ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#علی‌_لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد در #انتخابات_مجلس یازدهم شرکت نمی‌کند

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی خبرگزاری مهر، علی لاریجانی، رئیس کنونی مجلس شورای اسلامی روز شنبه ۹ آذر اعلام کرد در انتخابات مجلس آینده شرکت نخواهد کرد. او در این‌باره گفت: «من در این دوره از انتخابات برنامه‌ای برای شرکت ندارم و نه تنها در استان قم بلکه از سایر استان‌ها نیز برای انتخابات ثبت‌نام نخواهم کرد». لاریجانی همراه با اعلام این خبر از افزایش قیمت بنزین دفاع کرد و گفت این طرح برای «کمک به مردم» اجرا شده است. در همین رابطه روزنامه اعتمادآنلاین به نقل از ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا نوشت انصراف لاریجانی از شرکت در انتخابات مجلس یازدهم «نظر اولیه» اوست و اگر به قصد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ انجام شده، «بهترین تصمیم» است. ایمانی، لاریجانی را یک «مهره کارآمد» برای مجلس خواند اما گفت کناره‌گیری لاریجانی به‌دلیل «قطع ارتباط تشکیلاتی او با اصولگرایان»، بر جریان اصولگرایی تاثیری نخواهد گذاشت. او اضافه کرد: «این انصراف تاثیر جدی بر جریان اصولگرایی نخواهد داشت چون سال‌هاست که آقای لاریجانی با جریان اصولگرایی ارتباط سیستماتیک کاری نداشتند، بلکه بعضاً با جریان مقابل ارتباط داشتند. اگر نظر ایشان تغییر نکرد و نخواستند در انتخابات شرکت کنند، خب، جریان اصولگرایی راه خودش را قاعدتاً ادامه می‌دهد. چون تا الان هم مدت‌ها بود که ارتباط آقای لاریجانی به لحاظ تشکیلاتی با جریان اصولگرایی قطع بود.»

رئیس #سازمان_پدافند_غیرعامل: اگر مدیریت می‌کردیم لازم نبود مانند #عصر_حجر #اینترنت را قطع کنیم

رئیس #پدافند_غیر‌عامل با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو شبکه‌های اجتماعی خارج‌پایه هستند گفت: «اگر وضعیت شبکه‌های اجتماعی خارج‌پایه را مدیریت می‌کردیم، لازم نبود مانند عصر حجر اینترنت کشور قطع شود.» به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، غلامرضا جلالی که روز شنبه ۹ آذر در مجمعی جدید التأسیس معروف به «اولین مجمع فعالان بسیجی و جهادی دفاع سایبری کشور» حضور داشت، مدعی شد: «اکنون آنچه در لبنان و عراق اتفاق می‌افتد همین سوءاستفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تحریک افکار عمومی و برهم زدن نظم جامعه است.» جلالی با دسته‌بندی به گفته او تهدیدات در ۵ بخش حملات سایبری زیرساختی، حملات سایبری در حوزه نظامی، جنگ سایبری ادراکی-‌شناختی، جنگ سایبری در حوزه شبکه‌های اجتماعی و جنگ سایبری الکترو‌مغناطیسی گفت که جمهوری اسلامی بر اساس تفکر بسیجی باید با انواع تهدیدات و روش مقابله با آنها آشنا باشد. او در ادامه با اشاره به عدم توانایی جمهوری اسلامی در مدیریت افکار عمومی گفت: «حال با این شرایط که دشمن چندین قرارگاه ثابت برای حملات سایبری دارد و برای آن طرح‌ریزی کرده و برای شرایط خاص نقشه کشیده است و از همه ظرفیت‌ها بهره می‌برد، ما دچار یک وادادگی و ولنگاری در صیانت از افکار عمومی جامعه هستیم.» به گفته او افکار عمومی در ایران «دودستی تقدیم بیگانگان» شده است تا هر کاری که دلشان می‌خواهد انجام دهند. جلالی از سال ۱۳۹۴ به دستور علی خامنه‌ای به عنوان رئیس سازمان پدافند غیرعامل منصوب شده است. او با اعلام خبر ابلاغ نظام عملیاتی پدافند سایبری از سوی محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: «ما نظام عملیاتی پدافند سایبری را طراحی کرده‌ایم و در ستاد کل به تصویب رسانده‌ایم که با امضای سرلشکر باقری ابلاغ شده است. این نظام مفهوم سایبری را مشخص می‌کند. این ساختار یک بخش حاکمیتی دارد که ایجاد شده است و یک بخش کار نیز استفاده از ظرفیت شرکت‌ها و بخش خصوصی است که ما در قالب حوزه بسیج باید از ظرفیت‌های آن استفاده کنیم، برای آن طرح ریزی داشته باشیم و در سامانه منظمی کارکردهای آن را دنبال کنیم.» غلامرضا جلالی روز سه‌شنبه ۵ آذرماه نیز با بلوا خواندن اعتراضات اخیر در ایران و تمجید از سرکوب مردم توسط نیروهای امنیتی و بسیج گفته بود: «در فضای پسافتح جنگ ترکیبی باید به شدت مراقب باشیم که دشمن در کمین است.»

#وزارت_اطلاعات کارکنان #ایران_اینترنشنال را به تعقیب بین‌المللی تهدید کرد و گفت اموال آنها توقیف می‌شود

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای خبر از توقیف اموال کارکنان ایران اینترنشنال در ایران داد و آنها را تهدید به تعقیب بین‌المللی کرد.در این اطلاعیه، فعالیت‌های شبکه ایران اینترنشنال و کارکنان آن، مصداق همکاری با «‌دشمنان جمهوری اسلامی» و «‌تروریستی» خوانده شده است. وزارت اطلاعات در اطلاعیه خود همچنین شبکه ایران اینترنشنال را به «‌تحریک مخاطبین» و «بزرگنمایی بحران در مناطق مختلف» ایران متهم کرده است. وزارت اطلاعات نوشته برخی از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های آبان ماه برای ایران اینترنشنال اطلاعات می‌فرستادند و مواردی چون آتش‌سوزی «اموال عمومی و شخصی مردم در استان های مختلف کشور» به آنها نسبت داده شده است. وزارت اطلاعات با اشاره به حکم ممنوع المعاملگی و توقیف کلیه اموال کارکنان و مرتبطین ایران اینترنشنال در داخل کشور از سوی قوه قضاییه اعلام کرده که کارکنان این شبکه مورد تعقیب بین‌المللی نیز قرار خواهند گرفت. پیش‌تر برخی از کارکنان بی بی سی فارسی هم ممنوع المعامله شده بودند.

کمپین دفاع از بازداشت‌شدگان هفت‌تپه از انتقال #محمد_مساعد به زندان ضیابر صومعه‌سرا خبر داد

کمپین دفاع از بازداشت‌شدگان هفت‌تپه از انتقال #محمد_مساعد، روزنامه‌نگار آزاد، به زندان «ضیابر» صومعه‌سرا خبر داده و نوشته است که او روز گذشته به بند عمومی این زندان فرستاده شده است. بر اساس این خبر، به خانواده محمد مساعد گفته شده که پرونده او در تهران است و #دادستان_تهران باید برای آزادی او به قید #وثیقه دستور دهد. محمد مساعد، روزنامه‌نگار، روز جمعه اول آذر ماه بازداشت شده است. بر اساس خبرهای غیررسمی، ماموران #وزارت_اطلاعات در تماس با همکاران مساعد گفته‌اند که به خاطر توئیت‌هایی که او در روزهای قطعی اینترنت در اکانت توئیتر خود نوشته، با او برخورد خواهد شد. مساعد روز اول آذر تاکنون به تماس‌های مستقیم تلفنی پاسخ نداده بود. گفته می‌شود ماموران وزارت اطلاعات او را در منزلش بازداشت کرده‌‌اند. مساعد نقش ویژه‌ای در پوشش اعتراضات کارگری شرکت کشت و صنعت نیشکر #هفت‌تپه در سال‌های ۹۷ و ۹۸ داشت. او همچنین به دلیل گزارش‌های تحقیقی درباره پرونده‌های #مفاسد_اقتصادی در ایران شناخته می‌شود و به دلیل انتشار این گزارش‌ها در سال ۱۳۹۷، برنده جایزه امین‌الضرب، معتبرترین جایزه خبرنگاران اقتصادی در ایران شده‌ است.

#جودوکار_خوزستانی برای مسابقه به #اسرائیل می‌رود

#محمد_رشنو‌نژاد، جودوکار خوزستانی و نائب قهرمان جودوی آسیا که در پی اعمال فشار بر ورزشکاران ایرانی برای روبه‌رو نشدن با ورزشکاران اسرائیلی به دلیل منازعات سیاسی بین #ایران و #اسرائیل به کشور هلند پناهنده شده، در #اینستاگرام خود نوشت که قصد دارد برای بازی‌های گرند پری به اسرائیل برود تا دنیا ببیند که #ورزش از #سیاست جداست. رشنونژاد همچنین اعلام کرده که به عنوان اولین ورزشکار ایرانی پس از انقلاب سال ۵۷، تصمیم دارد به نمایندگی از ورزشکاران ایرانی به اسرائیل برود. این ورزشکار خوزستانی پس از شرکت در مسابقات گرند پری جودو در سال ۱۳۹۶ در کشور هلند، همراه تیم ملی جودو به ایران بازنگشت. #محمد_مهرافشار، دبیر هیئت جودوی خوزستان در مورد چگونگی جدا شدن این ورزشکار از تیم ملی در کشور هلند گفته بود: «گویا رشنونژاد در سالن مسابقات با دو فرد ناشناس در ارتباط بوده که یکی از این افراد، جودوکار قدیمی ایران بوده که در گذشته از کشور رفته است. وقتی که تیم ملی در کشور هلند برای خرید به بازار می‌رود، رشنونژاد در حین خرید ناپدید می‌شود و دیگر به هتل بر نمی‌گردد.» پناهندگی ورزشکاران ایرانی به دلیل تحت فشار قرار گرفتن از سوی عوامل امنیتی به منظور عدم رویارویی و مبارزه در برابر حریفان اسرائیلی به مشکلی حاد در ورزش ایران تبدیل شده است. تابستان امسال، سعید ملایی، جودوکار ایرانی و قهرمان جهان که برای عدم مواجهه با ساگی موکی، جودوکار اسرائیلی، در رقابت‌های جهانی جودو در #ژاپن از سوی مقامات جمهوری اسلامی تحت فشار قرار گرفته بود، به کشور #آلمان پناهنده شد. بنا بر اعلام رسانه‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ۱۹ جودوکار ایرانی به دلیل فشارهای مقامات امنیتی مجبور به ترک کشور شده‌اند.

نماینده استان البرز در مجلس: ۷۱۹ نقطه از ایران ناآرام شد و در #استان_البرز بیش از ۴۰۰ نفر بازداشت شدند

#محمدجواد_کولیوند، نماینده #کرج، #فردیس، #اشتهارد و #آسارا و رئیس کمیسیون امور داخلی کشور، روز شنبه ۹ آذر تعداد مناطق ناآرام در اعتراضات آبان ۹۸ را ۷۱۹ نقطه از ایران اعلام کرد. به نوشته خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کولیوند درباره تعداد دستگیرشدگان استان البرز هم گفت: «بیش از ۴۰۰ نفر در حوادث اخیر البرز دستگیر شدند و پس از غربالگری حدود ۲۰۰ نفر از آن‌ها آزاد شده‌اند». رئیس کمیسیون امور داخلی کشور درباره وضعیت دستگیرشدگان توضیحی نداد اما اظهارات بیگانه‌ستیزانه دیگر مسئولان محلی جمهوری اسلامی را که معترضان را «افرادی غیر از مردم شهر» خوانده‌اند، تکرار کرد. او گفت معترضان اهل استان البرز نبوده‌اند و آن‌ها را متهم کرد که «با برنامه‌ریزی قبلی و با هدف مشخص از جمله ایجاد ناآرامی و تخریب از سایر استان‌ها به البرز آمده بوده‌اند». هنوز آمار دقیق شمار دستگیرشدگان اعتراضات آبان ۹۸ مشخص نیست. برخی گزارش‌ها از دستگیری هزاران نفر از معترضان و به‌دنبال آن‌ها، فعالان مدنی خبر می‌دهند. بر اساس اطلاعات سازمان عفو بین‌الملل در جریان اعتراضات آبان ماه ۹۸ در سراسر ایران بیش از ۱۶۱ نفر جان باخته‌اند که اغلب آنها بسیار جوان بوده‌اند.

بازگرداندن دو «زن داعشی» به #بلژیک از سوی دولت #ترکیه

دولت ترکیه روز گذشته (۸ آذر ماه/ ۲۹ نوامبر)، دو تن از زنانی را که پیشتر عضو گروه تروریستی داعش بودند، در فرودگاه #بروکسل به #پلیس_بلژیک تحویل داد. به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت کشور ترکیه با اشاره به انتشار خبر استرداد این دو زن که پیشتر شهروند کشور بلژیک بوده‌اند، اعلام کرد روند بازگرداندن اعضای اروپایی داعش به کشورهای متبوعشان از سوی دولت ترکیه ادامه خواهد یافت. فاطمه بنمزیان ۲۴ ساله و رحمه ۳۱ ساله دو تن از اعضای سابق گروه داعش بودند که پس از حمله نظامی ترکیه به شمال شرق سوریه در مهر ماه امسال موفق به فرار از اردوگاه‌های تحت کنترل نیروهای کرد شدند اما کمی بعد به دست نیروهای امنیتی ترکیه دستگیر شدند. سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه روز پنج‌شنبه ۷ آذر ماه/ ۲۸ نوامبر، اعلام کرد دولت ترکیه همچنین قصد دارد در ماه دسامبر ۱۱ نفر از اعضای سابق داعش را که تابعیت فرانسه دارند، به دولت این کشور تحویل دهد. سلیمان سویلو از استرداد اعضای داعش در روزهای آینده به کشور ایرلند خبر داد و گفت که دولت ترکیه مبارزه با تروریسم را با جدیت پیگیری می‌کند و به زودی تمامی اعضای اروپایی داعش که در ترکیه زندانی هستند به کشورهایشان بازگردانده خواهند شد. وزیر کشور ترکیه همچنین اواسط آبان ماه اعلام کرده بود یک تروریست آمریکایی را از طریق فرودگاه استانبول به کشورش بازگردانده است. رجب طیب اردوغان روز ۲۱ آبان ماه امسال با لحنی تهدید آمیز خطاب به اتحادیه اروپا اعلام کرد ترکیه دیگر آن کشور سابق نیست: «زمانی که درها باز شود و ما زندانیان داعشی را به کشورهای خود برگردانیم، آن‌وقت است که شما باید فکری به حال خود کنید.»

معاون وزیر کشور: آمارهای نهادهای بین‌المللی «معتبر» نیست و تعداد کشته‌شدگان را زیادتر اعلام می‌کنند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور جمهوری اسلامی، روز شنبه ۹ آذر به خبرنگاران گفت که آمارهای نهادهای بین‌المللی درباره تعداد کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸ «معتبر نیست و آن‌ها تعداد کشته‌شدگان را بیشتر اعلام می‌کنند». او در پاسخ به سوالی درباره تعداد کشته‌شدگان اعتراضات گفت: «قرار است دادستانی بر اساس آماری که از پزشکی قانونی می‌گیرد، آمار را اعلام کند». سازمان عفو بین‌الملل روز جمعه ۸ آذر با انتشار پیامی در توئیتر خود اعلام کرد تعداد کشته‌شدگان در اعتراضات آبان ۹۸ در ایران به دست‌کم ۱۶۱ نفر رسیده است. ابعاد کشتار هنوز مشخص نیست و مقامات جمهوری اسلامی تاکنون درباره آن سکوت کرده‌اند. وب‌سایت کلمه تعداد قربانیان را به نقل از یک منبع آگاه ۳۳۶ نفر اعلام کرده است.

#بازداشت دست‌کم ۹ #شهروند_بهایی در بهارستان #اصفهان

دست‌کم ۹ شهروند ⁧بهایی⁩ روز جمعه ۸ آذر در شهر ⁧#بهارستان⁩ ⁧اصفهان⁩ بازداشت شدند. حکومت ایران اعتراض‌های سراسری آبان ماه ۹۸ را به گروه‌های مختلف از جمله بهاییان نسبت می‌دهد و این بازداشت‌ها می‌تواند در همین راستا باشد. به گزارش منابع حقوق بشری، ماموران امنیتی ضمن بازداشت شهاب فردوسیان، نسیم جابری، مهران‌الله دادی، شهباز باشی، وحیده نیازمند، ناصر لطفی، قدوس لطفی، ساغر و هما منوچهرزاده، خانه‌های‌ آنان را بازرسی و وسایل شخصیشان را توقیف کردند. همچنین مسئولان انتظامی و قضایی در استان‌‌های اصفهان و فارس از بازداشت ۱۶ شهروند معترض با عنوان «لیدر و عامل اغتشاشات» خبر داده‌اند. خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران نوشته است که استفاده از این عنوان در مورد مردم معترض بازداشت شده در حالی است که پیش از این روزنامه کیهان که زیر نظر نماینده رهبر جمهوری اسلامی منتشر می‌شود، با تاکید بر اینکه «مراجع قضایی مجازات اعدام با طناب دار را برای لیدرهای آشوب اخیر قطعی می‌دانند»، نوشت: «اقدام آشوبگران مصداق بغی است و مجازات قانونی و شرعی آن‌ها اعدام است.» از روز جمعه ۲۴ آبان ماه در واکنش به افزایش قیمت بنزین در ایران، تجمعات اعتراضی در بسیاری از نقاط کشور برگزار شد. به گفته قاسم میرزایی نیکو، نماینده دماوند در مجلس، این اعتراض‌ها در بیش از ۵۰۰ نقطه کشور رخ داد. حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم آمار بازداشتی‌های اعتراضات اخیر را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرده است. بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان عفو بین‌الملل دست‌کم ۱۶۱ نفر در جریان سرکوب این اعتراض‌ها جان باخته‌اند. سایت کلمه اما آمار کشته‌شدگان را ۳۶۶ نفر برآورد کرده است.