ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت بهداشت اعلام کرد تعداد مبتلایان به #کرونا از سه هزار و ۵۰۰ نفر عبور کرد، ۳۰ تا ۴۰‌درصد بیماری‌ها گزارش نمی‌شود

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت چهارشنبه ۹ مهر اعلام کرد در شبانه‌روز گذشته سه هزار و ۵۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید‌ـ‌۱۹ در کشور شناسایی شد و با این حساب مجموع بیماران به ۴۵۷ هزار و ۲۱۹ نفر رسید. بر همین اساس در ۲۴ ساعت گذشته در مجموع ۱۸۴ نفر در اثر ابتلا به بیماری کووید‌ـ‌۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. در همان حال مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: «سازمان جهانی بهداشت آمار شما را زمانی قبول می‌کند که پی‌سی‌آر مثبت داشته باشید. مثبت کاذب کم است، اما ۳۰ تا ۴۰‌درصد تست‌ها منفی کاذب هستند، به همین دلیل ۳۰ تا ۴۰‌درصد از بیمارهایمان گزارش نمی‌شوند.» تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز و استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

یک #کولبر بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی در نوسود زخمی شد

سایت «کردپا» گزارش داد که در روزهای اخیر یک کولبر به نام صهیب فردوسی اهل روستای «دزآور» از توابع نوسود در مناطق مرزی این شهرستان واقع در استان کرمانشاه هدف تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی قرار گرفته و از ناحیه دست به‌شدت زخمی شده است. تیراندازی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی به گروهی از کولبران و بدون اخطار قبلی بوده است. کولبران عمدتاً در استان‌هایی زندگی می‌کنند که بیشترین آمار بیکاری را دارند. کولبری محصول مستقیم فقر موجود در مناطق مرزی است و اکثر کولبران از روی ناچاری و بیکاری مجبور به انجام این کار هستند و در این کار، آینده‌ای برای خود متصور نیستند. هر سال در مناطق مرزی غرب کشور ده‌ها کولبر در مواجهه با خطرات طبیعی و یا با شلیک نیروهای مرزبانی کشته و‌ یا زخمی می‌شوند. شبکه حقوق بشر کردستان، فروردین‌ماه سال جاری، با انتشار گزارش آماری‌ خود از سال ۹۸، از کشته شدن دست‌کم ۷۰ نفر و زخمی یا مصدوم شدن بیش از ۱۵۴ نفر از کولبران و کاسب‌کاران کُرد خبر داد.

رئیس دفتر #حسن_روحانی کمک تسلیحاتی ایران به #ارمنستان را بی‌اساس خواند و خواهان «پایان اشغال» قره‌باغ شد

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران در تماس تلفنی با شاهین مصطفی‌اوف، معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان خبرهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ارسال کمک تسلیحاتی ایران به ارمنستان در مناقشه بین آذربایجان و ارمنستان را تکذیب کرد و گفت: «این شایعات کاملاً بی‌اساس بوده و با هدف برهم زدن روابط خوب ایران و آذربایجان مطرح می‌شود.» واعظی افزود جمهوری اسلامی همواره تمامیت ارضی آذربایجان را به‌رسمیت شناخته و به آن احترام گذاشته‌ است و «پایان اشغال» را موجب ثبات در منطقه می‌داند. به‌گفته واعظی، جمهوری اسلامی «آماده هرگونه کمک برای حل و فصل اختلافات دو کشور از طریق گفت‌وگو و مذاکره در چارچوب قوانین و مقررات حقوق بین‌المللی» است. آذربایجان و ارمنستان بار دیگر بر سر منطقه قره‌باغ وارد درگیری نظامی شده‌اند. از یکشنبه گذشته تاکنون دست‌‌کم ۸۴ نظامی و ۱۱ غیرنظامی در درگیری‌های جنوب قفقاز جان خود را از دست داده‌اند. پیش از این سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز ارسال سلاح از ایران به ارمنستان را تکذیب کرده بود. در مورد «اشغال» قره‌باغ نیز آن‌چه واعظی گفته است مشابه سخنان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در این‌باره است. اردوغان دوشنبه این هفته گفته بود: «با ترک فوری سرزمین‌های اشغالی آذربایجان توسط ارمنستان، صلح و آرامش مجدداً در منطقه برقرار خواهد شد.»

فروشنده زن در فروشگاه‌های #لوازم_آرایشی #قم الزامی شد

حجت‌الاسلام حسن غریب، دادستان عمومی و انقلاب قم اعلام کرد که ضرورت حضور فروشنده زن در کلیه فروشگاه‌های لوازم آرایشی استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اداره نظارت بر اماکن عمومی استان ابلاغ شده است. روابط عمومی اداره کل دادگستری قم گفته است که حسن غریب این تصمیم را با توجه به «تبعات و آسیب‌های جدی مرتبط با حضور فروشنده آقا در فروشگاه‌های تهیه و توزیع و پخش لوازم آرایشی و بهداشتی مرتبط با بانوان و در راستای پیگیری مطالبه‌ها و دغدغه‌های مردم متدین قم و حسب شکایت‌های متعدد مردمی واصل شده به حوزه دادستانی» گرفته است. او گفته است این اقدام در راستای اجرایی شدن بخش‌هایی از قانون حجاب و عفاف در سطح استان صورت می‌گیرد و واحدهای صنفی موظف به حضور مباشر زن با تأییده اداره اماکن در فروشگاه‌های لوازم آرایشی استان هستند. همچنین در صورت تخلفِ واحدهای صنفی، با متخلفان برخورد و در مورد اخطار کتبی و پلمپ آن واحد اقدام خواهد شد. مسئولان حکومتی ایران جایگاه ویژه دینی برای قم قائل‌اند و از این رو بارها در این استان فعالیت‌های زنان را محدود کرده‌اند، از جمله دوچرخه‌سواری زنان در این استان بارها مسئله‌ساز بوده است. در بهمن‌ماه سال گذشته یک مسابقه دوچرخه‌سواری زنان در شهر قم با این‌که قرار بود در فضایی کاملاً زنانه برگزار شود، لغو شد.