ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پارلمان #دانمارک قانون منع استفاده از پوشش #برقع را تصویب کرد. پلیس اما حق ندارد برقع را از سر زنان بردارد

پارلمان دانمارک پنج‌شنبه ۳۱ مه قانون ممنوعیت استفاده از پوشش «برقع» در اماکن عمومی را تصویب کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز، این قانون از اوت سال جاری اجرا می‌شود. سوری پیپ پولسن، وزیر دادگستری و سیاستمدار محافظه‌کار دانمارک اعلام کرده که با اجرای این قانون، پلیس مجاز نیست برقع را از سر زنانی که قانون را نقض کرده‌اند بردارند. اما نیروهای پلیس حق دارند زن خاطی را جریمه کنند و از او بخواهند به خانه خود برگردد. تاکنون در کشورهای فرانسه، بلژیک، هلند، بلغارستان و ایالت «باواریا» در آلمان قانون منع برقع در مکان‌های عمومی تصویب شده است. عفو بین‌الملل اعلام کرده که تصویب چنین قوانینی به معنای نقض حقوق زنان است: «همه زنان می‌بایست به هر شکلی که مایل‌اند، پوششان را خودشان به گونه‌ای انتخاب کنند که نمایانگر باورها و هویتشان باشد.»

رسانه‌های دولت: سخنرانی #محمود_احمدی‌نژاد در #تبریز مجوز نگرفت و لغو شد. #محمود_احمدی‌نژاد: دروغ‌پراکنی و شایعه‌سازی است

محمود احمدی‌نژاد، رئیس سابق جمهوری اسلامی اعلام کرده که قصد دارد در ادامه سفرهایی که هرچند گاه یک بار به برخی استان‌ها می‌کند، این بار در تبریز سخنرانی کند. او پنجشنبه ۱۰ خرداد به تبریز رسیده و سخنرانی‌اش هم قرار است ساعت نه و نیم شب در سال همایش‌های هتل شهریار تبریز برگزار شود. خبرگزاری‌های نزدیک به دولت روحانی اما اعلام کرده‌اند که مجوزهای لازم برای سخنرانی احمدی‌نژاد صادر نشده و لذا برگزار نمی‌شود. محمود احمدی‌نژاد اما با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرده که لغو سخنرانی او صحت ندارد. رئیس سابق جمهوری اسلامی رسانه‌های نزدیک به دولت و یا تحت امر دولت را به خبرسازی و دروغ‌پراکنی متهم کرده است.

محمد جواد #معتمدی‌نژاد، یکی از دانشجویانی که در دیدار با #خامنه‌ای سخنرانی کرد، به دلیل حمایتش از اعتصاب #کامیون‌داران بازداشت شد

محمدجواد معتمدی‌نژاد، یکی از دانشجویانی که دوشنبه ۸ خرداد در حضور علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی سخنرانی کرده بود، بازداشت شده است. معتمدی‌نژاد برای حمایت از کامیون‌دارانی که در اعتصاب به سر می‌برند، به پایانه با تهران رفته بود که همان‌جا همراه با دانشجوی دیگری به نام میثم صفائیان بازداشت شد. منابع نزدیک به جنبش دانشجویان عدالت‌خواه گفته‌اند که محمدجواد معتمدی‌نژاد با قرار التزام ۵۰ میلیونی آزاد شده اما میثم صفائیان نیز به اتهام اخلال در نظم عمومی و قرار وثیقه ۵۰ میلیونی به پلیس امنیت منتقل شده است. او از آنجا به زندان تهران برده خواهد شد. هر دو نفر منتظر محاکمه هستند.

بیژن #زنگنه، وزیر #نفت از #اوپک خواست در برابر تحریم‌های #آمریکا از #ایران حمایت کند

به گزارش رویترز بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) خواسته تا از ایران در برابر تحریم‌های آمریکا حمایت کند. وزیر نفت ایران این تحریم‌ها را یک‌جانبه و فرامنطقه‌ای خوانده است. زنگنه به اوپک نوشته «من از اوپک می‌خواهم که مطابق با ماده ۲ اساسنامه اوپک مبنی بر حفاظت از منافع کشورهای عضو به صورت فردی و جمعی، از ایران حمایت شود.»

شرکت #ریلاینس، مالک بزرگ‌ترین مجموعه پالایشگاهی #هند واردات #نفت از #ایران را متوقف می‌کند

شرکت «ریلاینس» مالک بزرگترین مجموعه پالایشگاهی هند اعلام کرده که واردات نفت از ایران را متوقف می‌کند. یک منبع به خبرگزاری رویترز گفته است که این شرکت به شرکت ملی نفت ایران اطلاع داده که از اکتبر یا نوامبر سال جاری واردات نقت از ایران را کاهش می‌دهد. یک منبع دیگر هم گفته چنانچه ایران و کشورهای اروپایی نتوانند برجام را حفظ کنند، این شرکت واردات نفت از ایران را زودتر از این زمان متوقف خواهد کرد. این منبع اضافه کرده برخی از شرکت‌های بیمه‌‌ای از ریلاینس خواسته‌اند قبل از ماه نوامبر به مراوداتش با ایران پایان بدهد. پالایشگاه «ریلاینس» به نام «جام‌نگر» در شمال غربی هند در ایالت «گجرات» ظرفیت پالایش روزانه حدود ۱,۴ میلیون بشکه نفت را دارد.

علی #خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با شاعران ولایی، درک خود از #شعر فارسی را ارائه داد: #شعر «عفیف و محجوب» است و مخالفان انقلاب می‌خواهند منحرف‌اش کنند

به مناسبت ماه رمضان ۳۱ نفر از شاعران دستچین شده ولایی با علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی دیدار کردند. آن‌ها مانند هر سال اشعاری خواندند و خامنه‌ای هم بعد از این شعرخوانی‌ها سخنانی درباره باید و نبایدهای شعر فارسی ایراد کرد. درکی که رهبر جمهوری اسلامی از شعر ارائه داد، با درکی که او از زن دارد چندان متفاوت نیست. خامنه‌ای گفت: «شعر فارسی در طول تاریخ شعری "عفیف و محجوب" بوده. بکوشید این عفت و پاکی همچنان محفوظ و پایدار بماند. خامنه‌ای گفت «مخالفان انقلاب» برای منحرف ‌ساختن شعر و سوق دادن آن به مسائلی مانند «سطحی‌نگری در اندیشه، لاابالی‌گری در عمل، وادادگی در سیاست و بی‌تفاوتی در مواجهه با دشمن» تلاش می‌کنند. او از شاعران ولایی خواست که با استحکام هویت و مجاهدت در برابر این دشمنان خیالی بایستند.