نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شمار جان‌باختگان #کرونا در ایران از ۲۱ هزار نفر گذشت

برابر آمار رسمی و بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، تعداد جان باختگان بیماری کووید-۱۹ در ایران به ۲۱ هزار و ۴۶۲ نفر رسید. برخی مقام‌های رسمی و منتقدان حکومت این آمار را غیرواقعی و آمار واقعی را دست‌کم سه برابر این عدد می‌دانند. سیما سادات لاری اما بعد از ظهر روز یک‌شنبه ۹ شهریور به شبکه خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت تاکنون ۳۷۳ هزار و ۵۷۰ نفر در کشور به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. او با اشاره به شناسایی هزار و ۷۵۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور گفت در شبانه روز گذشته ۱۰۳ مورد فوت بر اثر بیماری کووید-۱۹ ثبت شده است به گفته لاری، تاکنون ۳۲۱ هزار و ۴۲۱ نفر از بیماران بهبود یافته‌اند و حال سه هزار و ۷۵۹ نفر نیز بسیار وخیم گزارش شده است. سخنگوی وزارت کشور با اعلام اینکه تاکنون سه میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۶۹ مورد آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده، از قرمز بودن وضعیت استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین خبر داد. استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

تلاش برای جلب توجه جامعه جهانی به وضعیت #نسرین_ستوده با برگزار کردن توفان توئیتری

وخامت حال نسرین ستوده در اعتصاب غذا و بی‌توجهی قوه قضاییه به این موضوع واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است. کاربران توئیتر شامگاه شنبه هشتم شهریور ماه با اشاره به فعالیت‌های حقوق بشری نسرین ستوده و با هشتگ‌های «#نسرین_ستوده» و «#FREENASRIN»، توفانی توئیتری برای جلب توجه همگانی به وضعیت این زندانی سیاسی به راه انداختند به ‌نحوی که این هشتگ‌ها برای ساعاتی ترند اول توئیتر فارسی شده بود. نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر محبوس در زندان اوین از شامگاه دو‌شنبه ۲۰ مرداد ماه ۱۳۹۹ با انتشار نامه‌ای ضمن درخواست آزادی زندانیان سیاسی، دست به اعتصاب غذا زده است. یک‌ روز پیش از راه‌اندازی این کارزار اینترنتی و در ادامه درخواست‌های بین‌المللی برای آزادی این زندانی سیاسی، انجمن قلم آمریکا مستقر در شهر نیویورک خواستار آزادی فوری نسرین ستوده و سایر زندانیان سیاسی در ایران شد. این نهاد حقوق بشری ضمن درخواست آزادی فوری نسرین ستوده، خواستار پایان یافتن فشار و آزار و اذیت نهادهای امنیتی بر او و خانواده‌اش شده است. در روز اول شهریورماه و هم‌زمان با دهمین روز اعتصاب غذای نسرین ستوده هم ۴۴ وکیل دادگستری و مدافع حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ای از زندانیان سیاسی از جمله نسرین ستوده که‌ به‌ عنوان آخرین راه دستیابی به حقوق از دست رفته‌ خود به اعتصاب غذا متوسل شده‌اند، خواستند تا برای «حفظ سلامت و بالا بردن قدرت روحی و جسمانی برای ادامه‌ مبارزه با خودکامگی‌ها» از اعتصاب غذا دست بردارد. رضا خندان، فعال مدنی و همسر این زندانی سیاسی اما «پرونده‌سازی نهادهای امنیتی برای دخترشان مهراوه» را از جمله دلایل تداوم اعتصاب غذای همسرش در روزهای گذشته می‌داند و می‌گوید هنوز هیچ مرجع قضایی‌ای پاسخگوی مطالبات همسرش نبوده است.