ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یکی از مسئولان #سازمان_جهانی_بهداشت: در شرایط #قرنطینه مواظب سرایت #کرونا در درون خانواده باشید

مایکل رایان، مدیر برنامه مدیریت اضطراری سازمان جهانی بهداشت در مورد خطر ابتلا به كروناویروس در خانواده‌ها هشدار داد. رایان در ژنو گفت: «در بخش‌های بزرگی از جهان، بیشتر آلودگی‌ها به دلیل محدودیت‌های خروج اعضای خانواده در خانه رخ می‌دهند. بنابراین همه باید سلامت خود را در خانه کنترل کنند. موارد مشکوک باید به سرعت شناسایی و از دیگر اعضای خانواده جدا شوند. موارد تأییدشده نیز باید جدا شوند.» نماینده سازمان جهانی بهداشت گفت: «هر کشور باید برای چنین اقداماتی روش عملی پیدا کند.»

از ۱۰۰ نماینده مجلس ۲۳ نماینده به #کرونا مبتلا و ۴۰ نفر آن‌ها هم مشکوک به ابتلا هستند

به گزارش خبرگزاری تسنیم اسدالله عباسی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه ۱۲ فروردین اعلام کرد از ۱۰۰ نماینده مجلس تست کرونا گرفته شده است. بر همین اساس ۲۳ نفر از نمایندگان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا هستند. همچنین بر اساس نتیجه این آزمایش‌ها حدود ۴۰ نفر از نمایندگان مجلس مشکوک به کرونا بودند. به گفته اسدالله عباسی این احتمال وجود دارد که این نمایندگان هم قبل از انجام تست به کرونا مبتلا شده بودند یا در دوان نهفتگی بیماری قرار داشتند. جمعبند سخنگوی هیات رئیسه مجلس این بود: از ۱۰۰ نماینده‌ای که تست کرونا دادند، ۶۳ نفر از آنها مبتلا و یا مشکوک‌ به این بیماری بودند. نخستین بار احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم ۸ اسفند ۹۸ به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شد. به او که با حال بد وارد مجلس شده بود توصیه شد که به منزل برگردد اما او نپذیرفت و عده‌ای از نمایندگان را آلوده کرد. امیرآبادی فراهانی، نخستین نماینده‌ای هم بود که آمار وزارت بهداشت از کشتار کرونا در قم را به چالش کشید و خواهان استعفای مسئولان وزارت بهداشت شده بود.

در حملات طالبان به نیروهای دولت #افغانستان در ولایت‌های #تخار، #زابل و #بغلان ۲۳ نفر کشته شدند

به گزارش هشت صبح افغانستان یک ماه بعد از حصول توافق صلح بین آمریکا و طالبان، از یکشنبه گذشته تاکنون در حملات طالبان در ولایت‌های تخار، زابل و بغلان در مجموع ۲۳ نیروی وابسته به دولت افغانستان کشته شدند. مرگبارترین حمله شامگاه یکشنبه ۱۰ فروردین در ولسوالی خواجه‌غار ولایت تخار انجام شد. در این حمله ۱۳ سرباز پلیس کشته و ۶ سرباز دیگر مجروح شدند. طالبان تاکنون درباره این حملات سکوت کرده است. در همان حال مذاکرات دولت افغانستان با طالبان درباره آزادی زندانیان طالب از زندان‌های دولت بر اساس توافق دوحه ادامه دارد. بر همین اساس قرار است بعد از آزادی زندانیان گفت‌وگوهای بین‌افغان آغاز شود.

با شیوع #کرونا فقر شدید در میان #صیادان خوزستان بروز کرده است

غلامرضا دهقانی رئیس اتحادیه صیادی خوزستان نسبت به فقر شدید صیادان به دنبال شیوع کرونا و تعطیلی کسب‌و‌کار‌ها هشدار داد و گفت: «با شیوع بیماری کووید۱۹ در ایران فعالیت‌های صیادی به شدت کاهش یافته و صیادان که جزء اقشار آسیب‌پذیر به شمار می‌روند با کاهش چشمگیر درآمد رو‌به‌رو شده‌اند. از آن‌جا که صیادان مشمول بیمه بیکاری نمی‌شوند، کاهش فعالیت آن‌ها می‌تواند منجر به فقر شدید این افراد شود.» این در حالی است که به‌گفته دهقانی، صیادان به‌رغم این‌که ۲۷ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کنند، اما به دلیل نپرداختن حق سه درصدی بیمه بیکاری به‌ویژه اکنون که یکی از راه‌های جبران خسارت کرونا پرداخت بیمه بیکاری معرفی شده، با مشکل مواجه شده‌اند.

آمار جدید #وزارت_بهداشت از #کرونا در ایران: درگذشتگان ۲۸۹۸ نفر، مبتلایان ۴۴۶۰۶ نفر

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ظهر سه‌شنبه ۱۲ فروردین آخرین آمار رسمی در مورد شیوع کروناویروس در ایران را اعلام کرد. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۱۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۲۸۹۸ نفر رسید. همچنین از ظهر دیروز (دوشنبه) تا ظهر امروز (سه‌شنبه)، ۳۱۱۱ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۴۴۶۰۶ نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت گفته است که تاکنون ۱۴۶۵۶ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند و ۳۷۰۳ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری ایران: شیوع #کرونا ۱۵ درصد از اقتصاد ایران را تحت تأثیر قرار داده است

معاون اقتصادی رئیس جمهوری ایران اعلام کرد شیوع بیماری کووید ۱۹ در ایران ۱۵ درصد از اقتصاد ایران را تحت تأثیر قرار داده است. محمد نهاوندیان در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی گفت: «خسارت به تولید ناخالص ملی ۱۵ درصد اما تابع بازه زمانی است. اگر جلوی بیکاری این افراد گرفته شود آثار ثانویه آن بر اقتصاد کشور نیز کاهش می‌یابد.» قرنطینه خانگی برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس و حفاظت از جان شهروندان سبب تعطیلی کسب و کارها می‌شود. رئیس اتاق بازرگانی تهران احتمال داده بود که در این صورت ۴۰ درصد از اقتصاد ایران تحت تاثیر قرار می‌گیرد. نهاوندیان در ادامه مصاحبه با شبکه دو گفت: «سلامت و اقتصاد مانند دو بال هستند. اکنون باید برای بهبود اقتصادی کشور برای دوره پس از گذر از بیماری کرونا برنامه‌ریزی کنیم.» حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی صبح سه‌شنبه ۱۲ «محدودیت‌های سختگیرانه» را تا ۲۰ فروردین تمدید کرد.

#روحانی شیوع #کرونا را در ردیف جنگ و تحریم‌ها قرار داد و «محدودیت‌های سختگیرانه» را تا ۲۰ فروردین ۹۹ تمدید کرد

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی سه‌شنبه ۱۲ فروردین طی سخنانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که محدویت‌های سختگیرانه در ایران تا ۲۰ فروردین تمدید می‌شود. انتظار می‌رود که بعد از تعطیلات نوروزی تعدا مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در ایران جهش پیدا کند. روحانی گفت: «اگر ابتلای فردی به کرونا قطعی شد ملزم است که خود را قرنطینه کند. اگر فرد مبتلا این کار را انجام ندهد، با وی برخورد خواهد شد. بیمارستان ها باید به خانواده و محل کار فرد مبتلا اطلاع دهند که وی به این ویروس مبتلا شده است. بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها اگر فاقد بیمه باشند، همان جا بیمه می‌شوند.» رئیس جمهوری اسلامی شیوع کرونا در ایران را در ردیف جنگ هشت ساله ایران و عراق و تحریم‌های آمریکا قرار داد. همزمان کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در سومین اطلاعیه خود مجدداً از همه مردم درخواست کرد سیزده فروردین روز طبیعت در خانه بمانند و از هرگونه حضور در پارک‌ها، مراکز تفریحی و حاشیه شهرها که ممکن است سبب شیوع ویروس شود خودداری کنند.

آمریکا در شمال و غرب عراق سامانه دفاع موشکی #پاتریوت مستقر کرد

خبرگزاری فرانسه گزارش داد آمریکا سامانه دفاع موشکی پاتریوت را در دو پایگاه نظامی در اربیل و عین الأسد در استان الانبار عراق مستقر کرد. معلوم نیست که دولت عراق رسما با استقرار این سامانه‌ها موافقت کرده است یا خیر. یکشنبه گذشته نیروهای آمریکایی پایگاه «کی۱ » کرکوک در شمال عراق را با تجهیزاتی به ارزش یک میلیون دلار به ارتش آن کشور تحویل دادند. نیروهای ائتلاف در چند روز گذشته پایگاه‌های «القیاره» در شمال و «القائم» در غرب عراق را هم ترک کرده بودند. ژنرال مایلز کیگینز، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی روز گذشته اعلام کرد که آمریکا ۵۲۰۰ نفر از نیروهای خود در عراق را حفظ می‌کند. پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار دی سال گذشته در خونخواهی قاسم سلیمانی هدف موشک‌باران سپاه پاسداران قرار گرفت.بیش از یکصد نفر از نیروهای آمریکایی در این ضربه مغزی دیدند. از آن پس بود که وزارت دفاع آمریکا تصمیم گرفت این پایگاه را با سامانه دفاع موشک‌ی پاتروت تجهیز کند.

برای جلوگیری از شیوع #کرونا انتشار نشریات کاغذی در ایران متوقف شد

کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا سه‌شنبه ۱۲ فروردین اعلام کرد برای جلوگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ در ایران چاپ نشریات کاغذی متوقف می‌شود. در این اطلاعیه گفته شده: «نظر به اینکه انتشار مطبوعات و نشریات کاغذی مستلزم فعالیت مجموعه‌ای از افراد از خبرنگاران تا فعالان صنعت چاپ و توزیع خواهد بود و این روند ممکن است به‌صورت بالقوه به شیوع بیشتر بیماری منجر شود لذا در راستای عمل به الزامات طرح ملی فاصله‌گذاری مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا، نسخه کاغذی نشریات تا پایان این طرح چاپ نخواهد شد.» کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه این اطلاعیه از رسانه‌های مکتوب خواست «برای تقویت جریان اطلاع‌رسانی و کارکرد آموزشی مقابله با کرونا تمام ظرفیت خود را در فضای برخط و شبکه‌های اجتماعی» به کار گیرند.

پایتخت آمریکا قرنطینه شد

موریل باوزر، شهردار واشنگتن دی سی، با صدور دستوری از ساکنان پایتخت آمریکا خواست به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹، به جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند. متخلفان از این مقررات به حداکثر ۹۰ روز زندان و جریمه تا سقف پنج هزار دلار محکوم خواهند شد. فرمانداران دو ایالت مریلند و ویرجینیا که در مجاورت واشنگتن قرار دارند نیز پیش از این از صدور دستور قرنطینه این ایالت‌ها برای مقابله با شیوع کرونا خبر داده بودند. دوناد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سه‌شنبه ۳۱ مارس/ ۱۲ فروردین اعلام کرد که از این پس هر هفته از صد هزار شهروند آمریکایی تست کرونا گرفته می‌شود. در آمریکا تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار مورد ابتلای قطعی به کووید ۱۹ به ثبت رسیده و ۳۱۶۷ نفر هم جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند. ترامپ گفت ایالات متحده در ۳۰ روز آینده در مقابله با شیوع کرونا با چالشی بزرگ مواجه می‌شود.

آمریکا معافیت همکاری هسته‌ای با ایران را تمدید کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا صبح سه‌شنبه ۳۱ مارس/ ۱۲ فروردین در توییتر خود نوشت که آمریکا معافیت‌های تحریمی شرکت‌های خارجی فعال در صنعت هسته‌ای ایران را برای یک دوره ۶۰ روزه تمدید کرد. مورگان اورتگاس گفت آمریکا از نزدیک تحولات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران را رصد می‌کند و هرگز به تهران اجازه نخواهد داد به سلاح اتمی دست پیدا کند. آمریکا آخرین بار در ۱۰ آبان / یکم نوامبر معافیت همکاری هسته‌ای با ایران را ۹۰ روز تمدید کرده بود. پیش از آن نیز مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در اردیبهشت / مه سال گذشته این معافیت‌ها را برای یک دوره ۹۰ روزه تمدید کرده بود. این معافیت‌ها به ایران اجازه می‌دهد با کشورهایی که به برجام پایبندند در سایت‌های هسته‌ای فردو، اراک و نیروگاه اتمی بوشهر همکاری کند.