطلاعیه‌ای، دولت جمهوری اسلامی را مسئول حفظ جان و سلامتی این دو عضو هئیت مدیره دانسته و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط آنها شده است.اتهام و یا دلیل دستگیری این دو عضو هئیت مدیره اتحادیه آزاد کارگران اعلام نشده است.