ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#رضا_شهابی و #داوود_رضوی، دو عضو هیأت مدیره #سندیکای_شرکت_واحد تبرئه شدند

شعبه دوم #دادسرای_امنیت_اوین طی دو ابلاغیه جداگانه، برای #رضا_شهابی و #داوود_رضوی، دو عضو هیأت مدیره #سندیکای_شرکت_واحد قرار منع تعقیب صادر و پرونده آن‌ها را مختومه اعلام کرده است. این پرونده بیستم مهر ۹۸ با بازجویی از رضا شهابی در مورد فعالیت‌های سندیکا گشوده شد و در ادامه تحقیقات، کلیه اعضای شناخته‌شده سندیکا با دستور بازپرس شعبه دوم تلفنی به پلیس امنیت احضار شدند. احضار با دستور بازپرس شعبه دو دادسرای اوین انجام شد که به پلیس امنیت ماموریت داده بود از اعضای شناخته شده سندیکای شرکت واحد تعهد بگیرند که در فعالیت‌های صنفی و سندیکایی و تجمعات اعتراضی شرکت نکنند. اما اعضای سندیکا به پلیس امنیت مراجعه نکردند. پیش از احضار دسته‌جمعی اعضای سندیکا، رضا شهابی سه بار احضار و در مورد فعالیت‌های سندیکا بازپرسی و بازجویی شده بود. سندیکای کارگران و رانندگان شرکت واحد با انتشار بیانیه‌ای به تاریخ ۱۰ تیر درباره تبرئه رضا شهابی و داوود رضوی نوشت اکنون پرونده سایر اعضای احضارشده سندیکا در مهر ۹۸ نیز بسته شده است. کارگران و رانندگان شرکت واحد در راه ایجاد سندیکای مستقل خود و فعالیت سندیکایی بهای زیادی پرداخته‌اند. علاوه بر احضار و زندان، تعدادی از فعالان سندیکا از کار اخراج شده‌اند. رضا شهابی، حسن سعیدی، ناصر محرم‌‌زاده، حسین کریمی‌سبزوار و فرحناز شیری به جرم تشکیل سندیکا و فعالیت سندیکایی بیش از ۱۰ سال است از کار بیکار و از حقوق و مزایای کار، بیمه تامین اجتماعی و حقوق شهروندی محروم هستند.

آمار جدید وزارت بهداشت از کرونا در ایران: درگذشتگان ۱۰ هزار و ۸۱۷ نفر، مبتلایان ۲۲۷ هزار و ۶۶۲ نفر

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ظهر سه‌شنبه ۱۰ تیر آخرین آمار رسمی در مورد شیوع ویروس جدید کرونا در ایران را اعلام کرد. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۱۴۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۱۰ هزار و ۸۱۷ نفر رسید. همچنین از ظهر دیروز (دوشنبه) تا ظهر امروز (سه‌شنبه)، ۲۴۵۷ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۲۷ هزار و ۶۶۲ نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت گفته است که تاکنون ۱۸۸ هزار و ۷۵۸ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند و ۳۰۴۹ نفر در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

جنگل‌های #پاوه شش روز است که می‌سوزند

فریدون یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه خبر داد که جنگل‌های پاوه برای ششمین روز متوالی در آتش می‌سوزند. این آتش‌سوزی در مناطق بوزین و مرخیل ادامه دارد و تا کنون ۱۴۰۰ هکتار از زمین‌های این مناطق در آتش سوخته است. همچون بیشتر موارد آتش‌سوزی جنگل‌ها در ایران، اهالی بومی و نیروهای امدادی با امکانات محدود و با دست خالی در حال تلاش برای مهار آتش هستند. به‌گفته یاوری به دلیل سخت‌گذر بودن منطقه برای اعزام بالگرد به سازمان محیط زیست درخواست داده‌ شده اما با تصمیم ستاد بحران اعزام بالگرد به منطقه تقریباً غیرممکن اعلام شده است زیرا به دلیل وزش باد ممکن است خود بالگرد باعث تشدید آتش‌سوزی و انتقال آن به دیگر مناطق جنگلی شود. فریدون یاوری اظهار امیدواری کرد که تا عصر سه‌شنبه آتش‌سوزی مهار شود. آتش‌سوزی جنگل‌های پاوه از پنج‌شنبه ۵ تیر آغاز شد. در این مدت، سه نفر از فعالان محیط زیست منطقه به نام‌های مختار خندانی، بلال امینی و یاسین کریمی، هنگام اطفاء حریق در محاصره آتش گرفتار شدند و جان خود را از دست دادند. شامگاه یکشنبه ۸ تیر شمار زیادی از جوانان و ساکنان پاوه در بلوار ورودی این شهر به انتظار ایستادند تا پیکر بی‌جان سه فعال محیط زیست به شهرشان برسد.

#فریبا_عادلخواه به پنج سال زندان محکوم شد

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی سه‌شنبه ۱۰ تیر در نشست خبری خود درباره آخرین وضعیت پرونده محکومیت فریبا عادلخواه، پژوهشگر ایرانی ـ فرانسوی گفت: «ایشان به لحاظ ارتکاب جرایمی امنیتی به تحمل پنج سال حبس محکوم شده است البته یک حبس یک‌ونیم ساله هم دارند که در نهایت همان حبس پنج ساله با احتساب ایام بازداشت موقت اجرا خواهد شد.» به‌گفته اسماعیلی دادگاه بدوی درخواست تجدیدنظر در رأی صادره برای عادلخواه را کرده بود و این رأی در دادگاه تجدیدنظر به‌تازگی تأیید شد. فریبا عادلخواه، پژوهشگر مؤسسه مطالعات سیاسی پاریس (سیانس‌پو)، مدتی پس از بازگشت به ایران، خردادماه ۱۳۹۸ در منزل شخصی خود در تهران بازداشت شد. او که متهم به جاسوسی شده بود سپس در دادگاه از این اتهام تبرئه اما به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام» محاکمه شد. پس از بازداشت فریبا عادلخواه، گابریل رولان مارشال، شریک زندگی او برای دیدار با عادلخواه به ایران سفر کرد که او هم بازداشت شد. مارشال، از اعضای بنیاد پژوهشی دانشگاه ساینس‌پو، به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» بازداشت شد. او اما در مقابل جلال روح‌الله‌نژاد، مهندس ایرانی که در فرانسه به اتهام دور زدن تحریم‌های آمریکا زندانی بود و احتمال استردادش به ایالات متحده وجود داشت، آزاد شد. فریبا عادلخواه یک بار به مدت ۶۰ روز در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زد.