نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل #نیروهای_مسلح از افزایش ۲۰ درصدی #حقوق_سربازان خبر داد

امیر رحیمی‌پور، رئیس اداره سرمایه انسانی ستادکل نیروهای مسلح از افزایش حقوق ۲۰ درصدی سربازان خبر داد و گفت این افزایش حقوق مطابق قانون انجام می‌شود و دولت باید بودجه آن را واریز کند. به نوشته خبرگزاری مهر، رحیمی‌پور روز شنبه ۱۰ خرداد با اشاره به عدم تأمین اعتبارات لازم از سوی دولت برای افزایش حقوق سربازان گفت: «امسال به جد به این مسأله وارد شدیم و درخواست کردیم تا در قانون بودجه به ما مبلغی را برای افزایش حقوق اختصاص دهند تا پرداخت حقوق مطابق قانون را بتوانیم داشته باشیم اما به خاطر مشکلاتی که برای دولت در بحث تأمین اعتبار ایجاد شد موفق نشدیم اعتبار را از دولت بگیریم و به همین دلیل ستاد کل علاوه بر ۲۰ درصدی که مصوب شد، به طور میانگین تا ۸۰ هزار تومان به حقوق تمامی کارکنان وظیفه -از اعتبارات ستاد کل- اضافه گردید.» به گفته رحیمی‌پور، حداقل حقوق یک سرباز عادی ۳۳۴ هزار تومان خواهد شد. تقی مهری، رئیس نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی اواسط آبان ‌ماه ۹۸ میانگین پرداخت حقوق سربازان را ۲۸۰ هزار تومان اعلام کرده بود. مهری خواستار افزایش حقوق سربازان با توجه به شرایط اقتصادی جامعه شده بود. امیر رحیمی‌پور اما توضیحاتی هم در مورد ضابطه عدم اجباری بودن «کچل کردن» برای سربازان ارائه داد و گفت: «این ضابطه تدوین شده است یعنی اینکه دل‌بخواهی نیست و لازم‌الاجرا است اما در مورد کچلی مطلبی که گفته شد یک بازه وجود داشت یعنی بین ۵ نمره فاصله داشته است. برخی یگان‌ها حداقل را رعایت کردند و برخی حداکثر را رعایت کردند. برخی یگان‌ها رزمی هستند و آموزشی دارند و انتظار دارند سربازان فعالیت بیشتری داشته باشند، به همین دلیل حداقل را رعایت کرده‌اند و از سربازان خواسته‌اند تا جایی که می‌شود موهایشان را کوتاه کنند.»

مدیرعامل #شرکت_واحد_اتوبوسرانی تهران: شهروندان بدون #ماسک وارد اتوبوس نشوند

محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام اینکه اقدامات پیشگیرانه این شرکت در سه ماه گذشته بر اساس پروتکل‌های ابلاغی ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا انجام شده، از مسافران خواست که حتماً از ماسک استفاده کنند: ‌ «از شهروندانی که از ناوگان اتوبوسرانی استفاده می‌کنند، مجدداً و مکرراً خواهش می‌کنیم که برای حفظ سلامت خودشان و سایر مسافران، حتماً از ماسک استفاده کنند.» او با استناد به آخرین پروتکل ابلاغی مبنی بر استفاده اجباری از ماسک در حمل و نقل عمومی، از تأکید شهردار تهران و دستور ویژه مبنی بر لزوم اجرای پروتکل استفاده اجباری از ماسک در حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت که بر این اساس، بر روند استفاده مسافران اتوبوس از ماسک، جدی‌تر و دقیق‌تر از گذشته کنترل و نظارت خواهد شد. ترفع همچنین با اشاره به پروتکل‌های ابلاغی به این شرکت گفت که ضد عفونی کردن اتوبوس‌ها در تمامی مبادی خطوط، قبل از سوار شدن مسافران «با همان جدیت روز اول و دقت بیش از پیش» ادامه دارد. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر اینکه با توجه به عادی شدن روال کسب و کارها، میزان استفاده از ناوگان اتوبوسرانی زیاد شده است، گفت با وجود اینکه آمار مسافران اتوبوس نسبت به روزهای مشابه سال گذشته ۶۳ درصد کاهش نشان می‌دهد، اما در خطوط انبوه بر تندرو که طول مسیر زیادی دارند، مردم اقبال بیشتری دارند و در ساعات پیک، میزان استفاده از این خطوط زیاد است.