ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ده‌ها هزار نفر در #بریتانیا علیه طرح‌های #بوریس_جانسون برای #برگزیت و تصمیم او به #تعلیق_پارلمان_بریتانیا تظاهرات کردند

ده‌ها هزار نفر از مردم بریتانیا در همه شهرهای بزرگ و کوچک این کشور روز شنبه ۳۱ اوت/ ۹ شهریور به خیابان‌ها آمدند تا به تصمیم بوریس جانسون، نخست وزیر، برای تعلیق پارلمان اعتراض کنند. به گزارش خبرگزاری «اسوشیتدپرس» معترضان در لندن، بلفاست، یورک و سایر شهرها مخالفت خود با برگزیت «بدون توافق» را نیز نشان دادند. دو ماه به پایان مهلت بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا در ۳۱ اکتبر مانده است و پارلمان محلی برای جریان یافتن گفت‌و‌گوها و بحث‌ها درباره طرح دولت است. با تصمیم جانسون به تعلیق پارلمان از اواسط سپتامبر اما مهلت نمایندگان برای بحث در این باره به شدت محدود است. معترضان در لندن فریاد ‌زدند: «بوریس جانسون، شرم بر تو باد!»، آنها همچنین خواستار پایان این «کودتا» شدند. طرح‌های جانسون برای برگزیت با مخالفت عده‌ای در پارلمان مواجه شده که حالا تصمیم دارند این هفته قانونی تصویب کنند تا جلوی خروج بی‌برنامه از اتحادیه اروپا را بگیرند. جانسون می‌خواهد برگزیت را با یا بدون توافق به سرانجام برساند. تصمیم جانسون به بستن پارلمان به باز شدن سه پرونده قضایی مختلف در دادگاه‌های بریتانیا منجر شده است.

#پروین_محمدی، #فعال_کارگری در دادگاه بدوی به یک سال #زندان محکوم شد

کانال تلگرامی اتحادیه آزاد #کارگران_ایران از قول #محمدعلی_جداری_فروغی، وکیل #پروین_محمدی نوشت که موکل او به اتهام «تبلیغ علیه نظام» از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب کرج به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده است. جداری فروغی همچنین درباره این حکم گفته است قاضی حداکثر حکم محکومیت را صادر کرده است. او با اشاره به فعالیت‌های صنفی پروین محمدی گفته است: «به نظر من فعالیت‌های صنفی نمی‌توانند تحت عنوان جرم تبلیغ علیه نظام قرار گیرند و امیدوارم در دادگاه تجدیدنظر، حکم صادره فسخ شود.» پروین محمدی اواسط تیر ماه به شعبه یک دادگاه انقلاب کرج احضار شده بود. او که نائب رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران است، همراه با #علیرضا_ثقفی و #هاله_صفرزاده، از اعضای کانون مدافعان حقوق کارگر و عده‌ای دیگر از فعالان کارگری، روز ششم اردیبهشت ماه در جریان بر هم زده شدن تجمع اعتراضی کارگران در پارک جهان‌نما واقع در اتوبان تهران-کرج دستگیر شد و چند روز پس از انتقال به #زندان با قید کفالت موقتا آزاد شد. دادگاه انقلاب کرج برای هر سه این فعالان کارگری حکم یک سال حبس تعزیری صادر کرده است. محمدعلی جداری فروغی گفته است از طرف موکلش به این حکم اعتراض خواهد کرد. پروین محمدی بهمن ماه سال ۹۷ هم بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه: #آمریکا برای صدور مجوز #فروش_نفت_ایران انعطاف‌ نشان داده است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی گفته است در جریان اجلاس #گروه_هفت، #امانوئل_مکرون، رئیس جمهوری #فرانسه با #دونالد_ترامپ، رئیس جمهوری #آمریکا دیدارهایی داشته‌اند و طرف آمریکایی برای صدور مجوز فروش نفت ایران، انعطاف‌ نشان داده است. #عباس_عراقچی در عین حال به رادیو معارف صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفته است سیاست جمهوری اسلامی در مقابل فشار حداکثری آمریکا، مقاومت حداکثری و بسیج حداکثری امکانات است، عراقچی گفته است: «اجازه ندادیم آمریکایی‌ها در مقابل ایران یک بار دیگر اجماع و ائتلاف بین‌المللی ایجاد کنند. نمونه آن #کنفرانس_ورشو در #لهستان بود که عدم استقبال کشورها باعث #شکست_آمریکا شد.» به گفته این مقام عالی وزارت امور خارجه، پروژه‌ «امنیتی‌سازی از جمهوری اسلامی» در دستور کار آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای عربی است و تهران تلاش کرده است اجازه ندهد دوباره از ایران یک پروژه‌ امنیتی برای دنیا تعریف شود. عراقچی در بخشی دیگری از صحبت‌های خود آمریکا را طرف منزوی شده به دنبال سیاست‌هایش علیه #برجام و ایران دانسته و یکی از ماموریت‌های سنگین وزارت امور خارجه را مقابله با تحریم‌ها و باز کردن راه‌های تنفس برای فروش نفت و تامین #ارز اعلام کرده است.

رئیس #سازمان_اورژانس کشور: انتقال فوتی‌ها جزو وظایف سازمان اورژانس نیست

رئیس سازمان اورژانس کشور روز شنبه ۹ شهریور درباره بحث‌های مطرح شده در مورد لزوم ایجاد اورژانس ویژه سوانح برای انتقال فوتی‌های ناشی از حوادث ترافیکی گفت که انتقال فوتی‌های ناشی از حوادث، جزو وظایف و کارهای اورژانس نیست. پیرحسین کولیوند با بیان اینکه انتقال فوتی‌های ناشی از حوادث و سوانح باید از سوی آرامستان‌ها، سازمان پزشکی قانونی و وزارت کشور ساماندهی شوند، گفت: «نام فوریت‌های پزشکی کاملا گویاست و فوریت‌های پزشکی برای افرادی که فوت کرده‌اند به کار نمی‌آیند.» او با اشاره ضمنی به کمبود آمبولانس در اورژانس گفت: «به عنوان مثال گاهی اتفاق افتاده که در جاده‌ای پایگاه ما مجبور شده است یک فوتی را منتقل کند و همان زمان یک تصادف دیگر اتفاق افتاده، اما آمبولانسی برای نجات مصدومان آن تصادف نبوده است. بنابراین عقل حکم می‌کند که آمبولانس برای چنین حوادث احتمالی‌ای در پایگاه بماند.» پیمان صابریان، رئیس اورژانس تهران اما اسفند ماه سال ۹۷ در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) خبر از کمبود ۵۰ درصدی آمبولانس در تهران داده بود. این در حالی‌ست که بنا بر اخبار منتشر شده در هفته‌های گذشته، شماری از هنرپیشه‌های سینما و سلبریتی‌ها در تهران برای نماندن در ترافیک تهران از آمبولانس‌های خصوصی استفاده می‌کنند. مجتبی لهراسبی، رئیس اداره آمبولانس خصوصی کشور هم این خبر را تایید کرده و گفته است: «این پدیده تا حدی وجود دارد و به ما هم گزارش شده و تخلفات ذکر شده، مربوط به آمبولانس‌هایی بوده که در مراکز مجاز آمبولانس‌های خصوصی نبودند.». ‎ پیرحسین کولیوند، هشتم شهریور ماه اما از پلمب یک مرکز آمبولانس خصوصی که سلبریتی‌ها را جابه‌جا می‌کرد خبر داد. در ایران بیش از ۱۰۰ مرکز آمبولانس خصوصی فعالیت می‌کنند.

رئیس #سازمان_بسیج_مداحان: #اسرائیل برای تخریب #عاشورا #مداح تربیت می‌کند

رئیس #سازمان_بسیج_مداحان از دستگیر شدن عده‌ای #مداح در ایران خبر داد. #یوسف_ارجونی روز شنبه هشتم شهریور در «سی و دومین گردهمایی سالانه مداحان و ذاکران اهل‌بیت کرمان» مدعی شد در #اسرائیل مداحانی برای #تخریب_عاشورا تربیت می‌شوند که عده‌ای از آن‌ها در کشور دستگیر شده‌اند. ارجونی همچنین با آوردن نام فرانسیس #فوکویاما، فیلسوف آمریکایی، مدعی شد که او چند سال قبل برای نابودی انقلاب اسلامی در ایران راهکار داده و گفته است: «شیعه بر‌ دو بال سبز انتظار و سرخ عاشورا استوار است که باید این دو بال را نابود کنیم.» بر اساس آمار رسمی ۱۵۰ هزار نفر در ایران به عنوان مداح فعالیت می‌کنند اما آمار غیررسمی تا دو برابر این مقدار تخمین زده می‌شود.

جمعی از نمایندگان #مجلس ایران طرحی برای دریافت #غرامت_نفتی از #آمریکا و #بریتانیا تهیه کردند

خبرگزاری تسنیم گزارش کرده است جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی تدوین کرده‌اند که بر اساس آن دولت ملزم می‌شود تا نسبت به بازپس‌گیری درآمدهای نفتی ایران از دولت‌های آمریکا و بریتانیا پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۲۸ تا سال ۱۳۵۷ اقدام کند. قرارداد کنسرسیوم نفتی ایران و هشت کمپانی نفتی آمریکایی، انگلیسی، هلندی و فرانسوی در سال ۱۳۳۳ منعقد شد. این قرارداد شکلی از همکاری اقتصادی حکومت پهلوی با کشورهای غربی بعد از ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ محسوب می­‌شد. بر اساس قرارداد جدید که پس از ماه‌ها مذاکره در ۲۸ شهریور ۱۳۳۳ به امضای طرفین و در ۲۹ مهر به تأیید مجلس شورای ملی و در ششم آبان ۳۳ به تصویب مجلس سنا رسید، اگرچه ملی شدن نفت و صنایع نفت ایران مورد پذیرش طرف‌های خارجی قرار گرفت ولی دولت ایران تضمین می‌کرد که تا ۲۵ سال نفت تولیدی را به شرکت‌های عضو کنسرسیوم (آمریکایی، انگلیسی، هلندی و فرانسوی) بفروشد. بر اساس پیمان کنسرسیوم،۴۰ درصد از سهام نفت ایران به پنج کمپانی آمریکایی،‌ ۴۰ درصد دیگر به شرکت نفت ایران و انگلیس، ۱۴ درصد مربوط به شرکت نفتی هلند و شش درصد الباقی به کمپانی فرانسوی تعلق یافت و کمپانی­‌های آمریکایی،‌ انگلیسی، هلندی و فرانسوی اجازه پیدا کردند روند اکتشاف واستخراج نفت را با هزینه­ دولت ایران انجام دهند. همچنین کمپانی­‌های غربی اختیارات وسیعی در حوزه سرویس­‌های زیربنایی ایران در صنایع راه­‌آهن، تلفن، تلگراف و هواپیمایی به‌دست آوردند.

تجمع اعتراضی #کارگران #شهرداری_سی‌سخت

گروهی از کارگران شهرداری سی‌سخت در اعتراض به معوقات مزدی خود، برای پنجمین روز متوالی دست به تجمع اعتراضی زدند. اعتراضات کارگران شهرداری سی‌سخت و سازمان‌های وابسته برای مشخص شدن وضعیت مطالبات معوقه آنان است. در آغاز این اعتراض‌ها منابع خبری گزارش کردند که حدود ۸۰ کارگر مجموعه شهرداری سی‌سخت در استان کهکیلویه و بویراحمد برای وصول مطالبات معوقه خود دست به اعتراض صنفی زدند. به گفته این منابع مجموع کارگران شهرداری سی‌سخت تحت مسئولیت مستقیم شهرداری در سطح شهر مشغول کارند: «شهرداری علاوه بر اینکه نیمی از حقوق اسفند ماه و عیدی سال ۹۷ کارگران را پرداخت نکرده، دستمزد ماه‌های فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد ماه سال جاری را نیز به آنها پرداخت نکرده است.» بر اساس گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، آخرین حقوقی که این کارگران دریافت کرده‌اند مربوط به نیمی از دستمزد اسفند ۹۷ بوده که آن را هم با چهار ماه تاخیر حدودا دو ماه پیش دریافت کرده‌اند. به گفته کارگران معترض، شهرداری سی‌سخت مدعی‌ست که به دلیل کمبود منابع مالی، امکان پرداخت به موقع مزد کارگران را ندارند. آنان از مسئولان شهری و شهرستانی خواسته‌اند با درک همه مشکلاتی که در نتیجه عدم دریافت مزد برای مجموعه کارگران شهرداری به وجود می‌آید، در مورد پرداخت حداقل بخشی از مطالبات مزدی کارگران، اقدام کنند. سی‌سَخت شهری در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وقوع انفجار در سکوی موشک ماهواره‌بر ایران؛ رئیس جمهوری آمریکا در این باره یک توئیت منتشر کرد

یک عکس ماهواره‌ای در رسانه‌ها به عنوان علامت وقوع انفجار در سکوی موشک ماهواره‌بر ایران در «پایگاه فضایی امام خمینی» در جنوب سمنان در روز پنج‌شنبه گذشته تعبیر شده است. خبرگزاری رویترز یک منبع خبر خود در مورد شکست برنامه پرتاب موشک در سمنان را یک مقام دولتی ایران ذکر کرده است. دولت ایران هنوز وقوع انفجار را تأیید نکرده است. محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، در توئیتی نوشته است: «ظاهرا اخباری منتشر شده که سومین تلاش برای استقرار ماهواره در مدار ناموفق بوده است. راستش ناهید ۱ حالش خوب است، الان هم در آزمایشگاه مستقر است، برای شفاف سازی خبرنگاران می توانند بازدید کنند.» دونالد ترامپ اعلام کرد که آمریکا در شکست پروژه پرتاب موشک ایران در سمنان نقشی نداشته است. او در توئیتی که در این رابطه نوشت آرزو کرد که ایران دریابد اشکال کار در چه بوده است.