ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قالیباف خطاب به مسئولان جمهوری آذربایجان: تصمیم‌های احساسی خواسته دشمنان است

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی دوشنبه ۱۰ بهمن در سخنرانی خود در اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو شورای همکاری اسلامی، نسبت به رویداد حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان واکنش نشان داد و گفت در حال «پیگیری دقیق و همه‌جانبه» آن هستند و مسئولان آذربایجان نیز «کاملاً در جریان جزئیات این پیگیری‌ها هستند». قالیباف افزود: «ما هیچ نشانه‌ای از تروریستی‌بودن این موضوع به‌دست نیاورده‌ایم.» او تأکید کرد که «تصمیم‌های احساسی درباره روابط دو کشور خواسته دشمنان مشترک و بدخواهان جهان اسلام خصوصا رژیم صهیونیستی [اسرائیل) است و باید درباره هرگونه تصمیم که می‌تواند تبعات بلندمدت نیز داشته باشد هشیار و دقیق بود.» جمهوری اسلامی می‌گوید حمله به سفارت آذربایجان یک اقدام «شخصی» بوده است. جمعه هفتم بهمن در حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، مسئول امنیتی سفارت کشته و دو کارمند دیگر آن زخمی شدند. این رویداد منجر به تنش‌های جدیدی میان ایران و جمهوری آذربایجان شد. خلف خلف‌اف، معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که اسناد و شواهد کافی مبنی بر تروریستی بودن این حادثه را در اختیار دارند و از ایران انتظار دارد این حادثه تروریستی را به‌صورت شفاف بررسی و عاملان آن را معرفی و در دادگاه عادلانه و شفاف محاکمه کند. وزارت خارجه جمهوری آذربایجان روز یکشنبه ۹ بهمن اعلام کرد که کارکنان سفارت این کشور در ایران به همراه خانواده‌های خود از تهران خارج خواهند شد.

امام جمعه موقت تهران: مردمی که تا دیروز زنده باد می‌گفتند، امروز مرده باد می‌گویند

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران از مسئولان حکومتی خواست تا به «مرده بادها» و «زنده بادها» توجهی نکنند. او گفت: «مردمی که تا دیروز زنده باد می‌گفتند، امروز مرده باد می‌گویند؛ دلمان خوش نباشد به این‌ها، دلمان خوش باشد به این‌که خدا را راضی کردم.» صدیقی با تأکید به این‌که «شما با خدمت هم نمی‌توانید مردم را راضی کنید» و «تمام رشته‌های ما با یک لحظه غفلت پنبه می‌شوند»، خطاب به مسئولان افزود: «شما کارتان را بکنید، اگر به شما فحش دادند، برای شما تفاوتی نکند.»

رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی کی‌یف را تهدید کرد که اگر از حمله به تأسیسات دفاعی ایران در اصفهان اعلام برائت نکند، پیامدهای سنگینی را باید تحمل کند

نورنیوز رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی صبح دوشنبه ۱۰ بهمن نوشت: «توییت مشاور زلنسکی که تلویحا شراکت کی‌یف در اقدام علیه ایران را اعلام کرده با توجه به بیان ادعا‌های مشابه از سوی مراجع نیمه‌رسمی اسراییل نه تنها از راهبرد مشترک آن‌ها در تهدید امنیت ایران خبر می‌دهد بلکه در صورت عدم برائت رسمی دولت ‎اوکراین، تبعات سنگینی برایشان در پی خواهد داشت.» وزارت دفاع ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که شنبه ۲۸ ژانویه/۸ بهمن حوالی ساعت ۲۳:۳۰ سه فروند ریزپرنده از نوع کوادکوپتر به یکی از «مجتمع‌‌های کارگاهی وزارت دفاع» حمله کردند. یکی از مشاوران ارشد ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین این حمله را مستقیماً به جنگ اوکراین ربط داده است. میخائیل پودولیاک در توییتر نوشت: « ما به شما هشدار دادیم. منطق جنگ به هیچ کس رحم نمی‌کند.» میزان خسارت مجتمع کارگاهی وزارت دفاع ایران در اصفهان به‌طور مستقل قابل تعیین نیست. مقامات ایرانی می‌گویند یک فروند از ریزپرنده‌‌های مهاجم به سقف سوله برخورد کرده و خساراتی را به سقف وارد کرده‌ و یک فروند ریزپرنده دیگر را هم هرچند که آسیب‌دیده اما در اختیار دارند. وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی و افرادی که با این حمله آشنا هستند، گزارش داده است که این حمله کار اسرائیل بوده است. مقامات اسرائیلی اما تاکنون سکوت کرده‌اند.

افشای «رشوه‌گیری» نمایندگان مجلس از ایران‌خودرو واکنش تند آن‌ها را برانگیخت

شیخ عبدالله محمدی امام جمعه میانه گفته بود: «نمایندگان مجلس همه‌شان از دم، تا پایشان به مجلس می‌رسد، وارد معامله با ایران‌خودرو شده و خودروی خودشان را می‌گیرند و دیگری کاری با هیچ چیز ندارد. من اعلام می‌کنم که این کار، رشوه است و حاضرم در هر دادگاهی پاسخگوی این ادعا باشم.» محمدی افزوده بود: «همین می‌شود که خودروساز یک پراید را به بهای ۳۰۰ میلیون تومان به مردم تحمیل می‌کند. چنین نماینده‌ای چطور می‌تواند مطالبه‌گر باشد و از حقوق ملت دفاع کند؟» این سخنان امام جمعه میانه، واکنش تند نمایندگان مجلس را در پی داشت. آن‌ها در جلسه یکشنبه ۹ بهمن مجلس، گفته‌های شیخ محمدی را «تهمت‌زنی»، «حرمت‌شکنی»، «بی‌تقوایی محض» و «اهانت آشکار» دانستند و خواستار نظارت بیشتر بر عملکرد امامان جمعه شدند. مرتضی حسینی نماینده میانه در مجلس گفت: «ضروری است شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه این مسئله را به‌طور جدی تحت مدیریت و کنترل قرار دهد.»