ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اتحادیه_اروپا از رژیم #سوریه، ایران، روسیه و ترکیه خواست تا از جان غیرنظامیان در #ادلب محافظت کنند

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و کریستوس استیلیانیدس، کمیسر اتحادیه اروپا برای کمک‌های بشردوستانه و مدیریت بحران، در مورد حملات اخیر به استان ادلب سوریه و شمال حما، از رژیم این کشور و ایران، روسیه و ترکیه، سه کشور اجلاس آستانه (نام جدید آستانه: نورسلطان) خواستند تا از جان غیرنظامیان محافظت کنند. آن‌ها گفته‌اند که درگیری‌ها و حملات نیروهای دولتی و شورشیان در یک ماه اخیر ۱۶۰ قربانی غیرنظامی داشته و موجب آوارگی ۲۰۰ هزار نفر شده است. این دو در بیانیه‌ای آورده‌اند: «جان‌های بسیاری از دست رفته‌اند و مردم سوریه رنج‌های بسیاری متحمل شده‌اند. اتحادیه اروپا یادآور می‌شود که همه طرفین درگیری باید به قوانین بین‌المللی بشردوستانه احترام بگذارند و دسترسی بدون مانع تمام افراد نیازمند به کمک‌های بشردوستانه را تضمین کنند. حملات کور علیه زنان و کودکان و دیگر غیرنظامیان، آواره ساختن مردم و تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی در هیچ شرایطی قابل توجیه نیست». موگرینی و استیلیاندیس تأکید کرده‌اند که «درگیری‌های کنونی بار دیگر نشان می‌دهد که هیچ راه حل نظامی برای بحران سوریه وجود ندارد، درگیری‌هایی که همچنان موجب کشته شدن غیرنظامیان سوریه و آوارگی میلیون‌ها نفر در سراسر کشور می‌شود. به همین دلیل اتحادیه اروپا همچنان خواهان یک انتقال قدرت سیاسی، جامع، واقعی و عمومی، مطابق با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد و اعلامیه ژنو است». سوریه و متحدانش از اواخر ماه آوریل حملات خود به مناطق تحت کنترل شورشیان در شمال غرب این کشور را شدت بخشیده است. دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید از آن تاریخ بیش از ۲۵۰ غیرنظامی از جمله حدود ۵۰ کودک در حملات هوایی کشته شده‌اند.

یک مقام #وزارت_اطلاعات ارتباط #میترا_استاد با این وزارتخانه را تکذیب کرد ـ وکیل #محمدعلی_نجفی تعیین شد

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به‌نقل از دستیار ویژه وزیر اطلاعات اعلام کرد که میترا استاد، همسر دوم محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران که سه‌شنبه ۷ خرداد به قتل رسید، هیچ‌گونه ارتباط و همکاری با وزارت اطلاعات نداشته است. ظاهراً بنا بر اعترافات نجفی، در اثر اختلافات خانوادگی، او میترا استاد را به ضرب گلوله کشته است. محمدعلی نجفی هم‌اکنون زندانی است. این مقام وزارت اطلاعات که نام او منتشر نشده است، گفت: «پخش این‌گونه ادعاهای کذب موجب تشویش افکار عمومی و قابل پیگیری قضائی است». نجفی چهارشنبه ۸ خرداد در دادسرای جنایی تهران گفته بود: «همسرم صدای مرا برای نهاد‌های امنیتی کشور ارسال می‌کرد. بر سر همین موضوع با ایشان به شدت درگیری داشتیم.» او همچنین افزوده بود: «یک نهاد تماس‌های مرا شنود می‌کرد و در اختیار همسرم قرار می‌داده است که در این خصوص شکایت کردم، اما این موضوع انگیزه قتل نبوده است.» او نام این نهادهای امنیتی را نبرد. در دو روز اخیر، به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی، گفته می‌شد که میترا استاد علیه نجفی با نهادهای امنیتی همکاری می‌کرده است. اما در این زمینه بیشتر از اطلاعات سپاه پاسداران نام برده می‌شد تا وزارت اطلاعات. در همین حال محمود علیزاده طباطبایی وکیل دادگستری نیز اعلام کرد که وکالت محمدعلی نجفی در پرونده قتل همسر دومش را بر عهده گرفته است و جلسات آتی بازجویی از نجفی با حضور وکیل برگزار می‌شود.علیزاده طباطبایی پیش از این وکالت پرونده‌های مربوط به خانواده اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام و پرونده مهدی هاشمی فرزند او را برعهده داشته است.