ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

به #نسرین_ستوده ملاقات نمی‌دهند. همبندی‌ها وضع او را خطرناک گزارش کرده‌اند

امروز، یکشنبه ۸ مهر، بستگان #نسرین_ستوده به ملاقات او رفتند، اما به آنان امکان ملاقات ندادند. به نسرین ستوده هم خبر ندادند که ملاقات دارد اما به او اجازه نمی‌دهند. همبندی‌های نسرین ستوده می‌گویند که وضع او خطرناک است. به شدت لاغر شده و فشار خونش افت کرده است. توان بالا رفتن از پله را ندارد و برای حرکت نیازمند یاری همبندانش است.

ایران بار دیگر یکی از مقرهای #حزب_دموکرات_کردستان_ایران را در خاک عراق هدف قرار داد

فرماندهی نیروهای پیشمرگه کردستان وابسته به حزب دموکراتیک کردستان ایران در بیانیه اعلام کرد هشتم مهرماه ساعت ١٢ ظهر، ایران از طریق پهپاد کوهستان کودو را بمباران کرده است. بنابر این بیانیه، یکی از نیروهای پیشمرگه کردستان در حمله پهپادی زخمی شده است. خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران نیز این خبر را بازنشر کرده است. شهریور ماه امسال نیز سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران مسئولیت حمله موشکی به مقر احزاب دموکراتیک کردستان (حدک) و دموکراتیک کردستان ایران (حدکا) را پذیرفت. در این حمله که چندین کشته برجای گذاشت، از موشک‌هایی استفاده شد که ایران کمتر از یک ماه پیش نسل جدید آنها را رونمایی کرده بود. وزارت خارجه عراق این حمله را محکوم کرد.

یک دختر دانشجو در #دانشگاه_شهید_چمران_اهواز بر اثر اصابت گلوله مجروح شد

روابط عمومی #دانشگاه_شهید_چمران_اهواز یکشنبه هشتم مهر در بیانیه‌ای اعلام کرده است که «یک دانشجوی دختر روز یکشنبه بر اثر اصابت گلوله سرگردان به او در محوطه این دانشگاه، از ناحیه کتف مجروح شد که بلافاصله برای درمان به بیمارستان انتقال یافت.» او پس از درمان از بیمارستان مرخص شده است. در این بیانیه آمده که شلیک گلوله از محوطه خارج دانشگاه صورت گرفته است. روابط عمومی این دانشگاه علت دقیق این تیراندازی را مشخص نکرده اما درباره احتمال شلیک گلوله در مراسم عزا یا عروسی گمانه‌زنی کرده است: «شلیک گلوله در خارج از محوطه این دانشگاه و در مناسبت‌هایی مانند عزا و عروسی، و اصابت آن به ساختمان‌های این دانشگاه بارها مشاهده شده است.» اطلاعات بیشتری از این حادثه در دست نیست.

دولت از یک نماینده #مجلس به دلیل اظهارنظر «خلاف واقع» درباره خانواده #روحانی شکایت کرد

#محمدجواد_جمالی، سخنگوی #هیأت_نظارت_بر_رفتار_نمایندگان_مجلس یکشنبه هشتم مهر از شکایت #رئیس‌جمهوری علیه یک نماینده مجلس خبر داد. به گفته جمالی، «معاونت حقوقی رییس‌جمهوری از یکی از نمایندگان به دلیل اظهارات خلاف واقع در مورد خانواده رییس جمهوری و وزیران شکایتی را به این هیات ارائه داد که در حال بررسی آن هستیم.» او گفت که نماینده به هیأت نظارت احضار شده و قرار است مستندات سخنانش را ارائه دهد اما نام او را فاش نکرد. احتمالاً این نماینده #مجتبی_ذوالنور، نماینده اصول‌گرای قم است است که گفته بود فرزند #حسن_روحانی، رئیس‌جمهوری سه تابعیتی است و علاوه بر شهروندی ایران، تابعیت کانادا و بریتانیا را نیز دارد. حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری این خبر را بلافاصله تکذیب کرد. مسئله دوتابعیتی‌ها به یکی از مسائل امنیتی اخیر ایران بدل شده است و مسئولان جمهوری اسلامی می‌گویند «دشمن» از طریق دوتابعیتی‌ها در پی «#نفوذ» در دستگاه‌های حکومتی است. رهبر جمهوری اسلامی مسأله «نفوذ» را در پی توافق هسته‌ای ایران با کشورهای قدرتمند مطرح کرد. او ابتدا هشدار داد که «دشمن» قصد دارد از طریق توافق هسته‌ای در ایران نفوذ کند. سپس با نزدیک شدن انتخابات موضوع «نفوذ دشمن در انتخابات» مطرح شد. این بحث با #دوتابعیتی‌ها پی گرفته شد.

وزیر خارجه #هند در #سازمان_ملل: #پاکستان به «تروریست‌ها» پناه می‌دهد

امید می‌رفت که تنش‌ها بین #پاکستان و #هند در جریان برگزاری #مجمع_عمومی_سازمان_ملل رو به کاهش بگذارد. اما هند دیدار دوجانبه رهبران در نیویورک را لغو کرد و وزیر خارجه این کشور نیز شنبه ۲۹ سپتامبر / هفتم مهر در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی پاکستان را به پناه‌دادن به «تروریست‌ها» متهم کرد. #سوشما_سوآراج برای اثبات ادعای خود به پناه‌گرفتن #اسامه_بن_لادن، رهبر کشته‌شده القاعده در پاکستان اشاره کرد و گفت مغز متفکر بمب‌گذاری ۲۰۰۸ در بمبئی با ۱۶۸ کشته «هنوز در خیابان‌های پاکستان در کمال مصونیت قدم می‌زند.» او با لحن تندی افزود که «در مورد ما، تروریسم در سرزمینی دوردست زاده نمی‌شود، بلکه در مرزهای غربی‌مان پا می‌گیرد. تخصص همسایه ما تنها فراهم‌کردن زمینه برای رشد تروریسم نیست. همسایه ما متخصص پوشاندن شرارت در لفاف کلام مزورانه است.» سوآراج قرار بود با همتای پاکستانی‌اش در نیویورک دیدار داشته باشد اما هفته پیش در آستانه آغاز مجمع عمومی سازمان ملل وزارت خارجه هند در بیانیه‌ای اعلام کرد که مذاکرات دو جانبه با پاکستان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار نخواهد شد. دهلی نو تا ۲۴ ساعت پیش از اعلام این تصمیم تازه، پذیرفته بود برای حل اختلافات پای میز مذاکره با دولت جدید #عمران_خان، نخست‌وزیر پاکستان بنشیند. بحران کشمیر دلیل اصلی این اختلافات و لغو دیدار دوجانبه بود.

#فائزه_هاشمی: من و خواهرم را از دانشگاه آزاد اخراج کردند

در ادامه اخراج‌ها و تصفیه‌ها در دانشگاه آزاد، فائزه هاشمی اعلام کرد او و فاطمه هاشمی نیز از این دانشگاه اخراج شدند. روزنامه آرمان با اشاره به این خبر به نقل از فائزه هاشمی نوشته «مسئول واحدی که در آن تدریس می‌کنم اعلام کرد که به او گفته‌اند دیگر نیازی به حضور بنده در دانشگاه آزاد نیست که این موضوع را نپذیرفتم؛ چرا که باید حکم اخراج رسما ابلاغ شود و به‌ صورت شفاهی قابل پذیرش نیست و وجاهت قانونی ندارد. همین موضوع را به خواهرم یعنی فاطمه هم گفته‌اند». فائزه هاشمی استاد واحد علوم وتحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و فاطمه هاشمی استاد دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب و مدیر گروه علوم سیاسی بود. فائزه هاشمی گفته اخراجش را یکی از مسئولان دانشگاه که گمان می‌رود رئیس بسیج اساتید باشد به او اعلام کرده. پیش از این باقر ساروخانی، مصطفی ازکیا، صادق زیباکلام، رضا داوری اردکانی، گودرز افتخار جهرمی نیز از دانشگاه آزاد اخراج شده بودند. با مرگ علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس پیشین هیئت امنای دانشگاه آزاد و رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام در ۱۹ دی ۱۳۹۵، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، علی ولایتی، مشاور خود در امور بین‌الملل را به سرپرستی هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد برگزید و ولایتی نیز همفکران خود را به سمت‌های مختلف این دانشگاه منصوب کرد. از آن زمان تا کنون شمار زیادی از کادرها و اساتید دانشگاه آزاد اخراج شده‌اند. این تصفیه‌ها به پیروی از توصیه‌های علی خامنه‌ای برای بومی‌سازی و اسلامی‌سازی علوم انسانی و با هدف اسلامی‌سازی شتابان دانشگاه آزاد صورت گرفته است. برای پیشبرد بهتر این هدف، دانشگاه آزاد با صدور احکامی تمام امامان جمعه را به عضویت هیأت‌ امنای دانشگاه آزاد در استان‌هایشان منصوب کرد.

#کره_شمالی: به طور یکجانبه و با وجود #تحریم‌های_آمریکا به #خلع_سلاح_هسته‌ای تن نخواهیم داد

توافق رهبران ایالات متحده و #کره_شمالی هنوز سرنوشت مشخصی نیافته است. درحالی‌که #کیم_جونگ_اون، رهبر کره شمالی در دیدار خود با #دونالد_ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده در سنگاپور وعده #خلع_سلاح_هسته‌ای و توقف توسعه برنامه موشکی بالستیک را داده بود، وزیر خارجه این کشور شنبه ۲۹ سپتامبر / هفتم مهر در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که تا زمان وجود تحریم‌های آمریکا، پیونگ‌یانگ به طور یکجانبه به خلع سلاح هسته‌ای تن نمی‌دهد. ری یونگ هو از تریبون سازمان ملل اعلام کرد که کشورش «تمهیدات قابل توجهی از روی حسن نیت» در یک سال گذشته اتخاذ کرده اما «پاسخ متناسبی از سوی ایالات متحده نمی‌بیند و بدون اعتماد به آمریکا، از امنیت ملی مطمئن نخواهیم بود و تحت این شرایط هرگز به طور یکجانبه تن به خلع سلاح هسته‌ای نخواهیم داد.» آمریکا پیش از این در پاسخ به اقدامات کره شمالی مانورهای نظامی با کره جنوبی را متوقف کرده است. اما ترامپ چند روز پیش گفت خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی می‌تواند تدریجی باشد اما تا زمان تکمیل‌نشدن آن، تحریم‌ها ادامه خواهد یافت. او پس از نشست سنگاپور ادعا کرده بود که تهدید هسته‌ای کره شمالی تمام شده است. پس از آن نشست آژانس‌های امنیتی ایالات متحده از تلاش کره شمالی برای حفظ و توسعه مخفیانه بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای‌اش خبر داده بودند. مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با همتایش از کره شمالی دیدار کرد و گفت ماه آینده برای ادامه مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای به پیونگ‌یانگ سفر خواهد کرد.

سیل و آبگرفتگی در #صومعه‌سرا: ۱۵۰ خانه به طور کامل زیر آب رفت

علی فتح‌اللهی، فرماندار صومعه‌‌سرا می‌گوید ۱۵۰ خانه در منطقه ضیابر به طور کامل زیر آب رفت. در چند روز گذشته، بارش شدید باران در دهستان ضیابر صومعه‌سرا به آبگرفتگی و سیل در این مناطق منجر شد. بنابر این گزارش، ۱۴۰ انبار نیز دچار آبگرفتگی شده و تعدادی مرغ، جوجه و ماکیان نیز تلف شدند. سیل همچنین به اراضی و باغات و مناطق کشاورزی نیز خسارت وارد کرده است. فرماندار صومعه‌ سرای گیلان اما تأیید کرده که «بیشترین آسیب در منطقه مازندران محله و اقامحله بهمبر ضیابر بوده است». سیل و آبگرفتگی به مسیرهای ارتباطی نیز آسیب زده و امدادرسانی را با مشکل مواجه کرده است.

انتقاد وزارت بهداشت: در بیمارستان‌های خصوصی والدین برای سزارین نوزادانشان در روزهای تقویمی صف‌های طولانی می‌بندند

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت می‌گوید تمایل والدین برای تولد نوزادشان در تاریخ‌های خاص و روزهای تقویمی ویژه سبب شده در بیمارستان‌های خصوصی صف‌های طویل به راه بیوفتد. به گفته معاون وزارت بهداشت «متاسفانه در تاریخ‌های خاص مثل ۹۶,۶,۶ و بعضی روزهای مناسبتی، آمار سزارین در کشور بنا به درخواست بعضی خانواده‌ها و اجابت بعضی متخصصان در بعضی بیمارستان‌های خصوصی به طرز قابل توجهی از چند ۱۰ درصد حتی تا چند برابر بالا می‌رود». او در عین حال تأکید کرد با وجود رایگان کردن زایمان طبیعی در قالب طرح تحول نظام سلامت و ترویج زایمان طبیعی در ایران همچنان آمار سزارین بالاست و ۴۸ درصد زایمان‌ها را در بر می‌گیرد. او ادامه داد که بیشترین تکامل مغزی جنین در چند هفته آخر حاملگی است و اما در ایران به طور میانگین در ۳۸ هفتگی سزارین انجام می‌شود.