ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

با درگذشت ناصر #ملک‌مطیعی، بیش از ۱۰۰ فیلمساز و هنرمند در نامه‌ای به #روحانی، رئیس جمهوری اسلامی، خواهان رفع محدودیت‌های هنرمندان از جمله #بهروز_وثوقی، بازیگر سرشناس سینمای ایران شدند

با درگذشت ناصر ملک‌مطیعی، بیش از ۱۰۰ فیلمساز و هنرمند در نامه‌ای به رئیس جمهوری اسلامی، خواهان رفع محدودیت‌های هنرمندان از جمله بهروز وثوقی، بازیگر سرشناس سینمای ایران شدند. ۱۰۰ فیلمساز و هنرمند در نامه‌شان به حسن روحانی نوشته‌اند: «یک بار برای همیشه تدبیری صورت گیرد تا هنرمندانی که صرفا به جهت کار هنری و فرهنگی با ممنوعیت خروج و ورود و ممنوعیت کار روبرو هستند، بدون ایجاد مزاحمت بتوانند به وطن خود رفت و آمد داشته و از حق طبیعی کار و فعالیت بهره‌مند شوند.» پرویز پرستویی، کیانوش عیاری، مهدی پاکدل، مهناز افشار، جعفر پناهی، لیلا حاتمی، محمد رسول‌اف، بهرام رادان، هایده صفی‌یاری، احمد طالبی‌نژاد، جواد طوسی، کامران قدکچیان، باران و جهانگیر کوثری، علی مصفا، فاطمه معتمدآریا و تهمینه میلانی از امضاکنندگان نامه به رئیس جمهوری اسلامی‌اند. کانون کارگردانان سینمای ایران نیز در نامه‌ای جداگانه به وزیر ارشاد اسلامی خواستار پایان دادن به ممنوعیت سینماگران قبل از انقلاب شده است.

معاون فرهنگی #قوه_قضاییه: مجازات‌های بدنی همچون #شلاق بسیار تاثیرگذارتر از #حبس هستند

#هادی_صادقی، #معاون_فرهنگی #قوه_قضاییه گفته است مجازات‌های بدنی بسیار تاثیر گذارتر از #حبس هستند. صادقی گفته است: «مجازات #شلاق که در #اسلام آمده، بسیار موثرتر است اما ستاد‌های حقوق بشری روی این موضوع نظر خوبی نداشتند.» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از قول صادقی نوشته است که #زندان «بسیار آسیب‌زاست» و «اصل مجازات زندان در اسلام وجود ندارد». او در مراسم رونمایی از سامانه صبر (سامانه‌ای که گفته می‌شود برای کمک نیکوکاران به افراد دارای جرائم غیر عمد راه‌اندازی شده)، گفته است: «ما میراث‌دار فرهنگ ایرانی، اسلامی و وارداتی هستیم و مجازات زندان هم یک فرهنگ وارداتی است و از کشور فرانسه وارد کشور ما شده است و ما باید به دنبال مجازات‌های جایگزین باشیم.» معاون فرهنگی قوه قضاییه همچنین زندان‌ها را «دانشگاه آفت» خوانده و گفته است: «مگر سازمان زندان‌ها چه‌قدر می‌تواند در زندان‌ها کارهای فرهنگی انجام دهد؟ اما زندانیان کارهای خلاف را به دیگران یاد می‌دهند و اگر بهترین زندان‌ها را هم بسازیم، باز هم زندان‌ها آموزشگاه‌های #جرم و #جنایت هستند.» به گفته هادی صادقی، #قانون به قاضی‌ها اجازه داده است حکم زندان صادر کنند اما دانشگاهیان باید فکر کنند و مجازات‌های جایگزین را پیدا کنند: «البته در قانون آیین دادرسی و مجازات اسلامی جدید به قضات اجازه داده شده از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کنند اما این مجازات‌ها شامل حال زندانیان خطرناک نیستند. به عنوان مثال سال گذشته در ایام اربعین تعدادی زندانیان کرمانشاه به این مجازات محکوم شدند تا مسیر زائران را از زباله پاکسازی کنند.»

رییس جمهوری سابق #ایران با ارسال شکواییه‌ای به #کمیسیون_اصل_۹۰ از #قوه_قضاییه در ارتباط با پرونده #حمید_بقایی شکایت کرد

#محمود_احمدی‌نژاد به دلیل آنچه که خود تخلفات عدیده #دستگاه_قضا در مورد پرونده #حمید_بقایی عنوان کرده، از #قوه_قضاییه به #کمیسیون_اصل_۹۰ #مجلس شکایت کرد. در این شکواییه «تخلفات عدیده در ارتباط با پرونده حمید بقایی» در ۲۲ بند تنظیم و از کمیسیون اصل ۹۰ خواسته شده تا با استناد به اصول #قانون_اساسی، به این پرونده و تخلفات احتمالی قوه قضاییه رسیدگی شود. کانال تلگرام خبرآنلاین اما خبر انتشار این شکواییه را با تیتر «رفاقت‌بازی احمدی‌نژاد به کمیسیون اصل ۹۰ کشید» پوشش داده است. در بخشی از نامه محمود احمدی‌نژاد به کمیسیون اصل ۹۰ در شکایت از قوه قضاییه آمده است: «انجام تبلیغات یک سویه و غیر‌مرتبط با پرونده، پخش کلیپ‌هاى نمایشى بدون ربط با محتواى پرونده به منظور انحراف #افکار_عمومى از حقایق و هتک حیثیت اشخاص بدون امکان دفاع، پاسخ و توضیح از دیگر تخلفات قوه قضاییه و مغایر با اصل ۳۹ قانون اساسی است که مقرر می‌دارد هتک حرمت و حیثیت کسی که دستگیر و بازداشت شده، به هر صورت ممنوع و موجب #مجازات است. اگر قوه قضاییه #دادگاه_علنى را برگزار کند، نیازى به تبلیغات انحرافی و اجرای نمایش‌هاى خلاف قانون نیست.» در ادامه این نامه نیز آمده است: «محدودیت در ملاقات با #وکیل و خانواده در چارچوب حقوق محکومین یک تخلف آشکار است.» موارد مورد اشاره احمدی‌نژاد مورد اعتراض بسیاری از زندانیان سیاسی و خانواده‌های آنان در دوران ریاست جمهوری خود او بود اما او هرگز واکنشی به این اعتراض‌ها نشان نداد. همچنین شخص او به دلیل طرح اتهام درباره دیگران در رسانه‌های مختلف بدون دادن فرصت پاسخگویی به این اتهام‌ها، همواره مورد انتقاد مخالفان و منتقدان دولتش قرار داشت.

دستور رییس #قوه_قضاییه برای رسیدگی فوری به پرونده #تعرض_جنسی به دانش‌آموزان یک دبیرستان در غرب #تهران

با رسانه‌ای شدن ماجرای #تعرض_جنسی یکی از کارکنان یک مجتمع آموزشی در غرب تهران به شماری از دانش‌آموزان کلاس اول دبیرستان و پس از واکنش‌های گسترده به این خبر و دستور #علی_خامنه‌ای به رییس #قوه_قضاییه برای رسیدگی به «جنایت مدرسه» و اجرای «حدود الهی» در مورد متهمان، #صادق_آملی_لاریجانی به از رییس کل #دادگستری استان #تهران خواست تا هر چه سریع‌تر به این ماجرا رسیدگی شود. در متن منتشر شده به عنوان دستور رییس قوه قضاییه از آنچه رخ داده به عنوان «حادثه تکان‌دهنده و تاسف‌بار در یکی از مدارس غرب تهران» یاد شده و با اشاره به تشکیل پرونده و بازداشت متهم، دستور رسیدگی فوری به این پرونده داده شده است. آملی لاریجانی همچنین با اشاره به اهمیت موضوع که «موجب جریحه‌دار شدن عواطف عمومی» شده و زمینه «نگرانی خانواده‌ها» را فراهم کرده، دستور خامنه‌ای برای رسیدگی سریع به این ماجرا را مورد توجه قرار داده و نوشته است: «... مقرر است در اسرع وقت با رعایت موازین شرعی و قانونی به پرونده رسیدگی و نسبت به اجرای حکم مقتضی بدون هیچ اغماضی اقدام و نتیجه به اینجانب منعکس شود.»

استفاده از قرص #ریتالین در میان #دانشجویان و #دانش‌_آموزان ایران رایج شده است

عصبی شدن، مشکل در خوابیدن، از دست دادن اشتها، کاهش وزن، سرگیجه، تهوع، استفراغ و سردرد اژ جمله عوارض قرص #ریتالین است که به‌گفته محمد باسط دُرازهی، عضو کمیسیون آموزش مجلس در میان #دانشجویان و #دانش_‌آموزان ایران رایج شده است. دُرازهی ضمن هشدار نسبت به مصرف این قرص می‌گوید مصرف ریتالین در میان دانشجویان و دانش‌آموزان به نوعی با نظام آموزشی و امتحانات مرتبط است و در نظام دانشگاهی شایع‌تر است. در این میان، مصرف این دارو در میان #دانشجویان_پزشکی به دلیل نیاز بیشتر به شببیداری و کشیک‌های شبانه در بیمارستان‌ها بیشتر است. به‌گفته این عضو کمیسیون آموزش مجلس، آموزش عالی و آموزش و پرورش باید استفاده رایج از ریتالین را جدی گرفته و از طریق رسانه‌های عمومی درباره خطرات آن اطلاع‌رسانی کرده و آگاهی دهند.

انتقادها از ایجاد حساب‌های کاربری جعلی در #پیام_‌رسان_‌های_داخلی ادامه دارد

در پی فیلترینگ تلگرام، مقام‌های ایرانی برای آن‌که نشان دهند مردم از #پیام_‌رسان‌_های_داخلی استقبال می‌کنند حساب‌های کاربری جعلی برای آن‌ها درست می‌کنند تا شمار کسانی که از این پیام‌رسان‌ها استفاده می‌کنند را زیاد جلوه دهند. این اقدام اعتراض‌هایی را در ایران برانگیخته است. روزنامه قانون در مطلبی نوشته است «گویا پس از درخواست مدیر یکی از پیام‌‌رسان‌ها برای ارائه ۱۰میلیون کاربر از سوی دولت، تعدادی اکانت جعلی با نام، شماره تلفن و عکس افراد ساخته شده است. این در حالی است که کاربران اظهار می‌کنند هیچ‌گاه حتی پیام‌رسان‌های داخلی را بر گوشی خود نصب نکرده‌اند.» به‌نوشته این روزنامه ایجاد حساب‌های کاربری بدون اجازه اشخاص و سوءاستفاده از نام و تلفن افراد و یا استفاده از مدارک واقعی بدون اطلاع فرد جعل است و از این اقدام هیچ توفیقی حاصل نمی‌شود. «قانون» گفته است مردم به این خاطر از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده نمی‌کنند چون آن‌ها را امن نمی‌دانند. این روزنامه تصمیم دادسرا مبنی بر توقیف #تلگرام را نیز غیرقانونی خوانده است.

تصوری که شاعران ولایی از خود دارند: جلسات شاعران با رهبر انقلاب چراغ #شعر_فارسی را روشن نگه داشته است

ماه رمضان فرصتی است برای شاعران ولایتمدار که برای علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی اشعارشان را بخوانند و از نظر او و سپس از مزایای این شعرخوانی در طول سال بهره‌مند شوند. علیرضا قزوه یکی از همین شاعران ولایی مسئولیت انتخاب اشعار را به عهده دارد و به این ترتیب برای خود دستگاه مجزایی از رانت را فراهم آورده که البته این مزیت از نظر خامنه‌ای هم دور نمانده است. زکریا اخلاقی، یک شاعر معمم در سال جاری از بخت شعرخوانی در نزد «معظم‌له» برخوردار شده. او در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم تصوری را که این گروه از شاعران درباری از اثرگذاری‌شان بر شعر معاصر فارسی دارند، با این جملات بیان کرده است: «جلسه دیدار شاعران با رهبر انقلاب در نیمه ماه مبارک سبب شده تا چراغ شعر فارسی در کشور برافروخته باشد.» این شاعر معمم می‌گوید خامنه‌ای بنیانگذار سبکی تازه‌ای در شعر فارسی است: شعر انقلاب. «رهبر انقلاب بیشتر بر محتوا تأکید دارند که این موضوع هم در شکل‌گیری این سبک تأثیر به‌سزایی دارد. رهبر انقلاب بیشتر در این زمینه نقشه راه را ترسیم می‌کنند.»

مدیرعامل #بنیاد_باران دیدار #محمد_خاتمی با #علی_خامنه‌ای را تکذیب کرد اما گفت اگر فرصتی فراهم شود #خاتمی استقبال می‌کند

بعد از اعتراضات سراسری دی ۹۶ محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات در فرصت‌های مختلف ضرورت بازگشت اصلاح‌طلبان به بدنه حاکمیت را با توجه به شکاف‌های داخلی و ائتلاف‌های بین‌المللی علیه ایران مطرح کرده است. این شایعه مطرح شده بود که سرانجام علی خامنه‌ای، محمد خاتمی را به حضور پذیرفته. جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران اما خبر این دیدار را تکذیب کرده و گفته که خاتمی درخواستی هم برای چنین دیداری نداده بوده. مدیرعامل بنیاد باران اما در همان حال گفته است: «اگر دیداری بین رئیس دولت اصلاحات و رهبری اتفاق بیفتد و فرصتی فراهم شود، حتماً آقای خاتمی استقبال می‌کند.» حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی اما از اصلاح‌طلبان دعوت کرده که در مراسم افطار مهمان او باشند. مدیر عامل بنیاد باران از این دعوت استقبال کرده است: «ما این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم.»

در درگیری مسلحانه تکاوران #پلیس با مخالفان مسلح جمهوری اسلامی در #زاهدان یک عامل انتحاری کشته شد

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از درگیری تکاوران پلیس با مخالفان مسلح جمهوری اسلامی در زاهدان خبر داده است. سردار محمد قنبری چهارشنبه ۹ خرداد در گفت‌وگو با فارس اعلام کرده که در زاهدان یک تیم از مخالفان مسلح جمهوری اسلامی در کمین تکاوران پلیس گرفتار شدند. در این درگیری مسلحانه یک عامل انتحاری کشته شده و مقادیر قابل توجهی سلاح سبک و نیمه‌سنگین و یک جلیقه انتحاری و چند تله انفجاری نیز به دست تکاوران پلیس افتاده.

بیژن #زنگنه، وزیر #نفت: #توتال ۶۰ روز برای مذاکره با #آمریکا فرصت دارد

به گزارش خبرگزاری شانا، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت اعلام کرده که شرکت فرانسوی توتال هم‌اکنون مشغول مذاکره با دولت آمریکا برای ماندن در طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی است. زنگنه گفته است: «توتال ۶۰ روز فرصت دارد با دولت آمریکا مذاکره کند. دولت فرانسه نیز در این ۶۰ روز می‌تواند با دولت آمریکا برای ماندن توتال در ایران مذاکراتی انجام دهد.» شرکت توتال دو هفته پیش با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که تا پیش از ۱۸ نوامبر که مهلت واشنگتن به شرکای تجاری ایران است، به همه فعالیت‌هایش در ایران پایان خواهد داد. بیژن نامدار زنگنه گفته است چنانچه دولت آمریکا با فعالیت توتال در ایران موافقت نکند، شرکت ملی نفت چین (سی ان پی سی) جایگزین توتال در طرح پارس جنوبی می‌شود.