ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عراق و عربستان سعودی پنج توافق‌نامه امضا کردند

در پی سفر مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق به عربستان سعودی، خبرگزاری رسمی عربستان شامگاه چهارشنبه ۱۱ فروردین / ۳۱ مارس در یک خبر فوری اعلام کرد که هیئت‌های دو کشور با حضور محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و الکاظمی پنج‌ توافق‌نامه امضا کردند. این خبرگزاری جزئیات بیشتری از توافق‌نامه‌ها ارائه نداده است. عبدالعزیز الشمری، سفیر عربستان سعودی در عراق، روز سه‌شنبه به شبکه العربیه گفته بود در سفر الکاظمی شماری از مسائل سیاسی، امنیتی و اقتصادی مورد بحث قرار خواهند گرفت و توافق‌نامه‌هایی در چندین زمینه به امضا خواهند رسید. به‌گفته الشمری شورای هماهنگی عربستان سعودی و عراق جلسات خود را ادامه خواهد داد و به‌زودی نشست مهمی میان بازرگانان دو کشور برگزار خواهد شد. مصطفی الکاظمی به دعوت رسمی پادشاه عربستان سعودی به ریاض سفر کرده و مورد استقبال ولیعهد عربستان و شماری از مقام‌های این کشور قرار گرفت.

الکسی ناوالنی، منتقد پوتین اعتصاب غذا کرد

الکسی ناوالنی، منتقد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که تا زمانی که به دلیل درد کمر و بی‌حسی پاهایش تحت مراقبت‌های پزشکی مناسب قرار نگیرد، اعتصاب غذا می‌کند. ناوالنی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «من اعتصاب کرده‌ام تا قانون رعایت شود و به یک پزشک اجازه داده شود که از من بازدید کند.» او همچین نوشت به جای مداوا، به او «بی‌خوابی داده و او را شکنجه کرده‌اند». الکسی ناوالنی به نقض شرایط حبس تعلیقی‌اش در سال ۲۰۱۴ متهم است و به جرم اختلاس بازداشت و به سه سال زندان محکوم شده است. او که پس از مسموم شدن جهت مداوا به آلمان منتقل شده بود در ۱۷ ژانویه، پس از ورود به مسکو بازداشت شد. ناوالنی کرملین را مسئول مسمومیت خود دانسته و گفته بود پوتین قصد جان او را کرده اما مسکو این اتهامات را رد کرده است. با بازداشت ناوالنی طرفداران او دست به اعتراض زدند و پلیس گروهی زیادی از آن‌ها را بازداشت کرد.

ممنوعیت فعالیت حزب دموکراتیک خلق‌ها در ترکیه بار دیگر بررسی می‌شود

به‌گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، دادگاه قانون اساسی این کشور که قرار بود امروز چهارشنبه ۱۱ فروردین / ۳۱ مارس در مورد ممنوعیت حزب دموکراتیک خلق‌ها تصمیم بگیرد به دلیل نقص این پرونده کیفرخواست را به دیوان عالی کشور بازگرداند. دادستانی عمومی در دیوان عالی کشور باید در کیفرخواست تجدید نظر کرده و مجدداً آن را به دادگاه قانون اساسی ارائه دهد. سپس تاریخ دیگری برای بررسی پرونده تعیین خواهد شد. بکیر شاهین، دادستان کل ترکیه پیش از این اعلام کرده بود که کیفرخواستی علیه حزب دموکراتیک خلق‌ها تنظیم و به دادگاه قانون اساسی تقدیم کرده و در آن خواستار انحلال این حزب شده بود. حزب دموکراتیک خلق‌ها که از حقوق کردها پشتیبانی می‌کند و دومین حزب بزرگ اپوزیسیون در ترکیه است، متهم به تجزیه‌طلبی و حمایت از حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) شده است. دولت ترکیه پ‌ک‌ک را به‌عنوان یک سازمان تروریستی می‌شناسد.

طالبان اعلام کرد در دیدار با زلمی خلیل‌زاد خواهان خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان تا پایان ماه مه شده است

محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر چهارشنبه ۱۱ فروردین/۳۱ مارس در توییتر اعلام کرد طالبان در گفت‌وگو با زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه دولت ایالات متحده آمریکا در مذاکرات افغانستان، خواستار خروج نیروهای خارجی تا پایان ماه مه شده است. سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در توییتر نوشت: «عصر دیروز ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی و رئیس دفتر سیاسی [طالبان] و هیئت همراه او با زلمی خلیل‌زاد و تیم او جلسه داشتند و هر دو طرف بر پایبندی خود بر توافق تاکید کردند». اشاره او به توافق پیشین طالبان و ایالات متحده برای کاهش خشونت‌ها در افغانستان است که برآن اساس طالبان متعهد شده بود در ازای خروج نیروهای خارجی از افغانستان و آزادی زندانیانش برای کاهش خشونت‌ها تلاش کند و با دولت افغانستان وارد مذاکره شود. تعهدی که بنابر گزارش‌های رسمی دولت افغانستان هرگز انجام نشده و با وجود آزادی بخش عمده‌ای از زندانیان طالب از زندان‌های افغانستان و خروج تعدادی از سربازان ایالات متحده از افغانستان، حملات مرگبار این گروه به نیروهای امنیتی افغانستان و غیرنظامیان متوقف نشده است. به‌علاوه، قراراست گفت‌وگوهای بین‌افغان در استانبول ترکیه و به مدیریت سازمان ملل سازمان ملل پی‌گیری شود اما طالبان با شرکت اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان مخالفت کرده و در تلاش است این نشست را تا خروج کامل نیروهای خارجی به تعویق بیندازد. محمد نعیم در توییتر گفت طالبان تاکید را بر عقب‌نشینی نیروهای خارجی تا پایان ماه مه قرار داده چرا که به ادعای او این امر «گامی اساسی در جهت حل مشکلات افغانستان» است. طبق گفته‌های سخنگوی دفتر سیاسی طالبان، آزادی زندانیان باقی‌مانده، حذف جهادگران طالبان از لیست‌سیاه و موضوعات مربوط به آن در جلسه با خلیل‌زاد و هیئت همراه او مورد بحث قرار گرفته است. آژانس‌های اطلاعاتی ایالات متحده به دولت بایدن گفته‌اند که اگر سربازان آمریکایی قبل از دستیابی به توافق‌نامه تقسیم قدرت بین طرفین درگیر از افغانستان خارج شوند، طالبان می‌تواند ظرف دو سال افغانستان را به صورت کامل تسخیر کند. طالبان هم‌اکنون بر ۵۲ درصد از خاک افغانستان مسلط است و دولت ائتلافی اشرف غنی تنها کنترل ۴۸ درصد از کشور و همچنین شهرهای بزرگ را در اختیار دارد.

تحلیل‌گران نفتی می‌گویند چین در ماه مارس روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت از ایران وارد کرده است

خبرگزاری رویترز به نقل از تحلیل‌گران بازار نفت از واردات روزانه یک میلیون بشکه نفت ایران به چین در ماه مارس خبر داد. برپایه این گزارش چین در ماه میلادی جاری حجمی معادل نصف واردات نفتی خود از عربستان در ماه ژانویه و فوریه را از ایران وارد کرده است. طبق داده‌های منتشرشده از سوی شرکت رفینیتیو (Refinitiv Oil Research) برآورد می‌شود واردات نفت ارزان‌قیمت ایران به چین در ماه مارس به ۳,۷۵ میلیون تن (۲۷ میلیون بشکه) برسد و رکورد ماه ژانویه که در آن چین ۳,۳۷ میلیون تن نفت ایران را وارد کرد، شکسته شود. اِما لی، تحلیل‌گر ارشد رفینیتیو می‌گوید به‌رغم کاهش اشتهای خرید نفت که به خاطر افزایش موجودی و ذخائر نفتی رخ داده، به‌نظر می‌رسد روند کنونی معاملات نفتی میان ایران و چین ادامه پیدا کند. یک منبع تجاری دیگر که مسیر کشتی‌های ایرانی را رصد می‌کند میزان محموله‌های نفتی ایران که در ماه مارس به چین فرستاده شده‌اند را ۳۰ میلیون بشکه اعلام کرده است. یک شرکت فعال در زمینه انرژی (SVB Energy International) نیز برآورد می‌کند که ایران در ماه مارس بیش از یک میلیون بشکه نفت به چین صادر کرده است. وزرای خارجه چین و ایران، شنبه ۲۷ مارس/۷ فروردین سند ۲۵ ساله همکاری‌های راهبردی ایران و چین را امضا کردند. هنوز متن این سند به صورت رسمی منتشر نشده است. خبرگزاری رویترز در ماه فوریه نیز گزارش کرده بود که چین به‌رغم تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه ایران، بی‌سر و صدا در حال خرید نفت ایران است. اقدامی که به گفته تحلیل‌گران بازار نفت عامل اصلی سقوط قیمت نفت برنت از بشکه‌ای ۷ دلار بوده و دست اوپک را برای افزایش سقف تولید بسته است. نشست بعدی اوپک پلاس فردا پنج‌شنبه اول آوریل/۱۲ فروردین برگزار خواهد شد.

روسیه اولین واکسن کووید-۱۹ مخصوص حیوانات را ثبت کرد

روسلخودنادزور، ناظر سلامت غذایی روسیه اعلام کرد نخستین واکسن کووید-۱۹ برای حیوانات را برای کمک به جلوگیری از جهش‌ ویروس کرونا در حیوانات ثبت کرده و می‌تواند از اوایل آوریل تولید انبوه این واکسن را آغاز کند. روسیه تاکنون سه واکسن ویروس کرونا برای انسان ساخته که معروف‌ترین‌شان واکسن اسپوتنیک-وی است. واکسن جدید روسیه برای حیوانات «کارنیواک-کو» (Carnivac-Cov) نامیده شده است. براساس اظهارات معاون رئیس روسلخودنادزور، روسیه آزمایش بالینی واکسن کارنیواک-کو را از اکتبر گذشته آغاز کرده و این واکسن را تاکنون بر روی سگ، گربه، روباه، روباه قطبی، راسو و برخی دیگر از گونه‌های حیوانی آزمایش کرده است. به ادعای این مقام روسیه حیوانات واکسینه شده در ۱۰۰ درصد موارد آنتی‌بادی تولید کرده‌اند و تا ۶ ماه پس از واکسیناسیون در برابر ویروس کرونا مصون می‌شوند. مقام‌های نظامی روس در شهر سن‌ پترزبورگ اعلام کرده‌اند که با استفاده از این واکسن سگ‌های ارتش را پیش از استقرارا در فرودگاه‌ها و شرکت در مراسم بزرگداشت جنگ جهانی دوم در ماه مه واکسینه خواهند کرد. روسیه می‌گوید مراکز تولید دام و برخی از شرکت‌های خصوصی از کشورهای ایالات متحده، کانادا، یونان، لهستان، اتریش و سنگاپور مایل به خرید واکسن کارنیواک-کو هستند.

همشهری آنلاین: قالیباف و رئیسی تا اینجای کار حتی در سفرهای استانی، رقابت خود را نشان داده‌اند

ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه و محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی تاکنون کاندیداتوری خود برای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام نکرده‌اند. با این‌حال همشهری آن‌لاین از سفرهای همزمان استانی رئیسان دو قوه به این نتیجه رسیده که آن‌ها از هم‌اکنون با هم در رقابت‌اند. همشهری می‌نویسد: « آخرین سفر همزمان رئیسی و قالیباف همین دو سه روز اخیر بود که قالیباف در استان گلستان به مناطق سیل‌زده سر کشید و رئیسی در استان لرستان به کارخانه‌های تعطیل شده. قالیباف سفرهایش را از استان خوزستان شروع کرد که بحران آب و فاضلاب در غیزانیه و ماهشهر به همه بحران های بعد از جنگش اضافه شده بود و سپس راه سیستان و بلوچستان را پیش گرفت که مردم در آنجا هم با بحران مشابه‌ای سروکله می‌زنند.» بر این اساس مبنای انتقادات رئیسی از دولت خصوصی‌سازی‌های نادرست صنابع است، در حالی که قالیباف از مدیریت اجرایی دولت انتقاد می‌کند. حسام‌الدین آشنا، مشاور رسانه‌ای روحانی، چهارشنبه ۱۱ فروردین نوشت: «نسبت‌های خانوادگی، سوابق نظامی یا اداری، مدرک حوزوی یا دانشگاهی، حافظه خوب، بیان سلیس، چهره، سیادت، پرتلاش بودن، بازیگری و رندی هرگز نمی‌تواند جایگزین دانش، بینش و روش علمی و شهامت اخذ تصمیمات سخت برای اداره کشور شود. تحربیات تلخ را تکرار نکنیم.» این نوشته به آدرس شورای نگهبان بود.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در سفری رسمی وارد ریاض شد

رسانه‌های عراق چهارشنبه ۳۱ مارس/۱۱ فروردین از سفر رسمی مصطفی‌ الکاظمی، نخست‌وزیر این کشور به ریاض خبر دادند. طبق گزارش «بغداد الیوم» الکاظمی در نخستین سفر رسمی خود به عربستان سعودی در فرودگاه ریاض مورد استقبال بن‌سلمان، ولیعهد عربستان قرار گرفته است. الکاظمی در صفحه توییتر خود نوشت این سفر «با هدف تحکیم روابط و ایجاد زمینه همکاری بین دو کشور» انجام شده است. عبدالعزیز الشمری، سفیر عربستان سعودی در بغداد نیز پیش از ورود الکاظمی به ریاض گفت که ورود نخست‌وزیر عراق به ریاض در زمان مهمی صورت گرفت و دوطرف ضمن گفت‌وگو درباره مسائل سیاسی، امنیتی و اقتصادی قرار است توافق‌نامه‌های زیادی را از جمله در زمینه افزایش گذرگاه‌های مرزی به امضا برسانند.

حسین کمانگر، زندانی سیاسی کُرد پس از دو سال بازداشت موقت به ۱۵ سال زندان محکوم شد

به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، حسین کمانگر، زندانی سیاسی کُرد پس از تحمل دو سال بازداشت موقت، توسط شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی، به اتهام «بغی» از طریق «عضویت در حزب حیات آزاد کردستان (پژاک)» به ۱۵ سال حبس محکوم شد. جلسات دادگاه این زندانی سیاسی تیر و بهمن‌ماه ۱۳۹۹ برگزار شده بود. به گفته یک منبع آگاه از وضعیت پرونده حسین کمانگر در گفت‌وگو با شبکه حقوق بشر کردستان، صدور حکم ۱۵ سال حبس شنبه ۷ فروردین پس از مراجعه خانواده و وکلای حسین کمانگر به دفتر شعبه یک دادگاه انقلاب به صورت رسمی به آنها ابلاغ شده است. به گفته این منبع، صالح نیکبخت و امیر احمدی، وکلای این زندانی سیاسی درصدد اعتراض به این حکم هستند و در روزهای آینده درخواست تجدیدنظر آن‌ها به دادگاه ارائه خواهد شد. حسین کمانگر دی‌ماه ۱۳۹۷ همزمان با آغاز موج بازداشت گسترده فعالان مدنی و اعضای شاخه کردستان حزب وحدت ملی در شهرهای سنندج ، کامیاران و مریوان بازداشت شد. نیروهای امنیتی پس از بازداشت او را به مدت چند ماه از ملاقات و تماس تلفنی با خانواده خود محروم کردند. یک منبع مطلع در خردادماه سال گذشته به شبکه حقوق بشر کردستان گفته بود که این اقدام اداره اطلاعات به‌منظور اعمال فشار جهت وادار کردن او به همکاری و انجام اعترافات تلویزیونی صورت گرفته است. در این مدت نسرین نقدی و ناهید کمانگر، همسر و فرزند این فعال کُرد بارها توسط اداره اطلاعات کامیاران احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفتند. حسین کمانگر اواخر تیرماه سال گذشته در اعتراض به تداوم بلاتکلیفی و محرومیت از تماس با خانواده خود به مدت سه هفته دست به اعتصاب غذا زد و نهایتا در تاریخ ۱۷ مرداد موفق به برقرار کردن تماس تلفنی با خانواده‌اش شد و به اعتصاب غذای خود پایان داد.

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری چرام و برخورد توهین‌آمیز شهردار با کارگران

روز سه شنبه ۱۰ فروردین، گروهی از کارگران شهرداری چرام واقع در استان کهگیلویه و بویر احمد در اعتراض به تبعیض، عدم پرداخت اضافه کاری و ساعات طولانی کار مقابل شهرداری تجمع کردند. شهردار چرام که در روزهای قبل به کارگری که برای طرح خواست‌هایش به دفتر او مراجعه کرده بود با خشونت برخورد کرده بود، روز سه شنبه هم که قرار بود در نشستی به مطالبات کارگران گوش فرا دهد در محل کار حاضر نشد. کارگران علاوه بر ساعات طولانی کار و تبعیض به عدم پرداخت اضافه کاری و ۴۰ درصد اضافه دستمزد برای کار در روزهای تعطیل معترضند. یکی از کارگران که در خانه آسفالت سازی شهرداری شاغل است به خبرگزاری محلی «کبنا نیوز» گفته است به جای ۸ ساعت کار روزانه، یک روز در میان ۲۴ ساعت کار می‌کند. روزهای تعطیل هم موظف به کار است اما اضافه کاری به او پرداخت نمی‌شود و از امکانات رفاهی نیز بی بهره است. کارگران دیگر هم از الزام به کار در روزهای تعطیل رسمی و پرداخت نشدن اضافه کاری گفته‌اند. یک کارگر فضای سبز با ۱۵ سال سابقه کار گفته است در روزهای گذشته وقتی به دفتر شهردار مراجعه کرده، علی نوری شهردار چرام با توهین و خشونت او را بیرون رانده است. او گفته است: «برای پیگیری مزایا و نحوه پرداخت به شهرداری رفتم و از شهردار در مورد تبعیض و کمی پرداخت سؤال کردم که بابی احترامی و توهین و گفتن کلمه «بیشعور» دستم را گرفت و می‌خواست از پله‌های شهرداری چرام پایین بیندازتم ».

دولت بایدن معافیت عراق از تحریم‌ها علیه ایران را به مدت ۴ ماه دیگر تمدید کرد

لوئیزا لاولاک، رئیس دفتر روزنامه واشنگتن پُست در بغداد، چهارشنبه ۳۱ مارس/۱۱ فروردین به نقل از سخنگوی دولت ایالات متحده آمریكا از تمدید معافیت تحریمی عراق برای پرداخت بدهی‌هایش به ایران خبر داد. به گفته او سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده است: «ایالات متحده معافیت از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را به مدت ۱۲۰ روز برای دولت عراق تمدید کرده تا به این کشور اجازه دهد هزینه واردات برق از ایران را پرداخت کند». براساس این گزارش معافیت ۱۲۰ روزه که «به منظور نشان دادن حسن نیت» واشنگتن نسبت به دولت مصطفی الخادمی، نخست وزیر عراق و تشویق دولت این کشور به کاهش وابستگی به ایران صادر شده، طولانی‌ترین معافیتی‌ست که طبق قوانین کنگره ایالات متحده مجاز است و برای اولین بار در دولت بایدن اعطا می‌شود.

تجمع کارگران فولاد اهواز در اعتراض به اخراج دو همکار

صبح روز چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ کارگران گروه ملی فولاد ایران (فولاد اهواز) مقابل تالار اجتماعات شرکت تجمع کردند. تجمع در اعتراض به اخراج دو تن از کارگران به نام‌های حسین رضایی و قریب حویزاوی صورت گرفت که کارفرما به دلیل «عدم نیاز» آن‌ها را بیکار کرده و حراست شرکت مانع ورودشان به کارخانه شده است. کارگران معتقدند کارفرما قصد دارد فعالان کارگری را به مرور اخراج کند و از این رو نباید در برابر این حق‌کشی ساکت نشست. کارگران فولاد اهواز سه شنبه ۱۰ فروردین پس از اطلاع از اخراج دو تن از همکاران خود در بیانیه‌ای اخراج همکارانشان را محکوم کردند. آن‌ها نوشتند: «هیئت مدیره و مدیریت عامل شرکت که خود عامل اصلی ناامنی در گروه ملی هستند، قصد دارند با ترفند پایان قراردادها دست به اخراج‌های گسترده تری بزنند و لیست پرشماری از فعالان کارگری و کارگران حق طلب در شرکت تهیه شده که به مرور قرار است از کار بیکار شوند». کارگران تاکید کرده‌اند نباید اجازه داد اخراج کارگران به رویه عادی تبدیل شود. آن‌ها در حمایت از دو کارگر بیکار شده، فراخوان اجتماع روز چهارشنبه را دادند. مدیر حراست شرکت روز چهارشنبه در محل اجتماع کارگران حضور یافت و وعده پیگیری داد. کارگران می‌گویند چنانچه این وعده عملی نشود، به اعتراض ادامه خواهند داد.

در آلمان واکسن آسترازنکا فقط به افراد بالای ۶۰ سال تزریق می‌شود

وزارت بهداشت آلمان و کمیسیون واکسیناسیون دائمی این کشور اعلام کردند که واکسن آسترازنکا تنها به افراد بالای ۶۰ سال تزریق می‌شود. استفاده از این واکسن به دلیل احتمال ایجاد ترومبوز (لخته خون) سینوس وریدی مغزی در افراد زیر ۶۰ سال به حالت تعلیق درآمده است. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در این‌باره گفت: «یافته‌هایی وجود دارد که نمی‌توانیم آن‌ها را نادیده بگیریم.» او تأکید کرد که دولت می‌داند که همه این رویدادها موجب عدم اطمینان می‌شود، اما بهترین راه برای مقابله با چنین وضعیتی، شفافیت است. ینس اسپان، وزیر بهداشت آلمان نیز گفت واکسن آسترازنکا در افراد بالای ۶۰ سال بسیار مؤثر است و از همه افراد در این گروه سنی خواست تا از این واکسن استفاده کنند. استفاده از واکسن آسترازنکا پیش از این در برخی کشورهای اروپایی به دلیل ایجاد لخته خون به حالت تعلیق درآمده بود اما بعد مراجع پزشکی اعلام کردند که نگرانی از این مورد وجود ندارد.

دانشگاه علوم پزشکی زنجان: وارد پیک چهارم کرونا می‌شویم، باید منتظر یک فاجعه بود

محمدرضا صائینی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از آغاز پیک چهارم همه‌گیری ویروس کرونا در استان زنجان خبر داد. صائینی گفت: «بروز پیک چهرم ویروس در استان فوق‌العاده غافلگیر کننده و خطرناک است. ویروس انگلیسی به استان وارد شده به طوری که میزان گردش آن در شهرستان ماهنشان و طارم بین ۵۰ تا ۷۰ درصد، شهرهای ابهر و خرمدره و سلطانیه ۵۰ درصد پیش‌بینی شده.» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در ادامه افزود: «میزان رسوب بیماری کووید -۱۹ در استان بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ بود که یکدفعه این رقم به ۲۱۹ مورد در مدت یک هفته رسیده که در صورت ادامه این روند میزان بستری از ۱۳۰ بستری پیک سوم نیز افزایش می‌یابد که دانشگاه علوم پزشکی تحمل ظرفیت آن را نخواهد داشت.»

کرونا در ایران: تجمع و دورهمی در سیزده بدر ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) حمیدرضا گودرزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تهران با صدور نامه‌ای از ممنوعیت تجمع در سیزده بدر خبر داد. در این نامه که به فرمانداران شهرهای تهران، فرماندار تهران، شهردار تهران، فرمانده انتظامی تهران بزرگ و فرمانده انتظامی ویژه غرب و شرق تهران نوشته شده آمده است که بر اساس مصوبات شصت و دومین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا در هفتم فروردین هرگونه تجمع و دورهمی در بوستان‌ها و فضای سبز در سیزده بدر ممنوع است. علاوه بر این به دلیل تغییر ساعت و فرا رسیدن ماه رمضان، منع‌ تردد شبانه از ساعت ۹ به ۱۰ شب تغییر می‌کند.