نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش نرخ #اجاره مسکن #مستاجران همدانی را چادرنشین کرد

علی‌اکبر کاووسی امید، عضو شورای اسلامی شهر همدان یکشنبه ۱۱ خرداد گفت در بازدید خیابانی «از برخی نقاط شهر مشاهده شد که بعضی از شهروندان چادرنشین شده‌اند». به گفته این عضو شورای شهر قیمت ملک در همدان «تا ۴۰۰ درصد گران شده» است. او «مشاوران املاک» را یکی از عوامل گرانی مسکن برشمرد و افزود: «آپارتمان‌هایی که در ماه‌های اخیر خرید و فروش شده‌اند تنها توسط مشاورین املاک انجام می‌شود و مثلاً در یک روز سه بار یک ملک را معامله می‌کنند». کاووسی امید از مسئولان خواست «پای کار بیایند» و «این مشکل را مدیریت کنند». مرکز آمار ایران نرخ تورم مسکن در پایان سال گذشته را ۳۱,۶ درصد اعلام کرده است. افزایش نرخ اجاره از تابستان ۱۳۹۷ موجب خروج اقشار ضعیف از نقاط مرکزی به حاشیه و بیرون شده است.

«مقامات ایران قبول کرده‌اند جعبه سیاه #هواپیمای_اوکراینی را به کشور ثالث تحویل دهند»

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) یکشنبه ۱۱ خرداد بدون اشاره به نام خاصی اعلام کرد مقامات جمهوری اسلامی ایران به خاطر «تاخیر طرف اوکراینی در پاسخ به پیشنهاد ایران در خصوص جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی» و «روشن شدن گامهای بعدی اقدام در این زمینه»، قبول کرده‌اند جعبه سیاه این هواپیما را به کشور ثالث ( احتمالا فرانسه ) ارسال کنند. جزئیات پیشنهاد ایران به طرف اوکراینی مشخص نیست اما اوکراین در آخرین مکالمه تلفنی میان وزیران خارجه دو کشور، همچنان بر تحویل جعبه سیاه و پرداخت خسارت از سوی ایران اصرار کرده است. روز شنبه نیز وزیر حمل و نقل دولت کانادا در یک کنفرانس ویدئویی اعلام کرد کانادا و کشورهای دیگری که اتباع آنها در هواپیمای اوکراینی پرواز شماره ۷۵۲ جان باخته‌اند همچنان در تلاش هستند تا جعبه سیاه این هواپیما را از ایران تحویل بگیرند. کشورهای افغانستان، کانادا، اوکراین، بریتانیا و سوئد ۱۵ بهمن با انتشار بیانیه‌ای از ایران خواستنه بودند هرچه سریعتر جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی را در اختیار فرانسه، به عنوان کشور ثالث قرار دهد اما جمهوری اسلامی تاکنون به‌رغم فشارها و عدم تجهیز به فن‌آوری لازم برای خواندن اطلاعات جعبه سیاه، حاضر به تحویل آن نشده‌اند.

مردم ایران هنوز به خرید و فروش آنلاین گرایش ندارند؛ ۹۸,۵ درصد خریدها همچنان سنتی است

رضا الفت‌نسب، دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی ایران به خبرگزاری دولتی کار (ایلنا) گفته خرید و فروش اینترنتی در سطح خرده‎فروشی‌ها «به شدت کوچک» و در حد ۱,۵ درصد است. به گفته او ۹۸,۵ درصد خریدهای مردم همچنان سنتی است. او نداشتن «اعتماد کافی مردم به خرید اینترنتی» را یکی از علل پایین بودن میزان استفاده از این امکان دانسته و گفته که « بیمه این روش از خرید و فروش، موجب اعتماد بیشتر مردم می‌شود». الفت‌نسب همچنین پیش‌بینی کرده؛ با ادامه احتمالی شیوع کرونا در فصل سرما سهم بازار خرید و فروش آنلاین به ۴ تا ۴,۵ درصد برسد. او در حالی از سهم کم خرید و فروش آنلاین گلایه کرده که عملکرد فروشگاه‌های آنلاین، مانند دیجی‌کالا، با انتقاد و اعتراض‌های فراوانی روبرو بوده است. الفت‌نسب با این حال از دولت و بخش خصوصی خواسته در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

گزارش دولتی از #کرونا در ایران: هفت استان در وضعیت هشدار قرار دارند. در شبانه روز گذشته ۶۳ نفر فوت کردند، ۲۵۱۶ بیمار جدید شناسایی شد

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت و درمان ایران با شناسایی ۲۵۱۶ مورد جدید بیماری کووید -۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع مبتلایان کووید۱۹ در کشور به ۱۵۱ هزار و ۴۶۶ نفر رسید. کیانوش جهانپور ظهر یکشنبه ۱۱ خرداد شمار فوت شدگان بر اثر کرونا در شبانه روز گذشته را هم ۶۳ نفر اعلام کرد. بر این اساس شمار قربانیان کرونا در ایران به ۷ هزار و ۷۹۷ نفر رسید. به گفته او ، ۲۵۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری و تحت مراقبت قرار دارند. جهانپور همچنین شرایط استان خوزستان را «وضعیت قرمز اعلام کرد و گفت: استان‌های اصفهان، آذربایجان‌ شرقی و غربی، لرستان، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار این بیماری قرار دارند.