ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#نرگس_محمدی، نایب‌رئیس زندانی #کانون_مدافعان_حقوق_بشر به بیمارستان منتقل شد

محمد بهزادی‌راد، وکیل نرگس محمدی شنبه ۹ تیر از انتقال موکلش به بیمارستان خبر داد. او به خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) گفت که «متأسفانه خانم محمدی ناراحتی‌های مختلفی داشتند که این اواخر مثانه و کیسه صفرای ایشان با مشکل مواجه شده بود که شب گذشته حالشان بد می‌شود و به بهداری منتقل می‌شوند.» محمدی شنبه بر اثر اوج‌گرفتن بیماری‌هاش به بیمارستانی خارج از زندان انتقال یافت و بهزادی‌راد پیش از رفتن به آنجا گفتگو را انجام داد. جمعه شب #تقی_رحمانی، همسر این فعال حقوق بشر از نیاز فوری او به مراقبت پزشکی و شدت‌گرفتن درد کلیه نایب رئیس زندانی کانون مدافعان حقوق بشر ایران خبر داد.

بیش از ۶۵ ساکن دهستان #ابوالفارس در شهر #رامهرمز استان #خوزستان به علت #آلودگی_آب مسموم شدند

عطاءالله شیرازی، رئیس مرکز بهداشت #رامهرمز در استان #خوزستان شنبه ۹ تیر به خبرگزاری «ایرنا» گفت که ۶۵ تن از ساکنان روستاهای دهستان ابوالفارس در این شهرستان احتمالاً به علت #آلودگی_آب مسموم شده‌اند. این افراد با علائمی همچون اسهال و تب به مرکز بهداشت باوج مراجعه می‌کنند اما ۱۹ تن از آنها پس از کاهش‌نیافتن تب به بیمارستان اعزام می‌شوند. یک تن از این مصدومان دچار ناراحتی قلبی شده است. شیرازی همچنین گفت که این افراد از یک منبع غذایی مشترک استفاده نکرده‌بودند و به همین دلیل آلودگی منبع آب دلیل احتمالی است. کارشناسان از آب آشامیدنی این دهستان نمونه‌برداری کرده‌اند. مردم استان‌های خوزستان و #بوشهر در سال اخیر بارها نسبت به کیفیت بد #آب، #بی‌آبی و خشکسالی اعتراض کرده‌اند. اعتراض‌های مردم آبادان به شوری آب شنبه هم ادامه یافت.

نایب رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی: امسال به ازای هر داوطلب ورود به #دانشگاه‌ها در رشته‌های #علوم_انسانی و #ریاضی بیش از دو نفر ظرفیت وجود دارد اما در #علوم_تجربی از هر چهار نفر یکی قبول می‌شود

محمدحسین طیرانی، نایب رئیس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی گفت که «خالی‌ماندن صندلی داوطلبان #علوم_انسانی و #ریاضی در #دانشگاه‌ها تهدید جدی برای آینده کشور است». او پیشنهاد داده که داوطلبان رشته‌های تجربی بتوانند در رشته‌های ریاضی و علوم انسانی نیز انتخاب رشته کنند. به گفته او، «امسال در رشته‌های علوم انسانی و ریاضی برای هرنفر بیش از دو نفر ظرفیت وجود دارد، یعنی نصف صندلی‌ها خالی می‌ماند، اما در #علوم_پزشکی از هر چهار نفر یک نفر قبول می‌شود.» مجموع تعداد داوطلبان کنکور سراسری امسال با سال‌ گذشته برابر بود اما شمار داوطلبان علوم تجربی ۱۰۰۰ تن افزایش یافت. وضعیت بهتر بازار کار رشته‌های تجربی دلیل اصلی اقبال بیشتر داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها به آنها عنوان شده است.

کارگر خرمشهری: این اواخر قیمت آب دو برابر شده است، من کارگرم از کجا بیاورم

بحران تأمین آب آشامیدنی و شیرین در آبادان و خرمشهر ادامه دارد. یک کارگر خرمشهری به خبرگزاری مهر گفته «این اواخر قیمت آب دوبرابر شده است، من کارگرم از کجا بیاورم. با آب لوله حتی نمی‌شود دست و صورت را شست». به گفته این کارگر ۴۰ ساله، «آب تصفیه هم این اواخر شور شده بود، نصف خانواده دلپیچه گرفته‌اند». در روزهای گذشته ساکنان آبادان و خرمشهر چندین بار در اعتراض به وضعیت آب آشامیدنی دست به اعتراض زدند. 

وزیر خارجه #ترکیه: آنکارا علی‌رغم تحریم‌های واشنگتن علیه ایران روابط تجاری با تهران را حفظ می‌کند

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه #ترکیه جمعه ۸ تیر / ۲۹ ژوئن در گفتگو با شبکه خبری ان تی وی گفت که آنکارا روابط تجاری با ایران را به خاطر تحریم‌های ایالات متحده قطع نمی‌کند. او گفت «ایران همسایه خوبی است و ما روابط تجاری با ایران را به خاطر اینکه دیگر کشورها از ما خواسته‌اند قطع کنیم، قطع نمی‌کنیم.» پیش از سخنان او یک مقام آمریکایی گفته بود که واشنگتن از تمام متحدانش خواسته تا خرید نفت از ایران را تا نوامبر به شدت کاهش دهند. ترکیه، یک عضو #ناتو و متحد ایالات متحده در چهارماه آغازین سال میلادی جاری بیش از سه میلیون بشکه نفت خام از ایران خریداری کرد که ۵۵ درصد تمام واردات نفت این کشور را تشکیل می‌دهد. پس از خروج دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده از توافق هسته‌ای ایران (#برجام)، تحریم‌ها بار دیگر اقتصاد ایران و به ویژه فروش نفت این کشور را هدف قرار می‌دهند. تا کنون شماری از مشتریان #نفت_ایران خرید از این کشور را کاهش داده یا متوقف کرده اند.