ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتشار روزنامه «#المستقبل» چاپ #بیروت وابسته به جریان ۱۴ مارس متوقف شد

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس روزنامه «المستقبل» چاپ بیروت اعلام کرد که از جمعه یکم فوریه/ ۱۲ بهمن انتشار نسخه کاغذی‌اش را متوقف می‌کند. رفیق الحریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان در سال ۱۹۹۹ روزنامه المستقبل را بنیان گذاشت. سعد الحریری، نخست‌وزیر کنونی و فرزند رفیق الحریری و رئیس جریان ۱۴ مارس این روزنامه را در اختیار دارد. مدیریت المستقبل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی تحولات در عرصه روزنامه‌نگاری جهان درآمد حاصل از فروش در مقایسه با عرضه کاهش یافته و انتشار نسخه چاپی المستقبل دیگر میسر نیست. پیش از این روزنامه‌های السفیر، البلد، الاتحاد، صدی البلد و الانوار نیز به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده بودند.

یک فعال حقوق #تراجنسیتی‌ها: در ۱۰ سال گذشته حدود ۵ تا ۶ ‌هزار نفر در #ایران موفق شده‌اند مجوز عمل جراحی برای #تغییر_جنسیت را دریافت کنند

فرشید مسعودی، یکی از فعالان حقوق تراجنسی‌ها در ایران در گفت‌وگو با روزنانه شرق گفته است در ۱۰ سال گذشته حدود ۵ تا ۶ ‌هزار نفر در ایران موفق شده‌اند مجوز عمل جراحی برای تغییر جنسیت را دریافت کنند. این فعال حقوق تراجنسیتی‌ها گفته است: «آمارهای جهانی جمعیت‌های متفاوتی را نشان می‌دهد. طبق یکی از این مطالعات در هر صد هزار نفر، ۳۰ نفر ترنس هستند که با احتساب جمعیت ۸۰ میلیونی ایران تعداد ترنس‌سکشوال‌ها در کشور ما چیزی حدود ۲۴ هزار نفر تخمین زده می‌شود.»

سفارت #آمریکا در #برلین: #کانال_مالی_اروپا تأثیری بر تحریم‌ها نمی‌گذارد

آلمان، فرانسه و بریتانیا پس از کشاکش‌های بسیار و رایزنی‌های متعددد به وعده خود عمل کردند: ساز و کار ویژه مالی اروپا آغاز به کار کرد. یک سخنگوی سفارت آمریکا در برلین پنجشنبه ۱۱ بهمن/ ۳۱ ژانویه اعلام کرد انتظار نمی‌رود این ساز و کار بر تلاش‌های آمریکا برای اعمال فشار حداکثری بر تهران تأثیر بگذارد. سخنگوی سفارت آمریکا در آلمان گفت: «همانطور که رئیس جمهوری مشخص کرده نهادهایی که در فعالیت‌های تحت تحریم با ایران مشارکت دارند با خطر اقدامات تنبیهی سخت مواجه‌اند که شامل قطع دسترسی آن‌ها به نظام مالی آمریکا و امکان تجارت با آمریکا یا شرکت‌های آمریکایی می‌شود.

نماینده #اصفهان در #مجلس: باز شدن ۲۰ روزه #زاینده‌رود مشکلی را حل نمی‌کند

ناهید تاج‌الدین، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی پنجشنبه ۱۱ یهمن در مراسمی که در شهر اصفهان به مناسبت سالگرد انقلاب بهمن ۵۷ برگزار شد مهم‌ترین مشکل مردم اصفهان را زاینده‌‌‌رود دانست و گفت: «با صدای بلند می‌گوئیم باز شدن زاینده‌رود پس از ۲۰ ماه به مدت ۲۰ روز مشکلی را حل نخواهد کرد، زاینده رود باید دائمی شود.» روز گذشته (۱۰ بهمن) پس از رهاسازی آب سد زاینده‌رود، در نقاط مختلف اصفهان آب جاری شده است. مسیر زاینده‌‌رود از مناطقی چون: ناژوان، سی‌و‌سه پل، پل خواجو و پل‌چوبی می‌گذرد. قرار است به مدت ۲۰ روز آب در زاینده‌رود جریان داشته باشد.

تظاهرات هزاران #دانش_‌آموز در #بروکسل در حمایت از #محیط_زیست و آب_و_هوا

پنج‌شنبه ۳۱ ژانویه / ۱۱ بهمن هزاران دانش‌آموز در بروکسل با تعطیل مدارس بار دیگر به خیابان‌ها آمده و به دفاع از محیط زیست و اقلیم جهانی تظاهرات کردند. این تظاهرات به‌رغم سرمای شدید در پایتخت بلژیک برگزار شد. دانش‌آموزان شعارهایی برای جلب توجه بیشتر مردم به مسئله تغییرات اقلیمی در جهان حمل می‌کردند. از جمله بر روی یکی از پلاکاردها نوشته شده بود: «یک سیاره آبی یا یک سیاره خونین می‌خواهید؟» پیش از این نیز دانش‌آموزان بروکسل به دفاع از محیط زیست و آب و هوا به خیابان‌ها آمده بودند. در هفته‌های اخیر در آلمان و سوئیس نیز دانش‌آموزان چند بار دست به چنین حرکتی زده بودند.

چندین روزنامه‌نگار خارجی در #ونزوئلا بازداشت شدند

در ادامه بحران و تنش در ونزوئلا، چندین روزنامه‌نگار خارجی که از اعتراضات ضددولتی در این کشور گزارش‌هایی تهیه کرده بودند، بازداشت شدند. دو فرانسوی و همکاران محلی آن‌ها که برای شبکه تی‌ام‌سی فرانسه کار می‌کردند در میان بازداشت‌شدگان هستند. همچنین چندین نفر از روزنامه‌نگاران آژانس خبری ای‌اف‌ای اسپانیا، یک گزارشگر، یک عکاس و یک تهیه‌کننده تلویزیونی از کلمبیا بازداشت شده‌اند. دو گزارشگر شیلیایی نیز به‌طور موقت بازداشت و سپس به کشورشان بازگردانده شدند.

پایان یکباره «مبارزه با فساد» در #عربستان سعودی

به گزارش خبرگزاری رویترز عربستان سعودی اعلام کرد عملیات مبارزه با فساد که در سال ۲۰۱۷ به دستور محمد بن سلمان ولیعهد سعودی آغاز شده بود به پایان رسید. بر اساس این گزارش در این عملیات بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از اموال منقول و غیر منقول و همچنین پول نقد مصادره شده است. از میان ده‌ها شاهزاده سعودی که در طی این عملیات بازداشت شدند، ۸۷ نفر اتهاماتشان را پذیرفته‌اند و با دولت سعودی به توافق رسیده‌اند. ۸ نفر از پذیرش اتهامات خودداری کرده‌اند که پرونده آن‌ها به دادستانی عربستان سعودی ارجاع شده است. ۵۶ پرونده هم هنوز بلاتکلیف‌اند. در سال ۲۰۱۷ بیش از ۲۰۰ شاهزاده و مقام تجاری سعودی بازداشت و برخی از آن‌ها در هتل مجلل ریتز کارلتون در ریاض تحت حصر قرار گرفتند. در مجمع جهانی اقتصاد در داووس قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی مطرح نشد. تأمین امنیت سرمایه‌گذاری خارجی یکی از اهداف محمد بن سلمان است و پایان یکباره مبارزه با فساد هم پیامی به سرمایه‌گذاران.

نشریه #سپاه: تجلیل از #فاطمه_معتمد_آریا دهن‌کجی به #انقلاب است

در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر در مراسمی از فاطمه معتمد آریا بازیگرسرشناس سینمای ایران که در فیلم‌هایی مانند «روسری آبی»، «گیلانه»، «همسر»، «مسافران» و «اینجا بدون من» بازی کرده، تجلیل شد. روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران نوشت: «انتخاب فاطمه معتمدآریا برای تجلیل از او در ۴۰ سالگی انقلاب نوعی دهن‌کجی به انقلاب محسوب می‌شود. مسئولان محترم برگزاری دست‌کم می‌توانستند این بازیگر همیشه حاشیه‌ساز سینمای ایران را توجیه کنند که روی سن علیه انقلاب حرافی نکند و شأن جشنواره فجر انقلاب را نگه دارد.» فاطمه معتمد آریا در سخنانی پربازتاب گفته بود در دوران بازیگری‌اش موانع و محدودیت‌های بسیاری را بر سر راه او قرار داده بودند. اما این موانع باعث جهش‌های بزرگ‌تری در کارنامه هنری‌اش شده، به این دلیل که می‌خواسته بگوید ارزش زن والاتر از آن است که بتوان متوقفش کرد. کیهان شریعتمداری نیز در نوشته‌ای توهین‌آمیز فاطمه معتمد آریا را یک پیرزن بازیگر» خطاب قرار داده و او را به قدرنشناسی از نظام و سیاه‌نمایی متهم کرده بود.

#سازمان_ملل: هر روز ۵۰۰۰ نفر از #ونزوئلا مهاجرت می‌کنند

بر اساس برآورد سازمان ملل هر روز دست‌کم ۵۰۰۰ ونزوئلایی این کشور را ترک می‌کنند. جونگ‌آه قدینی-ویلیامز، سخنگوی کمیسیون ارشد پناهندگی سازمان ملل در کنفرانسی که در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد علت مهاجرت گسترده شهروندان از ونزوئلا را «بی‌ثباتی و عدم اطمینان» از آینده به سبب بی‌ثباتی سیاسی و بحران اقتصادی دانست. برزیل، کلمبیا، اکوادور و پرو نخستین مقصد مهاجران ونزوئلایی است. کمیسیون پناهندگی سازمان ملل اعلام کرده که از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۳ میلیون ونزوئلایی کشور خود را ترک کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در #آذربایجان_شرقی: وضعیت کارخانه #ماشین‌سازی_تبریز نگران‌کننده است

حجت الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار و گفت‌وگو با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد وضعیت کارخانه ماشین‌سازی تبریز نگران‌کننده است. آل‌هاشم گفت: «خریدار کارخانه در زندان به سر می‌برد و برای پرداخت حقوق کارگران این مجموعه بخشی از اموال فروخته شده و ضرورت دارد برای رفع مشکلات این واحد اقدام شود.» گروه ماشین‌سازی تبریز یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های شهر تبریز واقع در قراملک، پس از ماشین‌سازی اراک دومین ماشین‌سازی بزرگ ایران محسوب می‌شود. ۱۱ دی ۱۳۹۷، قربانعلی فرخ‌زاد، مالک ماشین‌سازی تبریز به اتهام اخلال ارزی محاکمه شد. او متهم است که از طریق واردات ورق استیل و اقلام دیگر به مبلغ ۴۴۶ میلیون و ۳۳۲ هزار دلار ارز دولتی دریافت کرده و با همکاری سایر متهمان ضمن ارتکاب جعل در بازار آزاد به فروش رسانده است.

رئیس #کمیته_ملی_المپیک: حضور #زنان در #ورزشگاه حق طبیعی آنها و یک نیاز اجتماعی است

سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک صالحی درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: «من راجع به این موضوع به صورت شفاف حرف‌هایم را زده‌ام. ما هیچ تفاوتی بین ورزشگاه، سینما، کنسرت، دانشگاه و پارک قائل نیستیم. مگر در تمام این محیط‌ها زنان و مردان در کنار هم حاضر نمی‌شوند؟ محیط فاسد نیست و ورزشگاه از نظر من، یکی از سالم‌ترین محیط‌های کشور است و مرکزی برای نشاط اجتماعی است و حضور زنان در ورزشگاه حق طبیعی آنها و یک نیاز اجتماعی است.»

#کی‌روش سرمربی #تیم_ملی_فوتبال، ایران را ترک کرد

کارلوس کی‌روش پس از ۸ سال که مربی‌گری تیم ملی فوتبال ایران را به عهده داشت ساعت ۷ و ۴۰ دقیقه صبح پنجشنبه ۱۱ بهمن تهران را به مقصد لیسبون ترک کرد. او پیش از ترک ایران به خبرنگارانی که در فرودگاه حاضر شده بودند، گفت: از تیم ملی حمایت کنید. تیم ملی شایسته بیشترین حمایت‌هاست. مارکار آقاجانیان، دستیار سرمربی پرتغالی در تیم ملی و آرین قاسمی، کی‌روش را بدرقه کردند. جواد نکونام سرمربی سابق تیم ملی و سعید احمدوند، سرمربی تیم ملی تنیس نیز پیش از سفر به دیدار او شتافتند و با کی‌روش وداع کردند.