ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هزاران نفر در #پاکستان علیه سیاست #هند در کشمیر دست به تظاهرات زدند

در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان، هزاران نفر علیه سیاست هند در منطقه کشمیر دست به تظاهرات اعتراضی زدند. آن‌ها در منطقه دولتی جمع شدند و عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در آن‌جا سخنرانی كرد و گفت کشورش «تا آخرین نفس» طرف كشمیر است. در شهرهای لاهور و کراچی نیز راهپیمایی‌هایی برگزار شد. تنش‌ها بین هند و پاکستان بر سر منطقه جامو و کشمیر بالا گرفته است. جامو و کشمیر، تنها ایالت هند با اکثریت مسلمان، اکنون به دو منطقه مجزا تقسیم شده است. هند امیدوار است که با لغو وضعیت ویژه کشمیر، همچون حقوق انحصاری مردم این ایالت بر زمین، مشاغل دولتی و پذیرش دانشگاهی، و گشودن این امکانات به روی سایر مردم هند موفق شود که این منطقه را با موفقیت در نظام سیاسی خود ادغام کند. کشمیری‌ها نگران‌اند که شرایط جدید به قصد تغییر فرهنگ و ترکیب جمعیتی منطقه تحمیل شده است. پاکستان نیز که این منطقه را بخشی از خاک خود می‌داند، تصمیم هند برای تغییر وضعیت ویژه آن را محکوم کرده است. هم هند و هم پاکستان مدعی کنترل منطقه هیمالیا هستند که بین این دو رقیب مسلح به سلاح هسته‌ای تقسیم شده است. مقامات هند برای تصرف کشمیر نیروی پلیس و شبه‌نظامی بیشتری را به منطقه فراخواندند، تجمع‌های عمومی را لغو کردند، تلفن همراه و خطوط اینترنتی را از کار انداختند تا جلوی اعتراضات گسترده علیه لغو خودمختاری کشمیر را بگیرند.

#آژانس_بین‌المللی_انرژی_اتمی: ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از سقف مجاز در برجام فراتر رفته است

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از سقف مجاز در برجام فراتر رفته است. بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران با غلظت ۴,۵ درصد به ۲۴۱,۶ کیلوگرم رسیده است. آژانس در گزارش قبلی خود در ماه ژوئیه/تیر سال جاری به شورای حکام اعلام کرده بود که خلوص غنی‌سازی اورانیوم ایران از ۳,۶۷ درصد که در توافق هسته‌ای مقرر شده، به ۴,۵ درصد افزایش یافته است. بر اساس این گزارش، میزان ذخایر اورانیوم با غنای پایین ایران به ۲۱۳,۵ کیلوگرم رسیده بود. بر اساس توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵، سقف ذخایر اورانیوم با غنای پایین ایران ۲۰۲,۵ کیلوگرم تعیین شده. ایران بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی تاکنون در دو مرحله تعهدات خود در برجام را کاهش داده است.چنانچه اتحادیه اروپا به تعهدات بانکی و نفتی خود در چارچوب اینستکس عمل نکند گام سوم کاهش تعهدات ایران در برجام ۱۸ شهریور عملی می‌شود.

#احمد_خاتمی خطاب به مسئولان: بابا شما که نمی‌خواهید #مذاکره کنید طوری حرف بزنید که دشمن بهانه نگیرد

احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در بخشی از خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: «مسئولان طوری حرف بزنند که دشمن از آن سوژه نگیرد، بابا شما که نمی‌خواهید مذاکره کنید طوری حرف بزنید که از شما بهانه نگیرند.» او همچنین افزود: «رهبری قاطعانه فرمودند هیچ مذاکره‌ای با آمریکا صورت نخواهد گرفت. مذاکره با عهدشکنان نابخردی است، همان‌طور که رئیس‌جمهوری گفت دیوانگی است. مؤمن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود... ما نیاز به مذاکره نداریم. در شرایطی که آمریکا دارد، آرزوی مذاکره با ما را باید به گور ببرند.» احمد خاتمی در حالی این سخنان را بیان می‌کند که در هفته اخیر مذاکره ایران و آمریکا به موضوع مهمی تبدیل شد. بعد از ظهر دوشنبه ۴ شهریور در پایان اجلاس گروه هفت، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در یک نشست خبری دونفره با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که گفت‌وگوها برای اطمینان پیدا کردن از این‌که ایران به سلاح هسته‌ای دست نمی‌یابد، مؤثر بوده است. ترامپ هم یک بار دیگر تأکید کرد که ایران می‌تواند کشور بزرگی باشد اما بدون سلاح هسته‌ای. روحانی یک روز بعد اعلام کرد که چنان‌چه تحریم‌های آمریکا لغو شود، امکان مذاکره با دولت ترامپ وجود دارد.»

فعالان #حقوق_بشر: دست‌کم ۸ زندانی در #زندان_رجایی‌شهر کرج #اعدام شدند

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اعلام کرد که سحرگاه روز چهارشنبه ۶ شهریور، حکم اعدام دست‌کم ۸ زندانی در زندان رجایی‌شهر کرج به اتهامات «مواد مخدر» و «قتل» به‌اجرا درآمد. این خبرگزاری ضمن انتشار نام و هویت این افراد نوشته است که این زندانیان در طی روزهای اخیر همراه با چند زندانی دیگر جهت اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده بودند. چند زندانی دیگر که به اتهام «قتل عمد» به اعدام محکوم شده و در آستانه و شرایط اعدام قرار داشتند، با گرفتن مهلت یا رضایت از اولیای دم به بندهای خود بازگشتند. اعدام این زندانیان تاکنون از سوی رسانه‌های رسمی داخل ایران اعلام نشده است. ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام، رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد. به‌گفته مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران بیش از ۷۲ درصد اعدام‌های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع‌رسانی نمی‌شوند.

#ترکیه اعلام کرد که نفتکش ایرانی #آدریان_دریا به #لبنان می‌رود

مولود چاووش‌اغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، اعلام کرد نفتکش ایرانی «آدریان دریا» به سمت لبنان حرکت می‌کند. او گفت ترکیه از ایران گاز می‌خرد و نه نفت. «آدریان دریا» جمعه ۸ شهریور / ۳۰ اوت به سمت بندر اسکندرون، واقع در جنوب ترکیه، تغییر جهت داد. این نفتکش قبل از توقیف با نام «گریس۱» شناخته می‌شد. «آدریان دریا» پس از آزادی از توقیف به سوی بندر کالاماتا در یونان حرکت کرد اما رسانه‌های روسیه سپس گزارش دادند که به مرسین در ترکیه تغییر جهت داده است. روز گذشته (پنج‌شنبه) نیز گزارش داده شد که این نفتکش از سواحل ترکیه دور می‌شود. ایران پیش از این اعلام کرده بود که این نفتکش حامل دو میلیون بشکه نفت است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا: ممکن است #فضای_مجازی در #انتخابات اخلال ایجاد کند

حجت‌الاسلام علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا جمعه ۸ شهریور در مراسمی که در محلات برگزار شد گفت: فضای مجازی در حال تغییر تفکر و سبک زندگی مردم است. سعیدی هشدار داد که «ممکن است فضای مجازی در انتخابات اخلال ایجاد کند» رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: «امیدواریم دستگاه قضا به حوزه فضای مجازی وارد شود چراکه مسئولان نسبت به این قضیه اهتمام لازم را ندارند.» حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی آذر سال گذشته اطمینان داد که دولت او از آزادی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی حمایت می‌کند و ضمن انتقاد از شنود و کنترل زندگی خصوصی شهروندان، درباره وزیر ارتباطات گفت «وزیر ما اینجاست و به مردم قول می‌دهد دستش روی دکمه فیلترینگ نخواهد رفت.»

#آلمان، #بلژیک و #کویت پیش‌نویس قطعنامه‌ای در محکومیت حملات ارتش سوریه و متحدانش به #ادلب را به #شورای_امنیت #سازمان_ملل تسلیم کردند

آلمان، بلژیک و کویت پیش‌نویس قطع‌نامه‌ای در محکوم کردن حملات ارتش سوریه به ادلب را به شورای امنیت سازمان ملل تسلیم کردند. در پیش‌نویس این قطعنامه از دولت سوریه خواسته شده در استان ادلب آتش‌بس برقرار کند و به حقوق بشر و به کمک‌های انسانی به ساکنان ادلب توجه داشته باشد. خبرگزاری آلمان می‌نویسد احتمالاً روسیه قطعنامه پیشنهادی را وتو می‌کند. ارتش سوریه تحت فرماندهی ماهر اسد، برادر بشار اسد و با کمک سپاه قدس عملیات بزرگی را در استان ادلب آغاز کرده‌ است. بر اساس گزارش سازمان ملل از آغاز حملات ارتش سوریه، ۵۰۰ هزار نفر از ساکنان ادلب آواره شده‌اند. بسیاری از آوارگان به مناطق تحت کنترل شورشیان در شمال سوریه در نزدیکی مرز ترکیه پناه برده‌اند.

رییس #سازمان_اورژانس: یک مرکز #آمبولانس_خصوصی که #سلبریتی‌ها را جابجا می‌کرد پلمب شد

رییس سازمان اورژانس از پلمب یک مرکز آمبولانس خصوصی که سلبریتی‌ها را جابجا می‌کرد خبر داد. در ایران بیش از ۱۰۰ مرکز آمبولانس خصوصی فعالیت می‌کنند. در تهران هزینه انتقال بیمار ۱۰۰ هزار تومان و در سایر شهرهای ایران ۸۰ هزار تومان تعیین شده است. مراکز آمبولانس خصوصی در تهران اما راه بهتری برای کسب درآمد یافته‌اند: جابجایی سلبریتی‌ها و برخی معلمان خصوصی در سطح شهر. آمبولانس به جای تاکسی اما با امکانات ویژه‌ای که برای حمل سریع بیمار در سطح شهر در نظر گرفته شده است. پیرحسین کولیوند، رییس سازمان اورژانس شامگاه پنجشنبه ۷ شهریور در یک برنامه تلویزیونی گفت: «مرکزی را که این تخلف را انجام داده بود شناسایی کردیم و بلافاصله مسئولینش را به سازمان اورژانس کشور دعوت کردیم. پس از اثبات موضوع به طور موقت این موسسه را تعطیل کردیم.»

#محمد_جواد_آذری_جهرمی، وزیر ارتباطات ایران: #ناهید ۱ حالش خوب است

در پی گزارش رادیو ملی آمریکا (NPR) مبنی بر تغییر رنگ سکوی پرتاب موشک در «پایگاه فضایی خمینی» در جنوب سمنان و احتمال انفجار در زمان پرتاب ماهواره، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران جمعه ۸شهریور در توئیتر نوشت: «ظاهرا اخباری منتشر شده که سومین تلاش برای استقرار ماهواره در مدار ناموفق بوده است. راستش ناهید ۱ حالش خوب است، الان هم در آزمایشگاه مستقر است، برای شفاف‌سازی خبرنگاران می‌توانند بازدید کنند.» خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ایرانی که نام و نشان او اعلام نشده انفجار در زمان پرتاب ماهواره را تأیید کرده است.

وزیر دارایی #لبنان: از مسیر نفتکش ایرانی #آدریان_دریا اطلاعی نداریم

پس از آن که مولود چاووش‌اغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، اعلام کرد نفتکش ایرانی «آدریان دریا» به سمت لبنان حرکت می‌کند، وزیر دارایی لبنان گفت این کشور از این‌که کشتی فوق به یکی از بنادر آن می‌رود، اطلاعی ندارد. علی حسن خلیل، وزیر دارایی لبنان گفت: «ما در مورد حرکت نفتکش ایرانی آدریان دریا [به سمت لبنان] مطلع نشده‌ایم.» نفتکش ایرانی «آدریان دریا» بیش از ۱۰ روز است که در آب‌های بین‌المللی و کشورهای مختلف سرگردان است. «آدریان دریا» جمعه ۸ شهریور / ۳۰ اوت به سمت بندر اسکندرون، واقع در جنوب ترکیه، تغییر جهت داد. این نفتکش قبل از توقیف با نام «گریس۱» شناخته می‌شد. «آدریان دریا» پس از آزادی از توقیف در جبل الطارق به اتهام حمل نفت به سوریه که توسط اتحادیه اروپا تحریم است، به سوی بندر کالاماتا در یونان حرکت کرد اما رسانه‌های روسیه سپس گزارش دادند که به مرسین در ترکیه تغییر جهت داده است. روز گذشته (پنج‌شنبه) نیز گزارش داده شد که این نفتکش از سواحل ترکیه دور می‌شود. ایران پیش از این اعلام کرده بود که این نفتکش حامل دو میلیون بشکه نفت است.