ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عربستان سعودی خواهان کاهش تولید نفت در اوپک پلاس تا ماه ژوئن است

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که عربستان سعودی به‌دنبال تمدید کاهش تولید نفت تا ماه ژوئن سال جاری میلادی در چارچوب اوپک پلاس است. براساس این گزارش، تمایل عربستان سعودی به‌دلیل آن است که از یک سو این کشور تقاضا در بازار نفت را پایدار نمی‌داند و نگران سقوط دوباره قیمت‌ نفت است و از سوی دیگر محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا در کشورهای غربی بار دیگر تشدید شده است و این مسئله بر بازار نفت تأثیر می‌گذارد. منابع آگاه افزوده‌اند که روسیه نیز از ادامه کاهش تولید نفت حمایت می‌کند. اوپک پلاس شامل کشورهای عضو اوپک و روسیه است. این کشورها در حال حاضر ۷ میلیون بشکه در روز از تولید نفت خود کاسته‌اند و عربستان سعودی داوطلبانه یک میلیون بشکه بیشتر از سقف مورد توافق از تولید نفت خود کاسته است. قیمت‌ نفت در بازارهای جهانی روند افزایشی یافته است. قیمت نفت برنت در ماه جاری به ۷۱ دلار رسید که بالاترین قیمت پس از شیوع کرونا بود. با این حال در روزهای اخیر قیمت نفت برنت به ۶۵ دلار کاهش یافت. اجلاس آینده اوپک پلاس پنج‌شنبه ۱۲ فروردین / اول آوریل برگزار می‌شود.

ارتفاعات کردلان دشتی در بوشهر همچنان در آتش می‌سوزد

آتش‌سوزی ارتفاعات کردلان دشتی در منطقه تنگ شور و در نزدیکی کوه نمک که از ساعت ۱۸ شامگاه دوشنبه ۹ فروردین آغاز شد، امروز سه‌شنبه ۱۰ فروردین همچنان ادامه دارد و آتش در حال پیشروی به سوی کوه نمک است. فیض‌الله رزمجو، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت با اعزام نیروهای یگان حفاظت به ارتفاعات کردلان تلاش برای خاموش کردن آتش ادامه دارد و انتظار می‌رود تا ظهر امروز (سه‌شنبه)، آتش مهار شود. ساکنان روستای کردلان می‌گویند یک آتش خاموش نشده در ارتفاعات تنگ شور زمینه بروز حادثه آتش‌سوزی را پدید آورده که سپس حریق از کنترل خارج شده و گفته می‌شود عامل انسانی موجب وقوع و آغاز آتش‌سوزی در کردلان بوده است. به‌گفته رزمجو، پیش از این نیز در یک مورد آتش‌سوزی در اراضی ملی روستای گنخک شیخا بخش کاکی شهرستان دشتی ۵ هکتار از مراتع این منطقه و تعداد ۲۰ اصله درختچه کُنار دچار قسمتی سوختگی، حدود ۱۰ درختچه شیربادام به طور کامل و حدود هزار بوته نیز در آتش سوخت. فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر افزود امسال نیز مانند سال‌های گذشته به علت تراکم پوشش علفی یک‌ساله خشک، خطر آتش‌سوزی بسیار بالاست. ارتفاعات منطقه کردلان پوشیده از درختان کوهی بومی است و در صورت عدم کنترل آتش‌سوزی، سبب از بین رفتن گونه‌های گیاهی منطقه خواهد شد.

از یک گفته ابراهیم رئیسی این برداشت شده که گویا نمی‌خواهد کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شود

اصول‌گرایان ابراهیم رئیسی را محور «وحدت» می‌دانند. اما ظاهراً رئیسی قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را ندارد. جبش عدالتخواه دانشجویی دوشنبه ۹ فروردین جلسه‌ای با رئیس قوه قضائیه برگزار کرده بود. به گزارش خبرآنلاین، دبیر این جنبش می‌گوید از رئیسی خواسته‌اند درباره احتمال حضورش در انتخابات ۱۴۰۰ توضیح دهد که با قدرت گفته است: «من به چیزی غیر از قوه قضائیه فکر نمی‌کنم.» پیش از این محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری از تعدد نامزدهای اصولگرا خبر داده و گفته بود «در مجلس یازدهم چهار - پنج نامزد بالقوه ریاست جمهوری داریم. نگرانی ما از تعدد و تکثر نامزدهاست.» دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه سخنانش درباره چشم‌اندار موفقیت ابراهیم رئیسی گفته بود: «تحلیلم این است که اگر رییسی داوطلب شود گروه‌های اصولگرا با هم جمع می‌شوند. رییسی سابقه ۱۶ میلیون رأی دارد و موقعیت مقبولی در جامعه اصولگرایی دارد اما اینکه واقعاً بیاید یا نیاید اطلاع ندارم.»

اسرائیل به شهروندانش درباره سفر به هشت کشور منطقه هشدار داد

آژانس امنیت ملی اسرائیل دوشنبه ۲۹ مارس/ ۹ فروردین در بیانیه‌ای به شهروندان اسرائیلی درباره سفر به کشورهای منطقه از جمله امارات متحده عربی و بحرین به دلیل خطرات امنیتی هشدار داد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در بیانیه آژانس امنیت ملی اسرائیل به شهروندان آن کشور هشدار داده شده که بر اساس ارزیابی‌ها احتمال می‌رود که ایران در آینده نزدیک علیه اهداف اسرائیلی اقدام خواهد کرد. آژانس امنیت ملی اسرائیل، گرجستان، آذربایجان، ابوظبی، دبی، بحرین، اقلیم کردستان عراق، ترکیه، اردن و مصر را به عنوان مناطق و کشورهایی که نباید شهروندان اسرائیلی به آنجا سفر کنند مشخص کرده است. اسرائیل، امارات متحده عربی و بحرین تابستان گذشته از عادی‌سازی روابط خود خبر دادند. مراسم امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو با منامه از یک سو و پیمان صلح اسرائیل با امارات ۱۵ سپتامبر /۲۵ شهریور ۹۹ در کاخ سفید و در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا برگزار شد.