ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجلس سنای آرژانتین قانونی شدن #سقط_جنین را تأیید کرد

در آرژانتین، محدودیت سقط جنین کمتر می‌شود. پس از مجلس نمایندگان، مجلس سنا در بوینس آیروس نیز قانونی‌شدن سقط جنین تا هفته چهاردهم بارداری را تصویب کرد. لایحه آلبرتو فرناندز، رئیس جمهوری این کشور در سنا با ۳۸ رأی موافق در برابر ۲۹ رأی به تصویب رسید. این لایحه بحث‌های شدیدی را در آرژانتین به‌راه انداخت. طرفداران کارزار قانونی‌کردن سقط جنین و مخالفان آن در مقابل ساختمان مجلس سنا تظاهرات کردند. تاکنون سقط جنین در این کشور آمریکای جنوبی تنها پس از تجاوز جنسی یا در صورت به خطر افتادن جان مادر مجاز بود. دو سال پیش لایحه‌ای مشابه درباره آزادسازی سقط جنین، تحت فشار کلیسای کاتولیک در مجلس سنای آرژانتین رد شده بود.

یک #واکسن چینی دیگر با ۷۹ درصد کارآیی درخواست مجوز داد

در چین یک شرکت دارویی دیگر از وزارت بهداشت آن کشور درخواست صدور مجوز برای واکنس کرونا را داد. این شرکت یکی از زیر مجموعه‌های شرکت دارویی سینوفارم است. به گزارش خبرگزاری آلمان شرکت دارویی چین از زیر مجموعه‌های سینوفارم چهارشنبه ۳۰ دسامبر/ ۱۰ دی با انتشار ببانیه‌ای اعلام کرد که واکسن کرونای این شرکت با موفقیت دوره کارآزمایی بالینی را سپری کرده و به میزان ۷۹ درصد در ایجاد ایمنی علیه ویروس کرونا مؤثر است. این واکسن یکی از پنج واکسن محصول چین است. خبرگزاری آلمان می‌نویسد این اطلاعات به طور مستقل قابل تأیید نیستند زیرا هنوز هیچ داده دیگری از این مطالعه منتشر نشده است. در چین واکسیناسیون در اکتبر سال جاری آغاز شده است.