ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ریزش دیوار مدرسه در علی آباد کتول دست‌کم ۱۴ مصدوم بر جای گذاشت

‎بنا بر اعلام رئیس مرکز مدیریت حوادث وفوریت‌های پزشکی استان گلستان، صبح روز شنبه، هشتم آبان‌ماه، بر اثر ریزش دیوار مدرسه غیر انتفاعی فرشتگان در شهرستان علی آباد کتول، دست‌کم ۱۰ دانش آموز و چهار معلم مصدوم شده‌اند. به‌نوشته خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، محمدجواد مقسمی، علت این حادثه را «گودبرداری غیر اصولی» عنوان کرده است. به‌گفته او، همگی مصدومان با کمک اورژانس و هلال احمر به بیمارستان منتقل شده‌اند. یاسر لیوانی، مدیرکل نوسازی و تجهیزمدارس استان گلستان اما ساعاتی پس از انتشار این خبر اعلام کرده «پرداخت ضرر و زیان به مدرسه به سازمان نوسازی مدارس ارتباطی‌ ندارد». او علت این امر را «غیر دولتی» بودنِ این مدرسه عنوان کرده و گفته: «دیوار مدرسه‌ای که دچار تخریب شده غیردولتی بوده و علت آن گودبرداری غیراصولی و غیرمجازی است که در نزدیکی ساختمان مدرسه انجام شده است. مالک زمینی درکنار مدرسه درحال گودبرداری بود هنوز پروانه نگرفته و ظاهرا از طرف شهرداری چندین بار اخطار تعطیلی به مالک داده شده بود اما به موضوع توجهی نکرد. برای همین پرداخت ضرر و زیان به مدرسه به سازمان نوسازی مدارس ارتباطی‌ ندارد و موسس مدرسه باید خودش پیگیر موضوع باشد.» در ماه‌های گذشته، مهرالله رخشانی مهر، رئیس سابق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از فرسودگی ساختمان بیش از ۳۰ درصد از مدارس کل کشور خبر داده بود.

معاون اول رییس جمهوری ایران: سقط جنین بدون دلیل پزشکی قتل است

معاون اول رئیس جمهوری ایران می‌گوید دولت برای حمایت از سیاست‌های جمعیت و افزایش نرخ فرزندآوری در کشور اهتمام جدی دارد و در خط مقدم سیاست‌های جمعیت و ترویج فرزند آوری قرار دارد. محمد مخبر در جلسه‌ای با فعالان حوزه جمعیت و خانواده گفته خواسته غرب و نظام سلطه کاهش جمعیت و کاهش نرخ فرزند آوری در جمهوری اسلامی ایران است،. او گفته: «متاسفانه در بخش جمعیت، تبلیغات و اقدامات غرب تا حدی موفق بوده و امروز ایران با کاهش جمعیت مواجه است.» معاون اول رئیس جمهوری به آمار بالای سقط جنین در کشور اشاره کرده و گفته سقط جنین بدون تجویز پزشک و دلایل پزشکی اقدامی غیرقانونی و در حقیقت نوعی قتل است. او خواهان آن شده که دستگاه‌های مسئول بیش از گذشته بر این موضوع تمرکز کنند و از این اقدام «غیرقانونی و غیرشرعی» ممانعت کنند. محبر گفته درمان ناباروری و تسهیل شرایط ازدواج باید به مطالبه عمومی در جامعه تبدیل شود و ستاد ملی جمعیت نیز باید موضوعاتی از این دست را به طور جدی و مطالبه گرانه از دستگاه‌های ذیربط پیگیری کند. معاون اول رئیس جمهور از نهاد‌های حاکمیتی نیز خواست با الگو سازی و تعریف ماموریت‌هایی مشخص برای ترویج فرزند آوری، در زمینه حمایت از افزایش جمعیت و بالا بردن نرخ فرزند آوری پیش قدم باشند. سیاست‌های جمعیتی ایران به دنبال سخنرانی علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در سال ۹۱ از کنترل جمعیت به افزایش جمعیت تغییر کرد. به دنبال این تغییر سیاست‌ها، دسترسی به وسایل پیشگیری از بارداری محدود شده و سقط جنین قانونی هم به سختی صورت می‌گیرد. همچنین حکومت سعی دارد با اعمال سیاست‌های تشویقی افراد به ازدواج و فرزندآوری بیشتر تشویق کند.

افزایش ۴۰ درصدی قیمت پوشاک زمستانی در ایران

عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک ایران گفته پوشاک زمستانی به طور متوسط نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش قیمت داشته‌ است. مجید افتخاری در گفت‌وگو با ایسنا گفته این افزایش قیمت در پارچه‌هایی که مواد اولیه داخلی دارند بیشتر بوده و علت این وضعیت تصمیمات وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه محدودیت واردات برخی از این مواد است، تا جایی که برخی مواد اولیه تولید داخل افزایش قیمت بیش از ۱۰۰ درصدی داشته‌اند. به گفته افتخاری، علاوه بر محدودیت واردات مواد اولیه داخلی، در زمینه واردات نخ و پنبه رانت و انحصارهای عجیب دلیل دیگر افزایش قیمت بیشتر مواد اولیه داخلی از خارجی است: «مثلاً قیمت برخی از مواد اولیه از جمله نخ در اروپا ۳.۸ دلار اما در ایران پنج دلار است. در این شرایط تولید کنندگان داخلی به دلیل افزایش بهای تمام شده، نه می‌توانند بازار داخلی را تامین کنند و نه می‌توانند صادرات کنند.» به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک ایران تولید پوشاک زمستانی در تابستان انجام شده و بنابراین قطعی برق و آب در تابستان در قیمت تمام شده کالاها اثر داشته است. همچنین افزایش اجاره بها، دستمزد و هزینه‌های سربار کارخانه‌ها نیز دلیل دیگر افزایش قیمت تمام شده پوشاک زمستانی است.