ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کاهش ۶۰ درصدی خرید و فروش #مسکن در تهران: میانگین قیمت یک مترمربع مسکونی به ۱۳,۳ میلیون تومان رسید

میانگین قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در خرداد امسال به ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید که نسبت به خرداد ۱۳۹۷، ۱۰۴,۳ درصد رشد نشان می‌دهد. تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن در خرداد امسال بیانگر رشد ۴,۹ درصدی قیمت مسکن به نسبت اردیبهشت ماه امسال است. افزایش قیمت مسکن که نزدیک به یک سال و نیم است، ادامه دارد، موجب کاهش آمار خرید و فروش در تهران شده است. برپایه این گزارش در ماه گذشته ۵ هزار و ۹۸۶ واحد مسکونی در تهران معامله شد. بیشترین آمار معامله نیز مربوط به واحد مسکونی با زیربنای ۵۰ تا ۶۰ متر مربع گزارش شده است. آمار معاملات مسکن در مقایسه با خرداد سال گذشته ۵۹,۸ درصد کاهش نشان می‌دهد. همزمان با قیمت خرید مسکن، نرخ اجاره بهاء نیز رشد داشته است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی: #پلیس با مخالفان #حجاب مسامحه نخواهد کرد

در ادامه اظهارنظر مسئولان دولتی، نظامی و مدهبی در باره مسئله حجاب و نوع پوشش زنان در ایران، ایوب، سلیمانی جانشین فرمانده نیروی انتظامی یکشنبه نهم تیر گفت: «کشف حجاب جرم محسوب می‌شود». سلیمانی اقدام «دختران خیابان انقلاب» و یا کمیپن چهارشنبه‌های سفید را که «هنجارشکنی» دانست و گفت که پلیس با این افراد «مسامحه نخواهد کرد». او هم مانند دیگر مقام‌های حکومتی معترضان به حجاب اجباری را «وابسته به دشمن» خواند و گفت که پلیس در گام اول به دستگیرشدگان «تذکر می‌دهد و چنانچه نیاز باشد برای این افراد دوره آموزشی برگزار می‌کند. به گفته سلیمانی اما چنانچه افراد « بر هنجارشکنی خود اصرار داشته باشند»، به مراجع و محاکم قضایی معرفی و با آنها «برابر مقررات برخورد می‌کند». جانشین فرمانده نیروی انتظامی همچنین گفت: پلیس با افرادی که به گفته او «رفتار و عملشان از جنس آن‌ها است که دشمنان بر آن سوار و آن‌ها را سازمان می‌دهد»، «با قاطعیت برخورد خواهد کرد». سلیمانی در ادامه کاربران فضای مجازی را هم تهدید کرد و گفت: «پلیس با هنجارشکنانی که با پخش کلیپ‌هایی در فضای مجازی، ارزش‌های جامعه را به سخره گرفته‌اند به شدت برخورد کرده و اجازه بی‌بند و باری و هنجارشکنی را به کسی نمی‌دهد».

#اسرائیل وزیر #بیت‌المقدس دولت #فلسطین را به‌دلیل «فعالیت در بیت‌المقدس» دستگیر کرد

به گزارش خبرگزاری الجزیره، نیروهای پلیس اسرائیل فادی الهدمی، وزیر امور بیت‌المقدس دولت فلسطین را صبح یکشنبه ۳۰ ژوئن/۹ تیر در خانه‌اش بازداشت کردند. پلیس اسرائیل با تایید این دستگیری، به خبرگزاری فرانسه گفته که وزیر دولت فلسطین را به دلیل «فعالیت‌هایش در بیت‌المقدس» دستگیر کرده است. براساس گزارش رسانه‌های فلسطین، یکشنبه پنج مرد فلسطینی دیگر نیز در مناطق مختلف فلسطین، در محل زندگیشان یا بیمارستان توسط نیروهای اسرائیل بازداشت شده‌اند. مقامات اسرائیل در مورد دلیل این بازداشت‌ها توضیحی نداده‌اند. براساس اظهارات یکی از نزدیکان الهدمی، دستگیری او با دیدار سباستین پینرا، رئیس جمهوری شیلی مرتبط است. اسرائیل پیشتر به همراهی الهدمی با پینرا در جریان دیدارش از بیت‌المقدس واکنشی عصبانی نشان داده بود و آن‌را نقض مقررات و توافق‌های میان تل‌اویو و شیلی و موجب خدشه‌دار شدن حاکمیت اسرائیل بر قدس خوانده بود.

پلیس #سودان با گاز اشک‌آور به هزاران معترض در #خارطوم یورش برد

گزارش‌های اولیه از تظاهرات سراسری مخالفان در سودان حاکی از درگیری نیروهای پلیس با معترضان و پرتاب گاز اشک‌آور به سمت تظاهرکنندگان است. به‌ گزارش خبرگزاری فرانسه و به‌ نقل از شاهدان محلی، بعدازظهر یکشنبه ۳۰ ژوئن/۹ تیر هزاران نفر از مردم در خارطوم به خیابان‌ها آمده‌اند و پلیس و نیروهای امنیتی در نواحی مختلف این شهر و همچنین شهر القضارف در جنوب شرقی سودان به سمت معترضینی که شعار «حاکمیت مردم» سر می‌دادند، گاز اشک‌آور پرتاب کرده است. پیش از شروع تظاهرات، گزارش‌ها خبر از استقرار وسیع نیروهای امنیتی و پلیس در شهرهای مختلف داده بودند. تظاهرات سراسری روز یکشنبه در سودان به دعوت ائتلاف آزادی و تغییر که متشکل از گروه‌های مختلف اپوزیسیون است برگزار می‌شود که پیشتر در یک فراخوان عمومی از مردم خواسته بود در خارطوم، پایتخت سودان و بقیه شهرها به خیابان‌ها بیایند و از شورای انتقالی ارتش بخواهند قدرت را به مردم واگذار کند.

فرمانده تیپ «امام صادق» #سپاه #قم: وضعیت #حجاب در قم مورد رضایت مراجع تقلید و رهبر جمهوری اسلامی نیست

عزت‌الله معتمد، فرمانده تیپ امام صادق سپاه پاسداران قم عصر شنبه ۸ تیر گفت که وضع فرهنگی قم مورد رضایت رهبر جمهوری اسلامی و مراجع تقلید نیست. او این وضعیت را ناشی از آنچه که «هنجارشکنی برخی عناصر معلوم‌الحال در خیابان‌های شهر» عنوان کرد، دانست و از مسئولان استان خواست «در حوزه عفاف و حجاب و فرهنگ عمومی و امر به معروف و نهی از منکر، اقدام جدی انجام دهند». معتمد خطاب به مسئولان گفت که اگر «در انجام تکلیف و پاسداری از اصول و ارزش‌ها» ناتوان هستند، «این امور را یا به دیگران واگذار کرده و یا به دست مردم انقلابی و شهید پرور بسپارند». پیش از این نیز جعفر سبحانی، از مراجع تقلید شیعیان از وضعیت حجاب در قم انتقاد کرده و خواستار برخورد مسئولان با افرادی که «بدحجاب‌ها و بی‌حجاب‌ها» نامید، شده بود.

انفجاری قوی #کابل را لرزاند

صبح دوشنبه یکم ژوئیه/۱۰ تیر انفجاری قوی کابل را لرزاند. هنوز خبرگزاری‌‌ها جزئیات این حادثه را گزارش نکرده‌اند. خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که ستون دودی غلیظ در محله دیپلماتیک کابل مشاهده می‌شود. دو روز قبل دور هفتم مذاکرات صلح زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا با طالبان آغاز شد. هفته گذشته مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در سفر اعلام‌نشده‌اش به کابل اعلام کرده بود که تا یکم سپتامبر سال جاری می‌بایست طرفین به توافق صلح دست بیابند.

بودجه #نیروهای_حافظ_صلح #سازمان_ملل به ۶۵ میلیون دلار کاهش یافت

منابع دیپلماتیک به گروه رسانه‌ای «فونک» آلمان خبر دادند که بودجه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در سال آینده میلیادی کاهش خواهد یافت. این منابع که نامشان فاش نشد، گفتند که بودجه نیروهای موسوم به کلاه آبی سازمان ملل برای یکسال آینده به ۶۵ میلیون دلار کاهش می‌یابد. دیپلمات‌ها پس از یک هفته بحث و تبادل نظر برای کاهش بودجه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل به توافق رسیدند با این حال بحث در باره جزئیات کاهش و هزینه کلاه‌آبی‌ها در مناطق مختلف استقرار از جمله سودان جنوبی، مالی، جمهوری کنگو و جمهوری دموکراتیک آفریقایی مرکزی به عنوان هزینه‌برترین اقدامات نیروهای حافظ صلح ادامه خواهد داشت.

هشدار اداره حفاظت از #محیط_زیست #خوزستان: #اهواز در ۲۰ روز آینده شاهد #گرد_و_غبار خواهد بود

محمدجواد اشرفی، سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت که با افزایش دمای هوا و تبخیر آب تالاب‌ها، وضعیت گرد و غبار در خوزستان به حالت اولیه و پیش از بارش‌های اخیر باز می‌گردد. به گفته او، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی تا ۲۰ روز آینده این امکان وجود دارد که اهواز و استان خوزستان «با کمترین وزش باد بین چهار تا شش متر بر ثانیه شاهد خیزش گرد و غبار و وقوع پدیده گرد و غبار باشند». اشرفی افزایش گرما و تبخیر رطوب خاک را از علل بازگشت دوباره گرد و غبار در شهر اهواز و استان خوزستان عنوان کرد و گفت که دولت برای کاهش و کنترل گرد و غبار کاشت نهال را در دستور کار دارد. به گفته او در حال حاضر تنها ۲۰ هزار هکتار از ۳۵۰ هزار متر مکعب کانون گرد و غبار شناسایی شده در استان خوزستان نهال کاری شده است.

سخنگوی #ائتلاف_عربی: #عربستان حمله دو پهپاد #حوثی را خنثی کرده است

یک سخنگوی ائتلاف عربی شامگاه شنبه‌ ۲۹ ژوئن/۸ تیر اعلام کرد؛ عربستان از حمله دو پهپاد حوثی‌ها جلوگیری کرده است. به‌گزارش خبرگزاری الجزیره و براساس بیانیه‌ ائتلاف عربی که توسط خبرگزاری دولتی عربستان منتشر شده است یکی از این پهپادها استان جیزان و پهپاد دیگر یک منطقه مسکونی را در استان عسیر مورد هدف قرار داده بودند. ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی (به رهبری عربستان) اعلام کرد: این پهپادها از خود تلفاتی به‌جا نگذاشته‌اند. ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی و شورشیان حوثی با حمایت جمهوری اسلامی در جنگ یمن علیه یکدیگر می‌جنگند. همراه با افزایش تنش‌های میان ایران و آمریکا، حمله پهپادهای حوثی به عربستان نیز افزایش پیدا کرده و در ماه‌های گذشته حوثی‌ها بارها چند منطقه و فرودگاه را در عربستان با پهپاد مورد هدف قرار داده‌اند.

نماینده ایران در سازمان ملل: در وضعیت فعلی #اینستکس بدون پول مثل یک ماشین زیبا بدون بنزین است

مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد شنبه ۸ تیر/ ۲۹ ژوئن سازوکار ویژه مالی اروپا (اینستکس) را ناکافی خواند و گفت: معتقدم که اینستکس در وضعیت فعلی، کافی نیست. این سازوکار بدون پول همچون ماشین بسیار زیبای بدون بنزین است. او ایران را «قربانی بدعهدی‌ها» خواند و گفت: اروپا باید اقدام ملموسی برای حفظ برجام انجام دهد و صرف اعلام حمایت جهانی از برجام، مشکل ایران را حل نمی‌کند. تخت روانچی خروج ایران از برجام را رد کرد و گفت ایران تنها تعهدات خود را بدون «ضرب‌الاجل و تهدید» کاهش خواهد داد: «ما طرحی برای خروج از برجام نداریم. ۱۰ روز دیگر برای گام اول فرصت داریم و ۶۰ روز پس از آن هم برای برداشتن گام دوم. این مساله با خروج ما از برجام متفاوت است. بارها هم گفته‌ایم اگر بخش بانکی و دیگر بخش‌های برجام اجرا شوند، ایران هم به تعهدات برجامی باز خواهد گشت. ما بیش از این نمی‌توانیم صبر کنیم، کسی را تهدید نمی‌کنیم و برای کسی ضرب الاجل هم تعیین نمی‌کنیم، ما طرحمان را به آنها گفته‌ایم که اگر اقدامی نکنند تعهداتمان را کاهش می‌دهیم. اگر به تعهد و مسئولیتشان عمل نکنند ما هم اقدامات جدید انجام خواهیم داد».

#دست‌فروشان خیابان ولی‌عصر تهران: طرح‌های «ضربتی انضباط شهری» دست‌فروشان و #فرودستان را از #حق_حیات محروم می‌کند

۱۷۰ دستفروش خیابان ولیعصر تهران در نامه‌ای به شهرداری خواستار توقف طرح «ضربتی» انضباط شهری شدند. این نامه پس از آن منتشر شد که شهرداری تهران در طرحی تحت عنوان «انضباط شهری»، مانع حضور دستفروشان در محدوده خیابان ولی‌عصر تهران شده است. دستفروشان این محدوده در این نامه، اجرای «طرح‌های ضربتی» را باعث محروم کردن دستفروشان و فرودستان از «حق حیات» دانستند و خواستار توقف آن شدند. در این نامه، جمعیت دستفروشان محدوده خیابان ولی‌عصر تهران ۲ هزار تا ۳ هزار نفر اعلام شده که « برای تامین معیشت در شرایط رکود اقتصادی، بیکاری گسترده، تورم افسار گسیخته و تحریم‌های ظالمانه کمر همت بسته‌اند و به تلاش خود متکی هستند». شهرداری تهران در طول سال طرح‌های «ضربتی» با دستفروشان را به منظور آنچه که «ساماندهی نظم شهری» بیان می‌شود، به اجراء می‌گذارد و مانع فعالیت دستفروشان می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی #مجلس ایران: حداکثر ۱۸ #زندان «استاندارد هستند»

از قتل علیرضا شیرمحمدعلی زندانی سیاسی در زندان فشافویه تهران حدود یک ماه می‌گذرد. مسئولان قوه قضاییه از صدور کیفرخواست برای قاتلان او خبر داده‌اند و می‌گویند که او به دست زندانیان به قتل رسیده است. برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اما خواستار تحقیقات بیشتر در باره کوتاهی مسئولان سازمان زندان‌ها و قوه قضاییه در نگهداری زندانیان شده‌اند. یحیی کمالی‌پور، نایب رئیس کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی، یکشنبه ۹ تیر بدون اینکه نامی از علیرضا شیرمحمدعلی ببرد، حضور داشتن «افراد با جرایم، روحیات و فرهنگ‌های مختلف» در زندان را باعث به وجود آمدن «یک سری ناهنجاری‌ها را در حوزه زندان از ناحیه این افراد» دانست و خواستار «افزایش کنترل و نظارت بر زندان‌ها» شد. به گفته او، از مجموع زندان‌ها در ایران، تنها ۱۷ تا ۱۸ زندان «استاندارد هستند». کمالی‌پور گفت که به عنوان نمونه، در یک زندان که ظرفیت ۲۰۰ نفر را دارد، «۱۰۰۰ نفر جا داده شده‌اند». او کاهش جمعیت زندانیان را یکی از «برنامه‌های خوب» قوه قضاییه دانست، اما گفت که نمی‌توان انتظار داشت که مشکلات زندان‌ها به صورت یکشبه برطرف شود.