ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

میانگین قیمت یک مترمربع آپارتمان در تهران از ۴۴ میلیون تومان گذشت

میانگین قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در تهران به رقم ۴۴ میلیون و ۸۴۱ هزار تومان رسیده است. مرکز آمار ایران که بر مبنای اطلاعات ثبتی سامانه املاک و مستغلات کشور تورم ماهانه و سالانه مسکن در تهران و ایران را برآورد می‌کند، در گزارش تازه خود اعلام کرده است شاخص قیمت آپارتمان‌های مسکونی تهران در تیر ماه نسبت به خرداد امسال ۸٬۳ درصد افزایش یافته که به معنای تورم ماهانه ۸٬۳ درصدی قیمت مسکن در تهران است. این مرکز نرخ تورم نقطه به نقطه آپارتمان در تهران را ۴۵٬۲ درصد و تورم سالانه را ۲۷٬۱ درصد اعلام کرد. بر پایه این گزارش تیرماه امسال یک مترمربع آپارتمان در ارزان‌ترین منطقه تهران (منطقه ۱۷)، ۲۲ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان و در گران‌ترین منطقه (منطقه یک) ۸۴ میلیون و ۵۲۲ هزار تومان معامله شده است. افزایش قیمت مسکن در سال‌های اخیر موجب خروج اقشار کم‌درآمد از شهرها و افزایش جمعیت حاشیه نشین شده است.

ابراهیم رئیسی : کوتاه آمدن در برابر «امر به معروف و نهی از منکر» خطرناک است

ابراهیم رئیسی (عضو هیئت مرگ کشتاز زندانیان سیاسی)، در دیدار با اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر به آن‌ها گفت: نباید تحت تأثیر جوسازی‌ها از وظایف قطعی خود سر باز بزنند. ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ایران یک نهاد فرادولتی است، از جمله نهادهای مسئول در برخورد با آنچه که جمهوری اسلامی بدحجابی می‌خواند، است. رئیسی بدون اینکه در باره برخوردهای خشونت آمیز ماموران «امر به معروف» و نیروی انتظامی با زنانی که پوششی خلاف معیارهای تعریف شده جمهوری اسلامی دارند، حرفی بزند، «کوتاه آمدن برخی از مسئولان» را که به گفته او «تحت تأثیر جوسازی‌ها» به وجود آمده، «امری خطرناک» دانست و مدعی شد «دشمن با ایجاد جو برخی مدیران را منفعل می‌کند». او گفت که دولت سیزدهم مصمم به پیشبرد «امر به معروف و نهی از منکر» در مسائل اقتصادی و اجتماعی است. رئیسی که خود از نخستین دبیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر است، گفت که همه مسئولان و دستگاه‌های حکومتی باید در خدمت آنچه که او «امنیت اقتصادی و اخلاقی» عنوان کرد، باشند تا «جامعه از ناهنجاری‌ها دور باشد».

دو کارگر در اصفهان و سمنان به دلیل سقوط از ارتفاع جانشان را از دست دادند

خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) از مرگ دو کارگر طی ۲۴ ساعت خبر داد. یکی از کارگران فوت شده مقنی بود و دیگری هم کارگر قراردادی شرکت مخابرات. کارگر قراردادی شرکت مخابرات هنگامی که برای تعمیر خطوط تلفن به بالای یک برج مخابراتی در روستای زرین آباد دامغان رفته بود، از بلندی سقوط کرد و جانش را از دست داد. سقوط از بلندی در صدر حادثه های کاری منجر به مرگ کارگران در ایران است. دومین کارگر هم که یک مهاجر افغانستانی بود در روستای کپ جوان اصفهان جانش را از دست داد. علت مرگ این کارگر نیز سقوط از ارتفاع اعلام شده است. نام هیچ یک از کارگران فوت شده اعلام نشده است. سالانه بر اساس اعلام وزارت کار ۱۳ هزار حادثه کاری در ایران رخ می‌دهد و نزدیک به ۸۰۰ کارگر جانشان را از دست می‌دهند. سازمان پزشکی قانونی آمار ثبت شده حوادث کار را حداقل دو برابر گزارش وزارت کار اعلام کرده است.

مکارم شیرازی: «بحران اقتصادی و گرانی نباید بهانه‌ای برای عزاداری نکردن مردم شود»

ناصر مکارم شیرازی، از «مراجع تقلید» قم در پیامی به مناسبت آغاز ماه محرم نوشت که گرانی و نابسامانی اقتصادی نباید مانع از عزاداری مردم شود. او چنین گفته است: «اگرچه نابسامانی‌های اقتصادی و گرانی‌های افسارگسیخته به‌شدت مردم را رنج می‌دهد و همان‌طور که بار‌ها متذکر شده‌ایم، لازم است متولیان امر نسبت به بهبود اوضاع معیشت مردم و مهار گرانی و تورم تلاش مضاعف کنند، ولی این مسائل نباید شور عزاداری‌های حسینی را تحت‌الشعاع قرار داده، از حرارت آن بکاهد. توصیه می‌کنم که همگان دست‌به‌دست هم داده، بر شکوه و عظمت این مراسم بیفزایند.» روحانیون ارشد و مراجع تقلید عموما در برابر اعتراضات کارگران، بازنشستگان، معلمان و زنان و سرکوب آن‌ها به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی موضعی نمی‌گیرند. مقام‌های دولتی و علی خامنه‌ای حضور مردم در مراسم‌های مذهبی را به عنوان نشانه‌ای از اقبال عمومی به نظام جمهوری اسلامی تعبیر می کنند. در آخرین مورد، رهبر جمهوری اسلامی مراسم شهرداری تهران در روز عید غدیر را نشانه دلبستگی مردم به اسلام و جمهوری اسلامی دانست.