ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شهروندان و فعالان اجتماعی #سنندج یاد #فعالان_محیط زیست جانباخته #مریوان را گرامی داشتند

صدها تن از شهروندان و #فعالان_اجتماعی_سنندج صبح جمعه نهم شهریور با #راهپیمایی، تجمع و سخنرانی خاطره #فعالان_محیط زیست جانباخته #مریوان را گرامی داشتند. #شریف_باجور فعال محیط زیست و از اعضای انجمن سبز چیا (کوهستان) و مسئول اطفای حریق آن، به همراه #امید_حسین‌زاده (کهنه‌پوشی)، #رحمت_حکیمی‌نیا و #محمد_پژوهی سوم شهریور به دنبال تلاش برای مهار آتش‌سوزی در #جنگل‌های_مریوان جان باختند. اخبار ضد و نقیضی در باره دلایل این حادثه منتشر شده است. انجمن سبز چیا با صدور بیانیه‌ای خواستار پاسخگویی مسئولان دولتی و شفاف‌سازی در باره دلیل کشته شدن دو عضو این انجمن و همچنین دو محیط بان شده است. این انجمن آتش‌سوزی در جنگل‌های کردستان را «عمدی» خوانده و پرسید تا چه زمانی قرار است این روند ادامه داشته باشد. آئین خاکسپاری شریف باجور و سه فعال محیط زیست دیگر روز چهارم شهریور در مریوان به یک مراسم اعتراضی تبدیل شد. شرکت‌کنندگان در راهپیمایی و تجمع جمعه نهم شهریوردر سنندج دست‌نوشته‌هایی حاوی شعارهای اعتراضات مردمی ماه‌های اخیر، اعتراض به کشتار کولبران، و وضعیت معیشتی زحمتکشان در دست داشتند. در محل تجمع چند سخنرانی انجام شد و بیانیه انجمن سبز چیا (کوهستان) و گروه‌های کوهنوردی سنندج قرائت شد.

#دونالد_ترامپ، رئیس جمهور #آمریکا: سئوال این است که آیا #جمهوری_اسلامی اصلاً دوام می‌آورد

خبرگزاری بلومبرگ با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره موضوعات گوناگون مانند احتمال خروج آمریکا از سازمان تجارت جهانی، بحران شبه‌جزیره کره،بحران ترکیه و انتقاد دولت آمریکا از رسانه‌های این کشور گفت‌وگو کرده است. در بخشی از این گفت‌وگو ترامپ احتمال داده که جمهوری اسلامی به زودی سقوط کند. رئیس جمهور آمریکا گفت است: «وقتی من آمدم اینجا، این سوال مطرح بود که [ایرانی‌ها] چه زمانی خاورمیانه را می‌گیرند. حالا سوال این است که اصلاً دوام خواهند آورد. برای یک سال و نیم [دولت ترامپ]، این تفاوت بزرگی است.» رئیس جمهور آمریکا خواهان مذاکره با ایران شده. در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل چنین فرصتی فراهم می‌آید، اما رهبر جمهوری اسلامی مذاکره با آمریکا در هر سطحی را ممنوع اعلام کرده. آخرین بار پنجشنبه، ۳۰ اوت/ ۸ شهریور با انتشار پیامی به زبان انگلیسی در توئیتر، همزمان با مصاحبه بلومبرگ با ترامپ.

#کرملین: ولادیمیر #پوتین و دونالد #ترامپ، رؤسای جمهور #روسیه و #آمریکا در سال ۲۰۱۸ در #سنگاپور، #فرانسه و#آرژانتین با هم دیدار و گفت‌وگو می‌کنند

خبرگزاری رویترز جمعه ۳۱ اوت/ ۹ شهریور گزارش داد که کرملین احتمال داده در سال ۲۰۱۸ ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ، روسای جمهور روسیه و آمریکا در سه اجلاس با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند. قرار است که این سه اجلاس در سنگاپور، فرانسه و آرژانتین برگزار شوند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفته است مسکو تمایل دارد که این دیدارها برگزار شود اما «همه چیز» به طرف مقابل بستگی دارد. وزارت خارجه روسیه پنجشنبه ۳۰ اوت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سرگئی لاوروف و مایک پمپئو، وزیران خارجه روسیه و آمریکا در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو می‌کنند. موضوع این دیدار هنوز مشخص نشده است.

#ترامپ تهدید کرد که #آمریکا از #سازمان_تجارت_جهانی خارج می‌شود

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که چنانچه سازمان تجارت جهانی عملکرد خود را تغییر ندهد آمریکا از این سازمان خارج خواهد شد. رئیس جمهور آمریکا می‌گوید سازمان تجارت جهانی سبب شده که کشورها در عرصه تجارت روابط منصفانه‌ای با آمریکا نداشته باشند. وظیفه اصلی سازمان تجارت جهانی که در سال ۱۹۹۵ تاسيس شده، پيشبرد بازرگانی بين‌المللی و حل اختلاف‌های تجاری ميان کشورهای عضو است. ایالات متحده آمریکا یکی از بنیانگذاران این سازمان است. علاوه بر روسیه و اتحادیه اروپا، چین هم در سال ۲۰۰۱ به عضویت سازمان تجارت جهانی درآمد. رابرت لایتیزر، نماینده آمریکا در سازمان تجارت جهانی با انتقاد از عضویت چین در این سازمان گفته است، سازمان تجارت جهانی نمی‌تواند با کشورهایی مانند چین که بازار آزاد ندارند مقابله کند. لایتیز همچنین گفته نحوه حل اختلاف و رسیدگی به شکایت در سازمان تجارت جهانی سبب دخالت در امور حاکمیتی آمریکا می‌شود.

#حیدر_عبادی، نخست وزیر #عراق #فالح_فیاض، رئیس #حشدالشعبی را از کلیه سمت‌های خود برکنار کرد

حیدر عبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، فالح فیاض مشاور امنیت ملی و رئیس سازمان الحشد الشعبی را از کلیه سمت‌های خود برکنار کرد. در بیانیه دفتر عبادی که شامگاه پنجشنبه ۸ شهریور منتشر شده، آمده است که فیاض به دلیل ورود به فعالیت‌های سیاسی که با بی‌طرفی پست های امنیتی و اطلاعاتی سازگاری ندارد، از کلیه مقام‌های دولتی خود برکنار می‌شود.