نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده #سپاه پاسداران: ظرفیت انهدام #اسرائیل فراهم شده است

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران دوشنبه ۸ مهر در همایشی که در جمع گروهی از فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران برگزار شد با اشاره به انهدام پهپاد گلوبال هاوک آمریکا و توقیف نفتکش بریتانیا گفت: «امروز هم قدرت تهاجم داریم و هم قدرت مقاومت. ما امروز در هر اندازه، با هر شدت، دقت و در هر مساحتی می‌توانیم به دشمن هجوم ببریم و قدرت ما معتبر است.» سلامی ادعا کرد که سپاه در گام اول «ظرفیت انهدام» اسرائیل را فراهم کرد و اکنون در گام دوم قصد دارد اسرائیل را از جغرافیای جهان حذف کند. سلامی گفت: گفت: «این مهم دیگر آرمان و رویا نبوده و هدفی دست‌یافتنی است.»

#شهرداری_تهران از شناسایی ۱۴۰۰ #کودک_بازمانده_از_تحصیل در مدارس پایتخت خبر داد

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از شناسایی و ثبت نام ۱۴۰۰ کودک بازمانده از تحصیل در مدارس پایتخت خبر داد. سید نجم الدین محمدی با اعلام این خبر گفت: تعداد زیادی از این کودکان در خیابان‌ها شناسایی شده‌اند. به گفته این مقام مسئول تنها در مراکز پرتو بیش از ۳۰۰۰ کودک بازمانده از تحصیل تحت پوشش قرار گرفته‌اند. درباره تعداد کودکان بازمانده از تحصیل در ایران آمار قابل اتکایی وجود ندارد. مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی جمعیت کودکان بازمانده از تحصیل در ایران را یک میلیون و ۷۳۸ هزار تن اعلام کرده است. این آمار بر اساس نتایج سرشماری جمعیت در سال ۱۳۹۵ به دست آمده است. احمد میدری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران دی سال گذشته «فقر اقتصادی» را عامل اصلی بازماندن کودکان از تحصیل عنوان کرد. او گفت که این مسئله پس از تماس تلفنی با والدین کودکان بازمانده از تحصیل شناسایی شده مشخص شده است.

#حوثی‌های_یمن ۳۵۰ زندانی، از جمله سه شهروند #سعودی را آزاد می‌کنند

شبکه تلویزیونی المسیره متعلق به حوثی‌های #یمن اعلام کرد که #حوثی‌ها روز دوشنبه ۸ مهر / ۳۰ سپتامبر ۳۵۰ زندانی از جمله سه نفر اهل عربستان سعودی را زیر نظر سازمان ملل آزاد می‌کنند. رئیس کمیته مربوط به امور زندانیان حوثی‌ها گفته است که این اقدام در چارچوب بخشی از توافق‌نامه ماه دسامبر در استکهلم درباره مبادله زندانیان انجام می‌شوند و نام زندانیان در فهرست مبادله زندانیان قرار داشت.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه: جزئیات #طرح_صلح_هرمز به‌زودی ارائه می‌شود

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود اعلام کرد که جزئیات #طرح_صلح_هرمز به زودی به صورت مکتوب ارائه می‌شود. او افزود جمهوری اسلامی از هشت کشور دعوت کرده‌ است که در این ائتلاف شرکت داشته باشند و این طرح زیر چتر سازمان ملل ارائه شده است. حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ۳ مهر در سخنانی که در مجمع عمومی سازمان ملل ایراد کرد، طرح «صلح هرمز» یا «ائتلاف امید» را به‌عنوان بدیل ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز برای تأمین امنیت ناوبری و ثبات در خلیج فارس پیشنهاد داد که به‌گفته او می‌بایست متضمن «تأمین همگانی امنیت انرژی»، «آزادی کشتیرانی» و «انتقال آزادانه نفت» و سایر منابع نسبت به کشورهای حوزه تنگه هرمز و فراتر از آن باشد. طرح «صلح هرمز» با استقبال کشورهای منطقه روبه‌رو نشده است. از جمله امارات متحده عربی به‌تازگی اعلام کرد که به این طرح نمی‌پیوندد. موسوی در این‌باره گفت: «کشورها براساس منافع خود تصمیم می‌گیرند. ما آماده هستیم با تک تک کشورها به‌ویژه امارات چه به صورت جمعی و چه به صورت جداگانه گفت‌وگو کرده و سوء تفاهمات را رفع کنیم. از طرف ما، این اطمینان به همه کشورها داده شده است که ایران خواهان صلح، امنیت، ثبات و پیشرفت در کشورها است و این مسئله، نه با خرید از خارج بلکه از طریق همکاری‌های منطقه‌ای خواستاریم و امیدواریم آن‌ها نیز هرچه زودتر به این جمع‌بندی برسند». امارات متحده عربی ۲۸ شهریور اعلام کرد به ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز ملحق می‌شود.

سخنگوی #وزارت_خارجه_ایران: اظهارات ولیعهد سعودی درباره یمن باعث شرمساری است

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران دوشنبه ۸ مهر در یک نشست خبری در تهران درباره اظهارات محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در گفت‌وگو با سی بی اس نیوز گفت: «اتهامات او اساس و پایه‌ای ندارند و جز شرمساری حاصلی برای ایشان ندارد. حل موضوع یمن منوط به پذیرش آتش‌بس و توقف حملات به غیرنظامیان است.» محمد بن سلمان در فرازی از این مصاحبه گفته بود اگر ایران از کمک تسلیحاتی و نظامی به حوثی‌های یمن دست بردارد، رسیدن به توافق صلح ساده‌تر است. بن‌سلمان گفت «امیدواریم گفت‌وگوهای صلح هم‌امروز آغاز شود و به فردا نینجامد.» حوثی‌های یمن هفته گذشته به طور یک‌جانبه اعلام آتش‌بس کرده بودند اما آتش‌بس برقرار نشد. سخنگوی حوثی‌های یمن شامکاه گذشته اعلام کرد در عملیات گسترده‌ «نصر من الله» در نجران بیش از ۵۰۰ سرباز سعودی کشته یا مجروح شده و هزاران سرباز هم به اسارت درآمده‌اند. ائتلاف عربی به رهبری عربستان در این‌باره سکوت کرده است.

#ترامپ افشاگر مکالمه تلفنی با رئیس جمهوری اوکراین را به جاسوسی متهم کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با انتشار پیامی در توییتر خواهان ملاقات با مأمور اطلاعاتی شد که تماس تلفنی او با رئیس جمهوری اوکراین را افشا کرده است. ترامپ در این مکالمه تلفنی از ولودیمیر زلنسکی خواسته بود اطلاعاتی درباره فرزند جو بایدن، رقیب انتخاباتی او در اختیارش قرار دهد. افشای این مکالمه استیضاح ترامپ در کنگره آمریکا را به جریان انداخت. رئیس جمهوری آمریکا از احتمال خیانت و جعل خبر و جاسوسی صحبت کرد و نسبت به پیامدهای آن هشدار داد. به گزارش شبکه سی بی اس مأمور اطلاعاتی که مکالمه تلفنی رئیس جمهوری را افشا کرده تحت حفاظت پلیس قرار دارد. به گفته سخنگوی پلیس او را تهدید به مرگ کرده‌اند. آدام شیف، نماینده دموکرات کنگره اعلام کرده که مأمور افشاگر به زودی در جلسه استماع کنگره آمریکا شرکت می‌کند.

یک مادر و فرزندش در جریان اعتراضات پناهجویان اردوگاه #لسبوس کشته شدند

یکشنبه ۷ مهر در شورش پناهجویان معترض در اردوگاه پرازدحام موریا در جزیره لسبوس یونان در اثر آتش‌سوزی دست‌کم دو نفر، یک مادر و فرزندش کشته شدند. اردوگاه پناهجویی موریا برای اسکان سه هزار پناهجو ایجاد شده، اما تعداد پناهجویانی که در این اردوگاه اسکان‌ داده ‌شده‌اند چهار برابر بیشتر از ظرفیت اردوگاه است.نمایندگی آژانس پناهجویان ملل متحد در یونان از رخدادهای جزیره لسبوس، و گزارش‌های مربوط به کشته‌شدن مادر و کودک ساکن اردوگاه، ابراز تاسف کرد.