نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی اکبر جوانفکر، مشاور #احمدی‌نژاد: وضعیت جسمی #حمید_بقایی، پس از ۴۷ روز اعتصاب غذا، در نقطه صفر است

علی اکبر #جوانفکر، مشاور امور مطبوعاتی محمود #احمدی‌نژاد، زمانی که رئیس جمهوری بود، در سایت «دولت بهار» نوشته که گزارش های پزشکی و بیمارستانی حاکی از قرار گرفتن وضعیت جسمی #حمید_بقایی در «نقطه صفر» است، «تا آنجا که هر لحظه امکان دارد حادثه ای بدون بازگشت به وقوع بپیوند.». معاون اجرایی احمدی‌نژاد در زمان رئیس جمهوری او ۴۷ روز است که در اعتراض به زندانی‌ شدنش اعتصاب غذا کرده است.

هزاران نفر در مسکو علیه #فیلترینگ_تلگرام و سانسور #اینترنت در #روسیه تظاهرات کردند

در میدان ساخاروف مسکو بیش از ۷۰۰۰ نفر علیه سانسور #اینترنت و در اعتراض به #فیلترینگ_تلگرام تظاهرات کردند. معترضان افزون بر سردادن شعار «پوتین یک دزد است»، شعارهایی به دفاع از اینترنت آزاد و استفاده آزاد از شبکه پیام‌رسان #تلگرام می‌دادند. از دو هفته پیش تلگرام در روسیه فیلتر و بسیاری از وب‌سایت‌ها از جمله #گوگل، #اَپل و #مایکروسافت نیز مسدود شدند. حتی صندوق فروشگاه‌ها برای پرداخت پول با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدند. فیلترینگ تلگرام در روسیه به‌دلیل آن صورت گرفت که این شبکه از واگذاری کلید‌های رمزگشایی به سازمان امنیت فدرال روسیه سر باز زد. سازمان نظارت بر رسانه‌های روسیه روز ۶ آوریل / ۱۷ فروردین از دادگاه درخواست کرده بود که مجوز فیلترینگ تلگرام را صادر کند.

مایک #پمپئو، وزیر خارجه #آمریکا از #اسرائیل خواست با «راه حل دو کشور» در مذاکرات آتی صلح با #فلسطین موافقت کند

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت/ ۳۰ مه به اسرائیل پیشنهاد داد راه حل دو کشور در مذاکرات صلح با فلسطینیان را بپذیرد. مایک پمپئو گفته است: «در راه حل دو کشور، هر دو طرف به طور مستقل تصمیم‌گیری می‌کنند. ما مطمئناً با دو کشور مستقل موافقیم و فکر می‌کنیم احتمال دستیابی به صلح از این طریق بیشتر است.» وزیر خارجه آمریکا از فلسطینیان هم خواست که گفت‌وگوهای سیاسی با اسرائیل را از سر بگیرند. پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هنگام شناسایی بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام کرده بود که چنانچه اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها خواهان راه حل دو کشور باشند، دولت آمریکا نیز از درخواست آنان حمایت می‌کند.

علیرضا #رحیمی، نماینده مجلس: #فرمانده_ناجا از مأمور زن #گشت_ارشاد در حادثه درگیری اخیر، تقدیر کرد

علیرضا رحیمی، نماینده مجلس اعلام کرده که مأمور زن ارشاد که یک دختر ایرانی را در پارک کتک زده بود نه تنها برکنار یا تعلیق نشده بلکه فرمانده ناجا از او تقدیر کرده است. #سردار حسین_رحیمی، رئیس پلیس تهران صبح دوشنبه ۱۰ اردیبهشت با تکذیب خبر تعلیق مامور زن گشت ارشاد، گفته بود که بررسی‌های تکمیلی نشان داده این مأمور هیچ قصوری نداشته و ناجا با اقتدار از ماموران گشت ارشاد دفاع می‌کند.

#نیکول_پاشینیان رهبر اپوزیسیون #ارمنستان یک روز قبل از انتخاب نخست‌وزیر این کشور توسط هواداران خود به عنوان نامزد این سمت معرفی شد

یک روز مانده به انتخاب نخست‌وزیر #ارمنستان در پارلمان، طرفداران #نیکول_پاشینیان رهبر اپوزیسیون او را کاندیدای این سمت کردند. پاشینیان گفت بحران سیاسی در کشور باید حل شود. حزب جمهوری‌خواه ارمنستان، حزب حاکم بر این کشور پیش از این اعلام کرده بود که نامزدی برای نخست‌وزیری معرفی نمی‌کند. #سرژ_سرکیسیان که دو دور رئیس‌جمهوری ارمنستان بود و از طرف این حزب این بار نخست‌وزیر شده بود در پی اعترضات گسترده مردم مجبور به استعفا شد.

ولادیمیر #پوتین و امانوئل #مکرون، رؤسای جمهور #روسیه و #فرانسه در یک گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت اجرای مفاد #برجام تأکید کردند

به گزارش خبرگزاری رویترز کرملین دوشنبه ۳۰ آوریل/ ۱۰ اردیبهشت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که ولادیمیر پوتین و امانوئل مکرون در یک گفت وگوی تلفنی با هم توافق کردند که ضرورت دارد همه مفاد توافق هسته‌ای با ایران اجرا شود. این گفت وگو به ابتکار مکرون انجام شده است. سه کشور اروپایی – فرانسه، آلمان و بریتانیا – روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که افزودن مکمل‌هایی به برجام برای نظارت بر برنامه موشکی سپاه و تحدید نفوذ ایران در خاورمیانه ضرورت دارد. ساعتی بعد از انتشار این بیانیه حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه با هم تلفنی صحبت کردند. روحانی به مکرون گفته است که جمهوری اسلامی هیچ محدودیتی را ورای تعهداتش نمی‌پذیرد. رئیس جمهور آمریکا تا ۱۲ مه قدرت‌های اروپایی فرصت داده که بر سر مکمل‌های برجام به توافق برسند، چنانکه رضایت ترامپ جلب شود. روحانی در گفت‌وگوی تلفنی با مکرون گفته است: « «حتی اگر در ۲۲ اردیبهشت (۱۲ مه) آمریکا اعلام کند در برجام می‌ماند و شرایط دو سال گذشته را بخواهد ادامه دهد، برای ما قابل قبول نیست». سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه هم دوشنبه ۱۰ اردیبهشت اعلام کرده که جمهوری اسلامی به خلع سلاح موشکی تن نمی‌دهد.

#کنفرانس_اقلیمی_بن آغاز به‌کار کرد، سازمان ملل خواستار افزایش تلاش‌ها برای حفاظت از #تغییرات_اقلیمی شد

کنفرانس آب‌وهوایی #سازمان_ملل در شهر بن آلمان کار خود را آغاز کرد. این کنفرانس می‌خواهد درباره چگونگی اجرای مصوبات #توافقنامه_اقلیمی_پاریس کار کند. تصمیم‌گیری در نشست بعدی پایان سال در لهستان انجام خواهد شد. موضوع اصلی کنفرانس یکسان‌سازی قوانین برای کشورها در چگونگی اندازه‌گیری میزان انتشار گاز دی‌اکسید کربن و گزارش دادن آن است. این‌که چگونه نظارت بر اندازه‌گیری صورت می‌گیرد هنوز مشخص نشده است. پاتریشیا اسپینوزا، دبیر اجرایی کنوانسیون #تغییرات_اقلیمی سازمان ملل در کنفرانس بن گفت مردم جهان در سال گذشته شاهد تغییرات شدید اقلیمی و #بلایای_طبیعی بودند و این نشان‌دهنده آن است که باید تلاش بسیار بیشتری کرد تا گرمایش زمین به زیر دو تا ۱,۵ درجه کاهش یابد.

# احمد_جنتی، دبیر #شورای_نگهبان: عده‌ای می‌گویند حالا اگر چهار تا موی یک زنی در خیابان بیرون بیاید مگر چه می‌شود؟ این مساله باعث افزایش طلاق می‌شود

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در سخنانی که دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در مراسمی در تهران ایراد کرد از ضدیت روزافزون با ولایت فقیه در دانشگاه‌ها و در میان دانشجویان و اساتید خبر داد و گفت ولایت فقیه با سپاه پاسداران و بسیج است و همین‌ها بودند که سوریه را آزاد کردند. دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از این سخنان به مخالفت با حجاب اجباری هم اشاره کرد و گفت عده‌ای می‌گویند حالا اگر چهار تا موی یک زنی در خیابان بیرون بیاید مگر چه می‌شود؟ این مسأله موجب از بین رفتن پاکدامنی و عفت جوانان، افزایش طلاق و کاهش ازدواج‌ها می‌شود و البته به جز مسائل جنسی پیامدهای دیگری هم به دنبال دارد.

دستور #فیلترینگ_تلگرام در ایران صادر شد، مقامات قضائی مسئله امنیتی را اصلی‌ترین دلیل مسدودکردن تلگرام دانستند

دادسرای فرهنگ و رسانه تهران اعلام کرد که پیام‌رسان #تلگرام به دلیل آن‌که در اعتراضات سراسری دی ماه سال گذشته مورد استفاده مخالفان حکومت ایران قرار گرفته و در آن همچنان علیه جمهوری اسلامی تبلیغ می‌شود و «گروه‌های تروریستی بین‌المللی» هم از آن استفاده کرده‌اند، و علیه این شبکه پرونده‌های قضائی تشکیل شده، دستور #فیلترینگ_تلگرام صادر شده است. این دادسرا کلیه ارائه‌دهندگان خدمات دسترسی به اینترنت در ایران را مکلف کرده که از امروز، دوشنبه ۱۰ اردیبهشت، وب‌سایت و اپلیکیشن تلگرام به‌طور کامل مسدود کنند.

#حسین_سلامی، جانشین فرمانده #سپاه: ایران هرگز به #خلع_سلاح_موشکی تن نمی‌دهد

حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران هرگز به خلع سلاح موشکی تن نمی‌دهد. این فرمانده سپاه گفته است قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی به همین توان موشکی‌اش بستگی دارد و به همین سبب نمی‌تواند بپذیرد که خود را از این توانمندی محروم کند. برایان هوک، مشاور ارشد وزیر خارجه آمریکا در سفرش به عربستان سعودی به همراه مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا گفته بود که آمریکا از متحدان اروپایی‌اش درخواست کرده برای متوقف کردن برنامه موشکی ایران، تحریم‌های تازه‌ای علیه تهران وضع کنند.

#نرخ #آب و #برق در ایران از ابتدای اردیبهشت افزایش یافت

نرخ تعرفه #آب و ب#رق از آغاز اردیبهشت امسال در ایران افزایش یافته است. براساس مصوبه هیئت وزیران نرخ تعرفه آب و برق به صورت متوسط هفت درصد بیشتر شده است. این مصوبه در حالی اجرایی می‌شود که مجلس شورای اسلامی بهمن سال گذشته همزمان با افزایش اعتراض‌های عمومی در ایران، دولت را از هرگونه #افزایش_قیمت #حامل‌های_انرژی و #خدمات_عمومی منع کرد. با این حال هیئت وزیران به وزات نیرو اجازه داد تا نرخ آبونمان مشترکان برق را نیز به ۹۹۰۰ تومان تا ۱۱ هزار تومان افزایش دهد.

حکم «۶۵ ضربه شلاق» #سعید_مرتضوی رد شد

سعید مرتضوی فقط قاضی و دادستان تهران نبود. او مدتی هم مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی بود. مرتضوی در بخش دوم پرونده تخلفاتش در زمانی که تصدی سازمان تأمین اجتماعی را به عهده داشت، در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت به ریاست قاضی حیدری، به اتهام تصرف غیرقانونی و اهمال در انجام وظیفه به ترتیب به تحمل ۷۰ و ۶۵ ضربه شلاق محکوم شده بود. اما حکم ۶۵ ضربه شلاق او بخشیده شد و در مجموع در پرونده تامین اجتماعی، فقط به ۷۰ ضربه شلاق بابت تصرف غیرقانونی محکوم و از سایر اتهامات تبرئه شد.

خبرگزاری‌های ایران کشته شدن شماری از نیروهای ایرانی در #حمله_موشکی به #سوریه را تکذیب کردند

منابع خبری داخلی ایران به‌نقل از «یک منبع آگاه» که نام او منتشر نشده گفته‌اند در #حملات_موشکی یکشنبه شب ۳۰ آوریل/ ۱۰ اردیبهشت به #سوریه هیچ یک از نیروهای ایرانی کشته نشده‌اند. آن‌ها انتشار این خبر را «خبرسازی برخی رسانه‌های خارجی» عنوان کرده‌اند. در خبر دیگری فرمانده #فاطمیون هم گفته‌ که هیچ‌یک از افراد این گروه نیز در این حملات کشته نشده‌اند. شب گذشته به پایگاه «بریگارد ۴۷» در سوریه که گفته می‌شود محل استقرار نیروهای #سپاه_قدس است، حمله موشکی شد. منابع محلی مدعی شده‌اند که دست‌کم ۱۸ نیروی ایرانی در این حملات کشته و زخمی شده‌اند. سوریه می‌گوید این حملات توسط #اسرائیل انجام شده است.

 #عفو_بین‌الملل و #عدالت_برای_ایران: حکومت #ایران در حال تخریب آثار جرم #کشتار_۶۷ است

سازمان #عفو_بین‌الملل و سازمان #عدالت_برای_ایران با انتشار گزارش مشترکی از تلاش #جمهوری_اسلامی برای تخریب آثار جرم کشتار دهه ۶۰ و به‌خصوص سال ۶۷ خبر داده‌اند. بر اساس این گزارش که روز دوشنبه ۳۰ آوریل/ ۱۰ اردیبهشت منتشر شده است، شواهد جدید از جمله تصاویر ماهواره‌ای، فیلم‌های ویدئویی و عکس‌های بررسی شده توسط کارشناسان، نشان می‌دهند «مقامات #ایران عامدانه در حال تخریب #گورهای_جمعی قطعی یا احتمالی مربوط به #کشتار_۶۷ هستند.» در جریان کشتار ۶۷، هزاران زندانی که به دلایل #سیاسی دستگیر شده بودند، به صورت فراقانونی #اعدام شدند که بر اساس قوانین بین‌المللی به عنوان #ناپدیدشده_قهری شناخته می‌شوند.   بر اساس برآوردهای سازمان عدالت برای ایران بیش از ۱۲۰ مکان در سراسر ایران وجود دارد که باور می‌رود #گورهای_جمعی مربوط به کشتار سال ۶۷ در آنها باشند.

بر زمینه تحولات اخیر در شبه‌جزیره کره و نزدیکی سئول و پیونگ‌یانگ، وزیر خارجه #چین به #کره_شمالی می‌رود

در پی نزدیکی اخیر #کره شمالی و #کره_جنوبی به یکدیگر، وانگ یی، وزیر خارجه #چین به دعوت ری یونگ هو، وزیر خارجه کره شمالی چهارشنبه آینده به ییونگ‌یانگ سفر خواهد کرد. هفته گذشته، #کیم_جونگ_اون و #مون_جائه_این، رهبران دو کره در منطقه مرزی دو کشور دیدار و گفت‌وگو کردند و در جریان آن با بستن پیمان صلح میان دو کشور موافقت کردند. کره شمالی همچنین حاضر شد که برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند. در هفته‌های آینده رهبر کره شمالی قرار است با #دونالد_ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز دیدار کند.

کمیته سیاسی و حقوقی #مجمع_تشخیص_مصلحت نظر #مجلس درباره حضور اقلیت‌ها در شوراها مشروط بر التزام عملی آنان به #ولایت_فقیه را تایید کرد، اما مجمع برای رأی‌گیری تشکیل جلسه نداد

ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی درباره پرونده سپنتا نیکنام که به دلیل زرتشتی بودنش با حکم شورای نگهبان بیش از یک سال است عضویت او در شورای شهر یزد تعلیق شده به خبرگزاری خانه ملت گفته است کمیته سیاسی و حقوقی مجمع تشخیص مصلحت، مصوبه مجلس درباره حضور اقلیت‌ها در شوراهای شهر را پذیرفته و حالا باید در صحن مجمع تشخیص، مطرح و به رأی گذاشته شود. با اینکه این طرح در دستور کار شنبه ۸ اردیبهشت مجمع قرار داشت بود، اما جلسه تشکیل نشد. نمایندگان مجلس با طرح اصلاح قانون شوراها تلاش کرده بودند نظر شورای نگهبان را تأمین کنند. در این طرح پیش‌بینی شده بود که مبنای عضویت اقلیت‌های مذهبی در شوراهای شهر و روستا نه بر مذهب آن‌ها، بلکه بر التزام عملی به ولایت فقیه قرار بگیرد. بیان این معنا: ملاک تشخیص کفر از ایمان همانا اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه است. اما این ترفند هم مؤثر نبود و سرانجام حل اختلاف بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام سپرده شد.

#کمبود_آب، حتا در شمال. ۳۰ تا ۴۰ هزار هکتار از شالیزارهای #مازندران امسال با #بحران_آبی روبرو است

در شمال به #برنجکاران توصیه شده در مناطقی که بحران شدید آبی وجود دارد مطلقا هیچ کشتی صورت نگیرد، زیرا اگر کشت انجام شود، کشاورز با #کمبود_آب مواجه شده و نیمه کاره زمین را رها می‌کند که این خود هزینه بیشتری را تحمیل می‌کند. ۳۰ تا ۴۰ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری #مازندران دچار مشکل #تنش_آبی است.

مشهد دارای دبیرستانی به نام «انرژی اتمی» شد. در شرایط بحرانی پسابرجام ابراز علاقه ج.ا. به #اورانیوم این گونه صورت می‌گیرد

اگر دبیرستانی افتتاح می‌شد و نامی جز امامان و آخوندها بر آن نهاده می‌شد، حتما #علم_الهدی، امام جمعه شهر به شدت اعتراض می‌کرد. اما «انرژی اتمی» اشکالی ندارد. در دور پیش از برجام اورانیوم مقامی مقدس یافت. اکنون مشهد دارای دبیرستانی به نام «انرژی اتمی» شده که طی مراسمی با حضور علی اکبر صالحی رئیس سازمان #انرژی_اتمی ایران گشایش یافته است.

#فولاد_مباركه و #ذوب_آهن _اصفهان دستخوش بحران: آب ندارند، ارزش سهامشان در حال سقوط. #بورس ترک برمی‌دارد

#فولاد_مباركه و #ذوب_آهن _اصفهان برای تولید به آب احتیاج دارند. اما کدام آب؟ باید به قیمت بالایی تهیه کنند و این باعث گرانی تولید شده است. #روزنامه_شرق گزارش داده که ارزش سهامشان در حال سقوط است. با این سقوط به گزارش شرق، #بورس ترک برمی‌دارد.