نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا: ۴۸ تن از #معلمان و کارکنان آموزش و پرورش فوت شده شناسایی شدند

تا کنون اسامی ۴۸ تن از #معلمان، معلمان بازنشسته و کارکنان آموزش و پرورش که در اثر ابتلاء به ویروس جدید کرونا جان باخته‌اند، مشخص شده است. کانال صنفی معلمان در تلگرام فهرستی منتشر کرده حاوی اسامی، شغل و محل زندگی فوت شدگان این صنف که نشان می‌دهد افراد فوت شده، مربوط به استان‌های مختلف ایران از جمله قم، تهران، لرستان، گیلان، آذربایجان غربی، کردستان، فارس، مازندران، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و قزوین هستند. ۹ تن از جان‌باختگان از قم، هشت تن تهران و بقیه از سایر استان‌ها بوده‌اند. وزارت بهداشت جمهوری اسلامی، دوشنبه ۱۱ فروردین آمار رسمی شیوع ویروس کرونا در ایران را اعلام کرد که بر اساس آن تاکون ۲۷۵۷ نفر جان باخته‌اند و شمار مبتلایان ۴۱۴۹۵ نفر است.

#کرونا در جهان: کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان خواهان برچیدن اردوگاه‌های #پناهجویان در جزایر یونان شد

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان خواستار بستن اردوگاه‌های پر ازدحام پناهجویان در جزایر یونان به دلیل خطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا شد. یک سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفت مردم این اردوگاه‌ها در حال حاضر در شرایط بسیار خطرناکی زندگی می‌کردند. آن‌ها در کمترین فضا‌ها و بدون بهداشت کافی به‌سر می‌برند. شرایط به‌ویژه در جزیره لسبوس وخیم است. در حال حاضر حدود ۲۰ هزار پناهجو و مهاجر در چادرها و مناطقی زندگی می‌کنند که به‌طور عادی فقط برای ۳۰۰۰ نفر جا دارند. کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان ماه‌هاست که خواستار انتقال ساکنان این اردوگاه‌هاست. اکنون شرایط اردوگاه‌های پناهندگی یونان به دلیل همه‌گیر شدن کروناویروس بدتر از گذشته نیز شده است.

#کرونا در جهان: سازمان #آکسفام خواهان کمک میلیاردی به کشورهای فقیر شد

آکسفام، یکی از بزرگترین سازمان‌های بین‌المللی امدادرسانی برای ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی، خواستار کمک‌های گسترده به فقیرترین کشورها در مبارزه با ویروس کرونا شد. ماریون لیزر، مدیر آکسفام در آلمان گفت هزینه‌های بهداشتی در کشورهای فقیر به ۱۶۰ میلیارد دلار می‌رسد، زیرا در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا قرار دارند. او افزود کشورهای ثروتمند باید بدهی‌های کشورهای فقیر را لغو کرده و پول بیشتری در اختیار آن‌ها قرار دهند. به‌گفته لیزر، میلیون‌ها نفر در زاغه‌های پرجمعیت یا اردوگاه‌های پناهندگی زندگی می‌کنند، که در آن‌ها حفظ فاصله‌های لازم بین افراد غیرممکن است. افزون بر این، تقریباً سه میلیارد نفر در سراسر جهان هیچ دسترسی به آب تمیز و یا درمان کافی پزشکی ندارند. ماریون لیزر می‌گوید اگر به سرعت و به‌شکل جامع عمل نشود، بدترین فاجعه انسانی از زمان جنگ جهانی رخ خواهد داد.

آمار جدید #وزارت_بهداشت از #کرونا در ایران: درگذشتگان ۲۷۵۷ نفر، مبتلایان ۴۱۴۹۵ نفر

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ظهر دوشنبه ۱۱ فروردین آخرین آمار رسمی در مورد شیوع کروناویروس در ایران را اعلام کرد. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۱۱۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۲۷۵۷ نفر رسید. همچنین از ظهر دیروز (یکشنبه) تا ظهر امروز (دوشنبه)، ۳۱۸۶ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۴۱۴۹۵ نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت گفته است که تاکنون ۱۳۹۱۱ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت #کرونا در تهران: نیمی از مردم هنوز کرونا را جدی نگرفته‌اند

علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در شهر تهران با بیان این‌که «بیش از نیمی از مردم هنوز کرونا را جدی نگرفته‌اند»، گفت: «بررسی‌های میدانی سطح شهر حاکی از این است که متأسفانه مردم توصیه‌های مؤکد بهداشتی و هشدارها را جدی نگرفته و گزارش‌ها نشان‌دهنده استمرار ترددها و رفتارهای اجتماعی مردمی است.» زالی افزود: «اگر می‌خواهیم کرونا را فیصله یافته تلقی کنیم باید سهم مداخلات افزایش یابد و همکاری مردم نیز در این زمینه رو به افزایش باشد. با این حد از مداخلات و این سطح از همکاری مردم قطعاً موضوع به این زودی‌ها خاتمه نخواهد یافت و شاهد طولانی شدن و استمرار کرونا در کشور خواهیم بود.»

سخنگوی #وزارت_بهداشت: هر ۱۰ دقیقه یک ایرانی بر اثر #کرونا می‌میرد

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌که طی روزهای گذشته شیب ابتلا به بیماری کرونا در ایران افزایش داشته است، گفت: «هر ۱۰ دقیقه یک ایرانی در هفته‌های اخیر جانش را به دلیل ابتلا به بیماری کرونا از دست می‌دهد و تقریباً در تمام دو سه هفته اخیر این رنج فوت حفظ شده است.» سایت «عصر ایران» ۲۱ اسفند گذشته در گزارشی تحلیلی و به استناد آمارهای منتشرشده از نخستین روزهای شیوع کرونا نوشته بود که «ساعتی ۱۵ نفر در ایران به کرونا مبتلا می‌شوند و در هر ساعت یک تا دو نفر جان خود را بر اثر کرونا از دست می‌دهند.» این گزارش افزوده بود: «رکورد ساعتی ۴۵ نفر ابتلا هم در کشور ثبت شده، یعنی حدوداً هر ۲ دقیقه یک نفر ابتلا». براساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت ایران که ظهر یکشنبه دهم فروردین منتشر شد مجموع قربانیان کرونا در ایران به ۲۶۴۰ نفر و مجموع بیماران شناسایی‌شده کرونا به ۳۸ هزار و۳۰۹ مورد رسیده است.

سازمان #اورژانس ایران: چهار نفر در اثر جاری شدن #سیل در سه استان ایران جان خود را از دست دادند

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور صبح دوشنبه ۱۱ فروردین در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت: «طی ٢۴ساعت گذشته سه استان از جمله فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد متاثر از سیلاب شده‌اند.» به گفته این مقام مسئول چهار نفر در اثر جاری شدن سیلاب جان خود را از دست دادند: یک مرد ٢٠ ساله در مناطق عشایرنشین زرین‌دشت و سه مرد ٢٨ساله، ٧۵ساله و ٢٣ ساله در مناطق عشایرنشین کازرون. سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: «در این مدت یک نفر نیز در دزفول مفقود شده است و تلاش‌ها برای پیدا شدن او ادامه دارد».

معاون وزیر دارایی آلمان به خاطر نگرانی از پیامدهای اقتصادی #کرونا خودکشی کرد

توماس شفر معاون وزیر دارایی آلمان در ایالت «هسن»، به‌دلیل نگرانی از پیامدهای اقتصادی و اجتماعی همه‌گیری کووید ۱۹ خودکشی کرد. شنبه گذشته جسد این سیاستمدار آلمانی و هم‌حزبی آنگلا مرکل بر روی ریل راه‌آهن در حاشیه شهر فرانکفورت یافت شد. فرماندار هسن گفت شفر در برآورده کردن انتظارات عظیم مردم به‌خصوص از نظر مالی تردید داشت. فرماندار هسن گفت: «فرض من بر این است که این نگرانی‌ها بر او چیره شده بودند. ظاهراً او نتوانسته بود راهی بیابد. او در ناامیدی فرورفته بود و ما را ترک کرد.» فرانکفورتر آلگماینه وصیت‌نامه معاون وزیر دارایی آلمان را منتشر کرد اما بعد از یک ساعت این متن را حذف کرد. این امر گمانه‌زنی‌ها و انتقادات حزب دست‌راستی آلترناتیو برای آلمان را در پی داشت. در آلمان بیش از ۶۰ هزار نفر به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند اما از این جمعیت بزرگ حدود ۵۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. آلمان تعدادی از بیماران ایتالیایی را که به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز دارند تحت درمان قرار داده است.