ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس‌ جمهوری تاجیکستان در سفر خود به ایران با خامنه‌ای دیدار و ۱۷ سند همکاری با جمهوری اسلامی امضا کرد

امامعلی رحمان، رئیس ‌جمهوری تاجیکستان که به ایران سفر کرده است به‌همراه هیأت همراه خود عصر دوشنبه ۹ خرداد با علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی دیدار کرد. خامنه‌ای در این دیدار همکاری دو کشور را گامی در راه از کار انداختن «اسلحه تحریم» قدرت‌های بزرگ دانست و گفت: «ظرفیت‌های گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف بسیار فراتر از سطح کنونی است و باید با توجه به سیاست دولت ایران مبنی بر تقویت روابط با همسایگان، روابط دو کشور دچار تحول اساسی شود.» او همچنین گفت: «کمیسیون مشترک به‌صورت جدی برای همه اسناد امضاشده برنامه‌ریزی و زمان‌بندی کند تا به مرحله عملیاتی برسند.» امامعلی رحمان نیز خواهان گسترش بیشتر روابط دو کشور شد. ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم نیز در این دیدار شرکت داشت. مقام‌های بلندپایه ایران و تاجیکستان روز دوشنبه در حضور امامعلی رحمان و ابراهیم رئیسی ۱۷ سند همکاری در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، حمل و نقل، سرمایه‌گذاری، فن‌آوری‌های نوین، محیط زیست، ورزشی، انرژی، قضایی، آموزشی و تحقیقاتی و گردشگری امضا کردند. سفر دو روزه امامعلی رحمان با دعوت رسمی رئیسی انجام شد.

دو مورد مشکوک به آبله میمون در افغانستان ثبت شد

روزنامه «۸صبح» افغانستان گزارش داده است که در ولایت نیمروز در مجاورت مرز با ایران، دو مورد مشکوک به آبله میمون ثبت شده است. این رسانه گفت بیماران مشکوک به ابتلا به این بیماری از مهاجران افغان هستند که به تازگی از ایران اخراج شده‌اند. این دو فرد هم‌اکنون در بیمارستان نیمروز بستری هستند و آزمایش لازم برای تأیید ابتلای آن‌ها به این بیماری یا رد آن انجام شده‌ است. همچنین در این گزارش آمده است که بیمارستان‌های افغانستان به هیچ نوع دارویی برای درمان این بیماری ویروسی دسترسی ندارند و همین امر می‌تواند سبب شیوع گسترده‌تر این بیماری در افغانستان شود. آبله میمون، یک بیماری ویروسی است که علائم آن، تب، سردرد، کمردرد، درد عضلات و آبله‌هایی است که روی پوست ظاهر می‌شود.