نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای امنیتی در شیراز حشمت‌الله #طبرزدی را بازداشت کردند

نیروهای امنیتی در شیراز حشمت الله طبرزدی، فعال سیاسی و دبیر جبهه دمکراتیک ایران را روز گذشته سه‌شنبه ۷ آبان بازداشت کردند. گفته می‌شود که طبرزدی جهت شرکت در مراسم روز بزرگداشت کوروش به شیراز سفر کرده بود. مأموران پس از بازداشت او، خانه‌اش در تهران را نیز تفتیش کرده و شماری از لوازم شخصی او را با خود بردند. هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نوشته است که با توجه به احضار و اخذ تعهد از برخی شهروندان و فعالان مدنی، جهت عدم شرکت در مراسم روز کوروش، احتمال می‌رود بازداشت حشمت‌الله طبرزدی در این رابطه صورت گرفته باشد. طبرزدی تا کنون چندین بار در ایران بازداشت شده است. او پیش‌ از این مدیر مسئول نشریاتی همچون «پیام دانشجو»، «ندای دانشجو»، «هویت خویش» و «گزارش روز» بوده است. ۷ آبان‌ماه هر سال شماری از شهروندان جهت حضور در مراسم برزگداشت کوروش، پادشاه سلسله هخامنشی در ایران، راهی پاسارگاد شیراز، محل مقبره او می‌شوند. جمهوری اسلامی این مراسم را بر نمی‌تابد و هر سال به طرق مختلف، از جمله احضار شهروندان و مسدود کردن راه‌ها مانع تجمع در این محل می‌شود.

#حسین_شریعتمداری از #حشدالشعبی #عراق خواست سفارت آمریکا و عربستان سعودی را اشغال کنند

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان چاپ تهران در سرمقاله این روزنامه به #حشدالشعبی #عراق توصیه کرد که سفارت آمریکا و عربستان سعودی را اشغال کنند. او نوشت: «امروزه تمامی اسناد و شواهد موجود به وضوح حکایت از آن دارند که فتنه اخیر در عراق از سوی سفارتخانه‌های آمریکا و عربستان مدیریت می‌شود بنابراین بدون کمترین تردیدی می‌توان نتیجه گرفت که تسخیر این دو کانون فساد و فتنه، اولین و ضروری‌ترین گام برای مقابله با ناآرامی‌های اخیر عراق است». او افزود: «[از حشدالشعبی] انتظار می‌رود که در انجام این مهم لحظه‌ای را هم از دست ندهند». معترضان عراقی در هفته‌های گذشته خواستار کناره‌گیری دولت شده‌ و علیه فساد، بیکاری و فقر به خیابان‌ها آمده‌اند. برخی معترضان نیز شعارهایی علیه جمهوری اسلامی ایران و شبه‌نظامیان شیعه مورد حمایت آن در عراق سر داده‌اند. گزارش‌های تأیید نشده‌ای هم از دخالت برخی نیروهای ایرانی در سرکوب اعتراضات در نجف و کربلا و بغداد منتشر شده است.

۷۰ کارگر #کارخانه_سولفات_پتاسیم_ایلام بیکار شدند

خط تولید کارخانه سولفات پتاسیم ایلام به طور کامل متوقف شده و ۷۰ کارگر این کارخانه بیکار شده‌اند. مدیرعامل کارخانه علت تعطیلی خط تولید را نبود مواد اولیه اعلام کرده و گفته است: «کارخانه سولفات پتاسیم به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۷۰ نفر اکنون به دلیل نبود مواد اولیه تعطیل شده و مجبور به اخراج کارگران شده‌ایم». مدیرعامل کارخانه درباره علت نبود مواد اولیه توضیحی نداده است. کارگران این کارخانه برای دریافت بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شده‌اند.

#هادی_عامری، رهبر سازمان سیاسی – نظامی #بدر با #مقتدی_صدر، روحانی بانفوذ برای برکناری دولت #عبدالمهدی هم‌پیمان شد

مقتدی صدر، روحانی با نفوذ عراقی غروب سه‌شنبه ۲۹ اکتبر/ ۷ آبان از یک سفر محرمانه به ایران به نجف بازگشت. تصاویری از او بدون عبا و عمامه در یک خودرو در جمع معترضان عراقی در شبکه‌های اجتماعی و در رسانه‌های خبری منتشر شده بود. صدر با ارسال نامه‌ای از عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق خواست تا ضمن انحلال کابینه، مقدمات برگزاری انتخابات زودهنگام را فراهم کند. عبدالمهدی اما پاسخ داد که حل بحران الزاماً در گروی کناره‌گیری دولت نیست. هادی عامری، رهبر ائتلاف انتخاباتی فتح و دبیرکل سازمان نظامی-سیاسی بدر اما دعوت مقتدی صدر برای تغییر دولت را اجابت کرد و اعلام کرد با هدف «تحقق مصالح ملت عراق و نجات کشور در چارچوب منافع ملی» آماده همکاری با جریان سائرون است. در انتخابات پارلمانی عراق در سال گذشته ائتلاف سائرون با کسب ۵۴ کرسی و جریان شیعی فتح (نزدیک به ایران) با کسب ۴۸ کرسی، مهم‌ترین گروه‌های پارلمانی را تشکیل دادند. پس از ماه‌ها بن‌بست سیاسی این دو گروه به همراه «جریان حکمت» (نزدیک به عمار حکیم) در اکتبر سال گذشته برای معرفی عادل عبدالمهدی برای مقام نخست وزیری عراق و تشکیل دولت به توافق رسیدند. ائتلاف سائرون روز گذشته از دولت ائتلافی خارج شد.

#ظریف: تا هر زمان که سوریه بخواهد در این کشور می‌مانیم

محمد جواد ظریف شامگاه سه‌شنبه ۲۹ اکتبر/۷ آبان در نشست خبری مشترک با مولود چاووش اوغلو و سرگئی لاوروف، وزیران خارجه ترکیه و روسیه در ژنو اعلام کرد که ایران قصد خروج از سوریه را ندارد. نشست چهارجانبه وزیران خارجه ایران، روسیه، ترکیه با گئر پترسون، نماینده سازمان ملل قبل از آغاز به کار کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو برگزار شد. ظریف گفت روسیه و ایران به دعوت دولت دمشق در خاک سوریه حضور دارند. وزیر خارجه ایران تأکید کرد که تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه آغاز یک روند چالش‌برانگیز است و مداخله خارجی را برنمی‌تابد. لاوروف هم در این نشست خبری اعلام کرد که روسیه، ایران و ترکیه به عنوان سه قدرت ضامن توافق آستانه، خواهان اجرای قطنامه ۲۲۵۴ به ویژه لزوم اجرای روند سیاسی برای حل بحران سوریه‌اند. چاووش اوغلو نیز یادآوری کرد که ترکیه قصد دارد دو میلیون نفر از آوارگان سوری را در منلطق کردنشین اسکان دهد. وزیر خارجه ترکیه گفت باید روند بازگشت آوارگان و مهاجران به صورت امن و داوطلبانه صورت گیرد. کمیته قانون اساسی سوریه چهارشنبه ۳۰ اکتبر/ ۸ آبان در ژنو آغاز به کار می‌کند.

#کانون_سردفتران: ۳۴ موسسه و ۵ دفتر رسمی مراسم #عقد_آریایی برگزار می‌کردند. مؤسسات پلمب شدند و فعالیت دفترهای رسمی هم به تعلیق درآمد

علی مظفری، رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت ۱۰ موسسه در استان تهران، ۱۴ موسسه در استان البرز و ۱۰ موسسه در سایر استان‌های کشور به علت برگزاری مراسم عقد آریایی پلمب شدند. مظفری در ادامه این مصاحبه گفت پرونده ۲۱ نفر از افراد شاغل در این موسسات به اتهام جعل عنوان در دادسرای سعادت‌آباد در حال رسیدگی است. به گفته رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق، برخی از دفاتر ازدواج رسمی نیز با موسسات غیرمجاز به صورت مشارکتی اقدام به برگزاری مراسم عقد آریایی می‌کردند که به دستور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک، این دفاتر حکم تعلیق موقت دریافت کردند و پرونده این دفاتر به دادسرای انتظامی این سازمان ارسال شد.

مجلس عوام #بریتانیا با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت کرد

در پی موافقت حزب کارگر بریتانیا با انتخابات زودهنگام، مجلس عوام این کشور نیز با ۴۳۸ رأی موافق با آن موافقت کرد. بدین ترتیب درخواست بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا برای برگزاری انتخابات زودهنگام در روز ۲۱ آذر / ۱۲ دسامبر مورد پذیرش پارلمان نیز قرار گرفت. مجلس عوام بریتانیا پیش از این در شامگاه دوشنبه ۶ آبان / ۲۸ اکتبر برای سومین بار درخواست بوریس جانسون برای برگزاری انتخابات زودهنگام را رد کرده بود. اکنون نوبت مجلس اعیان بریتانیا است که امروز چهارشنبه ۸ آبان / ۳۰ اکتبر درباره برگزاری انتخابات زودهنگام تصمیم‌گیری کند، اما انتظار می‌رود که این مجلس نیز از این طرح حمایت کند. در پی موافقت مجلس اعیان، پارلمان منحل خواهد شد. جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر سه‌شنبه ۷ آبان / ۲۹ اکتبر از برنامه بوریس جانسون برای انتخابات جدید حمایت کرد. کوربین گفت پس از توافق کشورهای عضو اتحادیه اروپا مبنی بر تعویق خروج بریتانیا از این اتحادیه (برگزیت)، خروج بدون توافق بریتانیا حذف می‌شود. بدین ترتیب، شرایط حزب کارگر برای انتخابات جدید برآورده می‌شود. دوشنبه گذشته اتحادیه اروپا بار دیگر تا ۱۱ بهمن / ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ به بریتانیا زمان داد تا برگزیت را تصویب کند.