ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی #وزارت_بهداشت: ۱۵ استان ایران در وضعیت قرمز، آمار جانباختگان #کرونا همچنان سه‌ رقمی است

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت پنجشنبه ۹ مرداد اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته دو هزار و ۶۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ایران شناسایی شدند و مجموع بیماران به ۳۰۱ هزار و ۵۳۰ نفر رسید. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۶ بیمار جان خود را در اثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست دادند و مجموع جان‌باختگان به ۱۶ هزار و ۵۶۹ نفر رسید. بر این اساس استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در وضعیت هشدار قرار دارند. ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت روز گذشته درباره گروه سنی بیماران حاد مبتلا به کووید ۱۹ گفت: «در حال حاضر افراد ۲۰ تا ۲۹ ساله و حتی سنین کمتر هم بستری می‌شوند. ‌هرچند میزان بستری در سنین بالا همچنان بیشتر است، اما میزان بستری سنین پایین هم نسبت به دوره چهار ماهه قبل دو برابر شده است. باید خیلی مراقب جوانان و کودکان باشیم.»

گفت‌وگوی #خلیل‌زاد با #غنی و #عبدالله در مورد تمدید آتش‌بس و آغاز مذاکرات بین طرف‌های افغان

ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان اعلام کرد که محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری این کشور و زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ ویژه‌ آمریکا در امور صلح افغانستان باهم دیدار و در مورد آغاز مذاکرات مستقیم میان دولت افغانستان و گروه طالبان و همچنین تمدید آتش‌بس گفت‌وگو کردند. این دیدار شامگاه چهارشنبه، ۸ مرداد / ۲۹ ژوئیه در حضور عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه‌ ملی، امرالله صالح، معاون نخست ریاست‌ جمهوری، سرور دانش، معاون دوم ریاست‌ جمهوری و حامد کرزی، رئیس‌جمهوری پیشین افغانستان صورت گرفته است. کاهش خشونت‌ها و تبادل زندانیان طالبان و دولتی از جمله موارد دیگر مورد گفت‌وگو بودند. گروه طالبان سه‌شنبه ۷ مرداد / ۲۸ ژوئیه به مناسبت عید قربان سه روز آتش‌بس اعلام کرد و دولت افغانستان نیز از آن استقبال کرد. اشرف غنی به نیروهای امنیتی و دفاعی دستور داده است تا آتش‌بس سه روزه را رعایت کرده و تا زمانی که آتش‌بس از سوی طالبان نقض نشود، هیچ گونه عملیاتی در برابر این گروه انجام ندهند. زلمی خلیل‌زاد پیش از این به اسلام‌آباد سفر کرده بود و پس از دیدار از کابل به قطر خواهد رفت. او در این دیدارها می‌خواهد نمایندگان طالبان و دولت افغانستان را برای نشستن به پای میز مذاکره مجاب کند.