ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#بانک_مرکزی ایران: کارت‌ بانکی به #کارت_سوخت متصل شد

روابط عمومی بانک مرکزی ایران جمعه ۹ آذر با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با کمک شرکت خدمات انفورماتیک و بانک‌ها، استفاده از کارت‌های بانکی موجود به جای کارت‌های سوخت میسر شد. در این اطلاعیه آمده است: «در این طرح به جای صدور کارت جدید سوخت، از طریق اتصال برخط به نظام پرداخت بانکی، از کارت‌های بانکی موجود به عنوان کارت سوخت استفاده می‌شود. برای انجام این اتصال، با همکاری وزارت ارتباطات، بر اساس کد ملی هر شخص، فهرست کارت‌های بانکی وی به نمایش درآمده و انتخاب یکی از آن‌ها به عنوان کارت سوخت با سهولت و بدون نیاز به ورود اطلاعات صورت می‌گیرد.» روابط عمومی بانک مرکزی ایران یادآوری کرده که شهروندان ایرانی می‌توانند از کارت بانکی خود هم برای سوخت‌گیری و هم پرداخت بهای سوخت از طریق پایانه واحد اقدام کنند. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ۲۸ آبان اعلام کرد که برای جلوگیری از قاچاق بنزین، کارت سوخت را مجدداً احیا می‌کند.

اداره کل محیط زیست خوزستان هوای #اهواز، #شوشتر، #شادگان و #ماهشهر را ناسالم اعلام کرد

اداره کل محیط زیست خوزستان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده که شاخص کیفی هوای شهرهای اهواز، شوشتر، شادگان و ماهشهر در استان خورستان در ۲۴ ساعت گذشته برای گروه‌های حساس ناسالم است. بر اساس این اطلاعیه در روز جمعه ۹ آذر شاخص هوای گتوند ۳۴ (پاک)، رامشیر ۵۱ (سالم)، بهبهان ۵۳ (سالم)، دزفول ۵۶ (سالم)، اندیمشک ۷۰ (سالم)، شوش ۷۰ (سالم)، آبادان ۹۲ (سالم)، شوشتر ۱۰۲ (ناسالم برای گروه‌های حساس)، شادگان ۱۰۸ (ناسالم برای گروه‌های حساس)، ماهشهر ۱۲۶ (ناسالم برای گروه‌های حساس) و اهواز ۱۲۶ (ناسالم برای گروه‌های حساس) اعلام شده است.

#علم_‌الهدی می‌گوید برخی مسئولان دولتی که اعلام می‌کنند #پولشویی در کشور وجود دارد سند به دست دشمن می‌دهند

احمد #علم_الهدی عضو مجلس خبرگان و نماینده رهبر جمهوری اسلامی در استان خراسان رضوی در نماز جمعه مشهد بدون آن‌که نامی از محمدجواد #ظریف وزیر خارجه ببرد به او حمله کرد و گفت: «برخی از مسئولان دولتی مصاحبه و اعلام می‌کنند #پولشویی در کشور وجود دارد که این‌گونه سخنان در واقع دادن سند به دشمن برای اعمال فشار بر کشور است.» ظریف چندی پیش از پولشویی گسترده در ایران سخن گفته بود. سخنان او با واکنش‌های تند اصولگرایان مخالف دولت مواجه شد و گروهی از نمایندگان مجلس طرح استیضاح او را به هیئت رئیسه مجلس ارائه دادند. علم‌الهدی به علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی نیز حمله کرد و گفت: «این‌که آقای دیگری بیاید با یورنیوز مصاحبه کند و بگوید حقوق من ۳ هزار دلار بوده و حالا به ۷۰۰ دلار رسیده و این نشان از نتیجه بخش بودن تحریم‌ها است که باید با شنیدن این سخنان پرسید در دولت ما ناهماهنگی وجود دارد یا جریان دیگری است؟» صالحی در مصاحبه با یورونیوز درباره فشار تحریم‌ها گفته بود: «فشارهای اقتصادی غوغا می‌کند. مثلاً حقوق من تا یک سال پیش به‌عنوان یک استاد دانشگاه، حدود ۳ هزار دلار در ماه بود، الان به ۷۰۰ دلار رسیده است. این واقعاً فشار اقتصادی است. ببینید اقشار دیگر چقدر تحت فشار هستند.» علم‌الهدی همچنین خروج آمریکا از برجام را با نقشه دانست و گفت: «آن‌ها وقتی این اقدام را انجام دادند که مطمئن شدند طرفداران اروپایی‌اش ایران را با کلک و حیله در برجام نگه می‌دارند و اگر این اطمینان نبود این اقدام را انجام نمی‌دادند.» او تأکید کرد که مسئولان دولتی نباید «دنبال اروپایی‌ها راه بیافتند و به لبخند آن‌ها راضی شوند و به نشست دور میز آنها دل ببندند».

حمله پلیس #آلمان به #دویچه_بانک برای تحقیقات درباره اتهام #پولشویی ادامه دارد

در ارتباط با رسوایی مالی #اسناد_پاناما پلیس #آلمان به دنبال تحقیق در مورد اتهامات #پولشویی دویچه بانک، پنج‌شنبه ۲۹ نوامبر / ۸ آذر به دفاتر این بانک در فرانکفورت حمله کرد. دادستانی فرانکفورت روز جمعه گفته است که این بازرسی به‌دلیل گستردگی مدارک هنوز ادامه دارد. روز گذشته حدود ۱۷۰ افسر پلیس، بازرس و مأمور مالیات، شش دفتر #دویچه_بانک در فرانکفورت را مورد بازرسی قرار دادند. بر اساس ارزیابی داده‌های اسناد پاناما چندین نفر از کارکنان دویچه بانک، مظنون به این هستند که به مشتریان بانک برای پولشویی درآمدهای خود از طریق اعمال تبهکارانه، کمک کرده‌‌اند که شرکت‌هایی در خارج از آلمان تأسیس کنند. شمار زیادی از اسناد نوشتاری و الکترونیکی تجاری در طول این جست‌وجو ضبط شده‌اند. سهام دویچه بانک پس از این اخبار، ۳،۴ درصد سقوط کرد و بدترین عملکرد را در بین سهام شاخص اروپا به خود اختصاص داد.

#اینترنت در ۲۵ استان ایران مختل شد، سخنگوی شرکت مخابرات: رفع می‌شود

محمد رضا بیدخام سخنگوی شرکت مخابرات ایران اعلام کرد که شب گذشته، پنج‌شنبه ۸ آذر سامانه ارتباط با مشتریان اینترنت در ۲۵ استان مختل شد که در حال برطرف شدن است. او گفت: «هیچ گونه قطعی و اختلال در اینترنت کشور وجود ندارد و فعالیت آن عادی است.» در دو روز گذشته شرکت مخابرات ایران اعلام کرده بود که با توجه به لزوم انتقال سامانه نرم‌افزاری ارتباط با مشتریان اینترنت پرسرعت از سرورهای موجود به سرورهایی با معماری و زیرساخت جدید، از ساعت ۲ تا ۸ صبح جمعه سامانه ارتباط با مشتریان متمرکز، قطع و از دسترس خارج می‌شود. در این راستای عملیات «داون تایم» برای ارتقای این سامانه در ۲۵ استان شامل استان‌های خراسان شمالی، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، زنجان، همدان، ایلام، مازندران، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، گلستان، هرمزگان، اردبیل، کرمان، گیلان، یزد، خوزستان، البرز، قم، قزوین، سمنان، خراسان جنوبی و آذربایجان غربی برای عملی شدن قرار بر اجرا بود.

نشست جی ۲۰: نخست‌وزیر #بریتانیا در گفت‌وگو با #ولیعهد_سعودی قتل #خاشقجی و جنگ #یمن را به بحث می‌گذارد

ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد که قصد دارد در حاشیه برگزاری اجلاس جی ۲۰ موضوع قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در ترکیه و همچنین جنگ یمن را در دیدار و گفت‌وگو با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به بحث بگذارد. نخست‌وزیر بریتانیا پیش از آنکه لندن را به مقصد بوئنوس آیرس ترک کند، در جمع خبرنکاران گفت: «پیام من به ولیعهد سعودی روشن و صریح خواهد بود.» ترزا می‌اعلام کرد که بریتانیا همچنان عمیقاً از درگیری‌ها در یمن نگران است: «راه حل درازمدت برای یمن فقط از طریق گفت‌وگوهای سیاسی به دست می‌آید. ما از همه طرفین درگیری می‌خواهیم واقعاً برای یافتن یک راه حل تلاش کنند.»

نشست جی ۲۰: #اوکراین مرزهای خود را به روی همه مردان ۱۶ تا ۶۰ ساله روس بست

پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که به دلیل تنش‌های اخیر بین روسیه و اوکراین، در حاشیه برگزاری اجلاس جی ۲۰ در بوئنوس آیرس دیدارش با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را لغو می‌کند، دولت اوکراین مرزهای خود را به روی همه مردان ۱۶ تا ۶۰ ساله روس بست. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پترو پروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین گفته است که دولت اوکراین قصد دارد مانع از تلاش فدراسیون روسیه برای تشکیل یک ارتش خصوصی و غیر رسمی بشود. اوکراین در سال ۲۰۱۵ روسیه را متهم کرده بود که با تشکیل یک ارتش خصوصی بدون پرچم و نشان روسیه شبه‌جزیره کریمه را به قلمرو خود ملحق کرده. اوکراین در تنش اخیر با روسیه که با توقیف سه شناور اوکراینی در تنگه سرچ آغاز شد، از ناتو درخواست کمک کرده است.

نشست جی ۲۰: سیستم‌های الکترونیکی هواپیمای صدراعظم آلمان از کار افتاد، برنامه دیدار #مرکل با #ترامپ به هم خورد

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با یک فروند هواپیمای اختصاصی عازم آرژانتین بود که برای شرکت در اجلاس جی ۲۰ به سایر رهبران کشورهای صنعتی جهان ملحق شود. رسانه‌های آلمان گزارش داده‌اند که در آسمان هلند سیستم‌های الکترونیکی هواپیمای صدراعظم از کار افتاد و خلبانان ناگزیر شدند در فرودگاه کلن فرود بیایند. نیروی هوایی ارتش آلمان اعلام کرده که این حادثه را بررسی می‌کند اما احتمال خرابکاری در هواپیمای صدراعظم آلمان فعلاً وجود ندارد. مرکل ناگزیر شد با هیأت کوچک‌تری از کلن به مادرید برود که از آنجا خودش را به بوئنوس آیرس برساند. صدراعظم آلمان قصد داشت با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره مسائلی مانند تجارت جهانی، گرمایش زمین و سیاست‌های مهاجرتی دیدار و گفت‌وگو کند. تنش‌های اخیر بین اوکراین و روسیه و همچنین پرونده قتل خاشقجی نیز از موضوعاتی بودند که قرار بود در این دیدار مطرح شود. اکنون معلوم نیست که این دیدار برگزار شود. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دیدارهایش با پوتین، اردوغان و مون جه‌این، رئیسان جمهوری روسیه، ترکیه و کره جنوبی را لغو کرده است.

نشست جی ۲۰: #ترامپ دیدارش با #اردوغان و #مون‌_جه‌این را هم لغو کرد

کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برنامه دیدار رسمی با همتایان ترکیه‌ای و کره جنوبی خود در حاشیه نشست جی ۲۰ در آرژانتین را لغو کرده است. سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که ترامپ در آرژانتین، با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه و مون جه‌این، رئیس‌جمهوری کره جنوبی دیدار رسمی نخواهد داشت. کرملین اعلام کرده بود که پوتین و ترامپ در بوئنوس آیرس با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو می‌کنند. اما رئیس جمهوری آمریکا در هواپیما در حالی‌که عازم آرژانتین بود با انتشار پیاممی در توییتر اعلام کرد که به دلیل تنش‌های اخیر بین مسکو و کی‌یف درپی توقیف سه شناور اوکراینی توسط روس‌ها دیدارش با رئیس جمهوری روسیه را لغو می‌کند. قرار بود اردوغان و ترامپ در حاشیه جی ۲۰ درباره مسائل مختلفی از جمله نقشه‌راه منبج و حمایت واشنگتن از شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه گفت‌وگو کنند.

عباس #عراقچی: برای ایجاد ساز و کار مالی ویژه باید به اروپا فرصت داد

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا اعلام کرد که تلاش اتحادیه اروپا برای ایجاد سازوکار مالی به رغم فشارهای فزاینده آمریکا ادامه دارد. عراقچی گفت باید فرصت بیشتری به اروپا داد، اما این فرصت بی‌پایان نیست. معاون سیاسی وزیر خارجه گفت به دلیل «حساسیت موضوع» نمی‌تواند خبرها درباره کشورهای میزبان سازوکار ویژه مالی اروپا را تایید کند، چرا که «آمریکایی‌ها به دنبال بستن همه راه‌ها هستند و از هم اکنون، فشارهایشان را بر کشورهایی که برای ایجاد این سازوکار تلاش می‌کنند، شروع کرده‌اند.» پیش از این اتریش میزبانی ساز و کار ویژه را نپذیرفته بود و گفت‌وگوهایی درباره میزبانی آلمان یا فرانسه در جریان بود.

وحیدی، عضو #مجمع_تشخیص: #CFT به اصرار #مجلس به مجمع ارجاع داده می‌شود

احمد وحیدی، عضو‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه پنجشنبه ۸ آذر در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا گفت کنوانسیون بین‌المللی مقابله ‌با تأمین ‌مالی تروریسم (CFT) در‌ حال بررسی در‌ مجلس شورای اسلامی است اما به زودی با اصرار مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال‌ می‌شود. به گفته وحیدی مجلس لایحه CFT را به این مجمع ارسال کرده ولی تاکنون این لایحه به مجمع نرسیده است و این در حالی است که کار هنوز تمام نشده و کار بررسی CFT در شورای نگهبان در حال انجام است. وحیدی اضافه کرد: اشکالاتی که شورای نگهبان گرفته، اشکالاتی اساسی است و این لایحه همچنان در مجلس در حال بررسی قرار دارد.

عضو فراکسیون فرهنگی مجلس: بازداشتی‌های #حوزه_کنترل_جمعیت به شخصیت‌های تراز اول نظام آمارهای غلط می‌دادند

نصرالله پژمان‌فر عضو فراکسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادعا کرده که فعالان بازداشتی «حوزه کنترل جمعیت» با همکاری برخی از افراد در بدنه دولت روحانی آمارهای غلط به «شخصیت‌های تراز اول نظام» ارائه داده‌اند. به گفته این نماینده اصول‌گرا «این افراد کسانی بودند که آمارهای دروغی را در خصوص سیاست‌های جمعیتی مطرح می‌کردند» و سبب شدند که «بی‌خیالی و بی‌تفاوتی» درباره جمعیت ایران در مقام‌های کشور و مسئولان وزارت بهداشت ایجاد شود. پژمانفر همچنین این ادعا را مطرح کرده که «شواهد و مستنداتی در خصوص ارتباط این افراد با شبکه‌های جاسوسی غربی» وجود دارد. خبرگزاری فارس، رسانه نزدیک به سپاه پاسداران خبر داده بود که یکی از نهادهای امنیتی تعدادی از افراد در «حوزه کنترل جمعیت» را به عنوان عوامل نفوذی بازداشت کرده‌اند. حسام‌الدین آشنا،‌ مشاور حسن روحانی، روز گذشته (پنجشنبه) در واکنش به این خبر، خبرگزاری فارس را متهم کرد که پس از «امنیتی» کردن حوزه‌ محیط زیست که به بازداشت و حبس چندین نفر انجامید، سراغ حوزه‌ جمعیت‌شناسی رفته است.