ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نخستین پرواز مستقیم بین #اسرائیل و #امارات: کوشنر از فلسطینی‌ها خواست پای میز مذاکره بیایند

حدود سه هفته پس از پیمان صلح بین اسرائیل و امارات متحده عربی نخستین پرواز برنامه‌ریزی شده بین دو کشور صورت گرفت. پرواز شماره «ای‌وای۹۷۱» شرکت هواپیمایی اسرائیلی از تل‌آویو بعدازظهر دوشنبه ۱۰ شهریور / ۳۱ اوت در ابوظبی فرود آمد. هیأتی متشکل از نمایندگان اسرائیل و آمریکا در این پرواز شرکت داشتند، از جمله جرد کوشنر مشاور ارشد و داماد دونالد ترامپ رئیس جمهوی آمریکا، رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی آمریکا، برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، آوی برکوویتز دستیار رئیس‌جمهوری آمریکا و همچنین هیأت اسرائیلی به سرپرستی مئیر بن‌شبت، مشاور امنیت داخلی این کشور. کوشنر پس از ورود به ابوظبی در سخنانی گفت فلسطینی‌ها نباید «در گذشته بمانند». او از فلسطینی‌ها خواست که پای میز مذاکره بیایند و از فرصت استفاده کنند. در این سفر دو هیئت آمریکایی و اسرائیلی با مقام‌های اماراتی دیدار خواهند کرد. محمد اشتیه، نخست‌وزیر فلسطین در رام‌الله به اولین پرواز مستقیم بین اسرائیل و امارات واکنش نشان داد و گفت: «فرود هواپیمای شرکت اسرائیلی در امارات متحده عربی تأسف‌بار است. این اقدام نقض آشکار مواضع کشورهای عربی در مسئله اعراب و اسرائیل است و ما را عمیقاً متأثر کرد.» اوایل روز دوشنبه دو انفجار در رستوران‌هایی در ابوظبی و دبی رخ داد که به کشته شدن سه نفر منجر شد. مقام‌های اماراتی گفته‌اند این انفجارها نتیجه نشت گاز بود و ربطی به پرواز هواپیمای اسرائیلی نداشت. ایالات متحده نقش میانجی را بین اسرائیل و امارات ایفا کرده است. امارات متحده عربی سومین کشور عربی پس از مصر و اردن است که روابط دیپلماتیک با اسرائیل برقرار می‌کند. روز شنبه گذشته دو کشور بایکوت یکدیگر را از میان برداشتند. روابط اسرائیل و امارات در زمینه‌های اقتصادی و علمی نیز برقرار خواهد شد.

#اشرف_غنی ۱۰ وزیر جدید کابینه را به مجلس نمایندگان معرفی کرد

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست‌جمهوری افغانستان اعلام کرد که محمداشرف غنی، رئیس جمهوری این کشور طی فرمان‌های جداگانه، ۱۰ وزیر جدید کابینه خود را معرفی کرد. بشیراحمد ته‌ینج، نثاراحمد غوریانی، قدرت‌الله ذکی، معصومه خاوری، انورالحق احدی و محب‌الله صمیم برای وزارت‌های کار و امور اجتماعی، صنعت و تجارت، حمل و نقل، مخابرات و فن‌آوری اطلاعات، کشاورزی، اقوام و قبایل معرفی شده‌اند. همچنین فضل احمد معنوی، نورالرحمن اخلاقی، عباس بصیر و سید سعادت منصور نادری به‌عنوان وزیران وزارت‌های دادگستری، مهاجران، آموزش عالی و وزارت دولت در امور صلح معرفی شده‌اند. سخنگوی ریاست ‌جمهوری افغانستان گفت این افراد به‌زودی برای اخذ رأی اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی می‌شوند.

تجمع #معلمان پیش‌دبستانی #دزفول مقابل فرمانداری با خواست استخدام

گروهی از معلمان پیش‌دبستانی‌های ضمیمه مدارس دولتی دزفول دوشنبه ۱۰ شهریور با تجمع مقابل فرمانداری خواستار استخدام در وزارت آموزش و پرورش شدند. آموزش و پرورش دزفول با کمبود معلم روبه‌روست اما از استخدام معلمان پیش‌دبستانی که سال‌ها سابقه کار دارند، سر باز می زند. خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی (ایرنا) به نقل از تجمع‌کنندگان نوشت مربیان پیش‌دبستانی که برخی ۱۱ سال سابقه کار دارند ساعت‌های طولانی با حقوق بسیار اندک از طریق پیمانکار در آموزش و پرورش کار می‌کنند. به نوشته‌ ایرنا، مسئول دفتر نماینده دزفول در مجلس در میان معترضان حاضر شده و وعده پیگیری مطالبات آن‌ها در مجلس را داده است. معلمان پیش‌دبستانی که مانند معلمان حق‌التدریسی مدارس، معلمان نهضت سوادآموزی و معلمان آزاد بدون قرارداد ثابت با دستمزد اندک کار می‌کند بارها در تجمعات مختلف خود از جمله مقابل مجلس و وزارت آموزش و پرورش در تهران خواستار استخدام مستقیم در آموزش و پرورش شده‌اند. از این میان می‌توان به تجمع روز ۱۴ تیر امسال مربیان پیش‌دبستانی مقابل مجلس در تهران و تجمع ۲۵ خرداد مربیان پیش‌دبستانی مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش در تهران اشاره کرد که هر دو تجمع اعتراضی با بی‌توجهی مسئولان روبه‌رو شد.

شمار مبتلایان به #کرونا در آمریکا به شش میلیون نفر نزدیک شد

دانشگاه جان هاپکینز بامداد دوشنبه ۱۰ شهریور / ۳۱ اوت اعلام کرد که پنج میلیون و ۹۹۳ هزار و ۶۶۸ نفر در آمریکا به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند. تاکنون ۱۸۳ هزار و ۳۴ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند. آمریکا بیشترین تأثیرات را در جهان از شیوع ویروس کووید۱۹ داشته است. به‌گفته استفن هان، رئیس آژانس دارویی ایالات متحده (FDA) سنگینی آمار آمریکا می‌تواند در روند علمی تأثیرگذار باشد. او گفت این احتمال وجود دارد که به دلیل موقعیت اضطراری، واكسن کرونا قبل از پایان آزمایش‌های بالینی در كشور مجاز اعلام شود. استیون هان در گفت‌وگو با فایننشال تایمز تأکید کرد که «این تصمیمی مبتنی بر علم پزشکی و داده هاست و نه یک تصمیم سیاسی.» هشدار او به این دلیل است که امکان دارد تحت فشار دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قبل از سوم نوامبر، تاریخ انتخابات ریاست جمهوری، مجوز واکسن کرونا صادر شود. شمار مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در جهان از ۲۵ میلیون نفر گذشته است و پس از آمریکا دومین کشوری که بالاترین آمار در مورد کرونا را دارد برزیل با ۱۲۰ هزار و ۸۲۸ نفر فوت‌شده و بیش از سه میلیون و ۸۶۰ هزار نفر مبتلا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی #بابل: دو تا سه هفته آینده تاثیر مسافرت مردم بر شیوع #کرونا در #مازندارن مشخص می‌شود

در ایام محرم موج بزرگی از مسافران به استان مازندران که در وضعیت قرمز قرار دارد سفر کرده بودند. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، سید فرزادجلالی رئیس این دانشگاه دوشنبه ۱۰ شهریور گفت: «این روزها شاهدیم که موج عظیمی از مسافرت‌ها به شهرهای مازندران انجام شده که نتیجه آن از دو تا سه هفته دیگر مشخص می‌شود.» جلالی در ادامه سخنانش گفت: «خواست ما از مردم این است که در این روزها به صورت دقیق پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. با توجه به در پیش بودن فصل پاییز و شیوع آنفلوآنزا، روزهای سخت پاییز و زمستان پیش روی ما است که هیچ راهی به جز رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد.» مسئولان وزارت بهداشت پیش از این هشدار داده بودند که با توجه به برگزاری کنکور و عزاداری‌های محرم ممکن است موج سوم همه‌گیری کرونا در ایران در راه باشد.

جنبش #المستقبل #مصطفی_ادیب را به عنوان نامزد تصدی نخست‌وزیری #لبنان معرفی می‌کند

جنبش المستقبل به رهبری سعد حریری یکشنبه، ۳۰ اوت/ ۹ شهریور اعلام کرد مصطفی ادیب، سفیر لبنان در آلمان را به عنوان نامزد تصدی نخست وزیری آن کشور معرفی می‌کند. رویترز می‌نویسد حزب‌الله لبنان و امل از نخست‌وزیری ادیب حمایت کرده‌اند. حزب‌الله لبنان اما تاکنون این خبر را نه تأیید و نه تکذیب کرده است. سعد حریری، نخست‌وزیر اسبق لبنان بعد از اعترضات گسترده به وضع نابسامان اقتصادی استعفا داد و دولت حسن دیاب بر سر کار آمد اما به زودی، بعد از انفجار مهیب بندر بیروت که نیمی از گلوگاه اقتصادی لبنان را ویران کرد او هم ناگزیر به استعفا شد. دوشنبه ۳۱ اوت/ ۱۰، شهریور ضرب‌الاجل امانوئل مکرون به احزاب لبنان برای تعیین نخست‌وزیر به پایان می‌رسد. مکرون قرار است سه‌شنبه یکم سپتامبر/۱۱ اردیبهشت به لبنان سفر کند.